Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
441/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Miesystävä kysyi, että mennäänkö syömään pizzabuffaan, kun on muutenkin asioita kaupungilla. 

Mentiin sitten ja kyllä yllätyin kassalla, kun hän maksoi vain oman ateriansa😅

Oli vielä (rehvastellen) kertonut kuinka aina tarjoaa lapsilleen täällä.. no en ollutkaan lapsi.

ensimmäinen ja viimeinen kerta oli kun käytii syömässä. Hänellä tulot oli n.1300/kk minulla 700/kk

Oli kyllä ikimuistoista. On ex nykyään.

Olisin myös minä jättänyt tällaisen miehen. Hyvä, että jätit. Itse olisin jättänyt hänet suoraan sinne pizzabuffaan yksin syömään pizzaansa.

Mitään ei tarjota, mitään ei kustanneta, mistään ei välitetä, kuin siitä omasta kukkarosta, mutta silti pesää pitäisi saada koska -mies. Ei ihmekään, että on niin paljon sinkku miehiä nykyään, kun tavat on tämmöisiä.

Totta, olisinpa tehnyt niin, mutta oltiin samalla autolla liikenteessä minun autolla tietysti! 

Kyllä sitä on sokea kun haluaa rakastaa ymmärtää ja tukea toista. Mitä saa itse vaihdossa??🧐

Vierailija
442/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletit hänen juovan kahvia tai teetä? Mä aina otan jotakin syötävää kun käyn kahvilassa. Se on normaalia.

No ei tasan ole, mikäli maksaja ottaa itselleen vain kahvin.

Normaalia on lukea tilannetta. Ja jos joutuu valitsemaan itse ensin niin voi kysyä, että olitko ajatellut itse ottaa jotain makeaa tai suolaista. Jos toinen sanoo, että otan pelkän kahvin, niin silloin ehdottomasti ei oteta itsekään muuta kuin juoma.

Mitä jos on nälkä? Eikö ole ihan yhtä noloa ottaa treffiäijältä kahvi ja sitten tilata omaan piikkiin voikkari? Siis noloa sen äijän kannalta.

Kukaan normaaliälyllä varustettu ei mene kahvitreffeille nälkäisenä. Tai jos menee, niin kieltäytyy kohteliaasti tarjoamisesta ja maksaa itse.

En treffaile enää, vaan olen pitkässä suhteessa. Deittailuaikani pitkän suhteen päätyttyä osui hyvin kiireiseen (ja nousujohteiseen) työvaiheeseen. Valintana oli usein joko treffit nälkäisenä tai ei treffejä ollenkaan, kun iltamyöhään en halunnut tavata. Maksoin toki itse syömiseni. 

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä kahvilaan jossei ole varaa. 

Kai sitä joskus oot tarjonnu kavereille, vanhemmille tms. 

Vierailija
444/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, väistit ansan hyvissä ajoin. 

Vierailija
445/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten nämä perseaukiset tekevät pari kolme kakaraa ja koska itse ei kuulu maksaa mistään mitään, niin laitetaan veronmaksajien piikkiin nekin. Samoin asunto ja ruoka ym elämisen kulut.

Onneksi tässä kuussa näkyy ensimmäisen kerran tukien leikkaukset ja tileille tipahtaa satanen kaksi vähemmän ja parhaimmassa tapauksessa kolme sataakin . Se saa minut hymyilemään iloisesti 🙂 sillä se on niille pikkupaskiaisille ihan oikein!

Mun tuntemat pers aukiset ei ole tehneet yhtään kakaraa.

Ulkona voi käydä ja pitää muutenkin hauskaa. Ei se ole synonyymi lapsille.

Itse mietin enemmän sitä miksi niin monen asian koetaan vaativan rahaa. 

Terveys, ruoka ja katto päänpäällä ovat oikeastaan jo rikkauksia,joita pitäisi arvostaa. Sen päälle on hyvä rakentaa.

Vierailija
446/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyville tuo olisi ok, mutta opiskelijalle kallis maksettava.

Vierailija
447/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisella ei suhteellisuudentaju toiminut. 

Mutta sinä varmaan halusit välttämättä päästä treffeille, ja sanoit, että voit tarjota kahvit? 

Voihan tuosta toki jälkeenpäin mainita jos vielä näette? Siis ilman syyttävää tunnelmaa toki.

ps.helpompi toki sanoa heti näistä mitä tulee, reilusti.

Taisit vaan vähän yllättyä?

Mainita siitä, että kuules kun sinä tilasit kahvilassa superkaakaon ja paninin, kun minä olisin ostanut sinulle vain kahvin ja hammastikun, mutta en sanonut sitä sinulle.

Ahaa.

Vierailija
448/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä kahvilaan jossei ole varaa. 

Kai sitä joskus oot tarjonnu kavereille, vanhemmille tms. 

Mennä khville on eri asia kuin kahville ja lounaalle

Vierailija
449/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa :D. Tätä ketjua lukisivat kyllä silmät pyöreinä niin naiset kuin miehetkin muualtapäin maailmasta, missä on itsestäänselvyys että mies tarjoaa. Ja ketjusta huomaa, etteivät naisetkaan täällä ole tottuneet vastaanottamaan mitään, koska närkåstyneinä maksavat kaiken tasan. 

