Perjantaina ei saa käyttää sähköä - kannattaako lämmitys laittaa jo pois päältä?
Pohdin siis että kanttaako lämmitys kytkeä jo tänään pois päältä ja sunnuntaina takaisin koska Fortumilta tuli sähköpostiin pyyntö että perjantaina ei saa käyttää ollenkaan sähköä sähkön korkean hinnan takia. Vai tuleeko parissa päivässä sisälle kylmä näillä pakkasilla jos ei ole lämmitystä?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala säästelemään omasta käytösät kun sähköautoilija lataa samalla hirmutehoilla. Saunankiuaskin on pientä verrattuna 100-200kw latausasemiin.
Olkoon sähköautoilijat ajamatta, minä lämmitän saunan ja laitan paistin uuniin.
Meinaatko että ihan kaikki lataavat autojaan huomenna? Minä en ja hyvin riittää huomisen ajoille.
Saunan voisi lämmittää huomenna klo19 alkaen, olisikohan paremmat löylyt kun kWh maksaa 235snt.
Eikö porukalla tosiaan ole mahdollisuutta lämmittää puulla? Aika tyhmä jos ei ole.
Kyllä, virrat pois. Ja muista kakata pussiin.
Viime talvenahan niitä ohjeita annettiin. Peitot ruokapyödän päälle ja kaikki pöydän alle. Hyvin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin ministeri Mykkänen joka pyytää Hesarissa vähentämään sähkön kulutusta eikä mikään Fortum ap:n sähköpostissa. Jos haluat ap että kukaan uskoo noita sun valheita niin linkkaa se sähköposti tänne tai postaa ketjuun kuvankaappaus siitä.
Minä sain kyllä juuri äsken tekstarin omalta yhtiöltäni. Ei siinä nyt suorastaan kielletty sähköä käyttämästä, mutta pyydettiin välttämään saunomista, pyykinpesua ym. tiettyinä kellonaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaisista oikeasti tullut noin avuttomia. Ei muka ymmärretä miksi jotain pitäisi poikkeusoloissa tehdä.
Pessrut ja russakat oikein hilluvat, että MINÄ MIMÄMINÄ MINÄ kyllä uhallani käytän niin paljon sähköä kuin voin. Vaikka sitten työpaikat jouduttaisiin sulkemaan ja hoitolaitoksisa vanhukset paleltuisivat.
Aika kauhistuttava ajatus on, että meille tulisi jotain ihan "oikeita" ongelmia, joissa pitäisi vaikka perse nostaa penkistä tai ajatella toisiakin ihmisiä.
Ulisitko tätä sontaa sinä perjantaina jolloin hinta oli miinusmerkkinen ja täällä pörssisähköläiset uhosivat kuinka käyttävät sähköä niin paljon kuin pystyvät koska sillä tienaa? Kummasti silloin kukaan ei ollut huolissaan vanhuksista.
8c/kw niin ihan se ja sama mikä on pörssihinta. Ei olisi säästetyn rahan arvoista joutua miettitmään mitä saa tehdä ja mihin aikaan.
Älyvapaata menoa. Pörssisähköläiset ja kiinteän hinnan henkilöt vuoron perää toistensa kurkussa ilkkumassa vahingoniloisina. Missä on yhteen hiileen puhaltaminen ja yhteishenki? Ei tämä ongelma tappelemalla ratkea.
Jaa minulla kämpän lämpötila 15-17 asteen välillä ja kaikki lämmityslaitteet täysillä plus puuhella ja leivinuuni käytössä joten yhtään en ala sähkön käyttöä vähentämään koska sitten jäätyy putket ja lämpötila laskee niin että asunto on asumiskelvoton.
Ennemmin pitäisi lopettaa tämä uusiutuvista vouhotus ja rakentaa heti 2-3 ydinvoimalaa näin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on kylläkin ministeri Mykkänen joka pyytää Hesarissa vähentämään sähkön kulutusta eikä mikään Fortum ap:n sähköpostissa. Jos haluat ap että kukaan uskoo noita sun valheita niin linkkaa se sähköposti tänne tai postaa ketjuun kuvankaappaus siitä.
Kyllä se on Fortum joka myös pyytää vähentämään sähkönkulutusta, minulle tuli sähköposti ja tekstari jossa pyydetään siirtämään ei pakolliset sähkönkulutukset yöaikaan tai myöhemmiksi päiviksi.
Pesen pyykkiä, koska vapaapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain kyllä juuri äsken tekstarin omalta yhtiöltäni. Ei siinä nyt suorastaan kielletty sähköä käyttämästä, mutta pyydettiin välttämään saunomista, pyykinpesua ym. tiettyinä kellonaikoina.
Voitko laittaa linkin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö porukalla tosiaan ole mahdollisuutta lämmittää puulla? Aika tyhmä jos ei ole.
Eipä oo tullu tänne kerrostaloon muurattua puulämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä meinaan käyttää sähköä, mutta lykkään esim. pyykinpesua pari päivää, kun ilma alkaa lämmintä, enkä laita ruokaa uunissa vaan liedellä tai peräti mikrossa.
Vähän samaa mietin, voin ihan hyvin lykätä pyykinpesun sunnuntaille ja tiskikoneen huomispäivänä ruuhkahuippujen ulkopuolellle kun teini on lomalla. Ruoka me tehdään vkl nimenomaan uunissa, kun on puuliesi lämmittämässä taloa. Lämpimästä vedestä (yösähköllä) ja lämpöpattereista en näillä pakkasilla tingi ellei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko laittaa linkin?
Tekstiviestiin? No en oikeen voi. Mutta referoituna Lumme energia kehotti säästämään sähkön käytössä huomenna klo 7-10 ja 16-21.
Vierailija kirjoitti:
Älyvapaata menoa. Pörssisähköläiset ja kiinteän hinnan henkilöt vuoron perää toistensa kurkussa ilkkumassa vahingoniloisina. Missä on yhteen hiileen puhaltaminen ja yhteishenki? Ei tämä ongelma tappelemalla ratkea.
Trollitehtaasta käsin täällä väestöä kiihotetaan sähkönkulutukseen vastoin viranomaisen ohjetta ja ylipäätään hyödynnetään mitä tahansa olemassaolevaa konfliktintynkää. Sehän on päivänselvää.
Eri asia on, miksi näitä aloituksia pitää täällä julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ostaa öljypatteri.
Vaatiko se sähköä?
Ei vaadi. Se toimii öljyllä.
Öljylämmitys on vahingollista ilmastolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain tämmösen tekstarin:
Kireä pakkanen on nostanut sähkönkulutuksen huippulukemiin Suomessa ja kantaverkkoyhtiö Fingrid suosittelee sähkönkäytön vähentämistä. Jos voit, vältä sähkösaunan, -uunin ja pesukoneiden käyttöä erityisesti pe 5.1. klo 7-10 ja 16-21 ja säästä sähköä myös lauantaipäivänä. Lue lisää: lumme-energia.fi
Samansisältöinen meili tuli kakkosasunnon sähkönsiirtoyhtiöltä.
Ohis