Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napero. Eipäs päästykään Johannaan asti. En nimittäin löytänyt takuukuittia mistään ja soitin sinne, että muistan tarkalleen sen päivän kun vaunut ostin (+kaukalon, sitterin, pinnasängyn reunapehmusteen, itkuhälyttimen ja rintapumpun) ja se lukee mun nimellä siellä vihossa ja siellä lukee myös maksettu. Niin eikö se kävisi? No ei. Ihme nainen oli puhelimessa, edellinen oli tosi mukava ja tämä vain sanoi että tule vain tänne, mutta jos ei ole takuukuittia niin joutuu itse maksamaan. Kyllä minua potutti ja päätin olla kokonaan menemättä. Ehkä soitan tällä viikolla uudestaan ja kysyn tuota takuu-asiaa uudestaan¿ Toisaaltahan tuo runkovika on vain esteettinen, mutta olisihan se kiva saada kuntoon. Olen muuten muutenkin tähän asti saanut todella huonoa palvelua Johannassa ja en edes ymmärrä miksi kaikki tarvikkeet sieltä ostin??

Onneksi Matiaksen tauti meni ohi! Unikoulukin jo taas täydessä vauhdissa!

Hienoa, että Aksullakin meni kaikki hyvin, kun äippä ja isi oli reissaamassa :) Oli varmasti ihana reissu! Jospas ne Aksun hampaatkin sieltä kohta jo tulisivat ;) Tai sitten vasta muutaman kuukauden päästä ;)

Kerrohan Jenni sitten miten teitin laivamatka meni! Minunkin tekisi milei lähteä tytön ja miehen kanssa risteilylle. Ihan vaan syömään sinne ja karkkiostoksille :D Mitä nyt makeislakko on tällä hetkellä täydessä vauhdissa, tammikuun ajan pitäisi olla ilman, kääks ;)

Pesukarhun Joonakin siellä jo komentelee, hyvä hyvä ettei jää jalkoihin :) Teillä on muuttokin edessä. Se muuttaminen ei aina niin ihanaa ole. Mutta sitten kun tavarat on paikallaan ja Joonan kanssa arki lähtee rullaamaan uudessa kodissa, niin on se vaan varmasti odotettu juttu :) Minäkin jo tahtoisin niin muuttaa tästä kaksiosta. Kunhan mies saisi vakipaikan, niin voitaisiin harkita jo sitä asuntolainaa. Nyt jo sellainen saataisi, mutta ei uskalleta vielä ottaa. Minulla kuitenkin tulisi töitä olemaan lähihoitajana, mutta ei siltikään uskalleta ottaa :) Kun vauvakuumekin jyllää koko ajan!

Ihanan nimen Amyn tyttö sai :) Minun ja miehen yksi lemppari oli myöskin Emmi, mutta kun mun kaverin tyttö on jo Emmi Maria :)

Bejpin poppoollakin vauva-arki alkanut mukavasti. Nukkuuko tyttö yölläkin hyvin vain välillä syöden?

Kandi. Minä ¿opetin¿ tytön nukkumaan omassa sängyssä silleen, että tissittelyn jälkeen laitoin omaan sänkyyn joko puoliunessa tai nukahtaneena. Jos Ida alkoi itkemään, niin otin heti syliin ja taas tissille. Näin tein välillä monta kertaa (joskus jopa 15 kertaa), koskaan en ole huudattanut :) Mutta sitkeys palkittiin! Sitten Iitu alkoikin nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä :) Mitä nyt kuukausi sitten tuli takapakkia ja nukahdettiin vain tissille, mutta kuitenkin nukkui omassa sängyssä. Nyt taas nukahtaa itsekseen masulleen omaan sänkyyn, yhtiäkään unia ei ole meitin sängyssä nukkunut :)

Miten quieron käsi voi? Kauanko pitää pitää vielä kipsissä?

Menikö Ossen tytön rintaraivarit jo ohi?

Iitu tuossa heräsi juuri. Viime yönä Ida nukkuikin taas 8,5 tuntia heräämättä, klo 7 söi ekan kerran :) Minä sitten jo virkeänä nousin kasilta pumppaamaan. Yritin herättää Iitua ysiltä, kun piti lähteä maitoa viemään. Mutta eihän tuo herännyt ;) Puin vain haalarin yökkärin päälle ja menoksi :)

Olin eilen lenttisreeneissä ja kyllä on paikat jumissa :) Toissapäivänä kun kävin vielä hölkkäämässä, niin meinasi kyllä eilen reisilihas sanoa sopimuksensa irti ;)

Mitäs uuden vuoden lupauksia muut ovat tehneet? Petettäväksi :D Minä siis lupasin olla makeislakossa ja roskaruokalakossa tammikuun :) Ja käydä joka päivä lenkillä/reeneissä/poljen kuntopyörällä kotona! Siis joku noista kolmesta per päivä :)

MiaMik ja Ida 3kk+

Vierailija
2/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma, ettei silloin väsytä yhtään kun pikkuinen nukkuu ja olis itselläkin tilaisuus ;) Viime yönäkin pyöriskelin sängyssä suurimman osan yötä, mutta uni ei tullu millään :( Ihan epätyypillistä meikäläiselle, mä kun oon " ennen vanhaan" ollut sellainen, että nukahdan välittömästi kun laitan silmät kiinni :( Aino kyllä nukkui ihan nätisti ja nytkin nukkuu aamupäivä torkujaan, mutta ei mua nyt tietenkään väsytä. Sitten vasta kun Aino on hereillä ja aktiivinen, alkaa itteä väsyttää... Plääh, tahdon takas " vanhat hyvät ajat" siltä osin, että osaisin nukahtaa yhtä helposti!

