Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänä vuonna eläkkeelle jäävät 1960-luvulla syntyneitä

Vierailija
04.01.2024 |

Niin se aika kuluu. Nyt eläkkeelle pääsemässä ensimmäiset 60-luvun lapsoset. 

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa! AP osaa laskea!

Vierailija
22/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen keikkaa ja luojan kiitos on tk eläke. Nykyajan työelämä on synkeää paskaa. En edes tajua miksi tungen töihin itseäni, en tajua miten kukaan kestää sitä. 

Minä olen -73 syntynyt, ja niin tämä! Todellakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää nyt 48 vuotta ja alin eläkeikä 66v4kk, tavoite 68v3kk, täysi eläke tasan 70-vuotiaana. Ja näähän varmaan nousee vielä. On se metkaa kun työpaikoilla sitten seitsemänkymppisenä haahuillaan.

Vierailija
24/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni on jo kuollut, harva saa nauttia eläkkeestä jota varten on maksellut vuosikymmeniä... varsinaista huijausta koko järjestelmä...

Vierailija
25/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kahdella ikätoverilla (ollaan kuuskytlukulaisia) ihan lähiaikoina todettu Alzheimer! Aika ahdistavaa!

Vierailija
26/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moni on jo kuollut, harva saa nauttia eläkkeestä jota varten on maksellut vuosikymmeniä... varsinaista huijausta koko järjestelmä...

sulla... niitä... huijauksia... ja....pisteitä... riitää...

Vierailija
27/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikää nyt 48 vuotta ja alin eläkeikä 66v4kk, tavoite 68v3kk, täysi eläke tasan 70-vuotiaana. Ja näähän varmaan nousee vielä. On se metkaa kun työpaikoilla sitten seitsemänkymppisenä haahuillaan.

Sepä se. Ja sieltä suoraan hautaan, osa hoitajavajeisen laitoksen kautta. Wautsi wau mikä elämä - not!

Vierailija
28/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 😁 70v palomiehiä, poliiseja, siivoojia, kätilöitä, kirurgeja, tarjoilijoita, vartijoita, asfalttimiehiä, roskakuskeja ym ym pyörittämässä yhteiskunnan rattaita. Mielenkiintoiseksi menee, kieltämättä.

Vierailija
29/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä n. seitsemän vuotta... jos nyt järjestelmä pysyy pystyssä siihen saakka.

Synt. 1965

Vierailija
30/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 65 ja puol vuotta. Eläke vähän yli 900 :(  olen s 68. 

Vierailija
31/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu rahat jossain vaiheessa valtiolta kuten kreikassa...

Onneksi Kreikka sai Suomelta tukipaketin. Nyt on osat vaihtuneet, Suomen talous sakkaa ja on jo huonommalla tolalla kuin Kreikan talous. Koska mahdetaan saada se tukipaketti? Sitä odotellessa.

Vierailija
32/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa ne tavoite-eläkeiät jääkää eläkkeelle heti kun pääsette. 

Vierailija
33/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen keikkaa ja luojan kiitos on tk eläke. Nykyajan työelämä on synkeää paskaa. En edes tajua miksi tungen töihin itseäni, en tajua miten kukaan kestää sitä. 

Minä olen -73 syntynyt, ja niin tämä! Todellakin!

-79 syntynyt komppaa. Ilman keikkatyötä olisi varmaan mielenterveys mennyt.337

Vierailija
34/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1960 syntynyt jää tänä vuonna eläkkeelle, jää eläke pienemmäksi kuin mitä on arvioitu. Varsinainen tavoite-eläke kun ei tule tuosta ikäminimistä täyteen. Täydelle eläkkeelle lähtee tänä vuonna 1958 ja 1959 syntyneitä.

Vierailija
35/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten täällä näin aikaisin eläkkeelle päässeitä on? Mä olen vm -62 ja mun tavoite-eläkeikä on 66v 3kk, eli joskus 5v kuluttua.

Samaa minäkin ihmettelen. Olen syntynyt 1961 ja vanhuuseläke on 64 v. 9 kk eli kahden vuoden kuluttua. He saattavat olla eläkevakuutukseen turvin eläkkeelle jääviä, ei suinkaan vanhuuseläkkeelle. Ehkä kirjoittajilla ei ole termit hallussa vaan luulevat aina kaikkien pääsevän vanhuuseläkkeelle.

Vierailija
36/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo 😁 70v palomiehiä, poliiseja, siivoojia, kätilöitä, kirurgeja, tarjoilijoita, vartijoita, asfalttimiehiä, roskakuskeja ym ym pyörittämässä yhteiskunnan rattaita. Mielenkiintoiseksi menee, kieltämättä.

Jo nyt eläkeläiset tekee työt, kun työttömät ei töihin suostu. Miten tuo siis eroaa tästä päivästä?

Vierailija
37/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta työelämää takana ja toinen samanlainen edessä. Aika masentava ajatus :D

-78

Vierailija
38/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 65 ja puol vuotta. Eläke vähän yli 900 :(  olen s 68. 

Siiihen tulee kansaneläke päälle jos noin vähän.

Vierailija
39/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieskaveri on palomies täyttää tänä vuonna 54. On myös ihmetellyt, miten ihmeessä muka tulee jaksamaan vielä yli 10 vuotta töissä, joka vuosi kun pitää kuntotestitkin läpäistä.

Vierailija
40/100 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kahdella ikätoverilla (ollaan kuuskytlukulaisia) ihan lähiaikoina todettu Alzheimer! Aika ahdistavaa!

Näitä ikäviä uutisia, kun kuulee, tulee entistä tärkeämmäksi korjata välit ihmisiin, joihin ne on korjattavissa. Moni välirikko on niin turha. Lapsuudenystävistä en tiedä kuin yhden, johon pidän yhteyttä. Meitä oli iso lössi ja hyvin tultiin toimeen. Naisena vaan hankalaa, kun meidän sukupolvi enimmäkseen vaihtoi sukunimen aviomiehensä mukaan ja tässä iässä avioliittoa voi jo olla useita takana ja vaikka uusi menossa.