Terhojen maanantai
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9268685&p=&mpage=1&tmode=…
ja siinä eilisen pikkupino =)
Kommentit (68)
fablelle pojasta! :)
täällä vaan autokuume polttelee.. miten se nyt yht`äkkiä iski? eikös joku muukin kierrellyt autokauppoja? esitteitä tuli otettua matkaan monta. illalla sitten ukon kanssa niitä ihmetellään..
aamu meni kynsihuollossa ja älähin kun meinas lyhentää rakenteita :( (niin ja olen nähny untakin, että laitoksella leikkasivat mun kynnet pois!)
tänään on supistellut mukavasti. ihan kun menkat alkais ja vihloo alapäätä. josko tuolla alhaalla jotain tapahtuis, kun viime viikol ei ollu viel mitään erikoista.
ardisia: laita vaan kuva blogiin, tahtoo nähä " kunnolla" laskeutunut masu :) etkös joskus kirjoitellu, että on polvissa jo?
nyt lähden talleille ja sitten saunaan!
c ja typsi rv37+2
kaikki mammat! Ja ensiksi onnittelut Fablelle prinssistä! Ihan mukavan kokoinen poitsu tuli:)
Tänään kävin kampaajalla ja kulmatkin nypittiin ja värjättiin. Nyt sitten kelpaa lähteä sairaalaan kun on pää ja jalatkin hoidettuna:) Kuka se mahtoikaan mennä mm. jalkahoitoon? Tosi paljon se miuta piristi ja kieltämättä ihanat noi varpaankynnet kun ne on lakattu! Ehkä ne sit vähän piristää myös ponnistuvaiheessa, jos niitä sitten tulee vilkuiltua;)
Taas tuli kaupungilla kipeitä supistuksia, mutta loppuivat heti kun kotia pääsin. Aamulla olikin järkytys, kun hokasin, että olenkin rv 38+3 menossa; eilen vielä uskoin vakaasti että menossa on vasta 37+2!!! Ihan oikeesti siis vauva voi tulla milloin vain, mutta jotenkin nyt tuntuu että menee pitemmäksi kuin esikosta (syntyi tasan 39)
Zatu: Käynnistyksestä. Miun yksi kaveri synnytti sektiolla esikoisen ja toista odottaesaa hänelle sanottiin, ettei synnytystä aleta käynnistämään aiemman sektion takia. Vaarana kohdun repeäminen, kun supistukset saattavat olla niin rajuja. Hänen kohdallaan olisi ollut edessä alakautta synnyttäminen, mikäli synnytys olisi käynnistynyt, mutta niin ei käynyt ja tehtiin toinen sektio. Mutta varmaan on paikkakuntakohtaisia eroja tuossakin asiassa.
Sapa: Meillä mies on ollut yleensä kaikissa ultrissa mukana, ja nyt muutaman kerran neuvolassakin. Esikkoa odottaessa oli vielä tiuhempaan mukana neuvolassa eli oikein kiitettävästi on osallistunut " tutkimuksiin" .
Monttu: Kiva, että teillä on alkanut arki sujumaan mukavasti! Ja että esikoinen on ottanut siskon hyvin vastaan.
Mie yritän tänään saada miehen ottamaan kuvan masusta, niin laitan sen sitten Marialle vaikka tulemaan. Kyllä on ihania isoja masuja, ja hauska miten tosiaan erimallisia, toiset selkeesti tyttömahoja ja toiset poikamahoja;)
Viime yönä sitten valvoin vessassakäynnin jälkeen jonkun aikaa. Ajattelin jo,että ennustaako synnytystä (tottakai sairaalaan sitten pitää lähteä jo valmiiksi väsyneenä!!), mutta ei sitten onneksi niin ollut. Olisi ihanaa lähteä synnyttämään pirteänä ja hyvin nukkuneena!!!!
Huomenna mennään sitten tytön kanssa kerhoon aamusta, kun näköjään tässä hyvin vielä ollaan yhtenä kappaleena. Keväällä käytiin ahkerasti siellä, mutta töiden takia syksyllä ei sit kertaakaan. Saattaa tyttö olla pikkasen innoissaan aamusta kun kerron mihin mennään:)
Nyt leikkimään,
tikru 38+3
Isa + muut kiinnostuneet:
" Mirakeldrycken"
1.5 liter vatten
2 pressade citroner
2-4 matskedar honung eller lönnsirap
2 matskedar färskriven ingefära
2 teskedar cayennepeppar
Blanda detta väl och drick hälften. Har inget hänt efter ca ett dygn, drick resten
En ehdi nyt suomentaa, palaan myöhemmin illlalla. Nyt täytyy lähteä auttamaan appiukkoa tietokoneen kanssa. Täytyy myös käydä ostaansitruunoita ja inkivääriä ;)
/A
Voi jiisus olipa tänään keikkojen keikka ä-polille...
Tyksissä oli aikataulut ja hoitsut ihan sekasin, mut sekotettiin kaks kertaa johonkin muuhun äitiin ja aikataulu mätti 45 min ilmoitetusta. Kovin mua lohduteltiin, että ei ne olemassa olevat pukamat siinä synnytyksessä satu ja että pahimmassa tapauksessa epiduraalipiuha voidaan jättää paikalleen seur. päiväksi, jos kivut ovat kovat. lisäksi lohduttivat, että olen toissynnyttäjä, jolla kaikki on niin paljon helpompaa..no joo, sitä ootellessa :O
Painoarvio oli tällä hetkellä 3,3 kg ja vauva siis 3,5 - 3,7 kg:n käyrällä. Olishan se mukavaa tosiaan synnyttää ihan tuollainen normaalin kokoinen :) Alepaine on sitten ollut viime viikosta asti näemmä ylhäällä (tai siis ylempänä kuin normaalisti), kohdun kaulaa oli 3 cm jäljellä, mutta suu oli sormelle auki. Olen niin toiveikas, että viikon sisään olisin jo synnärillä! Ostin tänään pikkupaketin vaippoja ja liivisuojuksia, ihan vaan varoiks, joskos jo kohta alkais ne kipeet supparit, joista niin moni täällä kirjoittelee :)
ONNEA FABLE potrasta pojasta!!!!
Ja tsemiä kaikille supistelijoille, mielenkiinolla odotan täällä, koska lähdette tositoimiin!
Maria79:
Mäkin koitan saaha aikaseks laittaa postia sulle, jos vaan mies ottais ekaks sen kuvan :O
Äitee ja Aatutar 37+3
Moro!
Mä voin kääntää, jos epäselvyyksiä...
1,5 l vettä
2 puristettua sitruunaa
2-4 rkl hunajaa / vaahterasiirappia
2 rkl tuoretta inkivääriraastetta
2 tl cayennepippuria
sekoita juoma hyvin ja juo puolet. Mikäli vuorokauden sisällä ei ole tapahtunut mitään juo loput.
Ja testaamaan vielä tällä viikolla ;)
Äitee ja Aatutar 37+3
[b]mellum ja musta_kissa:[/b]Laitoin kuvanne blogiin,toivottavasti saitte osoitteen ja salasanan :)
Mutta voi sen tähäre,kun nua vuodatuksen sivut otti santaha mulla!
Mistä liä johtuu??
Nää ja posti tuntuu kummiski toimivan ok..
Mä vaivaaset 8 kertaa suljin selaimen ja otin uusiksi,kun herjas ja muuta..mutta nyt ne siellä on...
FABLElle PRINSSISTÄ!!!
Joku kyseli tuossa vissii aiemmin miehen mukanaolosta ultrissa ym. Meillä mies on ollut mukana kaikissa neuvoloissa ja ultrissa. Katotaan aina sellainen aika et mies on vapaalla.
Supistelut täällä tais lopahtaa, eihän ne kestäneetkää ku melkein 15h säännöllisinä. Tai tulee kyl vieläkin mut ei säännöllisesti. On vaan maha ja selkä sen verran hellänä ettei oikein kauaa jaksa istua.
Myö herätettiin lapset meidän sänkyyn aamulla kun lähdettiin laitokselle niin tyttö juos alas hirveää kyytiä ja huus vissiin sata kertaa et " NYT SE SYNTYY"
Arvatkaa mikä pettymys oli kun äiti olikin hakemassa koulusta. Ja poitsu oli vedättäny pappaa ihan 100-0 ku oli eka koulupäivä loman jälkeen niin poika jännittää. Olivat ehtineet melkein koulun pihalle asti niin poitsu oli ruvennut itkemään et häntä koskee joka paikkaan. Ei ollu raaskinu pappa " pakottaa" poikaa kouluun. Oli sit ekan päivän kotona.
Nyt huilaamaan ja odottamaan miestä töistä. Meillä lapset nukkuu jo ku eivät olleet oikein nukkuneet aamu5 jälkeen kun myö lähdettiin sinne polille.
