SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN TAMMIKUUN TOKA VIIKKO !!
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille !
Pahoittelut tädin saavuttaneille, plussapöllyä piinailijoille, tervetuloa uusille ja kaikille aurinkoa elämään !!
Itse täällä poden lentsua ja kohta menen taas lekurille kun olotila senkun pahenee.
Palailen myöhemmin !!
Isotikru
Kommentit (64)
Neppis 74. Poistatin tietoni listasta viime syksynä. Olin siellä jo vuoden päivät roikkunut. Meidän pesueelle kasautui vaikeuksia viime vuonna sellaisella rytinällä, että ajattelin välillä jo laittaa tämän kuumeilunkin narikkaan. Mutta nyt kun asiat ovat taas mallillaan huomaan uudelleen sairastuneeni tähän viheliäiseen vaivaan. Todennäköisyys, että meille enää pikkuinen annettaisiin on tosi pieni; olenhan tämän porukan vanhin, elikkäs 41v.
Evakossa me asuimme 2,5 kuukautta. Ekat viikot menivät vielä ihan seikkailumentaliteetillä. Mutta uutuudenviehätyksen hälvettyä rivitalokolmiomme alkoi tuntumaan ahdistavan pieneltä. Mukavaa tuossa oli se, että me saimme siinä samalla laitettua esim. meidän keittiön ihan kokonaan uusiksi. Samoin olohuone, eteiset ja osa yläkertaa remontoitiin.
Asumme niinikään todella pienellä paikkakunnalla. Alussa, kun me kuuden lapsen kanssa tänne muutimme meihin suhtauduttiin hyvin varauksellisesti. Mutta vuosien myötä tilanne on muuttunut. Enää kukaan ei kauhistele eikä arvostele. Se, mikä aika usein ärsyttää on sääli. Vaikka tämä on hetkittäin rankkaa, niin itse minä nämä lapset olen halunnut. Ja suunnattoman onnellinen siitä, että olen heidät saanut.
Siinä menee joskus hyvä kauppafiilis, kun myyjä kysyy säälistä väräjävällä äänellä, että voi, ihankos yksin olet kauppaan päässyt.
Siirryn takavasemmalle.
Terkuin seniorikuumeilija
Kuopus nukkumassa ja kolme isointa valvoo vielä omissa touhuissaan. Päivä alkaa siis olla pulkassa !
Kiitos Levinia tiedoista, 150 mk tuntuu todella halvalta, kun täällä saa pulittaa n. 120 euroa elikkäs n. 700 mk !! Minulla on muutama tuttu jolla on epäilty tuulimunaa vielä vkolla7 , sitten laitettu lääkkeelliseen tyhjennykseen , mutta mutta sitten sieltä onkin löytynyt elävä sikiö! Ei ole siis mennyt kesken tuosta tyhjennyksestä huolimatta ja molemmilla terveet tyttövauvat. Siinä tuo alkuraskauden ultra juuri on niin " paha" , kun voi tulla noita vääriä tulkintoja. Onhan se vielä niin pieni tuo alkio, hyvä, että kunnolla näkee (0= ! Uskon ja toivon koko sydämestäni Levinia, että tänä vuonna syyskuussa sinulla vihdoin on ihana, suloinen nyytti sylissäsi !
Mukava kuulla sinusta Kuuramyyrä! Älä edelleenkään heitä kirvestä kaivoon !
Minunkin täytyy tuota dokkaria kommentoida sen verran, että olen myöskin hieman kummissani tuosta synnytys/ponnistus asennosta. Oli kyllä todella epämukavan tuntuinen ja luulisi , että avautumisvaiheessa liikkuminen ja jaloillaan olo olisi vain positiivista. Sanotaanhan, että usein se myös nopeuttaa avautumista. Minulla kun on hieman tuota synnytyspelkoa niin hieman hirvitti koko synnytyksen katsominen , vaikkain kaikillahan se hyvin meni ilman sen kummempia komplikaatioita.
Nyt mies vihdoin tuli töistä joten menen pitämään seuraa =0) !
