Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TAMMIKUUN TOKA VIIKKO !!

08.01.2007 |

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !

Pahoittelut tädin saavuttaneille, plussapöllyä piinailijoille, tervetuloa uusille ja kaikille aurinkoa elämään !!

Itse täällä poden lentsua ja kohta menen taas lekurille kun olotila senkun pahenee.

Palailen myöhemmin !!

Isotikru

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo listautunut aiemmin, mutten tainnut mitään kirjotella..

Varsinaista vauvakuumetta ei ole ollut, mutta kummasti on mielessä on uusi vauva pyörinyt =) Elämäntilanteeseen ei perheenlisäys nyt oikein sopisi, mies ei ole järin riemuissaan ajatuksesta, enkä siis todellakaan ole itsekään aivan 100% varma halustani.

Meillä on ennestään viisi lasta, kolme poikaa ja kaksi tyttöä. Pojat ovat 16, 13 ja 1v7kk, tytöt 12 ja 8. Toisaalta olisi kiva, jos olisi tuolle iltatähdellekin olemassa sisarus, jonka kanssa kasvaa, kun muut lapset ovat jo isompia. Toisaalta epäilyttää vähän tämä oma ikä, kestääkö kroppa, kun viime raskaudessakin jo oli vähän ongelmia. Ja se elämäntilanne, eli mun pitäis palata virallisesti töihin elo-syyskuulla ja kuopus siis aloittaisi päiväkodissa tuolloin. Uusi syysvauveli " vähän" mutkistaisi asioita.

Käytin sanaa " virallisesti" töihinpaluusta, sillä olen töissä yrityksessä, josta omistan itse suuren osan, ja tehnyt tässä koko ajan töitä huolimatta äitiys" lomasta" ja hoito" vapaasta" . Palkkaa saan, mutta yrittäjäasemassa olevaksi katsotaan, kun omistusosuus firmasta on noin suuri.

No, se hyvä puoli työssä on, että osakkaita on muitakin, joten yritys jatkaa toimintaansa ilman muakin. Toisaalta taas suhteet omiin työntekijöihin ja suhteet omiin asiakkaisiin joutuu koetukselle, kun olen pitkään pois kuvioista. Elleivät sitten lakkaa kokonaan olemasta :( Ja tietyt asiat on kuitenkin hoidettava, vaikka olisi millä " lomilla" .

Jaksaminenkin siis mietityttää. Arjen pyörittäminen, tai lähinnä kai arjen sujuminen, on aikasmoista tasapainoilua tällä hetkellä kaikkien aikataulujen ja työn kanssa. Iltatähtönen on vielä niin pieni, että hänellä tietenkin on omat rytminsä joiden mukaan elämää paljolti eletään ja töitä tehdään. Eli työt lepakkovuorossa yöllä :D Ikäeroa en niinkään mieti, on meillä tuossa kakkosen ja kolmosenkin välissä pienempi ikäero, tasan vuosi.

Miinuksena on vielä ne " älykkäät" kommentit, mitä seuraa kun kuudes olisi tulossa, huhhuh :p Varmaan kaikille monen lapsen perheille tuttuja :p

Mutta kun ne vauvat on niiiiin ihania Sen verran ollaan miehen kanssa asiassa edistytty, että testin hankinta on varmaan tämän viikon aikana ajankohtaista, mikäli ei muuta tapahdu =) Ei olla tosissamme oltu vauvantekopuuhissa, mutta ei olla tosissamme ehkäistykään ;) Ja jos ei nyt plussaa, niin sitten on taas hieman aikaa miettiä asioita uudestaan.

Raskaaksi tuleminen on meilläkin joskus ottanut hyvänkin aikaa. Kakkosta yritettiin yli vuosi. Kolme alkuraskauden keskenmenoakin on ollut, toisaalta taas kuopus sai alkunsa minipillereistä huolimatta :D

No, ehkäpä tässä jotain selviää tämän viikon aikana, kp on nyt 31/28-30 Ja lokavauva vissiin olis tärpistä tulossa, ennestään meillä onkin niitä vaan neljä :D

Vierailija
42/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa; kivaa kun tulee uutta lukemista!