Ei ollut Ainolla mitään bakteeria pissassa, siihen ekaan näytteeseen se oli ilmeisesti joutunut vaan kakan mukana. Flunssakin on nyt kokonaan voitettu ja ruoka maistuu taas. Viime viikolla oli neuvolassa paino jo tasan 4 kg! Ja ens viikolla aloitellaankin jo kiinteitä, hurjaa ;) Toivottavasti ei ole tullut äitiinsä, kun mun äiti kertoi etten ollut millään meinannut ymmärtää moisten mössöjen olevan ruokaa, huusin vain kun yrittivät tarjota :DD No, sittemmin olen kyllä näköjään oppinut hyvinkin kaikkiruokaiseksi ja hengissäkin säilynyt kuolematta nälkään :DDD

Ope ja pikku-Aino viikkoa vaille 3 kk!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu kyseli muuton vaikutuksista Veetiin...

Ei se ikävöinyt vanhaa kotia ollenkaan, kun kuitenki kaikki vanhat huonekalut uudessakin kodissa, eli tutut tavarat ja tuoksut. Hieman oli levottomampi vanhassa asunnossa laatikoiden keskellä ja hetken uudessakin asunnossa, mutta kun saatiin asunto järjestykseen ja päästiin ns. normaali rytmiin niin poikakin rauhottui. Heti sen kyllä hoksaa, kun reissussa ollaan, että Veeti on hieman levottomampi (kuten jouluna ja uuden vuoden alla). Kotona on turvallista kiikkua ja tutkia paikkoja, mutta " kylässä" ollessa joutuu enempi kielteleen ja rajoittaan poikaa ja sekös häntä harmittaa ;) Repii heti korvaansa, huutaa/karjuu/komentelee takaisin, ja lyö päätänsä seinään tai kopsuttelee leluilla päähänsä :D Luonnetta riittää!

Palailen myöhemmin, kunhan aika antaa periksi...

Lisa & V kohta 8kk!

Vierailija
4/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko tästä nyt alkaisi oikeasti arki, kun on kaikki juhlat juhlittu ja mieskin palannut töihin taas viikon loman jälkeen. Ainakin pyykkiä on pesty ja ruokaa laitettu tänään, joten arjelta kuullostaa. ;o) Emmi nukkuu pihalla päikkäreitä kohta kolmatta tuntia, joten saattaa juttu katketa aikas lyhyeen. Mutta yritän edes jotain ennättää.

Kandille ainakin heti vinkkinä sellainen kikka, jota meillä on käytetty paljon, sillä Emmi on juuri tuollainen, että nukahtaa syliin ja havahtuu sängyssä. Me ollaan " kapaloitu" eli kääritty omalla tavallamme Emmi ohueen fleecehuopaan ja kannettu siinä. Sitten kun hänet laskee sänkyyn, ei lakanat tunnu kylmältä, eikä jalat ja kädet välttämättä sätkähdä ja havahduta tyttöä hereille. No, eihän se tietysti aina auta, mutta monesti kuitenkin. Ja jotenkin tuntuu, että nukahtaa syliinkin helpommin, kun on kääritty lämpöiseen ja turvalliseen pakettiin.

Ja sitten vielä viime viikkoisesta rytmikirjoituksestani. Tosiaan en tarkoittanut, että sitä tarttis kauheen aikaisin vauvalle aloittaa eikä meilläkään se vielä mikään pomminvarma rytmi ole. Vauvan tahtiin mennään ja pikkuhiljaa harjoitellaan. Jos Emmiä ei nukuta kahdeksan tai yhdeksän aikaan, niin sitten hän valvoo. Ja mekin aloitettiin tosiaan koko rytmin harjoittelu, kun Emmi oli jo yli 2kk. Mutta eiköhän ne rytmit sieltä kaikille jossain vaiheessa löydy.

Toivottavasti Jennin olo on jo helpottanut! Ja Ruotsin matkaa pukkaa tällä viikolla. Mukavaa matkaa! Ja kerrohan sitten, kuinka reissu sujui.

Mites Naperon jääkaappiepisodi, joko on uus kaappi kotona?

Kiitos Kissankellolle käsien imemisasian valaisusta! Emmi on kovasti laittamassa nyrkkiä suuhun, kun on nälkä ja sitten illalla. Mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tutti maistua unisena. Loistavaa! =)

Ihanaa, että Millin reissu oli onnistunut ja Aksukin oli ollut reipas poika. Ja kuinkas taitava hänestäkin on jo tullut - wau!

Karssuli jutteli jo aiemmin viime viikolla tuosta vauvan " lukemisesta" . Se on muuten jännä juttu. Aluksi tuntui ihan neuottomalta katsoa vauvaa ja kuunnella kun vanhemmat äidit sanoi, että kyllähän sen erottaa, mitä oma lapsi itkee ym. VAikeeta se oli alussa ainakin mulla. Eikä se ihan selkeetä ole vieläkään - todellakaan. Mutta jännästi sitä vaan alkaa huomata itkusta ja muista ääntelyistä eri sävyjä. Ja meillä Emmillä on samanlaiset silmät kuin mulla, että väsymystä ja kipeenä olemista näkee niistä. Mutta se, että milloin on just oikee väsymyksen aste alkaa likkaa nukuttamaan? Ettei oo liian virkee vielä tai sitten ettei heitä yliväsymisen puolelle, mikä meillä on se kinkkisempi tilanne. Vaikeeta, vaikeeta! Mutta kaipa sitä koko ajan oppii enemmän...

Onnea Pesukarhulle läpimenneestä ruotsin kokeesta! Mitäs sä opiskelitkaan? Ja Joonakin alkaa näyttää mieltään, niin sitä pitää!

Voi kun suloiselta kuullostaa Bejpin vauva-arki noine ekoine kylpyneen ja vaunulenkkeineen -ihan haikeudella muistan niitä, vaikkei niist itselläkään niin kovin kauan ole. Toivottavasti äitin ja isin taudit on nyt parantuneet kunnolla!

MiaMik on alkanut tosissaan kuntoilla ja urheilla. Mun tekis kans mieli lähtee kokeilemaan ringettetreeneihin, mutta ajat on niin myöhäiset, että taitaa jäädä tää kausi kokonaan väliin. Lunta ja hiihtokelejä odotellaan siis... Ihanilta kuullostaa nuo Idan pitkät yöunet, siinä saa kyllä äippä kunnolla huilattua!

