SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TAMMIKUUN TOKA VIIKKO !!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !
Pahoittelut tädin saavuttaneille, plussapöllyä piinailijoille, tervetuloa uusille ja kaikille aurinkoa elämään !!
Itse täällä poden lentsua ja kohta menen taas lekurille kun olotila senkun pahenee.
Palailen myöhemmin !!
Isotikru
Kommentit (64)
Ja Hemppako se myös piinailee ++++++
On viikonloppu menny kyläillessä ja eilen olimme ristiäisissä. Siel oli ihana pikkuinen vauva.. Jostain syystä mulla kyllä hyytyi koko kuume. En tiedä johtuisiko siitä kun mies on alkanu nyt puhua talonrakentamisesta...
Ei muuta kuin plussatuulia, lämpöisiä ja suloisia kaikille.
Neppis the epätietoinen
Piinaava päivä on ollut kun vaan oottaa, että koska alkaa.
Onneksi huomenna on työpäivä niin ei ehdi aatella.
Risella kp 29/29
Meillä kävi eilen vaan ovella kurkkimassa vaikka ovi oli ihan auki odottamassa. Tänään onneksi älysi kurvata perille asti joten toivottavasti nyt pysyis pois teiltä muilta.
-vaahtis kp1/28
Pitanee nyt jatkaa tata kirjoitusurakkaa, ennenkuin on pakko menna kotihommiin!
Sairastupaa pidetaan meillakin; kakkosen jalkeen nyt kolmonen kuumeessa, onneks edellinen palas kouluun tana aamuna!
ON; ei mitaan uutta, ei uusia oireita, ei oikeestaan mitaan mika viittais etta alkais tai olis alkamatta?! Kp:t tanaan 30/ 26-32.
Palailen minakin myohemmin kuulolle...
- levinia -
Olipas kummaa herätä jo puol seiska kun vanhimmat lapset heräilivät kouluun, kun joululomalla tuli vetkuteltua sängyssä aamusin pitempään. Täällä edelleen ootellaan kuukautisia ja jotenkin kauhistuttaa ajatus että jos eivät alakaan vasta kuin esim. puolen vuoden päästä, mutta en siltikään viitsi imetystä lopettaa...
Vali vali...
Lastwish sitten taisi saada ekan plussan, onnea! Kukakohan seuraavaksi??
Plussasäteitä täältäkin suunnasta kaikille
Olo on ihan käsittämätön, juuri kun sain puhuttua miehen ympäri että voitaisiin vielä yksi tehdä niin olenkin jo raskaana?? Toivotaan että kaveri pysyy matkassa loppuun asti ja plussasäteitä kaikille +++++++++++++
:)
Onko täällä ketään joka haluis kahdeksatta? :D
Voipi olla nimittäin että meille sais tulla jos on tullakseen :) Edelliset lapset on 1 - 12 vuotta. Nuorin 1v3kk. On se kumma kun tämä ei koskaan hellitä! Nuorin kun lähtee käveleen niin siinä taas miettii että " ei ole vauvaa meillä."
Pillerit jätin pois joulukuun lopussa ja täti asusteli meillä viime viikon. ja nyt sitten hommiin! ;) Ei tässä nyt vielä mitään hehkuteta mutta aloitetaas rauhallisesti.
Suonette anteeksi myös kaikki kirjoitusvirheet ym..koska tässä koneella on aina mun lisäksi vähintään 3 pienintä :) Nytkin kuuluu: " kuka haluaa halata äitiä?" :) Ihania!! En ehkä joka päivä ehdi kirjoitella mutta joukossa pysyn jos huolitte!
Olen käynyt kurkkimassa täällä vauvakuumepuolella ja ihanaa kun täällä on omat pinot meille konkareille! Voi, kun saatais samainen pino sitten odotus-puolellekin..
Nasuli taitaa olla myös joukossa? Muistatko " Lokarin?" Taidettiin olla yhtäaikaa lokamammoissa -05? Liekö tänäkin vuonna? :)
Eli " työn iloa" kaikille ja paljon plussia! Täti muuttakoon muualle meidän kodeista koko loppuvuodeksi! :)
Voi kun mukavia uutisia, onnea Lastwish! Eiköhän se plussa siitä sitte vahvistu!
En sitte menny vielä töihin...
Hoitopaikkaa ei tunnu niin helpolla löytyvän, siis kunnollista, mä oon aikas kranttu muutenki, kuka saa mun " vauvaa" hoitaa. Vauvahan se ei oikeesti enää paljookaa oo, melkein jo kävelee.. Mikä taas nostaa kuumetta lisää, miten nopeesti aika meneekää!
Mieluusti mä kotosalla touhuan, tekemistäki olis enemmän kuin tarpeeksi, mutta tuo rahatilanne olis sitä mukaa, että töihin pitäis.. Toisaalta vielä tää alkuvuosi on hiljasta rakennusalalla ja varmaan muillaki aloilla, ettei sen puoleen oo kiire.
Isompi poika sairastu perjantaina oksennustautiin, toistaseks muut on säästyny, kopkop.. Aikamoinen sotku taas oli, kun kaveri yrjös parveltaan isot satsit, eikä mikään oo niin oksettavaa, kun siivota jonku muun oksennuksia, vaikka olis kuinka oma lapsi! Ja tapansa mukaan lelut keräämättä, että mahtaa bioniclet haista hetken, kun niitä ei oo vielä pesty, josko tuo oppis huolehtimaan joskus tavaroistaan.
(Ja lisää tommosia tahtois vielä..)
Itellä flunssantynkää, nenä tukos ja ajottain paleltaa, vähän meinaa tehdä pahaa, kun ajatteleeki oksentamista.
Eilen sattu oudosti mahaan oikeelle alas, vihlo pitkin päivää, mut ei enää tänään oo sattunu, mielestäni erilailla kuin oviksen aikaan ja nyt on kylläki jo kp 21/29-30+, kierto ei oo vielä kovin kellontarkka, viimeks kai jotain 33, että lähenee jo tuota normaalia 29:ä
Jaa-a, eikö tuota tekstiä taas jo tullukki, pitäis maksella vaihteeksi laskuja ja pikkumies on jotain vailla..
Tervetuloo uusille ja onnittelut kaikille mahdollisille plussanneille ja kunnon puhurit plussatuulia meille kaikille tarvitseville!
Hemppa
Hepulle tervetuloa ja lastwishelle onnittelut!
Kovin olen jo suurperhekuumeiliojoiden juttuihin jäänyt koukkuun ja ajattelin, että jospa joukkoonne mahtuisi vielä yksi suurperheellinen, sillä kyllä se vaan niin on, että vauvakuumetta tuntuu meillä jälleen kerran olevan ilmassa. Tämä uusioperheen äippä täyttelee parin kuukauden päästä sen maagiset 40v eli meillä ei enää kauaa ole aikaa pohdiskella vaan kohta on laitettava ainakin yrittämisessä töpinäksi jos meille vielä vauvoja halutaan. Meillä kuumeillaan nyt mun kuudetta, miehen viidettä ja yhteistä kolmosta. Vanhemmat lapset ovat jo aikuisia ja murrosikäisiä ja yhteiset poikamme ovat 2v2kk ja 9kk.
Mä olen palailemassa kahden viikon päästä osa-aikaisesti töihin ja nyt se vähän jo jännittää. Pojat voimme naapurin avustuksella hoitaa onneksi kotona sillä mulla on keksimäärin vain kaksi iltavuoroa viikossa ja yksi viikonloppu aina kolmen viikon listassa. Hoitoa siis tarvitaan vaan muutama tunti viikossa ennekuin mies ennättää omasta työstään poikia hakemaan.
Tässä nyt odotellaan menkkoja alkavaksi muutaman päivän sisällä ja saapi nähdä josko sitten jo ruettaisiin seuraavassa kierrossa yrityskannalle. Miehellä vielä jonkun verran mieli vaihtelee aina päivien mukaan ja sen takia ei olla aktiivista yrittämistä aloitettu. Plussia täältäkin toivotellaan kaikille ja olisihan se mukavaa jos sellainen valtaisa plussa-aalto vyöryisi listalaisten ylle. On se vaan aina yhtä ihanaa lukea muidenkin plussauutisia.