Jepeniako se on kans testailemassa? On se hassua kun tilassa ' melkein raskautunut' hakeutuu automaattisesti jollekin vauvasivulle! Mulle ainakin vuos' sitten kavi nain. Ja sun lapsetkin on niin samanikaisia (about) kun mullakin niin ehka siksikin ottaisin sut ilolla vastaan jutusteluun! Kun nama meitin ' uudet' eli neljatta odottavat ovat viela vauva-asteella... ei millaan pahalla! Mulla siis esikko tayttaa kesalla jo 15. Ja sun testitulos taitaisi olla viela syyskuun lapsi, etta hiukan eria kuin lokakuun, hih!

Meikalaisen piti niin pitaa matalaa linjaa; kun paniikki on jo yltymassa, mutta kun lorppo olen, ja sille ei voi itse mitaan mita tassa tulevaisuudessa tapahtuu, niin tulkoon ulos uutinen: aamun testi naytti plussaa! Pliis; ei kovia hurrauksia, vauvaliimaa otan kylla vastaan kilokaupalla!

- levinia kp:t 31/ 26-32 plussatestin aamuna! -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas plussia - ONNEA LEVINIA!

Täällä myös testattiin aamulla se odotettu nega, nytpä ei tarvi pähkäillä testatako vai ei, vaan saa pähkäillä varatako lääkäriaikaa vai ei. Ja saako aikaa vai ei, sekään kun ei täällä meidän perähikiällä ole ihan automaatio...

Eli poistun takavasemmalle, peukuttelen teille muille ja odottelen kauhunsekaisella pelolla oman tilanteen selviämistä.

Pikkis

Vierailija
44/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana juttu, toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin loppuun asti.

Olikohan Lastwish toinen plussannut. Paljon onnea sinnekin.

Ja paljon plussia kaikille. Oli monta piinailijaa tälle viikolle.

ON: ei mitään uutta. Maha alkaa olla tiellä jo nyt, mitähän se on parin kuukauden päästä. Ihania nää kurakelit, ku saa lapsille olla kuravaatteita laittamassa päälle ja aina kun tulevat sisälle saa kaivaa imurin esiin...

Kuopus potkii näppäimistöä... täytyy kai jotain keksiä sille. Ollaan kahdestaan kotona ku on kerhopäivä 5-v:llä. Meinaa olla vähän tylsää neitillä kun on tottunut, että on aina kavereita.

Pipsa+5 ja kaksoset rv 23+ (kai)

Vierailija
45/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on iso porukka kasassa. Mukavaa.

Kotosalla oleilen kun minullakin flunssa pääsi yllättämään...lapset ja mies sentäs ovat pysyneet terveenä toistaseksi. Ihmeempiä ei kuulu...tätiä odottelen saapuvaksi ensi sunnuntaina ja olotila on juuri senkaltainen, että sieltä se saapuu kovalla rytinällä.

Nyt pitää levätä kun ramasee.

Risella kp 24/29

Vierailija
46/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas plussaa!?

Oikeen paljon onnee Levinia ja sitä vauvaliimaa matkaan!

Olisko tämä tammikuu sellanen plussakuu?

Joululomat tietysti varmaan osaltaan vaikuttaneet, ihmisillä on ollu aikaa toisilleen.

Ja uusiaki taas, kiva kiva. Kyllä onki jo pinolla kokoo ja kun ahkerasti pidetään se ylhäällä, niin saadaan ennätyspitkä ketju. Eli kaikki ahkerasti kirjottelemaan! Tosi kivaa oli myös kuulla odottajien tuntemuksista, olispa se meillä kaikilla edessä pian!