Opella on uniongelmia. =( Mulla on päivisin sama vika - en raaski mennä nukkumaan, kun Emmi nukkuu, vaan höösään koko ajan jotain. Onneks yöllä yleensä nukahdan hyvin. Hienoa, ettei Ainolla ollut mitään pöpöjä! JA Onnea 4kg:n rikkoutumisesta! =) Kiinteät ne täälläkin jo äitin mielessä kajastelee... Josko yöt alkais olla vielä rauhallisempia sitten vellin avulla. Mutta kaipa sitä täytyy vielä tuokio odotella. Kerrohan sitten, miten Ainolle maistuu!

Kiva kuulla, että Lisa ja Veeti on kotiutuneet! =) Mutta kylläpäs myös Veetiltä löytyy sitä omaa tahtoa - hurjia nuo pojan vastaväitteet.

Nyt kuitenkin tarttee lähteä pakkaamaan vähän vaatteita, joita sain myytyä huutiksessa. JOs sais ne tänään postiin. Ja illalla meillä onkin tapaaminen neuvolalla meidän perhevalmennusryhmän kanssa. Yhden äipän kanssahan me ollaan kyllä muutenkin tekemisissä, mutta kiva nähdä niitä kahta muutakin perhettä. Toivottavasti pääsevät paikalle.

Heippa-heippa!

-Amy ja nukkuva Emmi

Vierailija
5/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs se viikonloppu taas hurahti, samoin tän päivän valoisat hetket. Nyt on jo ihan pimeetä. Ja meidän tytöllä näköjään unipäivä, ei oikein pysy hereillä puolta tuntia pidempään kerralla.

Meillä on nyt koettu parina iltana semmoinen ihmekin, että neiti on nukahtanut yöunille jo ennen yhtätoista. Posottelee yli kolmeen ekan pätkän ja minäkin saisin siis nukkua, jos vaan tajuaisin mennä ajoissa nukkumaan. Mutta kun kukun niinku ennenkin yhteen ja menen vasta sitten unille... vähän kiukutti yöllä, kun olis ollut tänä aamuna mahdollisuus mennä jumppaan kun mies meni vähän myöhempään töihin, mutta olin niin hirveän väsynyt 6.30 kun tytön syötin, että tiesin, et ei oo mahdollista jaksaa. Nyt on pakko opetella menemään sänkyyn ajoissa.

Huomenna menemme ekaa kertaa rokotetutkimuksen käynnille. En yhtään muista, piikittääkö ne heti tällä kertaa ekan piikin vai ottavatko vain verta ja kertovat muuten tutkimuksesta. Toivottavasti tyttö ei saa hirveetä kohtausta, verinäytteisiin se oli silloin alussa ihan tottunut, mutta voihan se olla, että nyt reagoi voimakkaammin.

Onpas MiaMik saanut ikävää palvelua Johannassa. Mä en ole itse ostanut sieltä juuri mitään, meidän äiti osti veljenpojalle ja meille jotain tarvikkeita. Sillon, ku käytiin vaunuja katsastamassa, saatiin ihan asiallista palvelua vaikkei mitään ostettukaan. Koetapa uudelleen, jos siellä vaan oli joku yrmy tällä kertaa puhelimessa.

Aksu oli noussut seisomaan! Karseeta, eikai nää pienetkin lähde jossain vaiheessa liikkeelle?? Meidän tyttö vaan köllöttelee sitterissä ja tutkailee maailmaa, kovasti se aina könkää itseään istumaan.

Amyn Mimmi sai nimenkin, Emmi on söpö nimi! Meillä on kans tutuilla yks Emma ja yks Emmi. :)

Kandi pohti omillaan nukkumista. Meillä tyttö on ihan kiltisti useimmiten nukahtanut omaan koppaan, jos yleensä on halunnut nukkumaan. En oikein osaa neuvoa, miten siihen opettaa, mutta meillä vaan aina laitettiin sänkyyn kun oli unisen oloinen. Sit jossain vaiheessa rupesin laittamaan ihan hereillä ja välillä piti sit hakee syliin uudelleen, mut useimmiten jutteli ja heilu .. mutta sinne koppaan vaan ku nostelee niin kyllä se varmaan jossain vaiheessa tottuu sinne nukkumaan. Meillä tyttö siis välillä nukkuu meidän välissä (kun äitillä on halipula) ja usein aamun viimeiset torkut mun vieressä.

Niin, ne rintaraivarit. Ne on pääsääntöisesti ohi, mutta edelleen typy huutaa rajusti, jos tarjoan tissiä silloin, ku ei oo nälkä (melkein joka päivä muutaman kerran). Rauhoittuu heti, jos saa tutin tissin tilalle.

Jaahas, täytyy mennä syöttämään heräilevää neitiä... palailen paremmalla ajalla uudelleen.

-Osse ja typy 8,5vk

Vierailija
6/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandi, teillä kyllä on muistamista noiden lääkkeiden kanssa. :/ Hankaloittaa varmasti arkea kun pitää kellon kanssa elää. Aleksilla oli pienempänä silmätulehdukseen tipat ja niidenkin muistaminen edes suunnilleen oikeisiin aikoihin oli stressaavaa. Saatikka sitten teillä kun nuo lääkkeet täytyy antaa juuri oikeaan aikaan. Jaksamista! Onko teillä tietoa kauanko lääkitystä pitää jatkaa? Ei kai pysyväksi jää?