Just tänään mietin, että mitenkä Fablen käynistyksen kans on mennyt. Tais se sit lopulta käynnistyä. :)
Mä lähen nyt kauppaan metsästämään puuttuvia ainesosia.. katsotaanpas kuinka käypi,onkos salaperäisestä ihmejuomasta tehoa =) Pitää raportoida tänne sitten,jos jotain alkaa tapahtua tai parin päivän päästä pettyneenä todeta ettei oltukaan valmiita,mutta vahva luottamus on tuohon =)
T:Isa innoissaan shoppailemassa :)
eli nyt pitäis olla kuvan lähteny marialle spostiin. nyt en ehdi enempää ku huippumallit menee jo;).
sapa (itsekin oman elämänsä huippumalli;)))) )
[color=lightblue][size=4] Onnittelut Fablelle pontevasta pojasta!
[color=darkviolet]Alottelen sieltä mihin viimeks jäin. .
[b]Ukko mukana [/b]tutkimuksissa -> oon halunnu vaan tärkeisiin elikkäs np- ja rakenneultrissa oltiin yhessä ja nyt synnytystapa-arviossa. Muuten parempi pysyä poissa :D ja eipä toisaalta vaikka haluais niin ikinä pystyis neuvolaan tulemaan työaikojen takia. Synnytykseen ehottomasti, yksin en lähe ;)
[b]Ardisia [/b]meinasikko isän syntymäkokoo vai muuten geenejä? Jos syntymä niin meillä sit on periytyny multa :O kumma ku mun pitää kaikessa olla poikkeeva. .
Et sitten saanu tahtoa läpi, ku parketti tuli ;)
[b]Pupina [/b]mitenhän vois osittain synnyttää :D erikoinen uni.
[b]Heinä [/b]ihana :D äiti vetää sokeria!
[b]Noopulle [/b]toivottavasti esikoinen ei kovin mustis oo :)
[b]Musta kissa[/b] missähän vaikutat, ku oli niin hyvin tulpana konsonantteja ;)
[b]Mary [/b]suppareihin tehoja ~~~~ vai jokohan oot synnyttäny :)
[b]Moominmamma [/b]no ei oo koolla tosiaan pilattu. Mitehän sais oman peipin kutistumaan. .
[b]Birgit [/b]toivottavasti supparituulet on puhaltanu bd bd.
[b]Leperus [/b]mitenhän meiän pikkuset tottuu siihen etteivät kohta oo niitä pienimpiä? Meillä tosin isoin on yhtä aikaa myös pienin ;)
Niinpä kuontalon mäkin ymmärrän, en pönsää.
[b][size=3]Fablelle onnittelut pikku-ukosta :) joka ei pienimmästä päästä ollukkaa[/size]
[b]Ceciliah[/b] niin sie et aikonu kynsistä hevillä luopua? Mietin ku painajaisesta kerroit.
[b]Tikru [/b]mulla oli synnyttäessä ns. synnytyssukat jalassa vai mitkä putkisukat ne olikaan nimeltään. Tuli mieleen muistoja tuosta, ku puhuit varpaankynsien vilkuilemisesta.
[b]Taikajuoma [/b]huhuu. .uskaltaakohan tuommosta mennä litkimään? Siis jonku kätilön " keksimä" , kerros [b]Ardisia[/b] lisää??
Tänne tuli sitten pääkallokeli. Aamupäivällä sain akan kans tehtyä pikkusen lumiukon niin nyt se varmasti nyykähtää.
Täällä on kuunneltu The Ratzzeja ja Pikku Oravia ja tanssittu tänään akan kans :) Mahtanu olla näky, mut onneks oltiin kahestaan. Akka lauleli vessassa Hard Ratzz Halleluja ja suihkusta kuulu Taivas lyö tulta. .jne :D
Äh, aattelin lämmittää saunan, mut ehän mie kerkee ku Täydelliset akat alkaa! Pitää lähtee ruiskun alle. .
[color=473C8B][b]Sunmom:in pikku-ukko on syntynyt tänään,eli 8.1 klo 6:28
Mittaa " pikkuisella" on: 4065g ja 51cm
[color=4876FF][size=4]Onnea Sunmom Pikku-Ukosta !
[color=8B2252]Mutta huoh.. koskas mää saisin ilmoitella?? mää kovasti ottaisin jo vuoro lappua :)
tultiin just äsken " lenkiltä" lasten kanssa ja nyt turvottaa ( tähän turvotukseen ei taira auttaa mainoksen digitevum essensis,vai mikä lie? )..ihan hirvee turvotus taas päällä!
Mutta jos ei muita oireita oo,niin turvotus on vissii ok oire,ettei mitää hätää oo??