Saa nähdä, tarttuiko se mahatauti isosta pojasta sittenki.. välillä on kyllä niin hirvee olo, mahasta oikeen pistää samalla lailla, kun oksennus on tulos.. Muutenki on jotenki niin vetämätön olo, kaikkee pitäis tehdä, mutta kun ei oo virtaa...

Taidanpa laittaa sumpin pihisemään, jos se auttais..

Hemppa the ei-niin-uus-kumminkaa.

Vierailija
47/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt toivon minäkin paljon sitä limaa ja tarrasukkia ja kaikkea mahdollista (0= !!!!

Ihanaa kun vuosi alkaa näin hyvissä merekissä! Lokakuulleko se Levinian laskettuaika menee vaiko vielä syyskuulle ehdit :o) ?

Täällä ei kummosempia, tulin vain kurkkimaan mitä täällä on tapahtunut ennekuin lähden illan kestävälle harkkakuskailulleni .

Mami + 4 ja se haave

Vierailija
48/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ihanaa.Jo kaksi plussauutista.Onnea oikein kovasti Lastwish:lle ja Levinialle!!!

Täälläpäin tädin odotus piinaa.Mulla on se kierukka ja säännöllinen kierto.Nyt kuitenkin 32/28.Kerroin joskus aiemmin ettei kuitenkaan oireita ole raskautumisesta ja aika mahdotonta se varmaan on kierukan kanssa raskautua,mutta eilen illalla tuli yhtäkkiä erittäin kuvottava olo.Aika väsynyt olen myös ollu.Kaikki varmaan kuvittelua,kun niin toivoisin olevani raskaana.Mutta ei ole tätiä näkynyt.Täytyy ehkä testailla parin päivän päästä.

Muistaisiko joku minkä hintaisia testit ovat netin kautta tilattuna???

Kuopus hajottaa taloa sillä aikaa kun olen koneella.Pakko lähteä katsomaan perään...

Vierailija
49/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea (varovasti) Levinialle ja monta kiloa vauvaliima!!

).( Täti on tänään koetellut ihan tosissaan ja välillä ei pöntöltä ylös pääse ku vuotaa ku seula :o( Josko se nyt alkais huomenna rauhoittua ja viimeistään perjantaina poistuisi muualle.Plussaa voi odotella Helmikuun alkuun (vasta)

On se hassua miten sitä aina pettymyksen jälkeen on parin päivän päästä niin positiivinen olo ja on niin optimistinen että tämä on se kierto jolloin plussa tulee. Seurasin viimeviikon lopulla yle teemalta sellaista sarjaa kuin toiveena lapsi ja tuli kyllä mulle sellainen olo että ihan turhasta valitan jos ei heti kohta yrityksen jälkeen plussaa. Siinä ohjelmassa seurattiin hedelmöitysklinikan arkea ja muutamaa pariskuntaa lähemmin. Monilla oli jo ties kuinka mones vuosi yritystä menossa ja hoitoja.

jaahas kuopus kaatoi mehut tiskipöydälle ja osa valuu laatikoihin... :o/ eiku menoks!

Niiloakseli kp 4/29-39

Vierailija
50/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ONNEA LEVINIA JA LASTWISH JA VAAVILIIMAA JA ENKELEITÄ SUOJELEMAAN JA VIERELLENNE KULKEMAAN !!

Trevetuloa uusille, mukavaa kun pinoon tulee" uutta verta" , välillä jo tuntui ettei kukaan ehdi/jaksa kirjoitella ja pinonkin sai kaivaa aina esille jostain kaukaa !!

Täälläpä olikin monta piinailijaa, oikein paljon plussapöllyä kaikille !!

Sairastupalaisille pikaista paranemista, kamalan tautista aikaa elellään, täytyy vain toivoa että tulisi pakkasia niin kuolisivat nämä kaikenmaailman pöpötkin !!

