Jestas että ärsyttää ihmisten hitaus nykyään!
Ruuhkaisessa kahvilassakin arvotaan minuuttikaupalla, että mitähän sitä tilaisi. Ei ole oikeasti niin vaikeaa tehdä nopeita päätöksiä, kahvilassakaan ei kauhean montaa myyntiartikkelia ole. Ja missään nimessä ei voi myöskään päästää muita ohi vaan ihan rauhassa pohditaan ja valikoidaan tukkeena.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin samaa mieltä! Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja palkka sen mukainen. Tuntuu hullulta tuhlata kallista aikaa leivosten ym. valintaan. Tilauksen voi miettiä jo jonottaessa.
Miten ehdit leivoksia syömään, "vaativassa asiantuntijatyössäsi"? Ei taida olla kovin vaativaa tuo pullan maistelu.
Lasken toki hinnan myös vapaa-ajalleni
Joku voi käydä harvoin kahvilassa ja vähillä rahoillaan miettii mihin uskaltaa rahansa käyttää tai allergiat vaativat tarkempaa & hitaampaa tutkiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Lounasravintolassa ärsyttää ne hemmetin somistajat, jotka asettelee kaiken niin vi**n nätisti lautaselle.
Tämä on muuten todella ärsyttävää ja tuota harrastaa toimistotädit. Jokaisen ruokalajin kohdalla pohditaan perusteellisesti, että mitähän tämä sisältää ja parhaassa tapauksessa vielä kysellään henkilökunnalta ainesosia (vaikkei ole allergiaa tms), sen jälkeen asetellaan jokainen herne millintarkkaan asentoon mahdollisimman hitaasti.
Näitä on meidän työpaikkaruokalassa ja duunareilla ei ole aikaa odotella tämän nysväämisen kanssa, kun puolessa tunnissa pitää hoitaa kävely ruokalaan ja takaisin ja vielä se syöminenkin. Joskus voisi ajatella muitakin.
Jos on kahvilassa kiire niin vedä ne sumpit nopeammin naamariin niin säästät sen minuutin joka jonossa tuhlaantui.
Jonossa puoliääneen huokailijat ja kiireestä ähkivät ärsyttää. Elämä on muka niin tärkeää ja kiirettä että muutaman minuutin seisoskelu pilaa kaiken :D Parempi pysyä sitten kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen. Aika usein joutuu siellä kahvilassa nimenomaan arpomaan leivoksen ulkonäön paerusteella, että olisiko se tuo tai tuo. Sitten kun on arvannut, että tuo ehkä sopisi minulle, on kysyttävä myyjältä ainesosaluetteloa, tai sitten suoraan leivoksesta tyyliin, että eihän tässä ole käytetty manteleita. Toivoisin allergikkona ja jonotusvammaisena (en pidä yhtään jonottamisesta, en yhtään), että kahvilat laittaisivat tarjoomustensa ainesosaluettelot kahvilansa nettisivulle. Näin voi alkaa arpoa jo jonossa ja sitten kaikki sujuisi.
Toki jotkut alkavat miettiä vasta vitriinn luona, että teksikö mieli mitään hyvää ilman allergioitakin.
Tällaista maailmassa vain on, että aina pitää jonottaa, olipa syy mikä vain
Älä arvo vaan kysy myyjältä mikä on manteliton.
Mä oon tosi nopea kaveri. Teen kaikki asiat huippunopeasti, ja muita huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää tämä kiire joka kaikilla on. Kaupassakin pitäisi olla supernopeaa toimintaa kassalla tavaroita kassiin pakatessa tai tulee seuraavan asiakkaan ostokset omien joukkoon. Ja liikenteessä kaikilla tuntuu olevan kiire joten usein näyttää, että kolmion takaa tullaan eteen eikä millään maltettaisi odottaa omaa vuoroa. Päin punaisia ajelijoita on enemmän kuin koskaan ja jos ajat kelin mukaan vähän alle sallitun nopeuden, ohittelijoita riittää. Seuraavassa risteyksessä ollaan sitten peräkkäin odottamassa samoilla valoilla eli ohittelusta ei ollut mitään hyötyä.
Olen osittain samaa mieltä kiireestä mutta jos on kiire niin on kiire. JOS ON KIIRE.Kerran ärsytti että jotkut jäi juttelemaan erittäin hitaan pakkaamisen ohessa kun alkoi jo pukata mun lisäksi jo seuraavankin asiakkaan ostoksia. Hmm.. ja ei ollu edes mitään vanhempia naisia ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen. Aika usein joutuu siellä kahvilassa nimenomaan arpomaan leivoksen ulkonäön paerusteella, että olisiko se tuo tai tuo. Sitten kun on arvannut, että tuo ehkä sopisi minulle, on kysyttävä myyjältä ainesosaluetteloa, tai sitten suoraan leivoksesta tyyliin, että eihän tässä ole käytetty manteleita. Toivoisin allergikkona ja jonotusvammaisena (en pidä yhtään jonottamisesta, en yhtään), että kahvilat laittaisivat tarjoomustensa ainesosaluettelot kahvilansa nettisivulle. Näin voi alkaa arpoa jo jonossa ja sitten kaikki sujuisi.
Toki jotkut alkavat miettiä vasta vitriinn luona, että teksikö mieli mitään hyvää ilman allergioitakin.
Älä arvo vaan kysy myyjältä mikä on manteliton.