MiaMikiltä pyydän tyhmänä vähän tarkennusta¿ :) Sun taktiikka on imettää, röyhtäyttää ja tarjota uudelleen samaa tissiä, ja näin olet saanut pidennettyä syöttövälejä. Elikkä siis piteneekö tuolla tavoin syöttövälit siksi, että röyhtäytyksen jälkeen Iitu jaksaa syödä vielä lisää samasta tissistä, vai? Eikä tarvi tarjota toista tissiä tai jos tarjoat niin ei huoli? Ei en ole blondi vaikka siltä saattaa vaikuttaa :D

Siksi utelen kun meillä syöttövälit on hereillä ollessa ½ tuntia-1½ tuntia ja mietin että voisinko tehdä jotain toisin pidentääkseni välejä. Sitä olen miettinyt myös, että mistä tietää että rinta on tyhjä? Vai tyhjeneekö se koskaan kokonaan? Kun Aleksi lopettaa imemisen, niin aina kun olen kokeillut käsin lypsää niin maitoahan sieltä vielä suihkuaa.

Taidan miettiä vähän liikaa näitä imetysasioita¿ Pitäisi varmaan antaa vaan vaiston (ja vauvan) ohjata milloin ja miten imetetään.

Pikku-millin Aksu on oppinut uuden taidon, onnea vaan! Jaksamista rikkonaisiin öihin, toivottavasti teilläkin pian alkaisi nuo yövalvomiset loppumaan ja syötönvälit pitenemään.

Jennille perheineen mukavaa risteilyä!

Kissankello, pidetään peukkuja että unikoulu onnistuu ja Matias lopettaa yösyömingit, jotta jaksat sitten pirteämpänä töihin!

Emmille onnea uuden nimen johdosta! Söpö nimi :)

Open Ainolle onnea neljän kilon saavuttamisesta! Hyvä ettei tyttö joutunut kuurille :)

Meilläkin on nyt alkanut rintaraivarit Aleksi on parina iltana raivonnut tissille ihan tosissaan. :/ Enpä oikein tiedä mistä voisi johtua, ehkäpä siitä että aluksi maito aivan suihkuaa ja kun se siitä tasoittuu eikä tulekaan enää niin helposti, niin silloin raivoaminen alkaa.

Yöt ovat alkaneet sujua hyvin (koputtaa puuta). Kolmena iltana Aleksi on alkanut yöunille jo klo 22-23, ja nukkunut aamu kymmeneen saakka heräten n.kolmen tunnin välein syömään. Ei siis enää iltakitinöitä myöhälle yöhön, eikä kuhkimista yöaikaan muutenkaan. Toivottavasti tämä jatkuu!

Viipero & Aleksi 2kk

Vierailija
7/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipero, kyselit lääkkeistä. Nuo beetasalpaajat on tarkoitus jättää vuoden iässä pois, joten on tässä vielä muistamista :) Mutta toivottavasti jossain vaiheessa riittää 3x vrk, jottei ihan näin tiheästi tarvitsisi muistaa antaa lääkkeitä... Varsinkin kun Noel aina nukahtaa tunti ennen lääkeaikaa, aamuin illoin. Pikkuinen vastarannankiiski ;)

Meillä taitaa olla koliikki iskemässä pikkuiseen. Ikää kohta kolme viikkoa, ja nyt on ollut parina iltana ihan hillittömät masuvaivaitkut. Äsken poika parkui pari tuntia, ei auttanut tissittely eikä edes sylittely. Isänsä sylissä rauhoittui, kun kävelivät ympäri olohuonetta puolisen tuntia...

Ollaankin odoteltu koliikkia, kun meillä molemmilla on ollut pienenä sama vaiva - jotenkin tuntui oletettavalta, että Noelkin sen saa ;) On vaan niin kurja katsoa raukkaa, kun siihen sattuu. No, täytyy kokeilla kaikki kikat ja hakea Rela-tippoja apteekista. Ja onneksi mies on isyyslomalla tammikuun loppuun saakka, kun se pitää samaan syssyyn talvilomansakin. Siihen mennessä Noel ehkä jo nukkuu päivisin vähän pitempään, niin voin vähän vähentää univelkoja päivätorkuilla.

Kiitoksia kaikille vinkeistä sänkyyn nukuttamiseen! Taidankin huomenna kokeilla sitä omaan peittoon käärimistä jo valmiiksi. Noel nukahti tänäänkin kun puin sille ulkovaatteita päälle, joten ehkä se lämpimään pakettiin kääriminen tepsisi muulloinkin.

Noel simahti vihdoin viimein sänkyyn, saa nähdä nukkuuko tällä kertaa pitempään kuin vartin verran. Täytyy kuitenkin hoitaa kaikki asiat nyt kun se onnistuu...

Kandi & Noel

Vierailija
8/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään suurimman luokan virheen ja nukuin miehen ja tytön kanssa 3 tunnin päikkärit!! Voi olla että uni ei ihan heti tule silmään, kun Iitu käy yöunille :)

Niin Viiperolle vielä syötön välin pidentämisestä. Eli mä olin ennen niin pässi, etten tajunnut enää röyhtäytyksen jälkeen tarjota uudestaan tissiä, vaan lopetin siihen :D Nyt tarjoan aina röyhtäytyksen jälkeen uudestaan samaa tissiä. Jos Iitulla oli 1-1½ tunnin päästä taas nälkä, tarjosin edelleen samaa tissiä, että saa sen joskus tyhjäksi asti ja näin takaa sen rasvaisen maidon saannin eli takamaidon. Mutta nyt siis syöttöjen välit sen 2-3 tuntia, niin vaihdan joka syötöllä rintaa. Nyt mulla on muutaman kerran käynyt silleen, että olen juuri pumpannut maitoa (luovutus) ja tyttö herännyt. Eli Iitu on imutellut toisen tissin ihan tyhjäksi asti (en siis saa pumppaamalla ihan tyhjäksi) ja olen antanut toisestakin tissistä. Minä huomaan tissin tyhjentymisen siitä, että tyttö alkaa venyttelemään ja paukuttelemaan mun nänniä ja tuntuu että yrittää posket lommolla imeä :) Ei kuitenkaan hermostu siitä... Tulipas taas selitettyä vaikeasti ;) Niin ja vielä sen verran että muutamana kertana parin päivän ajan, kun Iitun edellisestä syötöstä oli kulunut sen 1½ tuntia, sain neitiä viihdytettyä sen puoli tuntia vielä lelujen avulla ja näin unohti nälän, jos sitä nyt edes siinä vaiheessa olikaan? Sitten tosiaan muutaman päivän jälkeen ei tarvinnut enää viihdyttää. Syöttöjen välit vain pitenivät...

Kandi, oletteko aloittaneet jo D-vitamiinitipat? Meillä tytölle tuli kaameat iltaitkut Devitoleista, nyt syödään Jekovittiä, joka on vesiliukoinen :) Tai no hukkasin muutama päivä sitten sen Jekovitin ja menin antamaan taas sitä Devitolia. Seuraavan päivän Iitu taas itki masuaan...

Nyt polkemaan kuntopyörällä, kun Iitukin nukahti iltapäikkäreille...

Vierailija
9/55 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Veeti on nopeasti kotiutunut uuteen paikkaan. Eiköhän meilläkin ihan hyvin mene pienen alkuoudoksunnan jälkeen. Joona kans on levottomampi vieraissa paikoissa. Mun täytyy olla koko ajan näköpiirissä tai tulee hätä. Aika tempperamenttiselta tapaukselta Veeitkin kuulostaa. Se on hyvä vaan, että omaa tahtoa löytyy ;)

Niistä rytmeistä vielä sen verta, että toisilla vauvoillahan rytmit voi jo löytyä hyvinkin aikaisessa vaiheessa. Ainaskin kuulosti siltä, että Amyn Emmi (aivan ihana nimi muuten) ainakin on jo nuoresta iästään huolimatta päässyt kiinni jonkinlaiseen rytmiin. Meillä taas ei ollut tosiaan minkäänlaista rytmiä, kun Joona oli pieni. Tai oli sen verta, että yön ja päivän erotti, mutta ei voinut mitenkään tarkasti sanoa milloin menee yöunille tai herää yöunilta. Neuvolassakin oli vaikeeta kertoa meidän öistä, kun Joona meni klo 18-01 nukkumaan ja heräs 06-12. Unien pituus vaihteli 8-14h. Mutta tosiaan kiinteiden myötä löytyi vasta ne rytmit. Ja noita rutiineitahan voi varmaan jo alkaa opettelemaan heti, kun itsestä siltä tuntuu. Niidenhän kautta vauva vähän alkaa erottamaan yön ja päivän. Varsinkin ihan valosimpaan ja ihan pimeimpään aikaan varmaan järkevääkin luoda niitä rutiineita. Vähemmästäkin menee pienen pää sekaisin, kun koko ajan on pimeää taikka valosaa. Muistaakseni mekin aloitettin järjestelmällisemmin noiden rutiineiden harjoittelu silloin, kun Joona oli 2kk.

Hyvinhän toi Kissankellon unikoulu on tepsinyt. Olis se kyllä kiva mennä sillain töihin, että ei enään olis niitä yösyöttöjä. Mulla on kaikenlisäksi yövuoroja, joten silloin ei Joona ainakaan tissiä saa. Isin täytyy vaan antaa pullosta sitten maito, jos ei saada yösyöttöjä pois.

Kandi taisi epäillä, että Noelilla on koliikkia. Tosiaan niin kuin joku tossa mainitsikin, kannattaa varmaan kokeilla toista D-vitamiinivalmistetta. Ja monet ovat saaneet apua vyöhyketerapiasta.

Olisko täällä ketään allergioista tietävää? Joonalle on nimittäin tässä viikon aikana tullut sellaista atooppisen ihottuman kaltaista tonne toiseen polvitaipeeseen. Oon laittanut sinne bepanthenia, mutta ei oo auttanut. Johtuuko atooppinen ihottuma aina jostain allergiasta vai voiko tulla muuten vaan? Ei sitä ihottumaa ole, kun siinä yhessä kohdassa. Se on sellanen n. 2cm halkasijaltaan oleva läikkä. Joonalla ei aikasemmin ainakaan oo tullut mistään ruoista mitään allergisia reaktioita. En tiedä, että pitäiskö tollasen yhden läikän takia vielä lääkäriin mennä.

MiaMikillä kans oli asuntokuumetta (vauvakuumeen lisäksi). Me uskallettiin ottaa asuntolaina vaikka miehellä on määräaikanen työ ja mä en vielä oo valmistunut. Miehen työpaikka hyvin todennäköisesti vakinaistetaan ja mä oon aika luottavainen, että jotain töitä löytyy, joten siksi uskallettiin ottaa laina. Mekin nyt asutaan ihan pienessä kaksiossa ja ahdasta rupee olemaan. Ei olis uskonut, että vauvat tarvii niin paljon tilaa. Kauheesti tavaraa tuli kotiin, kun pikkumies muutti meille ;) Meillä oli muutenkin suunnitelmissa jossain vaiheessa ostaa oma ja ei sitten viitsitty muuttaa enään isompaan vuokralle.

Mitähän sitä vielä piti sanoa... muisti pätkii...

pesukarhu ja Joona 8kk+

Vierailija
10/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kaiholla lueskelen noita pienten vauvojen äitien juttuja. Oma vauvakuume vaan kasvaa niitä lukiessa. Samoin se kasvaa, kun oon välillä käynyt kurkkimassa odotuspuolen enskojen kuulumisia. Siellä esim. Kesämorsian menee ihan samoissa, kun minä vuosi sitten¿huoh!

Niin ja Emmille maistuu tutti. On se kyllä hyvä keksintö. Paras rauhoituskeino. Hyvältä keksinnöltä se ei varmaan enää tunnu siinä vaiheessa, kun siitä pitää alkaa vieroittamaan. Oottekos muuten muut jo miettineet, että milloin vieroitatte vauvanne tutista?

Hyvä, että Ykkösopen Ainolla ei ollutkaan pissatulehdusta. Hienoa, että 4kg meni rikki!!! Aika hurjaa, että teilläkin jo aletaan kiinteitä maistella. Ihan vastahan se teidän Aino syntyi. Aika menee ihan hurjaa vauhtia.