Olen edelleen sairaslomalla vielä huomisenkin ja nyt tänään alkaa tuntua siltä, että ehkä jään henkiin tämän kamalan lentsun kynsistä ja vähän olen jo jaksanut kotihommeleitakin tehdä mm vaihtaa jouluverhot keittiöstä pois jne...

kp .stä en tiedä kun kalenterikin on työpaikalla mutta mikäli oikein muistelen niin ens viikolla olis piinaviikko edessä ? mutta taitaa käydä niin ettei plussaa tarvii odotella kun just oikeaan aikaan piti potea tätä tautia !! no we" ll see what!s happend ?

Mukavaa päivänjatkoa teille kaikille, tämä mamma kiipeää nyt yläkertaan selvittämään pyykkishowta yäk !!

Isotikru

Vierailija
51/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän ihana uutinen. Todella paljon onnea :)

Meillä on nyt kotona jääkausi. Tuli vähän sanottua miehen tekemisistä, tai oikeastaan sen tekemättäjättämisestä. Onhan se ukkokulta päivät töissä mut kun vapaalla ei sit hommat etene. Niinpä minä sit vähän mainitsin ja sitähän ei olis kärsiny sanoa: miehen ego meni pirstaleiksi niin, että kilinä kuului.. voi voi.. Kun ei haluttais aikuista miestä neuvoa ja komentaa.

Onneks toi tätikin on vielä paikalla niin ei tarvi pelätä, että simpat kuolis sukupuuttoon jääkauden aikana.

Ja siivousurakointi jatkuu..

Vierailija
52/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eveliina-70: Tässä juur joku päivä eksyin jonku linkin kautta yhdelle sivulle (en ny muista mille) jossa myytiin triplapakkausta testejä noin 8 eurolla, sis. pk:t. Eiköhän googlettamalla löydy tuokin nettiputiikki.

Niin ja nyt luin tarkemmin noita aiempia viestejä, en tiedä mitä levinia tarkoitit, mutta tällä uudella ainakin oli se viides kuumeilussa ja esikkokin jo 12...

Vierailija
53/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lueskelin kirjoituksianne ja eräs teistä mainitsi just tuon asian mihin olen erittäin monesti törmännyt. Nimittäin ulkopuolisten ihaniin kommentteihin lapsimäärästä :/

Eipä ole kuin pari viikkoa kun eräs hyvin läheinen tuttava sanoi :" Eihän sinunkaan yksin tarvi koko maailmaa täyttää." Voi että otti päähän. Eikä kyse ollut uudesta vauvasta vaan meidän rakenteilla olevasta isommasta kodista. Rakennamme siis taloa.

Jopa neuvolasta olen kuullut melko ilkeitä kommentteja. Onneksi alun pahanolon jälkeen ne voi jättää omaan arvoonsa. Itse minä lapseni hoidan. Joops.

Saapa nyt sitten nähdä kuoleeko koko lähipiiri jos meille vielä yksi tulee ;) Onneksi suku on tottunut molemmin puolin isompiin perheisiin.

Eipä tänne meille mitään uutta kuulu. Sain siivottua vaatehuoneen tänään ja pyykkiä pitää pestä joka päivä 7kg:n koneella. :) Tenavat leikkii omia leikkejään, eipä passaa mennä häirittemään :) Eilen saatiin muutamia uusia pikkuautoja ja kummasti leikit taas sujuu.

Jaahas, erotuomaria tarvitaan desibeleistä päätellen...

-heppu-

Vierailija
54/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pitais karvennella ens viikon perjantaille etta viitteis menna ultraan... silloin on taas se ' tuomionhetki' etta nakyisko talla kertaa sydanaanet?! toivotaan...

Mami 4:lle: LA menee tuonne 16.9 tuntuville, aikaisemminkin voi tulla, kun taalla kesat on hirmu kuumia ja raskaita ison masun kera; mutta askel kerrallaan kuitenkin...

