Joudunko jäämään jo 44-vuotiaana loppuelämäksi yksin...
En nyt siis vielä varsinaisesti etsi parisuhdetta koska avioero vasta astumassa voimaan. Mietin nyt kuitenkin, että ehkä tämän vuoden lopussa tai ensi vuonna voisi ajatella parisuhdetta. En mä kuitenkaan halua vielä tämän ikäisenä jäädä yksin vaan kyllä se parisuhde ja toisen aikuisen läheisyys on se mitä haluan kokea vielä jossakin kohtaa uudestaan. En halua olla sinkkuna loppuelämää.
Mutta onko mulla enää mitään mahdollisuuksia ketään löytää? Tällä hetkellä olen vielä ylipainoinen, mutta painoa olen jo pudottanut ja pudotan lisää. Tavoite on normaalipaino ja sitä kohti olen hitaasti, mutta varmasti matkalla. Kasvoiltani olen ihan tavallinen. Olen vakituisessa työssä josta nyt opintovapaalla koska opiskelen AMK:ssa, valmistun loppuvuodesta hyvin työllistävälle alalle. Ainoa lapsi on täysi-ikäinen, asuu mun kanssa ja töissä on hänkin kunnes keksii mitä haluaa opiskella lukion jatkeeksi.
Tinderiä, Badoota yms. olen selannut lähinnä seksiseuraa etsien, mutta olen huomannut olevani nirso. En halua edes pelkkään seksiin ketä tahansa. Todella moni mies on sellainen joka ei vain sytytä mua. En siis etsi mitään miesmallia tms. vaan ihan tavallisia miehiä katselen, mutta osa miehistä kuvissa suorastaan luotaan työntäviä. Jotkut suorastaan kiukkuisen näköisiä kuvissa. Osalla taas ei ole kuvia ollenkaan. Joillakin taas kuvissa näkyy lapsen/lasten kasvot ja sellaiset profiilit menee heti hylkyyn. Jotkut asuu liian kaukana koska ei mulla ole aikaa ja jaksamista ajella kovin kauas. Siksi olisikin helppoa jos olisi joku sinkkumies vakipanoksi tältä omalta paikkakunnalta, mutta eipä ole kukaan lähestynyt.
Vakipano mulla on ollut jo muutaman kuukauden, mutta tämä mies on varattu. Kyllä mä tähän mieheen olen todella ihastunut, mutta en mä voi häntä koskaan saada. Ei mies avovaimostaan eroa, kunhan vain taitaa egoaan nostaa nuoremman naisen huomiolla. Olen välillä itkenyt sitä kun mies ei halua muuta kuin seksiä ja sitä, että miksi olen niin tyhmä että suhdetta jatkan. Seksi on toki parasta mitä olen koskaan saanut, mutta kun olisinkin vain osannut pitää tunteet tästä poissa. Keskiviikkona kävin viimeksi miehen luona. Seisoimme lähekkäin ja mies katseli kun riisuin vaatteitani pois. Yhtäkkiä hän hiveli mun toista olkavartta kämmenselällään. Siinä mietin, että kun mä saisinkin enemmän tuollaisia kosketuksia mieheltä joka haluaa olla vain mun kanssa. Että suodaanko mulle enää tuollaista.
Parisuhde siis tulevaisuuden toive ja haave. Tällä hetkellä taidan olla henkisesti liian rikki ollakseni valmis parisuhteeseen. Rikki avioerosta ja rikki suhteesta varattuun mieheen jota en voi saada. Ei sillä, että voisinko edes koskaan luottaa tuohon mieheen vaikka hän eroaisikin ja aloittaisimme parisuhteen. No eipä tuota vaihtoehtoa tarvitse tosissaan miettiä koska olen vain pano hänelle.
Rikkinäinen44
Kommentit (66)
Totta kai on mahdollista löytää joku tuossakin iässä. Eikös juuri tuon ikäisiä vapaudu uudestaan markkinoille?
Se, että olet nirso, varmasti vaikeuttaa. Haluaisin kuitenkin huomauttaa, mikä ero on naisten ja miesten itsestään ottamissa kuvissa. Naiset yleensä ihan oikeasti panostavat kuviin, miettivät vaatteita, meikkiä, imartelevia asentoja ja valaistusta. Suurin osa miehistä toteaa tarvitsevansa kuvia ja joko valitsee puhelimessa jo olevista tai räpsäisee uuden. Ei siihen paria minuuttia enempää uhrata.
Koita katsoa niitä miesten kuvia sillä mielellä, että melkein tuolta se näyttää herätessään. Itse olen todennut, että naiset harvemmin näyttävät livenä yhtä hyvältä kuin kuvissaan. Ihan jo siksi, että asentoa ja valoa ei voi elämässä aina vapaasti valita. Se miltä nainen näyttää aamulla herätessään onkin sitten jo ihan eri juttu.
M44
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet seksisuhteessa kun olet selvästi erittäin hajalla eron takia. Ei tollasesta panojutusta ole kuin ikäviä seurauksia kun et ole kunnossa. Ensin hoidat itsesi kuntoon ja sitten vasta seksisuhteita tai mitä nyt haetkin siihen hetkeen.
Ei kaikki ota seksiä niin vakavasti. Siihen ei liity tunnesiteitä, se voi olla vain kevyttä kivaa. Itse nautin kovasti eron jälkeisten sinkkuvuosien irtoseksistä. Ja kyllä se auttoi henkisesti irtautumaan exästä, eikä mitenkään haitannut henkistä toipumisprosessia.
Voi voi, koetapa elellä yksin 25-vuotiaasta eteenpäin ilman mitään toivoa kumppanista, edes lyhytaikaisesta. M49. (Ja ne tyypilliset incelittelyt yms voi unohtaa, en vihaa naisia enkä itseäni, kunhan vain ei ole ollut vientiä.)
Hei, sinulla sentään on ollut parisuhde (tai useampia), koska olet ollut aviossakin. Olen sinua 3 vuotta nuorempi nainen ja en ole koskaan ollut tapailua vakavammalla asteella, vaikka olisin halunnut. Kohta 20 vuotta sinkkuna syystä, jota en itsekään tiedä - ja silti en ole luopunut toivosta. Luovun toivosta parisuhteeseen ja avioliittoon vasta sitten, kun kupsahdan.
Tuulta päin! :) Elämä on vasta noin puolessa välissä. Sinulla on vielä toiset 44 vuotta aikaa mitä todennäköisimmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet seksisuhteessa kun olet selvästi erittäin hajalla eron takia. Ei tollasesta panojutusta ole kuin ikäviä seurauksia kun et ole kunnossa. Ensin hoidat itsesi kuntoon ja sitten vasta seksisuhteita tai mitä nyt haetkin siihen hetkeen.
Ei kaikki ota seksiä niin vakavasti. Siihen ei liity tunnesiteitä, se voi olla vain kevyttä kivaa. Itse nautin kovasti eron jälkeisten sinkkuvuosien irtoseksistä. Ja kyllä se auttoi henkisesti irtautumaan exästä, eikä mitenkään haitannut henkistä toipumisprosessia.
Nyt olikin kyse aloittajasta. Hän itse kerroi että on tunteita panokaveriin ja toivoisi enemmän.
Ap, opettele olemaan yksin ja keskity muihin elämään sisältöä tuoviin asioihin parisuhteen sijaan. Tapaat ehkä joskus jonkun ihmisen, jonka kanssa synkkaa. Toivottavasti siinä vaiheessa jo tiedät mitä muuta elämältä haluat. Et tarvitse miestä ollaksesi kokonainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepä olet tuohon lähtenyt, joten kärsi seuraukset.
Mä en nyt ihan ymmärrä sun logiikkaa. Se, että ap:lla on nyt suhde varattuun mieheen johon hän on ihastunut ei kyllä mun mielestä tarkoita sitä, että hänen pitäisi olla loppuelämänsä yksin. Ap:n pitäisi nyt lopettaa suhde tuohon mieheen, olla yksin ja selvittää oma päänsä. Sitten voi miettiä parisuhdetta jos sopiva mies tulee vastaan.
Kärsii toisena naisena olemisesta. Vahvempi yksilö etsisi toisen vakipanon.
Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan seitsemään vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.
T32
Miten te läskit olette aina noin säälittäviä, että ryhdytte kakkosnaisiksi jollekin varatulle ukonkäppänälle. Ei susta ole tossa mielentilassa seurustelemaan kenenkään kanssa. Kasvata joku selkäranka ja itsetunto.
Helppoa se ei ole, pariutuminen tällä iällä. Toki löytyy varattuja miehiä, yhden illan juttuja, ghostaajia, alkkiksia, luonnehäiriöisiä, sosiaalisesti kyvyttömiä, hankalia perhekuvioita, jnejne. Normaalit keski-ikäiset miehet pysyvät liitoissaan, koska heillä on parisuhdetaitoja ja tarve ehjälle ydinperheelle. Normaali, keski-ikäinen sinkkumies, sellaisia ei Suomessa ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele olemaan itseksesi, sitten vasta saatat kohdata jonkun.
Erittäin huono neuvo. Tosiasiassa itsekseen oleilu huonontaa mahdollisuuksia löytää parisuhde, ihan siksi koska ei siellä kotona yksin tapaa ketään. Toki, jos on rikki erosta, ei kannata yrittää parisuhdetta vielä etsiä vaan nuolla haavansa itsekseen. Mutta se että viihtyy itsensä kanssa ei yleisesti mitenkään johda suurempaan todennäköisyyteen löytää parisuhde, vaan lähinnä suurempaan todennäköisyyteen jäädä yksin - tosin silloin se yksin jääminen ei välttämättä ole kärsimystä vaan voi olla jopa oma valinta. Esim. oma siskoni, viisikymppinen vanhapiika, on varmasti maailman parhaiten itsensä kanssa viihtyviä ihmisiä, mutta eipä ole opiskeluaikojen jälkeen miesystäviä näkynyt. Paljolti juuri, koska viihtyy yksin niin hyvin, että motivaatio lähteä minnekään missä tapaa mi
Joo mutta ap on niin epävakaa, että hänen on pakko opetella edes sietämään omaa seuraansa, ennen kuin voi harkita seurustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitus. Ap vihaa itseään ja on ihastunut varattuun vakipanoonsa, jonka perään itkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue aloitus. Ap vihaa itseään ja on ihastunut varattuun vakipanoonsa, jonka perään itkee.
Missä mä kirjoitin vihaavani itseäni? En kyllä yhtään missään.
Rikkinäinen44
Minusta tuo on hälyttävää, että koko ajan pitäisi olla vähintään joku vakipano kuvioissa. Tuossa päätyy kuitenkin rikkomaan joko itsensä, kuten ap nyt on tehnyt ihastumalla, tai sen toisen ihmisen. Eikö ihmiset osaa nykyään olla hetkeäkään yksin? Seksistäkin voi nauttia aivan keskenään. Nykyään on siihen on valtavat valikoimat välineitä saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on hälyttävää, että koko ajan pitäisi olla vähintään joku vakipano kuvioissa. Tuossa päätyy kuitenkin rikkomaan joko itsensä, kuten ap nyt on tehnyt ihastumalla, tai sen toisen ihmisen. Eikö ihmiset osaa nykyään olla hetkeäkään yksin? Seksistäkin voi nauttia aivan keskenään. Nykyään on siihen on valtavat valikoimat välineitä saatavilla.
Mä en välitä dildoista yms, ei ole mun juttu. Joo voin toki tyydyttää itseäni, mutta ei se silti korvaa seksiä taitavan miehen kanssa.
Rikkinäinen44
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeilla jäljillä siinä että kokisi vakipanonsa nyksän kohtalon jos joskus päätyisi avoimesti suhteeseen tuon pettäjämiehen kanssa.
Itsekin hän on pettämisjutussa mukana eikä siis yhään parempi ihminen, jonka pitäisi kaikkein ihanin mies saada.Voi olla, että ap:n seuraava mies tulee petetyksi, kun ap haikailee taas jotain muuta, esim edelleen tuota nykyistä pettäjäkumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeilla jäljillä siinä että kokisi vakipanonsa nyksän kohtalon jos joskus päätyisi avoimesti suhteeseen tuon pettäjämiehen kanssa.
Itsekin hän on pettämisjutussa mukana eikä siis yhään parempi ihminen, jonka pitäisi kaikkein ihanin mies saada.Voi olla, että ap:n seuraava mies tulee petetyksi, kun ap haikailee taas jotain muuta, esim edelleen tuota nykyistä pettäjäkumppaniaan.
Voi luoja teitä joitakin tolloja. Mä en parisuhteessa petä, joten mene muualle "tietämään" asioita.
Rikkinäinen44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tähän vain haukkuja tuon varatun miehen takia.
Aivan sama. Kun löytyisi joku sinkkumies vakipanoksi, niin kyllä tuo varattu jäisi heti.
Rikkinäinen44
Rikkinäinen panija? Miksi? Josko ensin parantaisit itsesi ja itsetuntosi ja pysyisit varatuita miehistä kaukana.