Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla kovaa flunssaa liikkeellä?

Vierailija
24.08.2023 |

Itselleni tuli jälkitautina poskiontelotulehdus. Edellinen flunssa hellitti , sitten nousi yli 38c kuume ja pää täynnä räkää. Nyt antibioottikuuri. Räkää tulee edelleen hirveä määrä ja sen vuoksi korva meni ihan lukkoon äsken. Voiko nyt ollakin korvatulehdus vai johtuuko vain räästä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki flunssassa painetta voi olla korvassa

Vierailija
2/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy tekee tuloaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Viidettä päivää korkeassa kuumeessa. Kovia lihassärkyjä. Alussa oli myös kurkkukipua ja päänsärkyä. Tosi ikävä olo edelleen.

Vierailija
4/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on

Vierailija
5/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pehmeää flunssaa vain.

Vierailija
6/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla korvatulehduskin, tai sit korva voi oireilla koska poskiontelot niin tukossa. Jokatapauksessa jos sulla on antibiootit poskiontelontulehdukseen, niin se sama tepsii kyllä myös mahdolliseen korvatulehdukseen. Kokeile sarvikuonolla saatko huuhdeltua räkää pois, samoin kuumassa suihkussa höyryt voi auttaa niistämään räkää pois.

Vierailija
7/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla korvatulehduskin, tai sit korva voi oireilla koska poskiontelot niin tukossa. Jokatapauksessa jos sulla on antibiootit poskiontelontulehdukseen, niin se sama tepsii kyllä myös mahdolliseen korvatulehdukseen. Kokeile sarvikuonolla saatko huuhdeltua räkää pois, samoin kuumassa suihkussa höyryt voi auttaa niistämään räkää pois.

Kiitos. Mulla on tuo sarvikuono ja aamulla tulikin oikein paljon räkää. 😵💫 täytyy jatkaa vain huuhtelua. Vähän mietityttää tuo korva, mutta koska kun kuuri on päällä, en jaksaisi mennä tuhlaamaan resursseja

Vierailija
8/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että todennäköisesti Lima tekee korvaoireen. Avaavaa suihketta käski käyttää

Vierailija
9/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vicks vaporub höyrykäsittely jos menee pahaksi. Hieman ihmetellyt, kolme covid19 rokotusta koko kööri täällä otettu. Flunssaa ei ole ollut kelläkään pariin vuoteen.  Kun se muuten nappaa minuun aika nopeasti jos joku hieman aivastelee/yskii.  Vaan juu jos poskiontelotulehdus siinä voi mennä kuukausi+ että  se paranee.

Vierailija
10/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on yhä ja voi yhä hyvin, vaikka se ei olekaan enää niin trendikästä, eikä joka päivä esillä ykkösuutisena.

Vierailija
11/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, minulla täsmälleen samat oireet. Ihan kuin olisin itse tuon kirjoittanut.

Töistä pois olen joutunut olemaan tämän lenssun takia jo puolitoista viikkoa.

Vierailija
12/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa minkä ikäinen hlö kyseessä vaan useimmiten aikuisilla korvatulehdus esintyy harvemmin. Ne useimmiten kärsitään nuorena.

Vierailija
13/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskiontelon tulehdukseen ei yleensä anneta antibioottia, koska aiheuttaja on virus.

Vierailija
14/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poskiontelon tulehdukseen ei yleensä anneta antibioottia, koska aiheuttaja on virus.

AP tilanteessa ilmeisesti bakteeriperäinen, kun kuume tullut uudelleen ym. CRP mahdollisesti otettu ehkä

Vierailija
15/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietoa minkä ikäinen hlö kyseessä vaan useimmiten aikuisilla korvatulehdus esintyy harvemmin. Ne useimmiten kärsitään nuorena.

Oon kolmekymppinen nainen

Vierailija
16/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, minulla täsmälleen samat oireet. Ihan kuin olisin itse tuon kirjoittanut.

Töistä pois olen joutunut olemaan tämän lenssun takia jo puolitoista viikkoa.

Oho. Muillakin samaa! Kiva kuulla, etten ole ainoa... Itse myös joutunut oleen pian 2 vk pois töistä

Vierailija
17/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei auta ap'ta, vaan muistan kun itsellä luultavasti oli korvatulehdus jossain 9v ikäisenä. Ei juurikaan mitään kipua tms, vaan se rätinä korvassa kun tilanne korjaantui en muista oliko molemmin puolin, no se rätinä korvissa päivässä ohi, ja ei mitään antibioottia ollut käytössä. Ehkä oli jotain lievää räkätautia ollut. En tosin siinä iässä tiennyt että semmoinen tapaus.

Vierailija
18/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona on yhä ja voi yhä hyvin, vaikka se ei olekaan enää niin trendikästä, eikä joka päivä esillä ykkösuutisena.

No en aio enää ainakaan testata kyseistä. Sitten on jos on

Vierailija
19/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saispa olla terveenä

Vierailija
20/30 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 2020-2022 ei ollut flunssaa lainkaan, oli vain koronaa sillä flunssalla ei voinut rahastaa eikä keskittää valtaa... nyt taas puhutaan nuhasta kun koronalla rahastus ja vallansiirto saatiin tehtyä... näin se joukkohysteria toimii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi