Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jestas että ärsyttää ihmisten hitaus nykyään!

Vierailija
04.01.2024 |

Ruuhkaisessa kahvilassakin arvotaan minuuttikaupalla, että mitähän sitä tilaisi. Ei ole oikeasti niin vaikeaa tehdä nopeita päätöksiä, kahvilassakaan ei kauhean montaa myyntiartikkelia ole. Ja missään nimessä ei voi myöskään päästää muita ohi vaan ihan rauhassa pohditaan ja valikoidaan tukkeena.

Kommentit (197)

Vierailija
61/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee tuota tahallaan kun huomaavat jonkun odottavan vuoroaan. Itselleni kävi joulun alla niin, että Lidlissä olin aikeissa ottaa hyllystä tarjoustuotetta mutta edelläni siinä ollut asiakas huomasi minun odottavan vuoroani ja ryhtyi tutkimaan tiiviisti edelleen siinä hyllyn edessä puhelintaan. Ei siinä mitään, en ollut kiireinen ja minua lohdutti kovasti kun huomasin, ettei se asiakas ollut tajunnutkaan, että kyseistä tarjoustuotetta sai ostaa jopa neljä kappaletta, vaan hän osti sitä ainoastaan kaksi kappaletta, vaikka se oli todella hyvä ja pitkään säilyvä tuote ja erittäin hyvässä alennuksessa. Olin ihan tyytyväinen kun sain katsella hänen ostoskärryään, jossa oli vain kaksi tuotetta. Muaha hah haa. 

Vierailija
62/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille se kahvilahetki on harvinainen juhlahetki. Nautitaan, ei hösätä kiireellä. Mitä tunget kahvilaan jos et malta odottaa. Turauta kahvit aamulla kotona termariin tai jopa termarimukiin ja juot nopeesti siitä paltsusta toiseen vaihtaessasi.

Mietin vaan, että kuinkahan vaikeaa on näiden ihmisten elämä, kun mitättömiäkin päätöksiä pitää vatvoa niin perusteellisesti..

Todennäköisesti saamattomia ja päättämättömiä vähän kaikessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mottimettään kakarat.

Vierailija
64/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekee tuota tahallaan kun huomaavat jonkun odottavan vuoroaan. Itselleni kävi joulun alla niin, että Lidlissä olin aikeissa ottaa hyllystä tarjoustuotetta mutta edelläni siinä ollut asiakas huomasi minun odottavan vuoroani ja ryhtyi tutkimaan tiiviisti edelleen siinä hyllyn edessä puhelintaan. Ei siinä mitään, en ollut kiireinen ja minua lohdutti kovasti kun huomasin, ettei se asiakas ollut tajunnutkaan, että kyseistä tarjoustuotetta sai ostaa jopa neljä kappaletta, vaan hän osti sitä ainoastaan kaksi kappaletta, vaikka se oli todella hyvä ja pitkään säilyvä tuote ja erittäin hyvässä alennuksessa. Olin ihan tyytyväinen kun sain katsella hänen ostoskärryään, jossa oli vain kaksi tuotetta. Muaha hah haa. 

Pöljä. Monilla on ostoslista puhelimessa tai monta muuta asiaa. Ei maailma pyöri sinun ympärillä.

Vierailija
65/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli niin leppoisaa. Ihmiset asioivat rauhassa ja osasivat käyttäytyä.

Niinpä, ennen myös ihmiset ottivat toiset huomioon eivätkä keskittyneet vain itseensä. Nykyään tulee pahaa silmää ja sanomista jos menet tämmöisen jahkailijan ohi kun taas ennen jahkailija itse osasi huomioida tilanteen ja sanoa, että menkää vain edelle. 

Vierailija
66/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös allerginen hitaille, tyhmille moukille. Tänäänkin joku pysähtyi selaamaan puhelintaan ostoskeskuksen ovien eteen. Samat moukat seisoo kassajonossa ja alkaa kaivaa sitä maksuvälinettä vasta kun on oma vuoro maksaa. Miksei sitä korttia voi ottaa jo esille siinä odottaessa? Sitten pakataan hitaasti omat tuotteet kassiin ja jätetään se ostoskärry poikittain muiden eteen niin että seuraava jonossa pitää kiertää kaukaa jotta pääsee pakkaamaan omat ostokset. Samat tyypit arpoo jossain kahvilassa minkä kahvin ottaisi ikuisuuden, apua. 

Vierailija
67/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut käyvät töissäkin eli lounastunnilla ei ole  aikaa odotella näiden nenänkaivajien kakunpala valintoja.

Pitäisiköhän jonkun opastaa sinua lounastauon ajankäytössä? Olet varmaan vasta aloittanut työelämässä, kun ei näytä onnistuvan. Kakunpalavalinta on muuten yhdyssana.

Silloin ei onnistukaan ja lounastauko venyy, kun jonossa on edellä näitä arpojia, jotka eivät pysty tekemään päätöksiä.

Miten nämä ovat ikinä pärjänneet työelämässä? Työtahti on todennäköisesti ollut hidasta ja saamattomuus näkynyt työnantajalle.

Vierailija
68/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ennen myös ihmiset ottivat toiset huomioon eivätkä keskittyneet vain itseensä. Nykyään tulee pahaa silmää ja sanomista jos menet tämmöisen jahkailijan ohi kun taas ennen jahkailija itse osasi huomioida tilanteen ja sanoa, että menkää vain edelle. 

Nimenomaan SE on toisien huomioonottamista ettei jäädä miettimään sitä valintaa pitkäksi aikaa, jos takana on pitkä jono.