Mami + 4
Hieman olen taustaillut teitä ja mukavalta kuulostaa. Kai minäkin sitten kelpaan suurperhekuumeilijaksi, vaikka vasta neljättä kuumeilen?!
Taustoista hieman; Oma ikä 31 ja miehen 29. Lasten iät 5-, 3- ja 1-vuotiaat, kaksi tyttöä ja yksi poika. Asumme Etelä-Suomessa ja olen kotihoidontuella lasten kanssa.
Tänään tuli vasta kolmas täti imetyksen jälkeen ja aina se vaan tuntuu olevan yhtä jännää tämä kuumeilu. Ja aina vaan vaikeampaa perustella kenellekään, miksi se kuume iskee. Vieraitten kommenteista päätellen kun tämä kolmaskin on jo ekstraa... Tämä kuume alkoi kylläkin jo edellisen lapsen ollessa minuutin ikäinen... kai se hormoneista johtuu.
Mutta nyt on parasta alkaa valmistautua unten maille. Onnea jo plussanneille!!!
Kitta75 ja katras
Kuramyyrä: Onpa muuten tosi mukava että täällä on saman kokoluokan perheitä kuin meillä! Pysytään linjoilla, sen minkä perheeltä ehtii :)
Meillä siis kuumeillaan kahdeksatta. Vielähän tuota ehtii kuumeilla monta kertaa, ikää kun vasta 31. ;)
Kyllä noita kommentteja kuulee, ja mieleen ne jää vaikka kuinka yrittää unohtaa. Mekin kun asutaan pohjanmaalla, pienellä paikkakunnalla...
Mun pitäis jaksaa alkaa pyykkäämään ja sit lähtee kauppaan kolmen pienimmän kanssa, jalkapatikassa. Neljä vanhinta on koulussa. Huomenna pitäis järkätä tytön 9v-synttärit.
Me rakennetaan meille isompaa taloa ja just illalla kyselin ukkokullalta että miltäs se tuntuis jos meille se kahdeksas olisi sitten tulossa. Mies siihen että " ihan hyvä että tehdään tarpeeksi suuri talo!" Mies on kyllä ihan valmis uuteen tulokkaaseen ihan kuin minäkin. Mulla vaan tahtoo heti alkaa se pikkiriikkisten vaatteiden hypistely ja vauvojen kuvatkin saa jo lämmön läikähtämään rinnassa. Vaikka tasan tarkkaan tietää mitä se arki on kun on iso porukka ja jos sattuu itkuinen vauva. :/ :)
Elämää..rikasta ja onnellista!
Tämä äiti lähtee nyt laumaansa paimentamaan. Vauvatuulia kaikille! Laskeskelin tuossa että taitaa tänä viikonloppuna olla meillä " tärppipäivät" jos vain sattuu kierto kohdilleen, minulla kun se tahtoo heitellä mielensä mukaan.
-heppu-
Mun siivous jatkuu yhä.. mutta tiedän, että kohta tulee se aika, etten viitsis mitään tehdä. On jotenkin niin ihanan vapauttavaa päästä eroon nurkkia täyttävästä ryönästä ja pöyn kerääjistä. Pakkanen tuli ja aamulla lensi matot ulos. Tätikin keräilee kamojaan, pitkään onkin viihtynyt meillä. Nyt saan senkin pestä pois. Ah niin puhdistunut tunne.
Kuramyyrä: kiva, että palasit. Ihanaa, että teillä on koti kunnossa ja asiat hyvin.
Aika kauan minäkin olen täällä roikkunut, milloin milläkin osastolla.. Mutta missään en ole ollu näin aktiivinen kuin täällä.
Täytyy tunnustaa, että Helmikuisten vauvojen pinoon, en ole käynyt mitään laittamassa. Siellä oli viime keväänä sellainen sotatila käynnissä, että oksat pois. Jotenkin meni fiilikset kyllä ihan kokonaan. Ensikuussahan meidän vauva täyttää vuoden, joten uudet helmikuiset pääsevät vauvapinoilemaan Meidän vauvat siirtyisivät taaperopinoon mutta sen nyt jätän väliin.