Kiva, että Osbornen neitikin on mennyt ajoissa nukkumaan. Meillä kans oli jossain vaiheessa tota ongelmaa, että Joona meni tosi myöhään nukkumaan. Siitä varmaan johtuu, että en vieläkään osaa mennä ajoissa yöunille vaan täällä netissä vaan pöhisen ;)

Missäs rokotetutkimuksessa Osbornen tyttö on mukana? Joona on sellasessa aivokalvontulehdusrokotetutkimuksessa (vitsit mikä sana) mukana. Muistaakseni Joona sai heti ekalla kerralla rokotuksen.

Viiperon Aleksikin on alkanut raivoamaan rinnalla. Joonakin jossain vaiheessa harrasti sitä. Jostain luin sellaisen vinkin, että ennen syöttöä lypsää vähän maitoa pois, jotta se ei enää suihkua. En tiedä toimiiko, kun ei tullut kokeiltua. Joonan rintaraivarit onneksi kestivät vain tosi vähän aikaa. Toivottavasti teilläkin pian helpottuu. Hienoa, että Aleksi on nukkunut paremmin. Saa äiti ja isäkin vähän huilia.

Kait sitä täytyy painua nukkumaan.

pesukarhu

Vierailija
11/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä pitkästä aikaa jotain kirjoittelisi. Monet on varmaan huomanneet, että yllättäen palstailu vähenee kun vauva on syntynyt=) Silloin äitiysvapaalla ennen kuin vauva oli syntynyt sitä tuli roikuttua täällä koko ajan, tai siis tuolla odotuspuolella. Mutta mun kohdalla siitähän on jo melkein vuosi aikaa!

Eilen oli 10kk neuvola. Vantaalla taitaa olla erilaisia käytäntöjä, onko 10kk neuvolaa vai ei. Helsingissä se taitaa olla vapaaehtoinen. Mutta meillä siis oli. Pitkästä aikaa saatiin tytölle kunnon mitat! Paino 8960g ja pituus 74cm. Kyllä sen on tyttöä kanniskellessa tuntenutkin, että painoa oli tullut hyvin lisää. Alakäyrillä se vieläkin menee, mutta kasvu on kuitenkin tasaista. Hoikka tyttö. Neuvolakorttiin terkka kirjoitti: iloinen ja touhukas tyttö. Ja kaikki uudet taidot näytti, kävellä töpsötteli. Vielä ei ehkä voi ihan sanoa, että kävelee ilman tukea, 10 askelta taitaa olla pisin matka.

Me mennään pesukarhun kanssa samana päivänä töihin! Kohta se päivä tosiaan koittaa... mun mielestä on ihan kiva mennä töihin, mutta tuo päivähoitoasia mietityttää... me ei olla vieläkään saatu päivähoitopaikkaa! Ensi viikolla pitäisi tulla joku tieto.

NapNap + tyttö 10kk

Vierailija
12/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap oli käynyt pitkästä aikaa. Olit ensimmäinen joka sai vauvansa kun olin siirtynyt o-puolelle vasta plussanneena, olet jäänyt siitä hyvin mieleen :)

Pesukarhu, kiitos vinkistä rintaraivareiden suhteen! Täytyypä kokeilla lypsää vähän pois ensin, olisi siksikin hyvä kun kerryttää tuo suihkuaminen aika lailla ilmaa masuun.

Vauvojen allergioista kyselit, vauvojen kohdalla en tiedä, mutta ainakin aikuisella voi olla atooppinen iho ilman että on millekkään allerginen.

MiaMik, kiitos kun jaksoit selostaa tuosta imetys" taktiikastasi" !

Enpä ole minäkään tyhmänä tajunnut röyhtäytyksen jälkeen enää tarjota rintaa.. Jotenkin oon ajatellut että imetys loppuu röyhtäytykseen. No aina oppii jotain uutta :) Täytyy nyt kokeilla josko minäkin saisin pidennettyä välejä, tuntuu nimittäin ettei välillä pysty edes erottamaan imetyskertoja toisistaan, yhtä imetystä varsinkin illat..

Tokikaan en nälässä halua toista pitää.

Kandi, voi että, toivotaan ettei Noelille koliikkia tule! Tarpeeksi murhetta jo muutenkin.. Meillä ei koliikkia varsinaisesti ole ollut, mutta masuvaivoja kuitenkin. Illat on jouduttu kanniskelemaan poikaa vähän väliä ympäri huushollia. Aleksi ei onneksi ole huutanut mahaansa, mutta sellaista jatkuvaa kitinää. Nyt on alkanut vähän jo helpottaa.

Kanniskelu tosiaan helpottaa. Masullaan makuutus ja jalkojen " pumppaus" auttavat myös ilmavaivoihin. Meilläkin on käytössä Relat ja Cuplatonit. Jälkimmäisistä olen huomannut olevan enemmän apua.

Tänään on 2kk lääkärineuvola, tulen kertomaan kuulumisia myöhemmin.

Viipero & Aleksi

Vierailija
13/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sitä kai yrittää herätä tähänkin päivään. :)

MiaMik, Tyttö nukkuu yöllä välillä liiankin hyvin. Terkka sanoi ettei saa olla yli neljän tunnin syöttövälejä, mutta kun tyttö vaan nukkuu eikä herää syömään niin joskus venähtää yli. :)

Amy, ihana nimi Emmillä. :)

Eilen oli ensimmäinen vähän hankala ilta, tyttö kitisi vaan eikä oikein ollut nukkunut. Ja tuntui ettei saa rinnasta mitään vaikka monesti yritimme. Lopulta annoin pullosta päivällä talteen kerätyn maidon ja se rauhoitti. Sit vielä pieni syönti ja nukkui hyvin. Heräsin sit yöllä ja laskin että tyttö on nukkunut kuusi tuntia!! Äkkiä vaipanvaihtoon ja syömään.. Tuli sellainen huono äiti/imettäjä fiilis.. No, nyt on kyl sit syöty taas neljän tunnin sisällä..