Vierailija
69/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas valitsee minuuttitolkulla kuten aloittaja kertoi, on myyjän tehtävä ehdottaa, että sopiiko palvella seuraava asiakas toisen vielä miettiessä.

Vierailija
70/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin samaa mieltä! Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja palkka sen mukainen. Tuntuu hullulta tuhlata kallista aikaa leivosten ym. valintaan. Tilauksen voi miettiä jo jonottaessa. 

Miten ehdit leivoksia syömään, "vaativassa asiantuntijatyössäsi"? Ei taida olla kovin vaativaa tuo pullan maistelu.

Hän pyytää leivoksen ja juoman smoothiena, ei tarvii edes pureskella. Voi ryystää kävellessä, säästyy aikaa.

Vierailija
71/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöljä. Monilla on ostoslista puhelimessa tai monta muuta asiaa. Ei maailma pyöri sinun ympärillä.

Mutta tämän puhelintaan tuijottavan ympärillä kyllä? Ihan sama mitä sieltä katsotte, mutta tehkää se sellaisessa paikassa, jossa ette ole muiden tiellä. Älkääkä ainakaan sen tarjoushyllyn edessä, jos joku odottaa pääsyään siihen. Ai niin, mutta ette tietenkään ole huomanneet koko ihmistä..

Vierailija
72/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Anteeksi, ottaisin tuotteen tästä hyllystä". Ottaa tuotteen hyllystä. Yksinkertaista.

Vierailija
73/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kahvilassa kiire niin vedä ne sumpit nopeammin naamariin niin säästät sen minuutin joka jonossa tuhlaantui.

Jonossa puoliääneen huokailijat ja kiireestä ähkivät ärsyttää. Elämä on muka niin tärkeää ja kiirettä että muutaman minuutin seisoskelu pilaa kaiken :D Parempi pysyä sitten kotona.

Katsos kun pomot eivät tykkää näistä "muutaman minuutin " ylimääräisistä seisoskeluista. Kun ruokatunti päättyy niin se päättyy.

Jonossa on kulunut ylimääräistä aikaa näiden päättämättömien vetelehtijöiden takia. Irma kun ei vaan osaa päättää ottaako pullaa vai kakkua, pasteijaa vai sämpylää...

Vierailija
74/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kahvilassa kiire niin vedä ne sumpit nopeammin naamariin niin säästät sen minuutin joka jonossa tuhlaantui.

Jonossa puoliääneen huokailijat ja kiireestä ähkivät ärsyttää. Elämä on muka niin tärkeää ja kiirettä että muutaman minuutin seisoskelu pilaa kaiken :D Parempi pysyä sitten kotona.

Katsos kun pomot eivät tykkää näistä "muutaman minuutin " ylimääräisistä seisoskeluista. Kun ruokatunti päättyy niin se päättyy.

Jonossa on kulunut ylimääräistä aikaa näiden päättämättömien vetelehtijöiden takia. Irma kun ei vaan osaa päättää ottaako pullaa vai kakkua, pasteijaa vai sämpylää...

Minulla on oikeus valita rauhassa.

Vierailija
75/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elo Helsingissä on rankkaa.

Vierailija
76/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oikeus valita rauhassa.

Tee se muualla kuin siinä kassalla. 

Vierailija
77/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää leppoistamista tänne kaivataan, eikä ap:n kaltaisia höseltäjiä.

Minä nimenomaan en hösellä vaan kävelen määrätietoisesti, teen valinnan ja teen tilauksen. Höseltäjät pohtivat loputtomiin ja seilaavat edestakaisin, jos siinä toisessa vitriinissä olisi sittenkin ollut jotain parempaa.

Ap

Jep, kun voisivat seistä siinä sivussa unelmoimassa ja päästää edelleen ne, joilla tilaus jo mielessä. Näin itse teen, jos näen jonoa olkani takana.

Lisätään tähän vielä kuin unessa häärivät baristat, niin eipä ihme ettei kahvilanpito kannata Suomessa. Katsokaa joskus suurkaupungeissa miten se työ on organisoitu kassalla ja kahvikoneella tiiminä, ei siinä sama kokematon ja saamaton sankari tee ensin minuuttikaupalla sitä "erikois"kahvia ja sitten vielä loputtoman ajan etsiskele oikeaa kassanäppäintä, joka vie tiedon sille ainoalle maksupäätteelle. Ja sitten sanotaan että työvoima on kallista --- ei se vaan työvoiman tuottavuus on aivan nolla. 

Vierailija
78/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää suhtautua heikkolahjaisiin hitaisiin ymmärtäväisesti, ei ne sille mitään voi. 

Vierailija
79/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teillä on olevinaan niin tulipalokiire, valmiissa maailmassa?

"Ihmeellistä miten paljon kykenee tekemään 

ilman että tekee oikein mitään

tärkeintä on näyttää kiireiseltä

ja seksikkäältä

äiti mä en tiedä mistä nämä laulut kertoo

nielaisen auringon, loistan valoa ja 

rakkautta vastaantulijoille

ja tämänkin kylän noidille"

- Pariisin Kevät

Vierailija
80/197 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipoa löysemmälle. Yleensä jonossa jos huomaan, että ohi ei pääse ja takana tulevalla näyttää olevan kiire, niin pysähdyn hetkeksi miettimään ja saatan kysyä myös takana tulevan mielipidettä, että olisikohan kumpi leivos parempi vai sittenkin pulla... Sitten kun kassalle tulee tilaa siirryn siihen ripeästi, mutta siinä taas uusi pohdintakierros. Onneksi lähikaupassa on itsepalvelukassat, pääsee pikkuostosten kanssa tarvittaessa nopeasti.