Nyt lähtee tämä äiti pienten kanssa kyläilemään, tai kunhan pikku-ukko herää uniltaan.
Aurinkoista päivänjatkoa kaikille.
Puhdistunut Neppis
Heippa kaikille ja mukavaa vuoden alkua:)
Täällä kiireinen opiskelija tuli kurkkaamaan mitä ketjuun kuuluu?
Uusia nimiä on paljon tullut lisää ja vanhoja säilynyt:)))
Mielessä olette olleet ,mutta ei oo yksinkertasesti ehtinyt koneella istumaan ,muuta kun pakollisten tehtävien parissa...tää on niin tätä nykyään.
Nyt hetki aikaa istua kerrankin yksin kotona kun muut omilla menoillaan...pitihän se tulla katsastamaan mamsellien ja simojen alkuvuoden tarinoita.
Plussiakin vilahti... Levinia onnittelut ja saavi kaupalla tarra-aineita...samoin muille plussanneille:)
Meillä ahkerasti pidetään yllä vauvanteko taitoa ja pussitetaan simoja...ikävää niiden kannalta ,joutua pussissa kaatopaikalle jossa rotat poleksivat päälle ,mutta tää on vaan väliaikaista.
Aika kuluu opiskellessa kun siivillä ja tuotapikaa koittaa huhtikuu...siis vuoden päästä huhtikuu ja taas meilläkin touhutaan urakalla haaveen täyttymiseksi:)
Siihen saakka täytyy tyytyä jännäämään muita ja iloitsemaan kanssasisarien plussista:)
Palaan taas kurkkimaan kun ehdin...mukavaa ja plussarikasta aluvuotta kaikille:)))
Kyllä muistetaan :)
Aika hiljaista on ollut Simo-osastolla mutta todella järkyttävän kohtalon ovat pojat teilläpäin saaneet. Kaatopaikalle rottien uhriksi? Ei riitä, että Ukko Kuminen ensin tukahduttaa ja nappaa niskavilloista juuri kun pikkuruiset ehtivät ilahtua pääsevänsä Mesilaakson laitumille säntäilemään.. Sitten koittaa karu ja kylmä todellisuus, mars pojat kaatikselle.
Meillä on kai alkanut jääkausi ja kylmä sota yhtä aikaa. Ei puhettakaan ilmaston lauhtumisesta. Yritän täällä nyt epätoivoisesti ommella kuutta triljoonaa pientä untuvapussia, että Simpat selviäisivät hengissä Mamsellille saakka. Kun eivät pääse edes karvaportille, Ei sinnepäinkään. Osaisivat kyllä kiipeillä reisiltäkin mutta kun isäntä kääntää selkänsä niin ei kyllä toivoa juurikaan ole. On rouvakin kyllä ollu aika tuikeena ja tädin kanssa siivosin koko talon katosta lattiaan ja komerosta kellariin. Pitäisi kai nostaa jo rauhanlippu salkoon, kuolevat simpat omaan turhuuteensa ja saa taas monta iltaa jyskätä, että elinkelpoisia yksilöitä saadaan matkaan.
Meidän Mamselli on kyllä kotosalla, on jo käynyt kurkkimassa missä ne Hurmurit oikein viipyvät. Alkaa kotipoika miellyttää kun viikko tolkulla saa yksin olla..
Täti oli aika pahalla tuulella ja tuli rellestettyään pukin mukana muutaman viikon taas myöhässä. Oli punanuttu nurin ja ripsarit poskilla. Aika kulahtaneen näköinen esitys mutta yllättävän virkeä hän oli ja oli rouvalla pari kaveriakin mukana, mitä lie ilolintusia mutta sotkivat niin himskatisti ja tuppasivat ukon ja mun väliin nukkumaan.. Ihan teinivuosina muistan, että täti olis sotkenu yhtä pahasti. Nyt se kai lähti, vähin äänin pakkasi kamojaan. Sukkia vielä keräilin sängyn alta iltapäivällä. Heitin perään ja huutelin, että pese mummo itse pyykkis. Oli naapurin isäntä ihmeissään kun teki lumitöitä ;)
Nyt kyllä joutui kakkasavottaan, pikkumies tuoksahtaa sen verran aromikkaalta tuossa vierellä..