-vaahtis kp 24/25-29
Ei kyllä sä ihan oikeessa olit ku heppua toivotit tervetulleeks!
En mä kai sitte hirveen aktiivisesti oo kirjotellu...
Kiitos silti!!
Hemppa
ps. Kiva kun tulee uusia, tervetuloo vaan, kyllä tänne mahtuu!
Mitäköhän raskautuneille kuuluu!? Tulkaa hei kertomaan oloistanne, kumminki käytte täällkin puolella vielä!!
lastwish!! paljon onnea ja vauvaliimaa !! kyllä me perässä tullaan joskus... mulla kävi samoin ku sulle kun aloin puhua miehelle neljännestä. Mies sanoi että " hullu meitähän olisi sitte 6!! ja kaksi päivää tuosta kommentista sain plussan joka nyt on jo 2v ;o)
Hemppa tervetuloa!
itsekkin joskus mietin tuleeko sitä koskaan viimeistä lasta kun aina vain vauvakuume nostaa päätään. Meillä kuitenkin " vasta" viides yrityksen alla ;o)
Nelosen piti jo olla se viimeinen mutta toisin kävi.
Nyt olen kyllä toistaiseki aika varma että viiteen se jää mutta,mutta koskaan en sano ei koskaan!
Jos sitten kuudetta alan haluta niin se vaatii jo niin suuret elämän muutokset. Isompi talo, isompi auto ja kun ollaan vasta kaksi vuotta sitten ostetut talo eikä isompaan lainaan ole rahkeita niin viisi on hyvä? kait... :o)
Hullunahan mua täällä meidän kylillä pidetään kun en ole edes uskossa ja silti teen lapsia,sitä on joidenkin hankala uskoa.
).( täti tuli sitten varoitellen ensin ja tänään koetteleekin jo sitten kunnolla. Ihme ja kumma ettei mitään kipuja ole selkää vähä eilen jomotti mutta nyt ei mitään ihme juttu. Tavallisesti olen hirveän kipeä.
Tässä sitten hiljakseen odotellaan tädin lähtöä ovistikut toisessa kädessä :o) mulla on yleensä vuoto kestänyt 7pv saa nyt nähä miten nämä lääkkeettömät vuodot lähtee kulkemaan.
Nyt meen kutomaan,saan olla hetken aikaa " yksin" kun pienimmät nukkuu ja isoimmat on kerhossa/koulussa
Niiloakseli kp 3/29-39
uusille, onnea raskautetuille.
itselläni alkaa piiant tai sii no joo kp. 27/28-30..
Ja tuntuu että kaikki oireetkin löytyisi. mutta luulen että nekin olen tehnyt päänupissani. Ja ne menkatkin sieltä tulee...
Mukava saada tähän synkkään päivään positiivisia uutisia =0) !
Röllille plussasäteitä , kuten myös Levinialle! Josko teistä tulisi nuo seuraavat plussailijat ??
Meilläkin sitten lähti arki käyntiin, aamu tuntui hieman tahmealta, mutta ainakin neiti nro kaksi tuli iloisena koulusta kotiin ja nro kolme oli hyväntuulinen leikkikoulun jälkeen, esikkoa juuri odotan kotiin saapuvaksi.
Olsin hieman kysellyt, että minkä merkkisiä ovistikkuja te käyttelette? minä olen niitä viimeksi käyttänyt kolmosta yrittäessä ja silloin sain ne lapsettomuusklinikalta, merkki taisi olla clerplan. Se on vaan aikas tyyris, mutta vissiin ainakin toimiva. Laittakaa hieman gallupin tynkää tikuista niin voisin sitten pohtia, että josko jonkin laatuisia ottaisin itsekkin käyttöön.
