rintojen kipeytyminen ovisoire?!
Moikka!
Lueskelin tota keskustelua ovulaatiosta-osuutta, ja siellä oli (kylläkin hyvin lyhyt) ketju, jossa muutama kertoi rintojen kipeytyvän oviksen aikana/jälkeen. Luulin tietäväni jo kaikki ovisoireet, mutta tämä ei ollut ainakaan mulla tiedossa.
Itselläni on JOKA kierrossa tissit kipeät useamman päivän, mutta en oo aikasemmin ajatellut että se on nimenomaan ovisoire. Viime kierrossa ei ollut lainkaan tissikipuilua, eikä myöskään tärpännyt. Mietin tässä vain, että johtuikohan se siitä että en ovuloinut? Yritystä takana vasta kaksi kk, joten tikuttelemaan en ole vielä alkanut, vaikka en ovista muutoin ole ikinä bongannut. Mutta jos tää tissihomma pitää paikkansa, niin uskonpa että alan niitä oviksiakin sitten bongaamaan!!
ELI KUINKA MONELLA ON TISSIKIPUILUA OVIKSEN AIKANA/JÄLKEEN?
Kommentit (5)
nännit ovat hieman arat, ja sitten sen jälkeen useamman päivän enemmänkin arat. Rinnat muuten eivät tule kipeiksi. Viime kierrossa ei tullut ovistikkuihin plussaa, eikä muitakaan ovisoirieta ollut. Menevässä kierrossa taas tikutin ovisplussan, ja nännit kipeänä reilun viikon, heti oletetusta oviksesta eteenpäin. E-pillereitten syönnin aikaan ei mitään tuntoja nänneissä, eli puolen vuoden kokemuksella tällaisia tuntemuksia täällä.
Nännejä mäkin siis tarkotin, käytin vaan yleiskäsitettä rinta. =D
Tää kyllä helpottaa mun elämää kummasti, kun mulla on tosiaan epäsäännöllinen kierto, enkä niitä muita ovisoireita oo ikinä huomannut. Mutta nyt kun ens kerran nännit kipeytyy, ni voin päätellä että missä paikkeilla se ovis edes suurinpiirtein tapahtuu.
Tämä ei varmaan mene kaikilla samalla tavalla, mutta mulla ainakin nännit kipeytyy heti oviksen JÄLKEEN. Epäilin sitä jo muutamissa luomukierroissa ja sitten kun jouduttiin lapsettomuushoitoihin ja sain clomit oviksen tueksi, tämä tuli todistettua. Inseminaatiopäivänä munasolu oli lääkärin mukaan juuri irtoamassa, ja jo samana iltana nännit olikin jo kipeytyneet. Eli ainakin mun tapauksessa ton perusteella voi vain todeta milloin ovis on ollut. Mutta onhan sekin kivaa, jos pitkistä kierroista kärsii :) Mullakin oli sama vika ja lopulta kävi hyvin. :) Tsemppiä!
-Q-
joo, näenhän mä sitte seuraavasta kierrosta et koska ovis on mennyt, että sit seuraavassa mulla on ehkä jo aavistus millä päivillä se tulee. =) Paitsi että sit jos kierrot heittelee taas kovasti niin sitte siitäkään ei oo apua.. 8)
Oon niin kade sellasille joiden kierto on säännöllinen ja normaalipitunen.
Ei nyt välttämättä ihan just oviksen jälkeen mutta jonkun päivän kuluttua.