Illanjatkoja,
t. Neppis *kaivelee mennessään valkoisia stringejä rauhan lipuksi*
Uusia lisää...ja kyllä mahtuu mukaan neljättä kuumeilevatkin. Itsekin kuumeilen neljättä. Eiköhän se lasketa nykymaailmassa jo suurperheeksi.
Neppis!!! Minäkin välillä saan jääkauden aikaseksi meiän huushollissa ja vieläpä ihan samasta asiasta. Siivoomisesta ja toisen tekemättömyydestä. Tiiän kyllä, että ukko-kulta painaa älyttömiä päiviä kun lähtee ajaan rekkaa aamuvuorossa yöllä 03.00 ja tulee kotio 17.00 tai sitten lähtee illalla 17.00 ja tulee aamulla 06.00 kotio niin ei varmaan oo ekana mielessä siivoominen. Kyllä mä aika paljon yksin huushollia pyöritän ja nautinkin siitä, mutta välillä pimahtaa. ( Varsinkin sillon kun täti on tuloillaan).
Niin sitä tätiä taas vartoon ja äsken pimahdinkin...muita täti oireita ei ihme kyllä ole.
Pitää lopetella...ja mijorako se kävi moikkaamassa. Kyllä muistetaan.
Risella kp 26/29
täti tuli joten kp 1/28-30.
Vähänkö on mieli maassa tekisi mieleni huutaaaaa ja kovaaaaaaaaaaa.
Yäk, pahoinvointi sukkaa :( rinnat ovat suurentuneet ainakin tuplasti, nännit ovat ihan tajuttoman arat. Alkaa tuntua siltä ettei ole tarvis edes testat uudelleen, kuitenkin tahdon vielä viikon päästä testata josko haamu muuttuisi kunnon plussaksi.
OT. kutomisvimma on valtaisa, nyt kuulkaa syntyy hahtuvavaippoja oikein urakalla x)
kun olen vaan ehtinyt lukemaan vaan en kirjoittelemaan...
Kylläpä on tyhmä toi täti kun taas on päässyt joillekin teille livahtamaan. Meillä olis tällä hetkellä sille matamille ovet sepposen selällään, mutta ei vaan dorka tajua meille tulla. Meillä kun ei olla noita simoja kaatikselle hävitetty, mutta vielä ainakin viime vuoden puolella niitä piti paperin sisässä masun päältä kaivella ja hävittää viemäriverkostoon. Teoreettinen mahdollisuus plussasta meillä jopa saattoi olla, mutta tänään tein sen verran tyylipuhtaan negatestin joten teretulemast täti vaan meille ja jättäis teidät muut ihan rauhaan. On vaan rasittavaa kun viimeisten kuukausien 24 ja 25 päivän kierrot päätti sit nyt yhtäkkiä pidetä ja huomenna mennään jo kp 28:ssa. Saas nyt nähdä saako sitten ens kiekassa jo itsekin ihan oikein piinailla vai vaihtaako meidän isukki taas jälleen kerran mielipidettään. Ja nyt eikun vaan tätsyä odottelemaan ensin.
Tänään on vähän p.... päivä. Sain tietää, että mun äidillä epäillään nyt kohtusyöpää ja tässä on edessä kolmen viikon odotus ennekun asian suhteen edetään mihinkään. Ja diagnoosi on kuitenkin lähestulkoon varma. Nyt varsinkin on sellanen tunne, että olis niin ihana vielä saada mummolle sanoa, että taas olis lapsenlapsi tulossa vaikka ei varmaan järin innostunut asiasta oliskaan. Eniten mua hirvittää jo ajatuskin siitä, että joutuisin asiasta kertomaan meidän noille aikuisille nuorille ja sitten mein murkkuikäiselle. Ne on jo vaarin menettäneet syöpään, joten en tiedä miten ne tiedon pelottavasta sairaudesta ottais vastaan. Täytyy tietty toivoa, että mitään ei oliskaan vaikka niin tuskin on.