Pikkukakkonen: En huomannut etta sullakin on jo yksi ' hyvassa' iassa oleva lapsukainen; jutustelulla tarkoitin ehka Jepeniaa, mutta kivaa on etta meita on monia viiden ja enemmankin lapsia haluavia suurperheita!

- kovin hamillinen levinia -

Vierailija
55/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaavimman kommentin kuulin pari kuukautta sitten työkaveriltani keskenmenon saatuani, että älä sure, ei sun yksin tarvii koko maailmaa täyttää...

Onneks tajusi sitten samana päivänä iltapäivällä pyytää anteeks mutta edelleen tuo kaivelee ja jos ja kun plussaan uudelleen en ihan heti taida asia kenellekkään kertoa a) keskenmenon pelosta ja B) ympäristön kommenteilta säästyäkseni

ja nyt pyykkien kimppuun.... !!

Isotikru

Vierailija
56/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelemaan vaan tulin: Lastwish ja Levinia, suuren suuri halaus ja rutistus. Toivotaan, että nyt kaikki sujuu nyt hienosti! Onnea!!!

Suviruusu

Vierailija
57/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuossa pientä galluppia ja esittelyistä sain selville ,että meitä viidettä kuumeilevia on 27, neljättä 12, kuudetta 6 ja seitsemättä 1. Ikähaarukka kuumeilijoissa näyttäisi olevan 28-40.. vaikee ihan tarkkaa sanoa kun en tiedä milloin kukanenkin oman esittelynsä tehnyt ja ikähän voi siellä jo olla vanhettunutta tietoa ;)

Onko joku jolla on haaveissa 8. tai enemmän?

Ajattelin, että pitäisi omien lastenkin kohdalle laittaa vuosiluvut kun nyt siellä on ikä.. jotka jo ovat väärin. Ja jos täällä pitkään roikutaan, voi meilläkin jesikoinen lentää pesästä sillä välin (nyt 10v.)

Ilmeisesti nyt on ylienergiaa kun joutaa tällaista täällä pohtimaan..

Vierailija
58/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taustalla edelleen roikkuu yksi, joka kuumeilee 9. lasta. Jo vuoden verran on homma ollut vireillä; keväällä oli tosin parin kuukauden tauko.

Meillä lapset ovat syntyneet välillä 87-05.

On ollut todella hienoa huomata, että meitä suurperhekuumeilijoita on näinkin paljon. Harmi, ettei tälläistä ollut silloin kun meidän pesue kasvoi suht. tasaiseen tahtiin. Olisi niin ihana ollut jakaa ajatuksia; sitä tunsi itsensä usein tosi oudoksi.

Vierailija
59/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika uusi minäkin lienen näissä " piireissä" .

Aika moni täällä tuntuu potevan ties mitä pöpöä. Meillä ollaan *kopkop* isommilta säästytty, pientä flunssaa pukkaa, muttei edes kuumeellista versiota. Meillä ollaan yleisesti oltu aika perusterveitä, kuopuskaan ei muistaakseni ole yhtäkään lääkekuuria kolmivuotisen elämänsä aikana syönyt (tosin kaksi keskimmäistä ovat olleen korvakierrelapsia, mutteivät pahimmasta päästä). Kuopuksella on noita iho- ongelmia sitten ihan koko perheen edestä. Tänään viimeksi käytiin lastenpolilla tuomioilla. Tuon iho on suht siisti nyt, mutta päänahka on tosi paha, lääkäri epäili jo jotain psorin tyyppistä. Surkeinta on, että se karsta kutisee, eikä mitään linimenttejä voi käyttää, kun ne sattuvat. Mutta jos öljyäinen ja psorilääkkeet tehoisivat, ja noista karstoista päästäisiin eroon. Verikokeita otettiin myös, jos vilja- ja munavasta-aineet olisivat pienenemään päin, ja päästäisiin palaamaan normaaliin ruokavalioon pikkuhiljaa.