Ja taas kävi sellainen öhkäminen sängyssä että nälkä taitaa olla.. Palaillaan myöhemmin.

bejpi ja typy 1vk ja 5pv (hui :) )

Vierailija
14/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on taas uus viikko taas kierähtänyt käyntiin...

Miamik, kuulosti kyllä tosi töykeeltä tuo Johannan myyjä!!! Me ollaan sieltä kanssa käyty ostamaan vaikka mitä (sänky, turvaistuin, bumbo, matkarattaat yms.) Vaunut ja turvakaukalo hommattiin täältä Hämeenlinnasta kun löydettiin haluamamme. Mutta asiaan... Siis ollaan kyl saatu tosi hyvää palvelua aina! Mut tais olla myyjällä paha päivä! Kantsii soittaa uudestaan, jos saisit toisen myyjän... ;=)

Pikku-millin Aksukin oli noussut seisomaan!!! WAU! Niin ne meidän vauvat kasvaa... niisk!

Amyn tyttö sai kauniin nimen!

Niin ja meidän jääkaappi/pakastin tuli sitten eilen, klo 19.40!!! Oli tosi kiva niin myöhään alkaa siivomaan sitä ja eka piti tietty pestä lattiat niiden miesten jäljiltä, kävelivät kengät jalassa, murr!!! Päästiin miehen kanssa nukkumaan vasta klo 1, tai no käytiin me nukkumaan jo aikaisemmin mutta puol yheltä laitettiin tavarat uuteen kaappiin, kun se oli vähän viilentynyt. Niin ja mies kävi kysymässä gigantista missä laite viipyy, niinpä saatiin sit vielä 20e lahjakortti sinne ; )

Musta jotenkin tuntuu että pää on ihan tyhjä... Ja nyt toi jätkäkin heräs, nukkuhan se jo vajaan tunnin... BLÄÄH! Toivotaan et nukahtaa uudelleen...

Jo, on Kandilla muistamista Noelin lääkkeissä... Tuntu sillon kun Eetu oli ihan vauva, ja sai niitä cuplatoneja, että niissäkin on muistaminen saati sitten tuollaisissa... Mun serkkuni tytöllä oli syntyessään reikä sydämessä, ja nyt tuo tyttö on jo eskarilainen! Kaikki menivät hyvin heillä, tyttö leikattiin nopeaan ja pääsi kotiinkin suht nopeaan, tällä hetkellä taitaa olla " jäljellä" enää kontrollit vuosittain tuolla K-HKSSssä.

Mä sain tänään tehtyäkin jotain muuta kuin lorvittuu koko päivän (tai no eihän tää vieläkää oo lopussa) tein tiikerikakun, kun on mun ystävä miehensä ja tyttönsä kanssa tulossa meille kylään, heille syntyy kesäkuussa toinen lapsi. (ihanaa pääsee taas tuoksuttamaan sitten...)

Mut nyt täytyy mennä, ei tuo Eetu tuonne nukahtanut, blääh!!!

napero ja Eetu huomenna 11kk, niisk!!!

Vierailija
15/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Tällä kertaa olikin lääkärineuvola. Terve poika kuulemma on :) Ja kasvaa edelleen hurjaa vauhtia, nyt 6850g ja 63cm!

(syntyessään 3680g/52cm) Onko täällä ketään muita jonka vauva olisi kasvanut tällaista tahtia...? No hyvähän se vaan on, että kasvaa :)

Naperon Eetu täyttää huomenna 11kk, onnittelut jo etukäteen!

Beijpi, oon ymmärtänyt ettei vauvaa tarvi herättää syömään yöllä jos täysaikainen vauva joka kasvaa hyvin (ja muutenkin terve) :)

Toki jos neuvolasta on näin sanottu niin pitänee toimia ohjeiden mukaan.

Teilläkin on kitisty mahavaivoja eilenillalla.. Toivon mukaan ei ihan pahaksi äidy, on niin kurjaa kun pienillä on masuvaivaa :/

Viipero & Aleksi 2kk

Vierailija
16/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin sekoittaa Bejpin ja Kandin tekstit, eihän Bejpi puhunut mitään mahavaivoista, muuten vaan oli kitisty :D Sori!! (Mutta toivotaan ettei teillä alakaan mahavaivat!)

Vierailija
17/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMik: Toivottavasti teitin vaunuselkkaus selviää, jos ei muu auta niin mä voin tulla vaatimaan ja lukemaan lakia, mä oon tosi hyvä noissa jutuissa, kun en anna periksi millään.

Millin reissu kuulosti ihanalta, pääsispä sitä itsekkin johonkin, viimeksi oltiin kesällä 05 2 viikkoa Miamissa, sen jälkeen ei ole tullut matkusteltua, nyyh... kiva ettö Aksukin pärjäsi mummolassa.

Aksu on noussut sitten seisomaan, pian se kävelee, siinä on äidillä istten pitelemistä ;D

Ykkösope: Kiva että Ainon flunssa hellittää eikä mitään muutakaan vakavaa bakteeria löytynyt, nyt opettelet vielä nukkumaan sinäkin!

Amy: meillä neiti nukkuu päivisin sellaisia vartin pätkiä, kateellisena siis luen teidän 3 tunnin päikkäreistä, vauniussa saattaa nukkua joskus jopa 3 varttia ja se on luksusta, iltaisin sitten kyllä uni maittaisi. Ihanan nimen olette pikkuiselle antaneet ;o)

Kandille jaksuja, koliikki on inhottava vaiva, siinä tuntee itsensä niin avuttomaksi kun ei mitenkään voi pienta auttaa. Eikä se teidän lääkerumbakaan kuulosta kauheen helpolta, VOIMIA !!!!

Osse opettelee nyt myös nukkumaan eikä kuku koko yötä ,mur mur.....

Bejbi, älä sure sitä pikkuisen yösyömistä, meillä neiti tankkaa iltaisin syömällä useammin, (vajaan tunnin välein )nukkumaan menee yleensä puoli 12 aikoihin ja herää sitten 5 maissa syömään, hvyin on kasvanut nauvolankin mukaan. Kun mitään kummempaa syytä ei ole niin en ole raskinut neitiä väkisin äisin herättää vaan antanut nukkua ja herätä itsekseen syömään.

