Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon rahaa pankkitileilläsi on?

Vierailija
04.01.2024 |

Etenkin käyttö-, säästö- ja määräaikaistilien sisältö kiinnostaa.

Mulla on käyttötilillä n. 1 200 €, säästötileillä 7 500 € ja määräaikaistileillä 3 000 €.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 105 euroa ja säästötilillä 212. Käteisenä 400 ja lisäksi miesystävä on velkaa 20 € ja kaveri 50 €.

Vierailija
102/104 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä n 500 euroa, palkka tulee ensi viikon keskiviikkona eikä mitään isompaa ostettavaa sitä ennen ole eli ok

Säästötileillä yhteensä 1.500+20.000 (jälkimmäinen on säästöä uuden asunnon käsirahaan jota kartutan kuukausittain, tavoite 40.000)

Rahastoissa 5.000

Osakkeissa 30.000

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä nyt 203 euroa. Säästötilillä 311755 euroa.

Vierailija
104/104 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötileillä noin 3500 euroa e-laskujen jälkeen ennen seuraavaa palkkapäivää kuukauden päästä. Siitä kauppaostokset, bensat, mopon talvisäilömaksu, mahdolliset muut yllättävät kulut tai laskut joita en nyt muistanut, niin yli 2500 jää toivottavasti puskuriin.

Minulla ei todella ole muutaman kuukauden nettotuloja säästössä, mutta ajattelen että hätätilassa on luottokortti ja voisin myydä osakkeet, joista kyllä tällä hetkellä tulisi muutama satanen takkiin.

Olen yli nelikymppinen ja vasta ihan viime vuosina opetellut säästämään muutenkin kuin laittamalla asuntolainaan ylimääräisiä lyhennyksiä. Kun tottuu näkemään puskuritilillä jonkun summan, siitä alkaa tulla normaali ja on vaikea luopua siitä edes laittaakseen rahaa tuottamaan. Nyt oli osakkeiden hinta alhaalla niin päätin laittaa tonnin kerralla osakkeisiin puskuritilitä. Kirpaisi kyllä, mutta kunhan ostamani osakkeen hinta taas nousee niin varmasti hieron karvaisia käsiäni yhteen tyytyväisenä.

Haluaisin pitää 4000 euroa puskurissa elämän yllätyksiin ja loput palkasta jäävät rahat laittaa osakkeisiin, mutta nyt on ollut menoja, johon puskuri tietysti on tarkoitettukin. Rahastoja en harrasta. Saan osakkeet myytyä ja rahat ulos sukkelasti tarvittaessa jos vaikka jäisin työttömäksi ja työttömyyskorvaus ei riittäisi.

Itse asun kerrostalossa niin ei tarvitse varautua sellaisiin yllätyksiin kuin omakotitalossa asuvan. Eläinlääkärinaksut, auto ja moottoripyörä voivat aiheuttaa yllätyksiä mutta ei mikään lämmitysjärjestelmä kosahda, putket halkea tai ala katto vuotaa niin että itse pitäisi maksaa koko lasku. Vastike taas on vastaavasti aika suuri vanhassa talossa ja tulee vielä kasvamaan kuhan kattoremontti alkaa.

Minua kiinnostaisi muiden perustelut pitää käyttötilillä tai säästötilillä omia summiaan. Säästättekö johonkin tiettyyn vai pelkästään pahan päivän varalle?