Saattapi olla, että meikän kirjoittelut seuraavien viikkojen aikana voivat olla jokseenkin satunnaisia. Meillä isännällä alkoi tänään viiden viikon loma (viikko isyyslomaa ja 2vk vanhenpainvapaata + 2vk bonusvapaata) joten kun se on kotosalla niin en kauheasti viitsi vauvapalstalla keikkua. Miten se onkin niin ihme juttu, että noi miehet ei ymmärrä kuin tärkee tälläinen palsta meille kuumeileville on. Enhän mä kyl uskalla sen nähden kovin kuumeillakaan enkä ainakaan kertoa mihin sfääreihin se hehku on jo noussut kun ei se kuitenkaan ymmärrä. Mulla alkaa reilun viikon päästä työtkin joten sekin hieman rajoittaa netissä roikkumista. Toisaalta kun teen osa-aikaduunia niin on myös tosi paljon vapaata ja yhteistäkin aikaa perheen kesken.
Ei vaan kyllä se on nyt mentävä nukkumaan ja jatkan jutustelua jahka rauhassa koneelle pääsen (eli tod.näk. tällai yöaikaan).
Tädinodottelufiiliksin vaahtis ja sakki
Olen tässä pähkäillyt josko tosiaan suurperhekuumeilijoihin
kuuluisin. Ei sillä, ettenkö tietäisi toivotaanko meille lisää
lapsia vai ei - yritys on kova! vaan neljäs on toiveena, eihän
se nyt niin monta vielä ole??
Jospa se " salaa" lukeminenkin nyt loppuisi! Tiedän kyllä teidän
kuulumisia jo parin, kolmen kuukauden ajalta niin eiköhän
se ole aika ryhdistäytyä ja ilmoitella vähän itestäänkin.
Olen Keski-Suomesta, ikää 33v ja lapset -94, -96 ja -06.
Monet ovat luulleet, että tämä nuorimmainen oli täys vahinko
ja kommentit sen mukaiset, että mitäköhän sitten seuraavaksi
virkkovat, jos onnekkaita ollaan ja lisää lapsia tulisi?
Teistä monet joutaisi antamaan tädille minun osoitteen, koska se
hölmö ei paikalle ole löytänyt vielä. Ehto on se, ettei meille
tarvii tulla kuin kerran!
Olen toki itsekin tullut raskaaksi, vaikkei täti käynnyt 1. lapsen
jälkeen kertaakaan, mutta se jotenkin lisäisi toivoa!
Onnea plussanneille ja kiitos Levinia kannustuksesta liittyä
joukkoon!
Pearl
Hei taas vähästä aikaa!
Meidän ystäväperhe sai vauvan ja se on niiiin iiihana. Ja nyt on mulle tuli vielä hirveempi kuume/haave. Haaveilun neljännestä aloitin jo kesällä, mutta tuo mies ei ole samalla aaltopituudella. Eilenkin sanoi, että kyllä meidän vauva-aika on jo ohi.(kuopus täyttä kohta neljä).
Mutta minä en luovuta, kyllä pieni painostus varmaan auttaa.
Vaikka kyllähän se niin on että se neljäs muuttaa koko perheen systeemit. Ja kaikki vauvajutut alkaa alusta. Mutta siltikin kaipaan ihan hirveästi pientä kaveria. Ja sopu tilaa antaa, vai mitenkä se sanonta menee...
Niin ja onnea kaikille Plussanneille.
Teillekö se rouva meiltä lähti? Todella surkeaa, en voi muuta sanoa. Täältä sympatiahalaukset ja kuulosuojaimet on päässä: anna tulla vaan kaikki paha ulos.
Vaahtikselle myös voimia tulevaan.
No niin Pearl, oikeassa osoitteessa olet. Tervetuloa mukaan.