Itse ajattelen, että mies osoittaa kiinnostusta olemalla antelias, vähän kuin vihje siitä, onko kiinnostunut. Ja itse en anna toisen maksaa, mikäli en ole kiinnostunut, en halua jäädä velkaa kellekään, ketä en enää halua nähdä. Simple.

Ei pidä paikkaansa. Länsimaissa miehet ovat alkaneet kyseenalaistaa deittikulttuuria, jossa nainen saa olla ei-perinteinen, mutta mieheltä odotetaan edelleen perinteistä sukupuoliroolia eli availlaan ovia ja maksetaan deitit. Moni länsimainen mies onkin todennut, että tällainen kohtelu varataan jatkossa vain perinteisille naisille.

Vierailija
450/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En maksa ekoilla treffeillä. Tämä oli hyvä tapa karsia rahan perässä juoksevat akat pois.

Rahan perässä juoksevat? 

Kyllä siihen vähintään pari nollaa lisää tarvitaan. Vai luuletko että me naisen juostaan 15€ perässä?

Moni on kirjoittanut tässä ketjussa, että ei tulisi toisia treffejä, jos mies ei maksa ekoilla treffeillä.

Mulle on ihan sama jos ei maksa, mutta saatananmoista kitinää asiasta en kyllä viitsis kuunnella sekuntia enempää. Asia ei oo kovin monimutkainen.

Naisille tämä näyttää olevan ongelma.

Vierailija
451/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaako muita se, että kun muualla maailmassa gold digger tarkoittaa toisen rahoilla luxus-elämistä, palstamiehille se tarkoittaa sitä, että nainen ottaa paninin kun tarjotaan :D

Tässä jää huomiotta se, että mies voi päätyä monille ensitreffeille, joissa oletetaan maksua. Jos käyt vaikka kerran viikossa 20 euron kahvilatreffeillä, niin hupsista, hinta onkin yhtäkkiä 1000 euroa.

Valintojen maailma.

Ei kun mies vaan päätyy sinne ja mies vaan päätyy maksamaan ja sitten mies päätyy paninihelverin kautta perikatoon. Niin miehelle vain käy.

🤷

Vierailija
452/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyville tuo olisi ok, mutta opiskelijalle kallis maksettava.

Siis työssäköyville oli mennä kahville ja toinen osapuoli ottakin päivän lounaan? Jepjep, ehkä näin on hyväksikäyttökulttuurissa. En itse kehtaisi koskaan ottaa enempää kuin tarjoaja itse ottaa ja silloinkin kataoisin, mitä otan

Vierailija
453/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta naisella ei suhteellisuudentaju toiminut. 

Mutta sinä varmaan halusit välttämättä päästä treffeille, ja sanoit, että voit tarjota kahvit? 

Voihan tuosta toki jälkeenpäin mainita jos vielä näette? Siis ilman syyttävää tunnelmaa toki.

ps.helpompi toki sanoa heti näistä mitä tulee, reilusti.

Taisit vaan vähän yllättyä?

Milloin tuosta mielen pahoittamisesta täytyy viimeistään sanoa näissä tilanteissa? Tänä iltana? Huomenna? Viikon päästä? 

Vierailija
454/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otetaanpas uudestaan: Tyttöystävä ansaitsee toki jo enemmän vaimosta puhumattakaan. Mutta se on aivan eri asia.

Nyt oli kysymys ensitapaamisesta. Silloin nimenomaan vasta tutustutaan, eikä kummallakaan ole mitään muuta velvollisuutta kuin käyttäytyä hyvin aloittaen siitä, että on ajoissa paikalla sovitusti. Tarjoamisesta ei ole miehelle mitään hyötyä, joten sitä ei kannata tehdä.

Jos toisen huomioimisesta seuraa toiset treffit, niin eikö siitä ole sillon ollut hyötyä?

Siis toiset treffit saa rahalla?

Hu

Ei pidäkään. Mieshän voi toimia ihan miten haluaa. Suukki auki vaan.

Vierailija
455/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi. Tuota se tulee sitten olemaan jokainen ravintolakäynti ja lomareissu, jos nainen Apn kanssa sellaisille edes pääsee. Pikkurahan pihtaamista, ainaista kyräilyä ja valitusta. Koskaan ei saa valita mitä oikeasti haluaa, vaan pitää ottaa se halvin, tai mies alkaa kitistä ja sitten olisi ollut sama jäädä kotiin.

14,90€ ei edes ole paljon kahvilassa tänä päivänä. 

Siis mitä? Miksei tyttö voisi omia rahojaan käyttää miten lystää?

Vierailija
456/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihit miehet ei toisille treffeille pääse. Muista ens kerralla vaatia, että nainen maksaa oman ja mielellään myös sun tilauksen, ni ei jää harmittamaan. 

Maksustako käyt siis treffeillä?

Onko sinulla vikaa päässä vai sisälukutaidossa? Veikkaan että kummassakin.

Vaikka aloit haukkua, niin edelleen kysymys on: pitääkö sinulle siis maksaa treffeistä?

