Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Kommentit (554)
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia tukia tulee alentaa niin, että työnteko on aina järkevämpää.
Toisekseen: se työnteko auttaa etenemään, saa jatkossa ehkä parempaa palkkaa ja parempia työtehtäviä ja saatu työkokemus auttaa työpaikkaa vaihdettaessa .
Mistään perus työstä ei kyllä mihinkään edetä :D
Kyllä mä kävisin sen kolme vuotta töissä vaikka käteen jäisi sama kuin kelantuella. Joskus kuitenkin tulee jäämään enemmän.
enemmin kuin eläisin kelan tuella koko loppuelämäni käymättä töissä..
Kunnioitan ja arvostan ihmistä, joka käy töissä ja elää omillaan eika tuilla. Luultavasti moni muukin kokee näin. Jos mielummin olet toisten silmissä luuseri, elä sitten vain tuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet tulevat laskemaan vuosi vuodelta enemmän, eli ap ei ehkä kannata ajatella noin, että jatkossakin pärjäät tuilla. Sinun kaltaisiin ihmisiin ei vaan ole suomessa varaa, vaan jokaisen joka pystyy tekemään töitä on sinne mentävä. Ja hyvä näin.
Tuet ei ole laskenut 70-luvun jälkeen vaan noussut kokoajan
ap
Jaha. Trolli. Tai no, tiesihän sen.
En ole vaan ihan faktaa puhun
ap
Huomenna valmistat hirvikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan ja arvostan ihmistä, joka käy töissä ja elää omillaan eika tuilla. Luultavasti moni muukin kokee näin. Jos mielummin olet toisten silmissä luuseri, elä sitten vain tuilla.
Ei kiinnosta muiden mielipide, en edes ole puhunut muille ihmisille yli 10 vuoteen muutakuin kaupan kassalle sanon moi
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kävisin sen kolme vuotta töissä vaikka käteen jäisi sama kuin kelantuella. Joskus kuitenkin tulee jäämään enemmän.
enemmin kuin eläisin kelan tuella koko loppuelämäni käymättä töissä..
Velat vanhenee kyllä sitten voi aloittaa puhtaalta pöydältä
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 3000 euron bruttotuloista joudu 1000 euroa maksamaan ulosottoa. Se on kolmasosa tosiaan mutta ei bruttotuloista.
Minä puhuinkin 3000€ netto tuloista
ap
"Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?"
Älä trolli jaksa. Tarinasi muuttuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet tulevat laskemaan vuosi vuodelta enemmän, eli ap ei ehkä kannata ajatella noin, että jatkossakin pärjäät tuilla. Sinun kaltaisiin ihmisiin ei vaan ole suomessa varaa, vaan jokaisen joka pystyy tekemään töitä on sinne mentävä. Ja hyvä näin.
Tuet ei ole laskenut 70-luvun jälkeen vaan noussut kokoajan
ap
Jaha. Trolli. Tai no, tiesihän sen.
En ole vaan ihan faktaa puhun
ap
Huomenna valmistat hirvikeittoa.
En valmista mitään keittoja
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 3000 euron bruttotuloista joudu 1000 euroa maksamaan ulosottoa. Se on kolmasosa tosiaan mutta ei bruttotuloista.
Minä puhuinkin 3000€ netto tuloista
ap
"Onko järkeä mennä töihin 3000€/kk palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?"
Älä trolli jaksa. Tarinasi muuttuu koko ajan.
Niin? Sanoin 3000€ palkasta eli sen verran jää käteen
ap
Mikäli olet velkainen olet itse soppasi keittänyt. 3 tonnia palkka kelpaisi itsellenikin.
Ap on taas se sama trollihörhö joka lähettää viestin ja välittömästi pistää itselleen yläpeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olet velkainen olet itse soppasi keittänyt. 3 tonnia palkka kelpaisi itsellenikin.
En ole itse mitään velkoja hankkinut ne on vaan ollut pakko ottaa että saa ruokaa ja pärjää
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
täähän se on
loiseläjille maksetaan ihan liikaa
En ole loinen mutta kun ei saa semmoista työtä jota olisi järkeä tehdä
ap
Saisit jostain työstä kolmentonnin palkan, eikä sitä olisi järkeä tehdä?! En ymmärrä.
T. palkka 2000 €/ kk ja tuntuu järkevältä, koska ansiosidonnainen on monta sataa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Trolli jaksaa valehdella
En valehtele mitään
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkölaskussa huomioidaan edelleenkin vaan kohtuullinen lasku .ylimenevän osan maksat itse. Se on muutama kymppi kuukaudessa .
Ei ole mitään muutamaa kymppiä, minulla on vuosia maksettu 80-100€/kk sähkölasku kokonaan, älä puhu asioista mistä et mitään tiedä
ap
Satun tietämään jotain asioista.kerro asunnon koko,lämmitys ,sähkösopimus ,paljonko kuukaudessa menee kilowatteja? Oot käsittääkseni ennenkin kirjoitellut .niin kerroppa saatko työttömyys etuutta ja kuinka paljon? Asumistuki? Lapsia ?iät? Avioliitto/avoliitto? Yksi asuva ? Vesimaksu ?lasketaampa hieman.niin ja kuinka kauan olet ollut työttömänä työnhakijana? .
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että jos olet hyvä työssäsi, saat puhutuksi palkankorotukset viimeistään ensi vuodelle. Eli ota ihmeessä työ vastaan ja tähtää pidemmälle. Tiedä vaikka tienaisit 2025 500 euroa enemmän.
Mutta joo. Onhan se tylsä juttu kun tuet ovat liian hyvät, eivätkä motivoi työntekoon. Rankempaa se on osa-aikatyöntekijöillä, kun heti napataan puolet veks n. ekan tienatun tonnin jälkeen.
Joo palkankorotus jotain 50€/kk ja siitä menee 40€ veroihin sun muihin maksuihin
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen: se työnteko auttaa etenemään, saa jatkossa ehkä parempaa palkkaa ja parempia työtehtäviä ja saatu työkokemus auttaa työpaikkaa vaihdettaessa .
Mistään perus työstä ei kyllä mihinkään edetä :D
No tämä! 😂 Palkka nousee satasen tai pari kymmenessä vuodessa ja sitten oletkin jo palkkataulukon huipulla. Työtehtävät ei muutu sen paremmiksi, mutta vastuuta kyllä joudut ottamaan enemmän kokemuksen myötä. Siitä lisävastuusta ei vaan makseta mitään extraa, palkka nousee tasan sen mitä tessin taulukko näyttää. Jos vaihdat työpaikkaa, niin samat hommat sielläkin odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalietuudet eivät ole niin suuria kuin yleisesti luullaan .Kelan sivuilta saa oikeaa tietoa ja kannattaa lukea sieltä.muuten uskotko kaiken mitä luet? En usko että uskot.mutta kuule ota lopputili töistäsi niin toteat hetkessä että net tuet eivät todellakaan ole niin suuria kuin olet luullut.nyt vain lopputiliä ottamaan ja toteamaan asiat henkilökohtaisesti.
Ulosotossa velalliselle jää aina suojaosuus. Vasta sen ylittävistä tuloista ulosmitataan rahaa velkojen maksuun. Yleensä ulosotto ottaa suojaosuuden ylittävistä tuloista noin yhden kolmasosan.
Esimerkiksi 2200 euron nettotuloilla suojaosuus 976 euroa ja ulosotto 733 euroa. Ulosotto lasketaan nettotuloista.