Ei kuulkaa auttanu liehutella valkoisia stringejä.. ilmeisesti olivat pesussa päässeet muuttamaan väriä niin, etteivät isännälle kelpaa.. Tai jospa koittais laittaa ne jalkaan eikä heilutella kepin nokassa. Miehet kun ei aina tuota symboliikkaa ymmärrä ;)
Nirppanokkamunasolu ei ole yhtään kriittinen, ei ei, päinvastoin, nyt hyrrää taas hormoonit siihen tahtiin, että kelpais kuka tahansa kakslahkeinen karpaasi tai ykshäntäinensimppa. Oikein nenä pitkällä nuuhkii testosteronihöyryjä. Vielä ei kuitenkaan olla niin pitkällä, että olis lähteny niitä kylille etsimään. Aikoo kuulemma kotosalla pysytellä ja kiltisti odotella josko se omakulta löytäisi tiensä karvaporttien taa Mesilaakson hurmioon. Taitaa kuitenkin jääkausi lämmetä hiljalleen.. On ne poijjaat sen verran hommia paiskoneet, että miehuus on taas todistettu ja sekös vetoaa naiseen.
On meillä kyllä Simoja koiteltu myös kulkemalla ilman pitkiä kalsareita talvipakkasella. Eihän ne kuumastakaan tykkää mutta miten ne edes kehtaa esiin tulla kun vehje on pieni ja sininen kuin närhenmuna? Ei ole siippakultaa kuulemma paleltanut vielä.
Hui kauhia, kuka se kertoi paperipyyhemurhista? Se on kyllä kans julma tapa simppapojun kuolla, ihan tuollai vaan sivuraiteille heitetään ja sit pyyhkäistään pois yks triljoona simppaelämää. Vaikka on tätäkin tilannetta varten koulutettu oma joukkonsa. Ne ovat kärkyllä putken suulla, siinä pienessä millissä, joka tirskahtaa ennenkuin ehtii ajatellakaan ampumista, lataamisesta puhumattakaan. Tämä ensijoukko on ehtinyt matkata pitkästi kun ne toiset heräävät lakanoilta tai vatsalta tai milloin mistäkin. Tämä on luonnon keino taata syntyvyys vaikka mieskulta uskoisi itse pystyvänsä hallitsemaan tilanteen. Ei ole niin suurta miestä, että sen pienen touhutipan pysäyttäisi- hih-
Pakko lopettaa, isommat muksut tulevat selän taakse enkä vielä viitsisi alkaa heille tarinoimaan Simppasoturista ja kumpp.
Moi moi vaan..
anha äläpä masennu miehesi mietteistä. Minullakin alkoi hirveä vauvakuume viime keväänä. Aluksi yksin kieriskelin mietteissäni ja kun lopulta miehelle asiasta puhuin niin hän sanoi, että ei kai. Ootko varma. Ei ollut yhtään halukas.
Kesän sinnittelin vauvakuumeessani yksin.
Sitten siskolle syntyi syksyllä vauva ja ristiäisten jälkeen mieheni sanoi mulle, että eiköhän se yksi vauva vielä voida tehdä joskus. Hänellä meni siis noin 5kk asian hyväksymiseen.
Marraskuussa söin vielä pillereitä ja mieheni sanoi, että eihän tässä vauvoja voi tehdä kun pillerit on käytössä...siispä lopetin ne joulukuun alussa ja tässä sitä nyt ollaan...
Hyvät viikonloput kaikille ja toivottavasti tulee lisää iloisia plussa-uutisia! Täällä ootellaan sitä tätiä saapuvaksi viikonlopulla. ( ei ois niin väliä vaikka jättäis tulematta!)
Risella kp 27/29
Päivitin tuota meidän esittelylistaa ja lisäilin sinne uusia juttujakin, käykäähän kaikki katsomassa. Tarkistakaa samalla että omat tietonne ovat oikein ja ehdotuksia ja kommentteja otetaan vastaan...
Palailen myöhemmin, nyt täytyy laittaa pyykit..
Medison+5
On siitä pitkään, ku tätä tautia on meikäläinen sairastanu, mukavammaks ei oo muuttunu yhtään!
Mutta taitaa vaan olla eri tauti, ku isommalla pojalla, joka sairasti viime viikonloppuna, eikös mahataudis oo aika lyhyt itämisaika?! Ja jos tää ny kiertää kokoperheen, niin hermo menee! Isäntä pitää lomaa ens viikon ja olis tarkotus tehdä pannuhuoneremppaa ja muutaki keskenerästä saattaa loppuun, mut yleensähän kaikki taudit iskee lomalla.
Tähän mennes ei oo tarvinnu, ku kerran räiskäyttää kaariyrjöt, onneks osu pönttöön ja oli helppoo oksennettavaa. Sitte oon vaan nukunu välillä ja nyt uskalsin ottaa vähä mehua, josko pysyis sisällä.. Ei tunnu kovin lupaavalta...
*
*
Kiire tuli vessaan ja taitaa mehut jäädä juomatta..
Huomenna olis laskujen mukaan taas menkat kuvioissa, mutta varmaan muutamia päiviä taas heittää kauemmas. Aktiivisia on kyllä peiton alla oltu, josko ne nyt sitte armeliaasti jättäis tulematta ja sais masua alkaa taas kasvatella!
Mutta taitaa ne sieltä kuitenki tulla, siihen malliin painaa alamahaa.
Täytyy mennä sairastamaan.. Plussaonnee kaikille ja pitäkää toisianne hyvänä, vaikkei tärppipäivät oliskaa!
Hieno pino muuten tälle viikolle!
Hemppa
Ja tsempitykset taas uuteen kiertoon (o: !!
Risellalla taisi olla piinapäivät , plussatuulia sinne !
Meillä ei täällä kummempia, päätä särkenyt tänään ja olo ollut kauhian väsy. Saapi nähdä onko jokin pöpö tulossa...
Tässäpä nämä minun kuulumiset . Nyt lähden laittamaan isompia yöpuulle . Öitä !
Mami +4
Vatsatauti on hirveä....
Piinapäivät taisi olla sinullakin, joten plussatuulia myös sinne suuntaan!
Mami vielä näin pikaisesti (0=
naista paikallisista ultrista tms. niin ma kayn aina ekaks yksityisella: sinne nyt voin menna milloin huvittaa, taalla ei oo ajanvarauksia, jonotetaan sitten kukin vuorollamme. 150 mummon markkaa maksaa kerta ja aina myos ultraa! (sori ma en vielkaan oo oppinu euroja!)
Kunnan puolella on jonotus aivan hirveeta, kaikki koyhimmasta paasta olevat ihmiset myos paikalla, joten kaikkea nakee ja kuulee... onneks mulla on ystav gynena siella, joten (inhottavasti, myonnan) menen jonojen ohi ja ultraa myos munt joka kuukausi, ja on siis ilmainen. Myos kaavinnat tein hanella; ja siita ' kivaa' etta vinkuu ja valittaa joka kerran kun oon raskaana tyyliin ettako taas ja ettekste millaan voi lopettaa jne... jotain huonoakin siis ystavan ollessa laaakari! Mulla on kontrolli ja verikoe toksoplasmoosivaaran vuoksi joka kuukausi, tavallisesti taalla kayvat lekurissa ennen 3 kuukautta, kuudennella ja sitten kun ' astuvat' yhdeksannelle, siina kaikki.
Synnyttaa voi tavallisessa kunnan sairaalassa tai yksityiskinikalla, kuka mitenkin voi. (rahallisesti) Mulla esikko on syntyny Tyksissa, kakkonen ja kolmonen katilon avustamana sairaalassa taalla ja nelonen kalliina tyttosena klinikalla gyniksen ottaessa omansa paalta!
Odottelen tassa samalla soittoa etta yritan saada tuon yksityisgyniksen kiinni, mita mielta olis etta odotanko tuonne 19.1 asti vai meenko jo ennemmin tarkistukseen: olen jokaisesta tm ja kmista kayny jo rv5+ tarkastuttamassa ensinnakin onko siella ketaan ja oikeassa paikassa, kahden vk paasta aina siihen tarkastukseen ja silloin ei siis sydanaania ole loytyny! Toivo elaa siis talla kertaa vahvana!
-levina-