Lapsille ja nuorille ei kelpaa ruuat, oletko luovuttanut?
Mitä teet jos lapset ei syö mitään? Eli nuorimmainen ei vaan syö kuin makaronilaatikkoa jos ei kuorta tai mitään outoa. Teinillä taas oma superdieettiruokavalio eli kaikessa liikaa kaloreita joten korkeintaan millin palan syö. Jaksatko silti valmistaa ruuat? Nykyään helposti lipsunut siihen et vaan pilkon itselle kasviksia ja lisään tonnikalaa ja vaikka kananmunan. Nuorimmalle teen kasvislautasen mut ruuanlaitto jäänyt. Itselle saa niin helposti kyhättyä siitä mitä on niin miksi tehdä virallista lämmintä ruokaa jos kukaan ei vaivaudu edes pöytään istumaan. Millaisia ajatuksia/tapoja muilla?
Kommentit (57)
Syö samasta padasta kuin muutkin tai menettää puhelimen.
Kasvatuksen tulos! Luin vaan muutaman rivin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset syö vain ranskalaisia, nakkeja, kananugetteja ja kalapuikkoja.
No moskaa meillä ei ole tarjolla ja jo makaronilaatikon luen sellaiseksi mutta joskus sitä teen nuorimmaisen iloksi. Kasvislautanen sit vaan jos ei terveellinen ruoka kelpaa on mun periaate.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No moskaa meillä ei ole tarjolla ja jo makaronilaatikon luen sellaiseksi mutta joskus sitä teen nuorimmaisen wiloksi. Kasvislautanen sit vaan jos ei terveellinen ruoka kelpaa on mun periaate.
ap
Ja siis kylmiä kasviksia hän syökin mielellään. Onneksi niin vitamiinit saa kyllä.
Kyllä minusta meillä kaikki syövät, paitsi kuopus on hirveän nirso. Joutuu kuitenkin istumaan yhteisessä pöydässä. Tänään lohta ja riisiä lounaalla ja pizzaa jokaisen maun mukaan iltapalalla. Esikoinen tekee pizzataikinan ja jokainen täyttää omansa.
Meillä syödään sitä mitä kokataan tai sitten ei saa ruokaa koko päivänä. Lopulta se nälkä lapsellekkin tulee ja syö kuin viimeistä päivää. Lapset haluaa aina jotain samaa lempiruokaa mutta olen sanonut että pitää syödä monipuolisessti jotta pysyy terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No moskaa meillä ei ole tarjolla ja jo makaronilaatikon luen sellaiseksi mutta joskus sitä teen nuorimmaisen iloksi. Kasvislautanen sit vaan jos ei terveellinen ruoka kelpaa on mun periaate.
ap
En alkaisi kyllä syömishäiriöisen lapsen kanssa kasvislautasien varassa elämään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään sitä mitä kokataan tai sitten ei saa ruokaa koko päivänä. Lopulta se nälkä lapsellekkin tulee ja syö kuin viimeistä päivää. Lapset haluaa aina jotain samaa lempiruokaa mutta olen sanonut että pitää syödä monipuolisessti jotta pysyy terveenä.
No meillä oikeesti lapset ei syö. Teinikin saattaa pari päivää paastota ihan kokonaan. Sitten taas syö jotain hippusia tai omia juttujaan. Nuorimmaisella ei vaan ole nälkä eikä sit vaan syö.
Mä en oikeastaan saa edes kunnolla kysymyksestä kiinni. Meillä sekä 11- että 17-vuotiaat syö kaikki mitä eteen kannetaan. Kylässä pyytävät saada aikuisten ruokia, jos jossain junttilassa on lapsille erikseen jotain nugetteja. Ja tiedättekö mitä: en ole vaatinut mitään muuta kuin alusta asti täysin luontevan asenteen, että meillå syödään näin.
Follow me for more advise.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
En alkaisi kyllä syömishäiriöisen lapsen kanssa kasvislautasien varassa elämään.
Mitä tekisit sitten? Ainakaan ravintoterapeuteista ei ole mitään hyötyä ollut.
Me laitettiin aina ruokiin sipulia ja varmasti yli 10 vuotta kuunneltiin itkua. Nyt menee sipulitkin ilman sanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikeastaan saa edes kunnolla kysymyksestä kiinni. Meillä sekä 11- että 17-vuotiaat syö kaikki mitä eteen kannetaan. Kylässä pyytävät saada aikuisten ruokia, jos jossain junttilassa on lapsille erikseen jotain nugetteja. Ja tiedättekö mitä: en ole vaatinut mitään muuta kuin alusta asti täysin luontevan asenteen, että meillå syödään näin.
Okei no kerro ohjeet mitä teen? Toinen tietää joka ainesosan kalorit eikä syö jos vähänkään kaloreita. Toinen syö kyllä kylmiä kasviksia mutta ei muuta paitsi sitä makaronilaatikkoa jos ei kuorta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä oikeesti lapset ei syö. Teinikin saattaa pari päivää paastota ihan kokonaan. Sitten taas syö jotain hippusia tai omia juttujaan. Nuorimmaisella ei vaan ole nälkä eikä sit vaan syö.
Kunnioita sitä lastesi luonnollista ruokahalua. Kyllä he syövät sitten kun on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun lapset on syömishäiriöisiä! Oletko itsekin? Ainakin tuo teini pitää saada avun pariin.
Ja siis ravintoterapeutit ollaan käyty moneen kertaan ja heillä ei mitään annettavaa kun tietoa löytyy niin halusivat lopettaa tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no kerro ohjeet mitä teen? Toinen tietää joka ainesosan kalorit eikä syö jos vähänkään kaloreita. Toinen syö kyllä kylmiä kasviksia mutta ei muuta paitsi sitä makaronilaatikkoa jos ei kuorta.
Kai sä nyt tajuat, että jos teini laskee tuolla tavalla kaloreita, sillä on syömishäiriö. Ja mitä sä teet? Katsot vierestä ja selittelet asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioita sitä lastesi luonnollista ruokahalua. Kyllä he syövät sitten kun on nälkä.
No tähän päivään mennessä ei ole kukaan ruokaa kaivannut. Siksi en enää teekään varsinaista ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sun tapa aiheuttaa näläntunteita. Meilläkin syödään mitä kokataan, kukaan ei kuitenkaan poistu pöydästä syömättä, maistavat ja syövät esim. leipää, jotta pärjäävät seuraavaan ruokailuun. Uhkaus on karmein tapa opettaa syömään. Onneksi meillä lapset tykkää pääsääntöisesti kaikesta mitä laitetaan. Lapsenlapsi ei pidä mantelikalasta, joten hänen läsnäollessa sitä ei tarjota. Minä rakastan rössypottuja, en viitsi itseäni varten keittää, joten olen ilman.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis ravintoterapeutit ollaan käyty moneen kertaan ja heillä ei mitään annettavaa kun tietoa löytyy niin halusivat lopettaa tapaamiset.
Terapeuteilla ei ole mitään sanottavaa siihen, että teinilläsi on syömishäiriö ja sinä et jaksa tehdä muuta kuin kasvislautasia?