Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
2261/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kahvilassa yleensä salaatin tai jäätelön ja mies maksaa. Onneksi oma mies eikä tarvitse tavata tällaisia tyyppejä

Miksi sen miehen pitää aina maksaa? 

Okei, tunnustan, olen kateellinen. Minun mies ei ikinä maksa mitään vaan maksaja olen aina minä. 

Vierailija
2262/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä melkein 20 e kahvileipäsestä plus kahvista on paljon ja etenkin jos on puhuttu että mennään KAHVILLE.

Nainen on häikäilemättä käyttänyt hyväksi sitä  että mies tarjoaa.

Voin kuvitella miten nainen ravintolassa ottaisi listan kallemman pihvin ja viiniä.

Täyttä kuvitelmaahan tuo koko sinun kommentisikin on:D Ei totuuden häivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön kahvilassa yleensä salaatin tai jäätelön ja mies maksaa. Onneksi oma mies eikä tarvitse tavata tällaisia tyyppejä

Mikset maksat itse? Miten pärjäät elämässä, jos tulee ero? Miehesi ei ole enää maksamassa mässyjä.

No silloinhan ne omat rahat ovat säästyneet jos mies on aina maksanut, joten teoreettisestihan tuon henkilön rahatilanne olisi parempi erottaessa kuin jos hän olisi itse maksanut kaiken itse. 

Vierailija
2264/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan lainaustoiminto takkuilee, mutta tässä alkuperäinen kommentti:

Miksi jankutat budjetista, kun eihän siitä ole kyse, olisi se kahvi voinut maksaa 1,90 tai 5,20, ei se ole pointti. Pointti on, että tarjottiin KAHVIT. Ei pullaa, ei pitkoa, ei paninia eikä viinilasillista.

Kyllä minä ymmärrän, että kahvit on kuppi juomaa. Ei muuta. En tiedä, onko tämä sitten kuin yhdyssanat, että tietyn sukupolven jälkeen on lakattu ymmärtämästä suomen kieltä.

Ja minun vastaukseni:

Mutta kun näin ei ole. Kahvit tarkoittaa kaikkea muutakin mitä siellä kahvilassa tarjotaan. Se on vain yksinkertaisempaa sanoa kahvit kuin alkaa erittelemään mitä muuta siihen voisi kuulua. Ajattele vaikka jos kutsut ystävän kylään kahville niin etkö tosiaan laita siihen tarjolle muuta kuin sen kupin kahvia? Tarjoan sinulle KUPIN kahvia voisi kenties jo tulkita niin, että se tosiaan on vain se y

Ajattelin itse tätä samaa, että  yleensä se ei tarkoita pelkkää kahvia, kun kutsuu jonkun kahville tai teelle. Jos vaikka kutsuisin  miehen ensitreffeille kotiini(joo en oikesti kutsu turvallisuussyistä) niin toki siihen sisältyisi makeaa ja suolaista tarjottavaa.

Ja muutenkin sanotaan esim , että pesin pyykkiä, ja vaikka se pyykin peseminen käsittää sen pyykin lajittelun, koneeseen laiton, siltä pois ottamisen ja kuivumaan laittamisen, ei kukaan niitä siinä luettele, vaan jokainen tietää,että pyykin peseminen tarkoittaa montaa eri vaihetta(paitsi  pastan miehille, joille pyykin pesu on =painaa nappia ja simpsala pim pyykki on puhtaana ja viikattuna kaapissa. Samoin palstan mukaan vauvan hoito on helppoa, ei tarvitse kuin antaa maitoa silloin tällöin ja vauva on hoidettu)

Toki voi kutsua  toisen vaikka teelle ja sitten tarjota vain sitä pelkkää teetä, mutta kyllähän se vähän köyhää on :D Ja  jos sattuu, ettei ole varaa siihen teepussiinkaan, niin sitten vain kuumaa vettä :D

Vierailija
2265/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan opiskelijasta. 15eur on opiskelijalle aika olennainen raha. Vanhempana sitten tulee kalliimmat asiat, kun opiskelijamies on työelämässä ja naisen tarpeet ovat suuremmat.

Naisen tarpeet on suuremmat? Mitä hittoa?

Kyllä.

Luuletko että vanhemmalle naiselle riittää panini? Sitten puhutaan asunnon, lahjojen, lomamatkojen, jne tasosta.

Ja mies maksaa.

Kuule kerro nyt meille ihan rehellisesti, kuinka monelle naiselle olet nuo kyseiset asiat maksanut????

Ja kuinka monta naista tunnet, jotka kaikki nuo asiat on saaneet mieheltä lahjaksi????

Minun tuttava/ystävä/sukulais/ ym mukaanlukien en tiedä yhtäkään tuollaista pariskuntaa. Ihan yhtälailla on jokainen nainen käynyt töi

Eipä  ole tullut tähänkään vielä vastausta.

Vierailija
2266/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tässä ILMAINEN vinkki kaikille miehille: 

Pyytäkää treffeille vain sellaisia naisia, joista olette aidosti todella kiinnostuneita. Sellaisia naisia, joiden kanssa haluaisitte kenties parisuhteeseen. Siinä kohtaa ei luulisi olevan ylivoimainen juttu maksaa se naisen kaakao ja panini, tai mitä ikinä sitten nainen ottaakaan. Jos mies on kiinnostunut naisesta ja haluaa tehdä tähän vaikutuksen, ei todellakaan aleta kyselemään että "Mites tää lasku, maksatko itse oman osuutesi?" 

Ja hei, jollei sinulla ole varaa maksaa jotain v*tun kaakaota ja paninia. Niin pysy kotona tumputtamassa ja jätä treffailut varakkaammille miehille!"

Paljon parempi kun ei mene ollenkaan kahviloihin, ravintoloihin tai leffaan. Silloin ei voi kulua rahaa ja kannattaa manailla vielä varmuuden vuoksi treffeillä kuinka kallista kahvi nykyään on kahvilassa. Ei kuitenkaan ole varmaa, että naiselta saa vaikka maksaisi.

Vierailija
2267/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan opiskelijasta. 15eur on opiskelijalle aika olennainen raha. Vanhempana sitten tulee kalliimmat asiat, kun opiskelijamies on työelämässä ja naisen tarpeet ovat suuremmat.

Naisen tarpeet on suuremmat? Mitä hittoa?

Kyllä.

Luuletko että vanhemmalle naiselle riittää panini? Sitten puhutaan asunnon, lahjojen, lomamatkojen, jne tasosta.

Ja mies maksaa.

Kuule kerro nyt meille ihan rehellisesti, kuinka monelle naiselle olet nuo kyseiset asiat maksanut????

Ja kuinka monta naista tunnet, jotka kaikki nuo asiat on saaneet mieheltä lahjaksi????

Minun tuttava/ystävä/sukulais/ ym mukaanlukien en tiedä yhtäkään tuollaista pariskuntaa. Ihan yhtälailla on jokainen nainen käynyt töi

Miehet vs naiset tuloluokkakuvassa:

Miehet vs nnaiset, yksinasuvat

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Miehet vs naiset, lapsettomat pariskunnat

https://www.stat.fi/tietotrendit/media/uploads/tt2021/okkonen/okkonen_n…

Aika dramaattinen ero. Sinkuissa ei tuloeroja juuri ole, pariskunnissa on puolet enemmän hyvätuloisia miehiä ja lähes tuplasti enemmän alle keskituloisia naisia. Ja siis lapsettomissa pariskunnissa, lapsiperheissä ero vielä korostuu. Ellei näillä pariskunnilla ole kahta eri elintasoa, naiset elävät miesten kustannuksella.

Vierailija
2268/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankaa lukematta, vaikea sanoa testasiko nainen suhtautumistasi, vai onko kasvanut millaisessa kahvittelukulttuurissa. 

Itä-Suomessa kun mummo laittaa kahvipöydän, varsinkin sovittua tilannetta varten, se notkuu vaikka ja sun mitä, pula-aikanakin on löytynyt joku korppu kylkeen kun se vaan kuuluu kuvioon. 

Tällainen pelkkä kahvinjuonti ilman lisukkeita on, väitän, tuontikulttuuria, kiireen tai työn ohessa suoritettu kahvinjuonti on synnyttänyt tavan juoda pelkkää kahvia. Tottakai itsekin tulee toisinaan juotua pelkkää kahvia mutta toisaalta jos se kahvittelu on suunniteltu ihan ohjelmaksi, oletan että siinä ohessa on jotain pientä purtavaa. 

Vielä on sellainen mahdollisuus että kaikkien vatsat eivät oikein kestä pelkkää kahvia, ensitreffit ei todellakaan ole se paikka jossa haluaa alkaa potemaan vatsavaivoja. 

Vierailija
2269/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastauksena kysymykseen "kuinka monta naista tunnet, jotka saavat kaikkea miehen rahoilla".

Aika hemmetin monta. Kuten tilastokeskuksen ihan viralliset tilastot osoittavat, pariskuntien tuloerot ovat sinkkujen tuleroja paljon suuremmat jo lapsettomilla, johtuen siitä että jompi kumpi sukupuoli preferoi itseään parempituloisia kumppaneita.

Tunnen ihan näiden tilastojen mukaisia pariskuntia joissa mies tienaa selkeästi enemmän. Nainen ei nauttisi keskiluokkaisesta elintasolta ilman miestä, mutta mies kyllä nauttisi keskiluokkaisesta elintasosta ilman naista.

Vierailija
2270/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys naisille.

Menette kahvilaan. Olette molemmat työttöminä. Sinä, nainen, tarjoat miehelle kahvit. Mies käyttää tilaisuuden hyväksi ja tilaa samalla syötävää sinun piikkiisi, tarjoutumatta millään tapaa maksamaan omaa osuuttaan.

Millaisen kuvan saat miehestä? Oliko tämä sinusta hyvin toimittu?

Vierailija
2271/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Aika dramaattinen ero. Sinkuissa ei tuloeroja juuri ole, pariskunnissa on puolet enemmän hyvätuloisia miehiä ja lähes tuplasti enemmän alle keskituloisia naisia. Ja siis lapsettomissa pariskunnissa, lapsiperheissä ero vielä korostuu. Ellei näillä pariskunnilla ole kahta eri elintasoa, naiset elävät miesten kustannuksella.*

Sellainen mahdollisuus ei sulle tullut mieleen, että perheissä eletään sen vähemmän tienaavan tulotason mukaan, ja enemmän tienaava sijoittaa tai törsää yli jäävät rahansa? Mun lapsuudenkodissa meni näin, ja monessa muussakin varmaan, tuskin olimme uniikkeja. Itse asiassa vähemmän tienaava maksoi meidän lasten kulut ja enemmän tienaava sijoitti eniten itseensä. 

Vierailija
2272/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde pois tinderistä. Sulla ei ole varaa eikä tuollaista kukaan halua.

Tämän takia moni mies hakee Tinderistä vain seksiseuraa. Silloin ei tarvitse lähteä kahvilaan eikä maksaa mitään laskuja. On paljon helpompi tilata vain nainen suoraan saunomaan.

Vierailija
2273/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*Aika dramaattinen ero. Sinkuissa ei tuloeroja juuri ole, pariskunnissa on puolet enemmän hyvätuloisia miehiä ja lähes tuplasti enemmän alle keskituloisia naisia. Ja siis lapsettomissa pariskunnissa, lapsiperheissä ero vielä korostuu. Ellei näillä pariskunnilla ole kahta eri elintasoa, naiset elävät miesten kustannuksella.*

Sellainen mahdollisuus ei sulle tullut mieleen, että perheissä eletään sen vähemmän tienaavan tulotason mukaan, ja enemmän tienaava sijoittaa tai törsää yli jäävät rahansa? Mun lapsuudenkodissa meni näin, ja monessa muussakin varmaan, tuskin olimme uniikkeja. Itse asiassa vähemmän tienaava maksoi meidän lasten kulut ja enemmän tienaava sijoitti eniten itseensä. 

Minä en ole havainnut tätä. Kyllä se elintaso on hilattu ylös jo siinä vaiheessa kun on päätetty missä asutaan. Eivätkä ne vaimokkeet ajele tonnin rysillä, vaan samalla perheen premium-autolla jonka mies on maksanut. Lomamatkoillakin käydään yhdessä.

Vierailija
2274/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vastauksena kysymykseen "kuinka monta naista tunnet, jotka saavat kaikkea miehen rahoilla".

Aika hemmetin monta. Kuten tilastokeskuksen ihan viralliset tilastot osoittavat, pariskuntien tuloerot ovat sinkkujen tuleroja paljon suuremmat jo lapsettomilla, johtuen siitä että jompi kumpi sukupuoli preferoi itseään parempituloisia kumppaneita.

Tunnen ihan näiden tilastojen mukaisia pariskuntia joissa mies tienaa selkeästi enemmän. Nainen ei nauttisi keskiluokkaisesta elintasolta ilman miestä, mutta mies kyllä nauttisi keskiluokkaisesta elintasosta ilman naista.

Ja miksi ne hyvätuoloiset miehet sitten preferoivat vähemmän tienaavia naisia? Vai eikö heiltä ollenkaan kysytä, pakko on alkaa parisuhteeseen kun nainen käskee?

Ps. Riippuu varmaan piireistä, millaisia ihmisiä tuntee. Omassa kuplassani ei juuri ole noita isojen tuloerojen pareja vaan aika samalla koulutus- ja tulotasolla pariudutaan.

Vierailija
2275/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kuvaus treffailusta kuulostaa tarjouskilpailulta jossa miehen on ostettava nainen, mutta "sääntöihin" kuuluu ettei mies saa sanoa ostavansa naista, vaan hänen on puhuttava tasa-arvoisesti mutta käyttäydyttävä patriarkaalisesti.

Nainen myy aikaansa ja mahdollisuutta että mies saisi p*llua, ja miehen on maksettava, samalla esittäen ettei hän joudu maksamaan koska nainenhan on itsenäinen ja voimaantunut nykynainen joka pärjää ilman miestä!!!1

Vierailija
2276/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi ne hyvätuoloiset miehet sitten preferoivat vähemmän tienaavia naisia? Vai eikö heiltä ollenkaan kysytä, pakko on alkaa parisuhteeseen kun nainen käskee?

Ps. Riippuu varmaan piireistä, millaisia ihmisiä tuntee. Omassa kuplassani ei juuri ole noita isojen tuloerojen pareja vaan aika samal

No se on sitten kupla. Tai "unohdit" että piireissäsi on pareja joissa nainen tienaa sen 4k ja mies 8k.

Ja vastauksena kysymykseesi: mitä parempituloinen ja pärjäävämpi nainen on, sitä pienempi halu hänellä on parisuhteeseen. Parisuhteissa on suhteessa eniten selkeästi alle keskituloisia naisia. Heillä ei ole varsinaisia elämänhallintaongelmia kuten kaikista pienituloisimmilla, mutta halu parisuhteeseen on kovempi koska omilla tuloilla elintaso jäisi reippaasti alle keskiluokan.

Vierailija
2277/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vinkkelistä sitä nyt sitten haluaa katsoa mitäkin asiaa. Työllisyys ei näytä hyvältä miesten osalta: ``Miesten ja naisten välinen ero syveni. Miesten työllisyys laski 43000:lla marraskuussa, mutta työllisiä naisia oli 21000 enemmän kuin vuotta aiemmin. Tilastokeskus kirjasi työttömien määräksi 190000, joista miehiä oli 112000 ja naisia 78000.``

https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/6438913

Vierailija
2278/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys naisille.

Menette kahvilaan. Olette molemmat työttöminä. Sinä, nainen, tarjoat miehelle kahvit. Mies käyttää tilaisuuden hyväksi ja tilaa samalla syötävää sinun piikkiisi, tarjoutumatta millään tapaa maksamaan omaa osuuttaan.

Millaisen kuvan saat miehestä? Oliko tämä sinusta hyvin toimittu?

Oli hyvin toimittu. Saan kuvan että olen treffeillä sosiaalisesti normaalin ihmisen kanssa. Toki silloin asiaan kuuluu kiittää kahvista. Ja tarkoitan nyt ihan kirjaimellista kiitosta, en mitään seksipalveluita tms.

N31

Ylläoleva on vastaus siinä tapauksessa että kyseessä on esim. juurikin vaikka panini ja kaakao. Sitten jos oikeasti "tyhjentää vitriinin", eli  tyyliin tilaa vaikka viisi leivosta/patonkia ja evääksi pari limupulloa tms., niin sitten ei ole normaalia. 

Vierailija
2279/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole havainnut tätä. Kyllä se elintaso on hilattu ylös jo siinä vaiheessa kun on päätetty missä asutaan. Eivätkä ne vaimokkeet ajele

Perheen matkoilla pihistellään kaikesta. Syödään omia eväitä, mäkkärissä jne. Aamupalalla syödään pöytä tyhjäksi ja loput kassiin. Vaimo tekee matkallakin apartementoksessa ruuat. Mies vetää lärvit. 

Miesporukassa puolestaan sitten rahaa käytetään ja kunnolla. Vaimon ja lasten kanssa ihan minimit. 

Ja kyllä sillä vaimolla voi olla se tonnin Fiiat ja miehellä uudehko Bemu, Audi tai joku muu kiva. Plus vene/prätkä, miehelle. Pääsee vähän huoahtamaan samalla perheen ikeestä. 

Vierailija
2280/2659 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sillä vaimolla voi olla se tonnin Fiiat ja miehellä uudehko Bemu, Audi tai joku muu kiva. Plus vene/prätkä, miehelle. Pääsee vähän huoahtamaan samalla perheen ikeestä

Jep. Ei se nimitys vaimon kauppakassi oo tyhjästä tullut. Vaimo roudaa lapsia jollain sakkorysällä, kun mies pöräyttää ohi 80 tonnin Audillaan heiluttelemaan käsiään toimistolle. Näitä on nähty.