Terhojen maanantai
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9268685&p=&mpage=1&tmode=…
ja siinä eilisen pikkupino =)
Kommentit (68)
poikkean, kun saunankin laitoin vasta nyt päälle..
zatu: ei missään nimessä kynnet lähde :) ja miksi pitäisi edes? uni oli kyllä karmea.. yhtenä yönä taasen lapsivedet tihku mun hartioista (?!) kummia unia tosiaankin.
mies ollut mukana kaikissa uä ja neuvoloissa. kovasti ollut innokas, mutta saas nähä sitten seuraavan kohdalla..
ariella: täälläkin suunnilla kovasti tammi-helmikuussa synnyttäviä :) jyväskylässä joutuu vieläpä sädesairaalan vuodeosastolle, kun äitiys-os rempassa.
mitenkäs muuten sakki saa nyyttinsä jotenkin pareina ja ryppäinä? onko muut huomioineet? kenenköhän kanssa minä sitten ilmoittelen vauvastani :) kuiteski jonkun helmimamman kanssa.. voi kuinka tuntuu jo valmiiksi epäreilulta, jos menee yli ajan!
mä olin unohtanu,kyllähän ne siel jkl:s viimeks jotain sano sädesairaalasta... mut mikä osa siitä nyt sit on remontissa? kyllähän siellä synnytetään siellä sairaalassa kuitenkin?
aika pitkälti tohon isoon määrään,ja tulisuuteen,sekä inkiväärin vaikutuksiin,eikös inkiväärin pitäis olla ainakin jossain määrin supistuksia aiheuttava.. (noin 2dl jäljellä tän päivän annosta) Laitoin miehenkin maistamaan juomaa.. ei ollenkaan pahaa hänenkään mielestä.. mietin että mitä vauva tykkää,kun kuitenkin lapsiveden mukana vähän makuaistintoja saa äidinkin ruuasta =D Tosin mä syön muutenkin paljon taco,jalapeno yms. tuotteita.. hiki vaan virtaa.. joo jos mä menisin nyt tekemään jotain muuta kun häiriköimään palstaa :) Jotenkin en vaan pysy nyt millään pois koneelta.. ja ens yö meneekin sit varmaan kukkuessa kun tälläsii poppakonstei kokeilee..
[color=royalblue]Pikaisesti että Taneli on saanut tänään pojan. Sorry että ilmoitus meni näin myöhään, pääsin nyt vasta koneelle. Mutta huomenna paremmalla ajalla kirjottelen enemmän.
[size=3]Onnea siis Tanelille pojan johdosta!!![/size]
Sinda rv 38+2
p.s. Maria, syntyneet listalta puuttuu Äitiliinin 5.1. saama tyttövauva... ja lisännet sinne myös Tanelin. Tarkempia tietoja en vielä tiedä, syntyi siis rv 40+1
[color=blue][size=4][b]Onnea Tanelille Pojan johdosta !
lievä dementia iski,kun tein täs koneella lisäyksiä ja menin saunaan ja tulles en enää muistanu ,olinko laittanu postia menee vai en..?? No,laitoin varuuksi :DD
köh,kiitos Lyyti onnitteluista,hieman on tosissaan tympiä vaiva!
Himpula alkoo väännellä ja käännellä täs saunan päälle ,niin että oon kovasti viljelly alatyylin sanastoa hampaaren välistä!
mutta nyt lötkölleen olokkariin..soon moro ja yätä!
[b]ps: Jos ETTE ole menossa tänä yönä synnyttämään,niin nukkukaas kunnolla ;) tämä oli määräys..
Onnea FABLE, SUNMOM ja TANELI prinssien johdosta!!
Niin, enpäs tiedä, mihin tuo ihmejuoma loppupeleissä perustuu. Kuten jo moni arveli, perustuu teho kai suolen tyhjenemiseen (vrt. risiiniöljy). Täällä Ruotsin puolella reseptiä ovat kuulema jakaneet kätilöt jo vuosikymmenien ajan? Muutenkin täällä keskustelupalstoilla vannotaan vahvan ruoan nimeen synnytyksen käynnistäjänä (intialainen curry mm. ). Muita vinkkejä: pyöräily, rapuissa tallaaminen, nännien stimulointi, tuore (?) ananas, ikkunoitten pesu.
Mä en usko, että mikään näistä toimii, ellei paikat siihen ole kypsät.
Mulla jää tuo ihmedrinksun nauttiminen tänään, " parhaimmalla" lapsenvahdilla (ukon äitipuoli) on lääkärikäynti aamulla ja toisen vahdin löytäminen voi olla kiven takana. Mutta huomenna.. Huomenna mä litkin sen vaikka väkisin ;)
Täytyypäs muuten mainita, että mä kuopuksen synnytystä ed. iltana nautin vähän risiiniöljyä. En tiedä vaikuttiko se synnytyksen käynnistymiseen, mutta sitä en enää kokeile uudestaan. Öljyn maku on meinaan aivan kauhia :/ (+ että kaverini koki pahimman sortin syöksysynnytyksen parin päivän risiiniöljykuurin jälkeen.. Kätilöt olivat melkein haukkuneet sen pystyyn kun kuulivat. Että en suosittele sitä ainetta!!)
Nyt iltapesuille ennen kuin Prison Break alkaa.
Nukkukaahan makoisasti terhot!!
/A
[color=darkviolet]Olin muuten repsahtaa tänään pahoille teille :/ Sanoin jo akalle, ett tuokko mulle piparin ja kohta (en samaan hengenvetoon!) ettei sittenkää! Oisin varmaan kohta kaksin käsin mussuttanu kakkuaki.
En tiiä onko tällä ittesä rääkkäyksellä mittää virkaa, mut ku kerta alotin niin ei oo sisua lopettaa. Ja koska pelottaa ettei peipi mahu sitten alakautta tulemaan niin. .kaiken se kestää.
[b]Kiitos kaikille [/b]käynnistämisen kokemuksista. Pitää siittä vielä keskustella seuraavan kerran ä-polilla. En muistanu kuulleeni aiemmin tuota ettei sektio synnyttäneet sitä sais. Voikohan olla synnäri kohtasta :O huutava vääryys mun mielestä, jos iso riski on, ett kohtu pettää :/ Karseeta etes aatella. .
[b]Sunmom [/b]paljon paljon onnea pojasta :) :)
Kuinkahan monta poikaa jo on. .vaikka johan niitä tyttöjäki saatiin loppuviikosta useempi kerralla.
[b]Hermione [/b]toivottavasti saat hääjettyä kurjan pöpön matkoihinsa.
[b]Lyyti [/b]säteilekkö sie sieltä sitä issiasta vai mitä ihmettä, ku [b]Maria[/b] on kai saanu jo tartunnan! Ja mulla on joitaki kertoja ollu tuollasta kipua ettei voi oikeen jalan päälle laskee kunnolla painoo. Oon aatellu sen jumittelevan muuten vaan, mut ä-pölilla käydessä lekuri huomioi mun avuttoman nousun siittä tutkimuspöydältä. .ei voinu p**kele auttaa! Niin tuumasi jotai issiaksesta :/
Että elä kovin kovaa säteile ;)
Ennätys tämäki. En oo koskaan yksin popsinu tuorekurkkua näin nopeeta. Eilen ostin ja siitä on enää yhen leivän väliin tavaraa. Mut kunnen laita sitä voita niin pitää jotai kostuketta saaha :D
Sormet näyttää pampuloilta. Pitää lähtee peiton alle lukemaan niin unohan näitten kattelun.
Akalla on huomen lelupäivä hoijossa. Onneks muistin sen hyvissä ajoin ja laiton jo Bratzin kassiin. Muuten " saisin" aamulla kruisailla eestaas pitkin kylää. Kuhan muistetaan aamulla ottaa kassi matkaan.
Hyviä öitä ja elkäähän kaikki päättäkö taikajuominenne lähtee täältä. Mua ei saa viimeseksi jättää! Mulla tuskin tulee tuota tehtyä, koska en chili oikeen himota.