Olen eri, mutta normi-ihminen osaa ottaa tällaiset pienet summat ihan elämisen kuluina, eikä räknäile jokaista deitteihin kuluvaa euroa tyyliin mikä on panostus-hyötysuhde.

Luitko edes aloitusta? Kyse oli opiskelijasta, jolle 15 euroa on iso raha. Olemme kaikki varmaan tietoisia opiskelijoiden talousahdingosta? En olisi itse opiskelijana ikinä kehdannut maksattaa miehellä tuollaista summaa.

Perinteitä on hyvä ravistella ja miettiä ihan todella, miksi miehiltä edellytetään edelleen perinteistä sukupuoliroolia, mutta naiselta ei?

Vierailija
457/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä naisella huono pelisilmä, enkä itse ikinä maksattaisi, opiskelijan en antaisi maksaa kahviakaan. Et kai mitenkään rehvastellut että mennään kahville, minä tarjoan?

Ehkä riippuu siitä kiittikö? 

Käytiin yhden miehen kanssa Helsingin tähtitornin observatoriossa ja maksoin molemmat, kun olin ensimmäisenä tiskillä. Sehän maksoi vain muutaman euron ja olen työssäkäyvä ihminen, eikä ole siitä kiinni, mutta hän vain totesi että "ai sä maksoit jo", eikä sanonut "kiitos". Minusta tuo kertoi hänen käytöstavoistaan tarpeeksi. No kiinnostuksen puute oli kyllä molemminpuolista.

Lisään tähän kommenttiini, että olen 40+, mutta muistan millaista oli olla köyhä opiskelija. Tuossa kahvilakäynnissä voi olla pojan muutaman päivän ruuat. Ymmärrän senkin että ei sitten pidä sanoa että minä maksan, jos on vähissä varoissa, mutta poikaparka yrit

Omat sympatiat on kyllä enemmän tämän nuoren naisen puolella, joka on sen yhden paninin takia täällä haukuttu ties ja vaikka miksi golddiggeriksi, h**raksi, hyväksikäyttäjäksi, lokiksi jne. seläntakana, satoja halventavia kommentteja vain sen takia, että mies yritti esittää päin naamaa jotain parempaa kuin oikeasti oli ja sanoi tarjoavansa, vaikka ei ollutkaan varaa 14,70e kahvilaostoksiin. Kahvilat on kalliita paikkoja, ei pitäisi harrastaa kahviladeittejä, jos on aivan persaukinen eikä varsinkaan niin, että itse kutsuu ja tarjoaa.

Eihän ketään ihmisistä voi ostaa, varsinkaan kahvikupin, tai 14,70 kaakaon ja paninin hinnalla. Kukaan ei ole tässä maailmassa toiselle ihmiselle omaa aikaansa, kehoaan ja elämäänsä velkaa. Ei ole velkaa parisuhdetta, vaikka olisi maksanut kahvit. Parisuhde syntyy, jos on syntyäkseen, kun ihmiset aidosti kohtaa, pitää toisistaan ja heidän välillään on hyvä yhteys. Ap ei kaikesta päätellen edes vaivautunut kunnolla tutustumaan koko naiseen, kun koko monen kappaleen aloitus on paninin kauhistelua.

Vertailun vuoksi prostituoidullakin käyminen on vähintään sen 50-120e homma ja Ap meinasi käyttää tähän naiseen huimat 3e. Eli piti halpana eikä juurikaan minkään arvoisena naisen aikaa. Ja sitten kitistään, kun ei päästy parisuhteeseen, vaikka rahaa meni. Miehet yrittää ostaa naisia, joko halvalla, tai kalliilla kuin kauppatavaraa ja luulee, että nykypäivänä roposensa velvoittaa johonkin, vaikka naisilla on omatkin rahat. On aika törkeää edes väittää, että joku nainen herranvuonna 2024 myisi omaa aikaansa pelkkää kaakaota ja paninia vastaan.

Vierailija
458/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka alkaa tunkea jotain paninia naamaan ekoilla treffeillä?

Vierailija
459/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaako muita se, että kun muualla maailmassa gold digger tarkoittaa toisen rahoilla luxus-elämistä, palstamiehille se tarkoittaa sitä, että nainen ottaa paninin kun tarjotaan :D

Tässä jää huomiotta se, että mies voi päätyä monille ensitreffeille, joissa oletetaan maksua. Jos käyt vaikka kerran viikossa 20 euron kahvilatreffeillä, niin hupsista, hinta onkin yhtäkkiä 1000 euroa.

Melko lort-to ukko saa kyllä olla tai sitten ei vaan kelpaa kenellekään. Itse käyn treffeillä ehkä kerran kaksi vuodessa koska ei niitä kiinnostavia naisia ihan joka hetki vastaan tule ja hupinani en viitsi ketään treffeille pyytää. 

Vierailija
460/2659 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka alkaa tunkea jotain paninia naamaan ekoilla treffeillä?

On muuten todella epäviehättävän näköistä touhua. Ei ehkä paras mahdollinen valinta ekoille treffeille, eikä kovinkaan terveellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan