Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Treffinaiseni kahvilan ostot, kahden vaiheilla nyt

Vierailija
05.01.2024 |

Eli tavattu tänään eka kertaa. Kahvilassa. Oli puhe että kahville ja tarjouduin miehenä maksamaan. Otin kahvin (2,90€) ja luulin että nainenkin ottaa sen kahvin tai teen, tuohan nyt on vähän niin että jotain otettava kun mennään juttelemaan ja tutustumaan. 

Nainen otti ison kaakaon ja jonkun paninin mikä lie. Ne maksoivat 14,70! Mietin tekikö tahallaan kun ties että mä maksan. Ei hyvä. Mutta ei sekään hyvää kerro rahatalouden hoidosta vaikka olisi itse maksanut. Kuitenkin opiskelijoita ollaan vielä. 

Naiset, kumpaa tuo oli? Meni kyllä fiilis vaikka ihan kaunis on. Olis nyt voinut tilannetta lukea ja ottaa saman hintaiset juomat kuin minäkin. Ei sentään ottanut konjakkia päälle, sitäkin kahvilassa oli myynnissä. 

Tuo 14,70 on jo sellainen hinta että työssäkäyvä ihminen käy syömässä ravintolassa buffeen tuolla hinnalla. Ja jonkun mielestä se on sopiva kahvittelu, ja vielä toisen rahoilla. 

En ole aiemmin tällaiseen törmännyt ja treffeillä nyt on tullut käytyä. 

Ikä 23-26 v. 

Kommentit (2659)

Vierailija
2041/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarinoissa jokaista on yrittänyt amerikkalainen miljardööri tai italialainen rahasuvun viinitilallinen

Juu, noita tarinoita sanotaan Harlekiini-romaaneiksi. Meidän opiskelijasolun vessassa oli niitä. Ne eivät ole totta. 

Mutta sinähän tarvitset tarinan, jotta voit elää elämääsi poistumatta kotoasi. Hienosti kehräsit naisvihasta ja läskikammosta sievän vyyhdin. Pysy siellä vain, me muut jatkamme elämää täällä ulkomaailmassa, omin varoin :)

Vierailija
2042/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain käytöstapoja: tuohan on sama kuin se, että joku kutsuisi kahville kotiin ja tarjotun marjapiirakan lisäksi menisi kaapeille rovehtimaan, että eikö täällä muuta ole.

Näin ajattelen itsekin. Täällä hoetaan, että eikö kaikki vitriinissä ole tarkoitettu syötäväksi, on tietenkin, mutta ei se tarkoita, että jonkun muun pitäisi niitä minulle ostella. Eli se, joka tarjoaa, päättää myös, mitä tarjoaa, aivan riippumatta siitä, mitä mahdollisuuksia ostaa muuta on.

Pidän ihan käsittämättömänä, että joku ei tajua, että kahvit on kahvit, eikä vitriinillistä mussutettavaa. Ja tietty ymmärrän, että kahvin sijaan se voi olla tee tai limu, mutta ei tosiaan mikään yli kympin paniini.

Jotkut kyllä vaan on luonnostaan röyhkeitä, mun kaveri tapasi tunkea mukaan kauppaan ja pyydellä ostamaan itselleen kaikenlaista, joka poiki sitten aina jotain muuta, tyyliin ostatko mulle leipää, ok, no osta myös ki

*Pidän ihan käsittämättömänä, että joku ei tajua, että kahvit on kahvit, eikä vitriinillistä mussutettavaa.*

Missä ihmeen perssilmässä tää porukka asuu, kun siellä on kahviloiden vitriineissä järkiään vain yksi panini?

Ja toi, että jos kaverilla on tarjolla kahvileipää useampaa sorttia, niin ei saa ottaa kuin yhden keksin, ettei olisi ahne? Kyllä mä aina ihan syötäväksi varten ne tarjottavat pöytään nostan, mutta ilmeisesti on porukkaa, jolla ne on siinä vain somisteena. Aina sitä oppii uutta 😂.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää köyhät töihin, kun joku kälyinen panini noin menee tunteisiin.

Minä käyn tlissä ja omistan hyvältä alueelta lähes velattoman tällä vuosituhannella rakennetun kerrostalokolmion, sekä velattoman noin 25 tonnin auton. Silti en ikinä laittaisi lähes 15 euroa johonkin hemmetin kahvilaan. Te siellä puhutte köyhyydestä ja työssäkäymisestä kun joku ei halua ostaa jotain vıtun ylihintaisia kahvilatuotteita. Menkää tekin töihin, niin teillä voi olla joskus varaa omaan asuntoon ja jopa autoon sen paninin sijaan. Ei tarvi asua siellä vuokraluukussa kaakaota lipittäen ja bussilla joka paikkaan kulkien.

En hyväksy rahan käyttämistä kahviloihin, baareihin (muuten kuin nuorena), taksilla suhaamiseen. Hyväksyn rahan käyttämisen laadukkaisiin elintarvikkeisiin, halvalla matkusteluun, edulliseen alkoholiin Virosta haettuna, urheiluharrastuksiin ja linnunruokiin.

Kiva, että ruokit lintuja, mutta miten suuri linnunruokabudjetti sulla on kun linnunruoka piti oikein erikseen mainita...?

Vierailija
2044/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön, joten kahvilassa käyn tosi harvoin, mutta ei mun maailma nyt sentään ihan yhteen paniniin kaatuisi. Jos tarkoitus olisi tehdä toiseen hyvä ensivaikutelma niin nipistäisin kyllä sitten jostain muusta, että voin yhden kahvilareissun tarjota panineineen päivineen. 

Mitä jos niitä kertyy useita peräkkäin eikä tuloksia silti näy treffeillä?

Ei ole tapana sarjadeittaila.

Vierailija
2045/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onnekas ainakin olet, yhdet kotitreffit tuntemattoman kanssa ja toiselle annoit osoitteen. En suosittele samaa kenellekään, sukupuolesta riippumatta. On halpa henkivakuutus tavata alkuun julkisella paikalla."

Irrationaalisia pelkoja. Minun luonani on ollut parikymmentä kertaa nainen treffeillä. Koskaan ei ole tapahtunut mitään negatiivista.

Jo parikymmentä naista selvinnyt luotasi ehjin nahoin? Onhan se toki mainitsemisen arvoinen asia. Toivottavasti seuraavakin on yhtä onnekas. Ja toivottavasti hän ei erehdy ottamaan edes lasillista vettä, vaikka tarjoaisit, sillä moinen lokkeilu näyttää herättävän miehissä kovasti aggressioita.

Vierailija
2046/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön, joten kahvilassa käyn tosi harvoin, mutta ei mun maailma nyt sentään ihan yhteen paniniin kaatuisi. Jos tarkoitus olisi tehdä toiseen hyvä ensivaikutelma niin nipistäisin kyllä sitten jostain muusta, että voin yhden kahvilareissun tarjota panineineen päivineen. 

Eikö se ole pakko sarjadeittailla, jos ei sopivaa kumppaniehdokasta tule vastaan?

Vierailija
2047/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin suomalaista - niin pihiä ja sosiaalisesti omituista. Tämän takia en ole seurustellut suomalaisten miesten kanssa lukion jälkeen.

Sama myös naisia. En ole yli 20 vuoteen deitannut muita kuin venäläisiä naisia.

Mutta venäläiset naiset kyllä odottavat, että mies maksaa. 

Vierailija
2048/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole pakko sarjadeittailla, jos ei sopivaa kumppaniehdokasta tule vastaan?

Mikäs siihen pakottaa?

Vierailija
2049/2659 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin suomalaista - niin pihiä ja sosiaalisesti omituista. Tämän takia en ole seurustellut suomalaisten miesten kanssa lukion jälkeen.

Ei kulu kovin paljon rahaa kun pyytää naisen omaan kotiin.

Vierailija
2050/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää köyhät töihin, kun joku kälyinen panini noin menee tunteisiin.

Minä käyn tlissä ja omistan hyvältä alueelta lähes velattoman tällä vuosituhannella rakennetun kerrostalokolmion, sekä velattoman noin 25 tonnin auton. Silti en ikinä laittaisi lähes 15 euroa johonkin hemmetin kahvilaan. Te siellä puhutte köyhyydestä ja työssäkäymisestä kun joku ei halua ostaa jotain vıtun ylihintaisia kahvilatuotteita. Menkää tekin töihin, niin teillä voi olla joskus varaa omaan asuntoon ja jopa autoon sen paninin sijaan. Ei tarvi asua siellä vuokraluukussa kaakaota lipittäen ja bussilla joka paikkaan kulkien.

En hyväksy rahan käyttämistä kahviloihin, baareihin (muuten kuin nuorena), taksilla suhaamiseen. Hyv

Lintu on ainakin rehellisesti lokki. Tosin harva lokkeja haluaa ruokkia. Oli ne sitten lintuja tai ihmisiä. 

Vierailija
2051/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla 15 eurolla saisi muutaman raaputusarvan ja chanssit voittaa kymmeniä, jopa satoja tuhansia. Naisen kanssa menetät rahasi varmasti. Kun baaggelssi on syöty ja kahvi livahtanut kitusiin niin sen jälkeen ei naista kiinnosta. "kemiat ei kohtaa" siinä vaiheessa kun ilmaiset ruuat on syöty ja juomat juotu.

Olen seurannut ja lukenut koko ketjun. Mielipiteet jakautuvat. Lähes yhtä paljon tykkäyksiä kuin alapeukkuakin. Nyt miehet ja naiset jotka treffaatte uuden ihmisen, on punninnan paikka. Tarjota vai ei, ja jos niin mitä? 

Varokaa myös överipummeja. Entä missä menee överin raja? Ketjussa puolet sanoi että paninit ym on liikaa ja toiset sitä mieltä että normaalia vaikka ap sanonut tarjoavansa vain KAHVIT. 

EIi ei ole helppoa treffailu nyt. 

Mutta tilanneanalyysiä suosittelen tekemään; mitä tarkoitetaan juuri sinun tilanteessa kun luvataan kahvit. 

Sitten on vielä päiväkahvi termi mutta kahvilatreffeillä se ei toteudu. Jos mies pyytää kotiin kahville niin se tarkoittaa päiväkahvia eli makuukammarijuttuja. Tämä vinkkinä kokemattomalle naisille. 

Vierailija
2052/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiva, että ruokit lintuja, mutta miten suuri linnunruokabudjetti sulla on kun linnunruoka piti oikein erikseen mainita...?"

Tuhansia euroja on mennyt linnunruokiin vuosien varrella.

Vierailija
2053/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja ei mitään kahvilatreffejä, vaan kunnon ravintolareissuja. Kukkapuskan kera. Ovet pitää avata, tuoli tarjota yms. Hakea ja viedä. Kuningatarkohtelu. Oikein.

Suomalaisten kanssa treffatessa riittää, kun ilmestyt paikalle, ja maksat oman kahvisi. Nyt kun sitten mies esittää reteetä, rikasta ja anteliasta ja esittää tarjoavansa, vaikka ei oikeasti halua, niin hän on asiasta valittanut yli 100 sivua. Red flag- mies. Jälleen yksi tyyppi, jota me naiset osaamme karttaa.

Vierailija
2054/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliimpaa olisi viedä nainen esim elokuviin. Kaikki on suhteellista. Jollekkin noin 15 euroa on pieni hinta kivasta seurasta ja saa näyttäytyä naisen kanssa. Jollekkin taas se on tajuton rahanmeno.

Tai sitten just päinvastoin. Leffalippu on 15€. Ja jos fiksu nainen niin hän maksaa vuorollaan sitten leffan jälkeiset kahvit/kebsut/viinit tai vaikka sen panninin. Mitä nyt sitten käydäänkään nauttimassa. Jos nimittäin vielä halutaan jutella. jos naamat kiinnostaa. 

Vierailija
2055/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä riitä pelkkä superkaakao ja panini. 

Vierailija
2056/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Näitä on Suomi täynnä"

Laitapa tähän linkki, josta tämä asia on todettavissa. Muutenhan tämä on vain tätä sinun: suomalaiset naiset on kaikki huòria- haukkumistasi .

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
2057/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää miehet käykö treffeillä, jos on näin vaikeaa. Ap ja vastaavat miehet- lopettakaa esittämästä muuta, kuin mitä olette, ja opetelkaa ajamaan suunne, ja sanomaan, mitä ajattelette- me naiset emme ole ajatustenlukijoita. 

Vierailija
2058/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja ei mitään kahvilatreffejä, vaan kunnon ravintolareissuja. Kukkapuskan kera. Ovet pitää avata, tuoli tarjota yms. Hakea ja viedä. Kuningatarkohtelu. Oikein.

Suomalaisten kanssa treffatessa riittää, kun ilmestyt paikalle, ja maksat oman kahvisi. Nyt kun sitten mies esittää reteetä, rikasta ja anteliasta ja esittää tarjoavansa, vaikka ei oikeasti halua, niin hän on asiasta valittanut yli 100 sivua. Red flag- mies. Jälleen yksi t

Muuten, entä jos on suominainen ja venäläinen mies? Miten menetellä? 

Vierailija
2059/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla 15 eurolla saisi muutaman raaputusarvan ja chanssit voittaa kymmeniä, jopa satoja tuhansia. Naisen kanssa menetät rahasi varmasti. Kun baaggelssi on syöty ja kahvi livahtanut kitusiin niin sen jälkeen ei naista kiinnosta. "kemiat ei kohtaa" siinä vaiheessa kun ilmaiset ruuat on syöty ja juomat juotu.

Selvä. Miehen oma vika. Miksi valitsee omaa tasoaan huomattavasti tasokkaampia naisia? Miksei tavallinen kilttinainen kelpaa?

Vierailija
2060/2659 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tämä ketju maalaa masentavaa kuvaa joistakin ihmisistä. Minusta treffailussa ihaninta on se kutkuttava jännitys ja toive, josko tutustumisesta kehkeytyisi pieni romanssinpoikanen, mutta kaikki se taika häviää oitis jos aletaan laskea senttejä ja kyräillä sitä kumpi "hyötyy" treffeistä enemmän (joko rahallisesti tai fyysisesti).

Itse en tykkää syödä treffeillä, niin ravintolaillallisia ei listaltani löydy, mutta tässä muutamia ihania kokemuksia jotka todella tekivät minuun (N29) vaikutuksen.

- mies A odotti minua venesatamassa, hän toi skumppapullon ja minä toin mansikat ja vähän alkoholitonta juotavaa. Istuimme meren äärellä kiviportailla ja katselimme auringonlaskua. Oli yhdet romanttisimmista ensitreffeistä ikinä. Sama mies toi minulle kukkia kun tuli kylään ensimmäistä kertaa. Ei olisi tarvinnut,

Samaa minäkin ihmettelen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi