Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painoni oli noussut. Mistä motivaatiota jatkaa laihdutusta?

Vierailija
05.01.2024 |

Tiedän että tämä on ihan naurettavaa, mutta aloitin tässä tammikuun ensimmäinen päivä laihduttamisen. Kävin 28.12. vaa'alla ja se näytti 77.1 kg (Pituus on 165,5 cm, eli ylipainoa on). No, eilen puntari näytti 73.8 kg. Sitten punnitsin vielä tänään itseni uudestaan, ja painoin 74.1 kg. 

Nyt tuntuu että kaikki motivaatio laihduttamiseen on lähtenyt kun paino oli noussut (vaikkakin naurettavan vähän). Tsempatkaa mua pliis, ja auttakaa mut motivoitumaan jatkamaan tätä! Tekee vaan mieli alkaa taas herkuttelemaan. 

Niin, ja sitten kysyisin myös että millainen kalorimäärä olisi mulle hyvä? Jos täällä olisi paikalla kokeneempia laihduttajia. Liiku en juuri ollenkaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski mikä läski

Vierailija
2/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kuukautiset nostaa painoa 1kg suunnilleen. Tsemppiä vaan. Mulla ei ole varaa lihoa, ellen sitten uusi kaikkia vaatteita, nyt jo puristaa ja niin pakko vaan yrittää laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
4/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vuoden kuluttua uudestaan. Mietitään sitten sitä.

Vierailija
6/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilistä motivaatiota, voit myös ottaa kuvia itsestäsi epäedullisista kulmista.

Vierailija
7/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Vierailija
8/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan terveys hyvä motiivi

Vierailija
9/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Silloin kannattaa miettiä miksi et laihdu. Muutama laihdutuspäivä ei ole mitään.

Vierailija
10/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuminen ei ole kovin nopeaa mutta tuollainen, että painosi nousee kilon päivässä viittaa siihen, että syöt herkkuja. Jätä ne pois ja punnitse itsesi kuukauden päästä.

Vierailija
11/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karistan joulukilon pitämällä muutamia -1000 kcal vajeisia päiviä, tällä viikolla ti ke ja to, ensi ja seuraavalla viikolla vielä ti ja to, sitten taitaa riittää. Muina päivinä syön Yazion laskeman kulutuksen mukaan. Minusta näin on jotenkin mielekkäämpää ja helpompaa kuin tasaisesti syödä joka päivä jollain pienemmällä vajeella. Aika varmaa on myös että paino putoaa vähäsyömisten päivien jälkeen seuraavaksi aamuksi. 

Vierailija
12/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino heittelee pelkästään yhden vuorokauden aikana useita satoja grammoja, yli kilonkin. Tuollainen vaihtelu on normaalia eikä tarkoita, ettei kehitystä tapahtuisi. Nyt on mennyt tosi lyhyt aika siitä, kun aloitit. Kannattaa punnita paino vain kerran viikossa ja samanlaisissa olosuhteissa - wc-käynnin jälkeen, ennen kuin syö tai juo mitään. Aloitin itse elämäntapamuutoksen pari päivää ennen sinua. Houkuttelisi tsekkailla painoa päivittäin, mutta tiedän, että siitä tulee vaan paha mieli, kun muutamassa päivässä ei ihmeitä tapahdu. Tsemppiä!

Vierailija
13/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtuminen ei ole kovin nopeaa mutta tuollainen, että painosi nousee kilon päivässä viittaa siihen, että syöt herkkuja. Jätä ne pois ja punnitse itsesi kuukauden päästä.

Paino heittelee monesti vaikka ei söisi yhtään herkkuja.

Vierailija
14/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läski mikä läski

Mikä sinulla on hätänä?

Vierailija
15/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino voi vaihdella vuorokauden sisälläkin 1-2 kg joten 300 gramman lisäys tuskin tarkoittaa oikeaa lihomista eli rasvakudoksen lisääntymistä. 

Paino vaihtelee esim jos olet syönyt suolaista ruokaa (kerää nestettä),  suolessa on paljon ulostetta ja jos treenaat (silloin kertyy lihaksiin nestettä) . 

Eli turhaan murehdit. Pidemmällä aikavälillä puntarilla näkyy se oikea painonpudotus eli rasvakudoksen palaminen. 

Vierailija
16/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plösö

Vierailija
17/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laske kaloreita, vaan rajoitan hiilihydraatteja, koska en halua olla nälissään joka voisi johtaa repsahtamiseen...

Hiilihydraatteja alle 30 gr/pvä. Eli riisit, pastat ja perunat korvaan kasviksilla, syön riittävästi proteiineja ja lotraan kunnon kermalla ja voilla. Nälkää ei tarvitse kärsiä lainkaan, ei herkkujen himoa ja olo ihan normaali kunhan muistan ottaa keto elektrolyytti jauhetta ohjeen mukaan joka päivä ja vettä 1,5-2 litraa.

Katso netistä keto before after kuvia, niin voit saada motivaatiota. Dr. Bergin info filmit juutuubissa erittäin hyviä myös.

Vierailija
18/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino heittelee pelkästään yhden vuorokauden aikana useita satoja grammoja, yli kilonkin. Tuollainen vaihtelu on normaalia eikä tarkoita, ettei kehitystä tapahtuisi. Nyt on mennyt tosi lyhyt aika siitä, kun aloitit. Kannattaa punnita paino vain kerran viikossa ja samanlaisissa olosuhteissa - wc-käynnin jälkeen, ennen kuin syö tai juo mitään. Aloitin itse elämäntapamuutoksen pari päivää ennen sinua. Houkuttelisi tsekkailla painoa päivittäin, mutta tiedän, että siitä tulee vaan paha mieli, kun muutamassa päivässä ei ihmeitä tapahdu. Tsemppiä

Minä käyn joka päivä puntarilla heti aamulla. Olen laihduttanut 16 kiloa (165 cm/72 kg ja nyt 56kg) kolme vuotta sitten pätkäpaastolla. Silloinkin kävin ja nyt käyn aamuisin puntarilla, saan heti kiinni jos paino alkaa nousta. Kyllä se laskikin tasaisesti, eli puntarointi oli iloa aamuisin. Sehän on apukeino ei pelote. Vieläkin syön pätkäpaastiten eli klo 9- 16 välillä vain. Helppoa, se jäi tavaksi.

Vierailija
19/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino heittelee pelkästään yhden vuorokauden aikana useita satoja grammoja, yli kilonkin. Tuollainen vaihtelu on normaalia eikä tarkoita, ettei kehitystä tapahtuisi. Nyt on mennyt tosi lyhyt aika siitä, kun aloitit. Kannattaa punnita paino vain kerran viikossa ja samanlaisissa olosuhteissa - wc-käynnin jälkeen, ennen kuin syö tai juo mitään. Aloitin itse elämäntapamuutoksen pari päivää ennen sinua. Houkuttelisi tsekkailla painoa päivittäin, mutta tiedän, että siitä tulee vaan paha mieli, kun muutamassa päivässä ei ihmeitä tapahdu. Tsemppiä!

Sama, mutta punnitsen päivittäin. Seuraan kuitenkin ainoastaan sitä, että säännöllisin väliajoin tulee uusi alin lukema. Kehoni on herkkä keräämään nestettä. 

Vierailija
20/22 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino laskee kun hikoilee ja treenaa enemmän vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme