Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt
Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan.
Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä.
Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä.
Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla.
En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä.
Ikä 23-26 v.
Kommentit (2659)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ikinä kehtaisi maksattaa naisella ravintolalaskua. Sama, jos vetäisin hameen päälle ja helmet kaulaan.
Eli siis olet sitä mieltä, että miehen kuuluu olla maksaja tai hän kulkee hame päällä, vai mitä oikein yrität sanoa? Ja miksi mies ei saisi kulkea hame päällä tai helmet kaulassa. Sitä paitsi ne helmet oli juuri muoti-ilmiö miehillä. Ehkä nämä miehet ymmärsi sen, eträ kukin vastaa menoistaan itse?
Sitä ollaan niin wokea että. Sun mielestä varmaan jos mies avaa naiselle oven niin se meinaa sitä että sen naisen oletetaan olevan liian heikko avatakseen sen itselleen.
musta on ainakin ihan kiva että on herrasmiehiä vielä. Toki on sitten naisia jotka käyttävät hyväksi liian kilttejä ja herrasmiehiä mutta on meitäkin jotka arvostavat pikku eleitä joista tulee kiva olo. Vetämättä siihen mitään tasa-arvopaskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Eikö ap ollut lapsi kun ei sanonut, että maksan sinulle vain kahvin, minulla ei ole varaa maksaa tuota herkkupaniniasi ja herkkukahviasi? Nyt sitten itketään jälkeenpäin.
Eli nainen saa sikailla ihan miten vaan, mutta aina on syy miehessä, kun ei tajunnut laittaa jotain rajoituksia, että saat ottaa vain max 4 eurolla, ja jos mies olisi laittanut rajat, niin sitten onkin pihi ja itara ja ei tule koskaan toisia treffejä jne tai sitten on ostamassa pillua liian halvalla, mutta eihän se nainen kuitenkaan mikään maksettu pimpero ole. Eli niin tai näin, niin tämän av porukan mielestä mies tekee aina väärin. No, voin kertoa sinulle AP, että valitettavasti ikäpolvesi naiset ovat huonosti kasvatettuja itsekkäitä lapsia, joilla ei ole alkeellisimpia käytöstapoja saati impulssikontrollia. Heihin siis kannattaa jatkossa suht
Miten tämä nainen on nyt sikaillut? Ap TARJOSI, ehkä tuo oli ihan normisettiä kahvilassa tälle naiselle, eikä voinut tietää, että nyt kaatuu ap:n budjetti ja maailma.
Siis joku pieni leipä on noin iso ongelma? Eikö täällä ole muuta kuin ihan koululaisia?
Kyse on hyvästä tavasta. Eikä siihenkään ole mikään pakko, reippaasti sanoo että opiskelijan rahat on vähän lopussa tms. Jos reteesti lupaa tarjota, niin sitten ei itke, jos se sopii toiselle.
Jos ei halua tarjota sydämestään, niin kannattaa olla tarjoamatta. Muusta jää useimmiten ainakin toiselle osapuolelle p*ska maku suuhun, jos ei molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toki kustantaa hienolle naiselle kaiken treffeillä, mutta hienoja naisia on vain todella vähän. Suurin osa on eronneita jo lapsia synnyttäneitä naisia joista ei perinteisesti käytetä nimitystä hieno nainen. Yksikään yyhhoo Nainen ei täytä hienon naisen määritelmää ,eikä tällaisilla naisilla ole edes vihille mentäessä oikeutta pukeutua valkoiseen pukuun.
😂😂😂
Vai niin.
Valkoiseen hääpukuun saavat pukeutua vain neitsyet. Ihan vaan tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä nainen on nyt sikaillut? Ap TARJOSI, ehkä tuo oli ihan normisettiä kahvilassa tälle naiselle, eikä voinut tietää, että nyt kaatuu ap:n budjetti ja maailma.
AP sanoi tarjoavansa kahvin, ei lounasta. Nainen otti lounaakseen paninin ja kahvia kalliimman juoman. Eli sikailua. Jos AP kutsuu kahville, niin se ei tarkoita 15 euron syöttöporsaan annosta.
Miehen tekemä aloitus ja vastaukset, että naiset muka maksattaisivat menojaan miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies toki kustantaa hienolle naiselle kaiken treffeillä, mutta hienoja naisia on vain todella vähän. Suurin osa on eronneita jo lapsia synnyttäneitä naisia joista ei perinteisesti käytetä nimitystä hieno nainen. Yksikään yyhhoo Nainen ei täytä hienon naisen määritelmää ,eikä tällaisilla naisilla ole edes vihille mentäessä oikeutta pukeutua valkoiseen pukuun.
