Käsi sydämmellä, ajatteletko nyt samoin kuin ajattelit 15 vuotta sitten
Kommentit (92)
En ajattele. Huomattavasti jyrkemmin oikealle kallistuen.
Useimmista asioista. Kyllä minulla samat arvot ja periaatteet on.
En. 15 vuotta sitten olin 14-vuotias.
En tietenskään. En edes ajattele samalla tavalla kuin ajattelin pari päivää sitten
Miten niin en? Kyllä ajattelen tärkeissä asioissa ihan samoin kuin 15 vuotta sitten. Esim. arvomaailmani on ihan sama enkä ymmärrä aikuisia ihmisiä joilla se vaihtuisi 15 vuodessa. Olen 45 ja mulle 15 vuotta tuntuu lyhyeltä ajalta. Sen toki ymmärrän jos 15-vuotiaana ajattelee eri lailla kuin 30-vuotiaana.
Aika paljon. Olin 15 vuotta sitten 34 vuotias kolmen lapsen äiti, joka oli asunut vuosia ulkomailla esimerkiksi sellaisessa paikassa, jossa valkoihoiset olivat vähemmistönä.
Ajattelin silloin ihan fiksusti ja samalla tavalla ajattelen paljon nytkin. Tietenkin. Asian voi tarkistaa läheisiltäni. :-)
Olin paljon enemmän vasemmalla siihen aikaan. Sitten aikuistuin.
Poliittisesti olen edelleen vasemmalla, mutta elämän kokonaisuudesta ajattelen aivan eri tavalla. Ihan ymmärrettävää, koska 15 vuotta sitten olin 27. Uskon, että seuraavan 15 aikana ajatteluni muuttuu paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Useimmista asioista. Kyllä minulla samat arvot ja periaatteet on.
Tämähän se, en ole muuttunut paljon 15 vuoden aikana.
Kuinka vanha olet ap? 16? Korkeintaan 17?
Minulla on ollut samat arvot yli 40 vuotta, eivät ne ole mihinkään muuttuneet. Vanhemmiten olen kallistunut entistä enemmän vasemmalle, koska äärioikeisto ja rasismi kauhistuttaa.
Ajattelen. Ei ne arvot suuremmin muutu sen jälkeen kun 30v täyttää.
Aikuisen ihmisen perusarvot eivät juurikaan muutu.
Kyllä mä ajattelen ihan perusjutuista. Eli antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Näin mä olen oikeastaan ajatellut koko ikäni, niinkauan kuin muistan.
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus on aika siisti juttu. Hyväksytään kaikki ihmiset omana itsenään.
N51
Joistain asioista kyllä (esim. että seksuaalinen väkivalta on väärin), joistain sinne päin (en voi kovin paljon vaikuttaa ilmastonmuutokseen, mutta nykyään sentään yritän vähän jotain), joistain en enää ollenkaan samoin (Suomi voi olla Venäjän kanssa jonkinlaisissa väleissä).
Vierailija kirjoitti:
Miten niin en? Kyllä ajattelen tärkeissä asioissa ihan samoin kuin 15 vuotta sitten. Esim. arvomaailmani on ihan sama enkä ymmärrä aikuisia ihmisiä joilla se vaihtuisi 15 vuodessa. Olen 45 ja mulle 15 vuotta tuntuu lyhyeltä ajalta. Sen toki ymmärrän jos 15-vuotiaana ajattelee eri lailla kuin 30-vuotiaana.
15 on todella lyhyt aika.
Vierailija kirjoitti:
En tietenskään. En edes ajattele samalla tavalla kuin ajattelin pari päivää sitten
Onko alapeukuttajien aivot jo kalkkeutuneet? Varsinkin nuorempana oppii aina uusia asioita. Toki äärihihhuli om aina vankkumaton kannoissaan vauvasta vaariin.
Totta. Eiköhhän siis unohdeta koko keksitty kohu.