Mä huomasin tässä viikonloppuna että meidän neidin suussa on hampaita, alhaalla 2 etuhammasta ja ylhäällä yksi kulmahammas, pienet alut sieltä näkyy, ovat varmaan olleet ihan syntymästä saakka, ja puhkeavat sitten myöhemmin kokonaan, onko muilla mitään kokemuksia vastaavasta ??

Nyt laittamaan sapuskaa, kamala nälkä !

AA ja neiti 3 vk ja 3 vrk

Vierailija
18/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nukkumisasiat on kyllä niin erilaisia kaikissa perheissä! Hurjaa kuulla että bejpin vauva nukkuu viittäkin tuntia putkeen, kun täällä riemuitaan jos joskus saa kolmen tunnin unet! :) Onneksi aina löytyy joku jolla on ihan samantapainen rytmi kun meillä, niin voi huokailla yhdessä.

Joo meillä on varsinaista lääkerumbaa. Beetasalpaajien lisäksi d-vitamiinit ja sitten se sammaslääke (jonka anto jo lopetettiin viikon jälkeen mutta nyt on taas jotain vaaleaa suussa eli taisi olla liian aikaista, nyyh). Ikävää herätä aamukuudelta antamaan sikeästi nukkuvalle vauvalle lääkettä. Onneksi se beetasalpaaja sekoitetaan maitoon, eli maistuu sentään hyvälle. Se sammaslääke on piparmintun (sic) makuista! Noel inhoaa sitä, ja inhoaa varmaan kohta kaikkea lääkkeenantoa kun tulee se ällö lääke mieleen lääkeruiskusta.

En taaskaan saa oikein kommentoitua. Paitsi pitää mielenkiinnosta kysyä, että joko te " vanhojen" vauvojen äidit suunnittelette sisaruksia esikoiselle? Onko vauvakuume iskenyt uudestaan, ja missä vaiheessa?

Mies haluaa koneelle, joten poistun takavasemmalle.

Kandi & Noel huomenna 3vk

Vierailija
19/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks onnittelut tikrulle ja bejbille pikkuisista!

Täällä on kyllä edelleen niiiiiin väsynyt äiti ettei tässä oo mitään tolkkua..huokaus.

Yöt on tosi rikkonaisia ja päivälläkin Liia nukkuu vaan pikkutorkkuja milloin missäkin.

Viime viikolla nukkui yhden yön vaan kolmella heräämisellä joten kyllä sekin ois mahdolllista mutta jotenkin nää yöt on vaan niin levottomia..ja joka kerta pitää se tissi saada suuhun että nukahtaa..valivali.

Muutto meni samassa unenpöppyrässä missä nää päivät muutenkin, kovasti oon laatikoita yrittäny purkaa mutta ei noi taida loppua koskaan;)

Liia on nyt päivisin ollu ihmeen kiukkunen, koko ajan pitää olla kosketusetäisyydellä että tyttö pysyy edes suht tyytyväisenä..oiskohan ne nyt ne hampaat mitkä kiusaa?

Kiinteitäkin on maisteltu, porkkanaa,päärynää ja vähän luumua kun Liian mahan toiminta on aina ollu niin laiskaa..ihan hyvin tuntuu maistuvan mutta ei niistä apua noihin öihin tosiaan ollu vaikka sitä salaa mielessäni toivoin;)

En millään ehdi lukea noita pinoja kunnolla mutta sen verran huomasin että tissimaidon koostumuksesta oli ollu puhetta. Ootteko maistanu maitoa? Mulla tuli kaverin kans juttua just tuosta ja kaveri sanoi että hänen maitonsa maistuu melkein vedeltä mutta jotenkin jauhoiselta.

Meikäläisen tissimaito taas maistuu niin makealle että huh..ihan kun ois hylamaitoon heitetty vielä sokeria sekaan;)

Koitan palstailla taas vähän ahkerammin..nyt ton pikku kiukkupussin pariin!

Queen ja Liia 5kk

Vierailija
20/55 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo tosiaan tainnu käydä tän vuoden puolella kirjottelemassa. pidin tollasen reilun viikon tauon.. ei siihen mitään syytä ollu,yks päivä kävin kirjottamas synnytystarinan tonne odotuspuolelle ja sit en enää ehtinytkään tänne kirjotella.

voi,oli niin paljon luettavaa,etten nyt mitenkään voi muistaa mitä kaikkea piti kommentoida.

kandi oli kysellyt nukuttamisesta omaan sänkyyn. kiitos vinkeistä, olisin itse meinannut kysellä samaa. kun on sellanen sylivaava tuo meiän poika.

pikkumillin akseli oli oppinut seisomaan. onnea:)

amyn tyttö oli saanut kauniin nimen:)

meillä oli myös ristiäiset tossa sunnuntaina ja pojasta tuli Nemo Rasmus.

nimi on ollu kauan jo valmiina, kun tykästyttiin siihen niin miehen kanssa. mä vähän mietin sitä,mut poika kun syntyi niin ei tarvinu enää miettiä,oli just sen näkönen:)

poika alkoi hymyilemään tapaninpäivänä,unohin kertoa sen kun viimeksi kävin. ja kun se oli viel tärkein asia. on kyl maailman ihanin hymy:) sulattaa sydämen.

mun on nyt mentävä vähän syömään jotain, oon ihan väsykin kyllä..

oli tänään jälkitarkastus,kaikki oli kai ok. ei se ainakaan sanonu et ois mitään ihmeellistä ollu. toi välilihan haava kuitenki aristaa edelleen, miten muilla on toi alapää parantunu??

en voi kuvitellakaan vielä,et vois seksiä harrastaa, kun on sen verran kipeä vielä:/

nyt alan taas käymään aktiivisemmin. heiputi. kommentoin seuraavaks enemmän teiän juttuja. halit kaikille.

lara ja nemo 8,5vk