Tuo toimi ennen. Nykyisin se menee niin, että myyjä sanoo, että ei ole varma (olen vain töissä täällä), että pitää tarkistaa lapusta/paperista. Kun sanon kiitos, myyjä katsoo hämmästyneenä ja menee keittiöön tai takahuoneeseen kysymään, että tietääkö kukaan missä on ainesosaluettelot, tai että mitkä leivokset ovat varmasti mantelivapaita. Sitten siellä pohditaan yhdessä (koska hekin "ovat vain töissä täällä") ja tullaan takaisin ja sanotaan, että löydettiin tämän pullan tiedot, tässä ei ole.
NOin se vain menee nykyisin aivan liian monessa paikassa, vaikkei saisikaan mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin samaa mieltä! Olen vaativassa asiantuntijatyössä ja palkka sen mukainen. Tuntuu hullulta tuhlata kallista aikaa leivosten ym. valintaan. Tilauksen voi miettiä jo jonottaessa.
Miten ehdit leivoksia syömään, "vaativassa asiantuntijatyössäsi"? Ei taida olla kovin vaativaa tuo pullan maistelu.
Lasken toki hinnan myös vapaa-ajalleni
Hyi olkoon millasta elämää. Onnea vaan valitsemallesi tielle, mokomakin tärkeilijä. Olet varmasti todella rentoa seuraa... Kannattaa varautua burnoutiin tai vähintäänkin korkeaan verenpaineeseen ennen pitkää. Toiset meistä arvostavat kiireettömyyttä ja aitoa vapaa-aikaa.
Niin muakin mutta sivistyneenä ihmisenä en näytä sitä. Jokainen asioi vuorollaan, toisilla kestää kauan ja toisilla ei. Jos on kiire niin en lähde mihinkään jonottamaan.
Käy hakee pullasi kaupan paistopisteeltä ja syö se matkalla kassalle. Säästyy siinä sun aikasi ja mielenterveytesi.
Vierailija kirjoitti:
Eiii! Se tilauksen puntarointi ja tuumaus ja suunnittelu on merkittävä osa sitä kahvilassa käyntiä. Muutenhan sen käntyn voisi hakea vaikka Alepasta. Menkööt kiireiset Alepaan he eivät kuulu kahvilaan.
Tosi moni ja aiempaa huomattavasti useampi tuntuu käyvän jotenkin normaaliakin hitaammalla tätä nykyä.
Ja huomaan sen ihan itsestänikin, että jotensakin usein on "kuuppa jumissa" ja tuntuu kuin miltei kaikkeen tekemiseen olisi tullut sellainen jännä viive tai jokin reaktioajan kasvu ajatuksesta tekemiseen/liikkeeseen.
Enkä ole iäkäs eikä ole iäkkäitä nämä muutkaan joissa tämän eron entiseen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Ja siinä on aikaa tuntea ja miettiä sitä asiaa samalla kun asiantuntijana jonotat.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää tämä kiire joka kaikilla on. Kaupassakin pitäisi olla supernopeaa toimintaa kassalla tavaroita kassiin pakatessa tai tulee seuraavan asiakkaan ostokset omien joukkoon. Ja liikenteessä kaikilla tuntuu olevan kiire joten usein näyttää, että kolmion takaa tullaan eteen eikä millään maltettaisi odottaa omaa vuoroa. Päin punaisia ajelijoita on enemmän kuin koskaan ja jos ajat kelin mukaan vähän alle sallitun nopeuden, ohittelijoita riittää. Seuraavassa risteyksessä ollaan sitten peräkkäin odottamassa samoilla valoilla eli ohittelusta ei ollut mitään hyötyä.
Arpomisen ja haahuilun vastakohta ei suinkaan ole kiirehtiminen, vaan selkeys ja tehokkuus, priorisointi.
Kävellään suoraa linjaa eteenpäin eikä haahuilla ja pysähdellä keskelle käytäviä ja liukuportaita, näytetään ajaessa ajoissa vilkkua ja ryhmitytään, ei jäädä tarkastelemaan jokaista kahvilan tuotetta niin kuin valinnassa olisi kyse elämästä ja kuolemasta jne. Allergisten erikoistoiveet ymmärrän, mutta todella harvoin on kyse niistä, ja he osaavatkin pääosin lukea tilannetta ja päästää muut ohi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä pysähtynyt miettimään mistä tuo sinun hermostuminen johtuu? Mikä aiheuttaa sinulle kiireen? Myös te joilla palaa hermo liilenteessä? (btw. teillä ei pitäisi edes ajokorttia olla)
En tiedä. Varmaan se, että se aiheuttaa yleistä hässäkkää ja joudun miettimään, että miten selvitän tilanteen parhain päin. Olenko epäkohtelias jos haluan ohittaa? Menenkö ohi kysymättä? Kysynkö, että voinko mennä? Miettivätköhän vielä kauan vai ovatkohan jo päässeet pohdinnoissaan loppuun? Jne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni ja aiempaa huomattavasti useampi tuntuu käyvän jotenkin normaaliakin hitaammalla tätä nykyä.
Ja huomaan sen ihan itsestänikin, että jotensakin usein on "kuuppa jumissa" ja tuntuu kuin miltei kaikkeen tekemiseen olisi tullut sellainen jännä viive tai jokin reaktioajan kasvu ajatuksesta tekemiseen/liikkeeseen.
Enkä ole iäkäs eikä ole iäkkäitä nämä muutkaan joissa tämän eron entiseen huomaa.
Tätä tuntuu olevan ilmassa. Kaikki toiminta on äärettömän hidasta eikä yhtään havainnoida ympäristöä "ai anteeks, en huomannut/nähnyt/kuullut". En tiedä mikä kaikkia vaivaa.
Kun se kaikki vaan kestää niin hele...tin kauan......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Ja siinä on aikaa tuntea ja miettiä sitä asiaa samalla kun asiantuntijana jonotat.
NiiNpä