).( Minulla nyt kp 18/ 24-30. Tuntuu siltä ,että tänään olisi loppunut kaikki ovikseen liittyvät kolotukset, limat ja säryt, mutta kuten jo aijemmin ihmettelin niin voisiko ne ovis oireet montaa päivää kestää? No nyt sitten taas odotellaan...
Ei auta kun ryhtyä kahvinkeittoon niin saa lisää energiaa loppupäivälle!
Mami ja tytöt
Eli teidän joukkoonhan olen jo listautunut, mutta kirjoittelu on ollut olematonta. Lukenut sen sijaan olen lähes päivittäin juttujanne (salakuuntelija=)
Ensinnä haluan toivottaa Lastwishille paljon onnea plussasta! Ihana juttu.
Muille toivotaan, että perässä mentäis kovaa kyytiä kaikki:)
Meillähän tilanne on se, että meidän pitäisi hakeutua hoitoihin, jos sitä viitosta haluamme yrittää. Minähän kyllä haluaisin, lievä vitosen toive on ollut olemassa jo kauan, mutta se ihka oikea vauvakuume yllätti salakalavasti täydellä voimallaan tässä joku viikko sitten.
Mies on ollut aika ehdottomasti sitä mieltä, että lapset on tässä, joten en vielä ihan tosissaan ole uskaltanut häntä houkutella hoitopolulle.
Nyt sitten mulla on epämääräisiä oireita (huimausta, huonoa oloa, mahakipua, hyvin lievää maidontuloa rinnasta ym), vaikka mensutkin oli tuossa joulun tienoilla kutakuinkin normaaleina (tai holotuspäiviä, jolloin saisi istua saavin päällä, ei tällä kertaa ollut, mutta ihan oikeaa vuotoa kuitenkin). Huolestuneena kaiken muun pelossa soittelin terkkarille, joka kuitenkin kehotti testaamaan. Vaikka en ole enää vuosikausiin uskonut ihmeisiin, niin haluttaisi testata, jotta voisin poissulkea raskauden ja sitten huolestua tosissaan näistä oireista. Mutta mies oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei vielä kannata. Ja järkikin mulle sanoo, että katsotaan nyt pari viikkoa, kun uudet menkat tulee. Ihan rehellisesti sanottuna en kyllä jaksa uskoa, että raskaana voisin olla, koska menkat tuli ajallaan, ja vaikka ehkäisyä emme käytä, niin ilman apuja raskauden alkaminen on kohdallamme todella epätodennäköistä. Terkka kyllä sanoi, että hän on sen verran kauan istunut sillä pallillaan, että on ehtinyt nähdä monenmoista...
Sekava sepostus, mutta niin on mielikin.
Haluaisin kysyä, mitä mahdatte olla mieltä tästä meidän tilanteesta ja mieheltä salaa testaamisesta? Onko koskaan kukaan sortunut sellaiseen?
Kiva kun on tällainen palsta, kun ei oikeen oo ketään, jolle näistä vois puhella saatikka kysellä.
Nyt heräs meidän tupletti päikkäreiltä, joten täytyy poistua.
Hyvää päivän ja viikon jatkoa kaikille!
Pikkis
Nyt vaan pelottaa että kaveri ei pysy matkassa loppuun saakka, Keskenmenojakin kun on ollut. Toivotaan että pysyy ja kiitos vauvaliimasta <3
Täällä keikutaan pahoinvoivana, bussimatka meinasi olla ylitsepääsemätön mutta selvisin kuitenkin :)
Plussatuulia kaikille ++++
Tai siis nyt viime aikoina tuolla odotus puolella enemmän.
Plussia oli taas tullut. Onnea siitä!! Ja monella taitaa olla jo jännät paikat, levinialla ainakin :) Ja tosiaan odotuspuolella on oma pino suurperhe odottajille, sinne vain sitten pikimmiten turisemaan.
Täällä mennään rv 14+3 ja laskettu aika on matkan varrella tarkentunut olemaan 6.7.07. Viime viikolla oli np-ultra, jossa kaikki näytti olevan ok. Tänään kävin neuvolassa, jossa myöskin kaikki ok. Sydänäänet meinasivat ensin olla hukassa, mutta löytyivät sitten onneksi kuitenkin :) Painoa tulee entisten raskauksien malliin heti alusta alkaen ihan huimasti, joten odotettavissa emävalas oloa kesäksi :( Nyt ensimmäistä kertaa stressaan tuosta painonnousustakin.