Meillä muuten siivotaan näköjään jatkuvalla syötöllä vimmatusti. Meillähän on asunto myynnissä. Jonkun piti tulla katsomaan maanantaina, muttei tullut, ja sunnuntaina pitäisi olla ensimmäinen virallinen esittely. Toivottavasti joku vaan ihastuisi ja ostaisi, niin päästäisiin vihdoin muuttamaan :D

Omaa vauvakuumettani olen niin ikään pohtinut. Ympäristön kommentit ovat mullekin tuttuja. 3. kohdalla eräs lähisukulainen totesi että meille tulee vielä tusina lasta. Vastasin siihen että entä sitten, eikö se kivaa olisi? Sen jälkeen hän ei ole meidän lapsilukua kommentoinut :D Samalla kiekalla synnärillä lääkäri sanoi, että me ollaan kansalaisvelvollisuus täytetty. No joo... Mutta paras oli kyllä kun kuopus oli vauva, naistensaunassa eräs huomattavasti iäkkäämpi rouva alkoi jakamaan ehkäisyvinkkejä minulle. Hän kun oli näillä vinkeillään ehkäissyt niin tehokkaasti, ettei ollut saanut kuin onneksi yhden lapsen. No ei tää lapsiluku kyllä ehkäisytiedon puutteesta johdu :DD

Meillä on mies kuumeillut ahkerammin, nyt hän ei tosin ole hetkeen mitään vihjaillut. Oma jaksaminen mietityttää ihan todella. En ole mikään kotiäiti tyyppi, voin todella huonosti jos joudun viikko tolkulla olemaan kotona. Synnytysmasennus oli aika murskaava kokemus kolmosen jälkeen, nelosta odotellessa tavallaan ennakoin tämän, ja kuroin sosiaalisen varkon sellaiseksi, etten pääsisi putoamaan. Mutta me ollaan muutettu sittemmin, en tältä paikkakunnalta tunne ainoatakaan kotiäitiä tai pienen lapsen vanhempaa, minulla ei ole oikeastaan työn lisäksi mitään aikuiskontakteja Asutaan siis takaisin samalla paikkakunnalla kuin 3. ollessa pieni. Ja näihin täkäläisiin on TODELLA vaikea tutustua. Hirvittää. Lisäksi jo kuopusta odottaessa kävi muutaman kerran mielessä että olen hullu. Hankkia nyt lapsi siin vaihessa kun elämä on kohtuullisen mukavaa, ei siis katkonaisia yöunia enää, eikä jatkuvaa kiinnioloa jossain. Lisäksi kun taloudellinen tilanne on epävakaa. Teen pätkätyötä, ja äitiysloma auttamatta katkaisisi työnteon (siis sopimusta ei jatkettaisi).

Mutta siiä huolimatta eksyn kuumeilusivuille, H&M:n vauvanvaate- ja mammavaatesivut on ulkoa opeteltu, ja tämän vuoden vaunumalleistakin olen jo suosikkini löytänyt ;D

Vierailija
60/64 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levinia käytkä sinä vkolla 6 siinä ultrassa? Minäkin olen käynyt 3. ja 4. odottaessani, mutta jotenkin on tuntunut, että lääkärit vähän nihkeitä. Toivovat että menisi vasta noin viikolla 8. Onhan se tietysti niin pieni , tuo ihmisen taimi ja kait ultralaitteista kiinni miten näkyy. Minullakin kyllä saatiin sydänäänet silloin kuuluville. Mutta sitä siis piti kysyä, että onko se teillä päin kuinka yleistä ja kuuluuko jotain seuloja automaattisesti?

Minulla alkaa rauha laskeutua tänne kun kaksi pienintä sängyssä ja enää nuo isommat tuolla kukkuu (0= . Oli niin " raskas" kuljetusreissu, että olen ihan helpottunut kun saan taloa hiljaisemmaksi.

Hyviä öitä kaikille !

Mami + 4