😂😂😂
Vai niin.
Incelit siis.
Oikeasti joku pieni leipä on noin iso ongelma? Sitten vaan hyväksyy inceliytensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Vai niin.
No kylläpä itkettääkin ja kylläpä on tarve noudattaa sun hienon naisen etikettejäsi. Not.
Kylläpä on yksinkertaiset asiat nykyään vaikeita. Olen iloinen, ettei tarvitse treffailla enää, aikoinaan oli kaikki paremmin (😂). Silloin lama-Suomeen ysärillä käytiin kahvilla tai kaljalla, ei väliä kuka kutsui, kukin maksoi omansa, tai jos joku oikein reiluksi halusi heittäytyä, niin tarjosi kierroksen kaikille. Kellään ei oikein ollut rahaa, mutta jos oli, aina tarjottiin. Oi niitä aikoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Vai niin.
Siltäkö se sinusta näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Miehen tekemä aloitus ja vastaukset, että naiset muka maksattaisivat menojaan miehellä.
Sanotko nyt ihan suoraan että mitä vikaa siinä on jos mies tarjoutuu maksamaan naisen kahvin/lounaan/ päivällisen? Tai ehkä tarkemminkin : mitä vikaa jos nainen suostuu? Mun mielestä tarjoaminen ei nyt ihan ole menon maksattamista miehellä.
vanhan ajan herrasmiehet tosiaan on harvassa. Enpä tiennyt että en saisi olla iloinen jos kohtelias treffimies tarjoaa minulle vaan nyt minun pitäisi tuntea maksattavani raukalla miehellä oma menoni. Wtf? Enpä tiennyt että se koetaan loukkaavaksi jos SUOSTUN Miehen tarjoavan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP sanoi tarjoavansa kahvin, ei lounasta. Nainen otti lounaakseen paninin ja kahvia kalliimman juoman. Eli sikailua. Jos AP kutsuu kahville, niin se ei tarkoita 15 euron syöttöporsaan annosta.
Kyllä suomalaiseen kahvikutsuun perinteisesti kuuluu myös "kahvileipä". Harva kutsuu kotiinsakaan vieraita kahville ilman mitään tarjottavaa sen kanssa.
Ei pidä uhota että tarjoaa, jos tilanne on noin huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotko nyt ihan suoraan että mitä vikaa siinä on jos mies tarjoutuu maksamaan naisen kahvin/lounaan/ päivällisen? Tai ehkä tarkemminkin : mitä vikaa jos nainen suostuu? Mun mielestä tarjoaminen ei nyt ihan ole menon maksattamista miehellä.
vanhan ajan herrasmiehet tosiaan on harvassa. Enpä tiennyt että en saisi olla iloinen jos kohtelias treffimies tarjoaa minulle vaan nyt minun pitäisi tuntea maksattavani raukalla miehellä oma menoni. Wtf? Enpä tiennyt että se koetaan loukkaavaksi jos SUOSTUN Miehen tarjoavan minulle.
Miksi pitäisi olla vanhan ajan herranmies, kun naisetkaan eivät ole vanhan ajan hienoja naisia?
Ihanaa et mies tarjoutuu maksamaan, ja sit saa ottaa vaan kahvin 😂 siis hyi. Ei tulis mieleenkään ite tarjota miehelle ja sit järkyttyä kun se haluais jonkun leivän tai pullan kylkeen. Tn33.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiseen kahvikutsuun perinteisesti kuuluu myös "kahvileipä". Harva kutsuu kotiinsakaan vieraita kahville ilman mitään tarjottavaa sen kanssa.
Kahvileipä ei ole mikään panini-patonki, vaan jokin pieni leivonnainen. Panini on lounas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvileipä on korkeintaan joku parin euron pulla tai keksi, ei 10 euron lounaspanini ja kahvilan kallein juoma päälle. Käytöstavat. Kannattaisiko opetella ne, ennenkuin alkaa höpisemään jostain perinteisistä kahvileivistä. On huonoa käytöstä, että ravintolassa, kun joku tarjoaa, niin etsitään listalta kalleimmat tuotteet ja sitten tilataan ne jonkun toisen piikkiin. Olen aivan äimistynyt miten huonokäytöksisiä ihmiset nykyään ovat. Vaatimattomuus on kaunista, ahneus on synti.
Suomalainen nainen on tasa-arvoinen ja maksaa itse omat syömisensä.