Koulun olen nyt laittanut paria kurssin loppua lukuun ottamatta lähestulkoon kokonaan hyllylle. Alkoi tuntua siltä, että meidän pelilaudalla oli liian monta nappulaa :/ Nyt rauhoitetaan tilannetta jo tässä vaiheessa ja katsellaan koulun jatkamista sitten vähän myöhemmin.
Nyt häivyn teitä häiriköimästä ja toivotan oikein plussarikasta kevättä ihan jokaiselle!
Misti ja nelikko sekä masumuru rv 14+3
minä käytin viime kierrossa mammaksin ovistikkuja kummallisella tuloksella. Viikon ajan oli haalea testiviiva ja yhtenä vähän tummempi sitten ei mitään joten kyllä kait se ovis oli tuolloin viimeisenä päivänä jollion oli hiukka tummempi viiva.
Tälle kierrolle kaapissa odottaa ovunow-merkkiset testit niistä en tiedä yhtään mitään kun viime kierto oli eka jossa tikutin.
Testit olen ostanut niiltä joille ne on jäänyt ylimääräiseksi kun en ole raskinut niitä muuten ostaa.
Mullakin olisi kysymys tikuista viisaammille. ovunow testeissä oli että pitäisi testata keskellä päivää. Tekeekö kukaan niin ja miten se kaiken keskellä onnistuu?? ja antaako se paremman tuloksen kuin aamupissasta tehty???
Niiloakseli kp3/29-39
Onnea Lastwish, voi himpula kuin ihanaa.
Tervetuloa uusille, täällä maanmainioiden suurperheiden äitien hellässä huomassa ja seurassa on helppo elää. Kukaan ei arvostele eikä väheksy, jokainen taaplaa tavallaan, jokaiselle on tilaa.
Meidän täti on käynyt siivouspuuhiin ihan apinanraivolla. Tänään lähti kahden vanhimman komeroista, huoneista, laatikoista ihan hirveä määrä ryönää kaatopaikalle, kierrätykseen ja pelastusarmeijaan. Sit vaihdettiin järjestystä ja kaikki on pesty katosta lattiaan. Ihan hullu nainen! Seuraavaksi siirrytään meidän vanhempien komeroille..
Täytyy nyt kuitenkin olla iloinen, että rouva sieltä saapui sukat makkaralla, huulipunat levinneinä ja pukin partavedeltä lemuten. En tiedä mitä pukin muori sanois jos tietäis..
Meidän pikkuinen kävelee jo eikä ole vielä vuottakaan. Imetän vielä pari-kolme kertaa päivässä, en raaski luopua näistä ihanista hetkistä... Enkä näistä b-kupin rinnoista ;) kun muuten menee tuolla AA- linjalla, ja mahtuis niihinkin vielä rusinoiden kaveriks parit villasukat.
Mä kyllä tiedän, että raskaus onnistuu mulla vasta 1/2 vuoden kuluttua imetyksen loppumisesta..
Nyt on taas mentävä, pienimmät menee nukkumaan ja äitiä tarvitaan.
Neppis the siivoustautinen
Nyt jännittää. Täti ei ole saapunut...taitaa olla se sama täti joka piinaili neppistä jokin aika sitten.
Rinnan päät on olleet pari päivää vähän arat ja tänä aamuna mua OKSETTAA, mutta laitan sen vaan jännityksen piikkiin tai sit siihen, että mahatautia liikkeellä. Tuntuu epätodelliselta ees ajatella, että ois tärpännyt koska yrityskerrat jäi vähiin joulukuussa ylimääräsen vuodon takia.
En ala edes aatteleen mahdollisuuksia plussaan, koska pettymys on karvas kun täti kaartaa kuitenkin paikalle myöhässä viimeistään illalla tai huomen aamuna.
Risella kp 29/29