Vai [b]taikajuomaa[/b] ,voisin kokeilla,onkohan vaan kui pahaa??,mä en niin kova inkiväärin ystävä oo.. luulen että ton teho perustuu siihen että juot suht ison määrän ja noi väkevät mausteet siinä pistää vattan tyhjenemään..*miettii maalaisjärjellä*
Jos kokeilis extra vahvaa chili con carnea ?? *nyt alkoi masu murista*..Nam!
nyt laittaa peittua kersaan korville :)
Aikas pitkä projekti taisi olla Fablella, mutta tulihan siitä sitten mahtava palkintokin! Mua alkoi nyt kyllä taas pelottaa tuo oman vauvan koko, kun ei tuo Fablen pojukaan tosiaan pienimmästä päästä ollut ja saman huolen kanssa tässä painiskeltiin koko syksy... Hirmu huono omatunto kaikista näistä herkuista mitä oon tässä äippälomalla vetänyt naamaan, mutta oikeesti kun ei tässä elämässä paljon muutakaan iloa oo tällä hetkellä. Tai siis on tietty iloa, mutta aika rajallista tuo tekeminen, niin tulee sitten syötyä. *huokaus* Täytyy ihan todella nyt tsempata, kun en jaksa uskoa, että tää tästä etuajassa syntyisi, sehän kompensoisi kyllä painoa.
Ihania masukuvia olitte laittaneet, täytyy yrittää itsekin aktivoitua, jos tuota uutta kameraa vaan osaa käyttää. Ja ihan normaalikokoiseltahan Ceciliahin masukin näytti minusta, ei mitenkään liian pieneltä :) Vaude minkä kakun Maria oli tekaissut, varmaan kelpasi pikku herralle oikein hyvin!!
Tänne ei mitään uutta. Flunssa päällä edelleen koko poppoolla. Ihan outoa, et ollaan niin perusterveitä kun vaan ihmiset voi olla ja sit kun loppuu hoito- + työura, niin alkaa sairastelut. Kai täällä kotona on niin epäterveellistä ;)
Ardisia, mihin tuon ihmejuoman teho perustuu?? Ehkä sitä täytyy sitten itsekin kokeilla, jos oikein käy tämä olotila kypsyttämään. Varsinkin jos te kaikki nyt lipitätte sitä tänään ja huomenna on kaikki synnärillä :) Neuvolantäti muuten sanoi, että tammikuussa on (ainakin täällä) tosi paljon synnyttäjiä. Apuva, toivottavasti sinne sekaan mahtuu sitten joskus...
Voikaahan hyvin sekä masut että vauvautuneet!!
Ariella 37+2
olis itkettäny kun olisin huomannu että huippumallien eka jakso ois jääny väliin!!!
Huhhuijaa tää on " hieman" tulista tää juoma =D Mitenköhän ihmeessä saan juotua tässä illan aikana 8dl sitä..Olin melkein varma kun kauppaan lähdin ettei meiän lähikaupasta mitään tuoretta innkivääriä saa mutta kas kummaa siellähän sitä oli iso kasa :)
Mut nyt rentoutumaan ja juomaan!
T:Isa
Pitäkää peukut pystyssä!
Mitä mammat oikein touhuaa viikonlopun aikana, kun on taas näin alkuviikosta kovasti paljon vauvauutisia ;)
( . ) Kyllä voi h:n kuustoista mikä kolotus ja pakotus tuola nivusissa on. Ja tällä kertaa säteilee&puristaa ihan huolella reiden juureen. Voi prkl. Ja tätä vielä muutama viikko??! Haaveilin tänään kauppareissusta markettiin, mutta eipä ole iskiaksen ja näiden nivusien kanssa asiaa muutaku postilaatikolle! Pidin tänään sokerimittauspäivää, mutta kun mies toi illalla suklaalevyn kaupasta, heitin hyvästit sokerimittailulle. Eihän tätä kolotusta kestä ilman suklaata!!
Maria: Onnea iskiaksesta, se teköö justihin tuota voimattomuuren tunnetta. Jotta ku kulijet portahis, pitele kaiteesta kiinni, siltä varalta jotta kinttu pettää!
Ja mitä terhojen marssijärjestykseen tulee: vielä pari päivää tälläistä vointia, niin mä meen kyynärpäätaktiikalla jonon hänniltä ohitte! ;)
L ja ärräpäät
pst. Voisko joku terhoista alkaa tehtailla tuota Ardisian ihmejuomaa, pullottaa sitä ja pistää postissa munkin osoitteeseen? Tilaan 5 litran kanisterin. Sehän vois olla nimeltään vaikka " Terhon tulinen tujaus" .
Pitää vissiin käydä ostamassa aineet sitä varten huomenna. Tänään en vielä uskaltanut vaikka epätoivoisen kypsä olenkin tähän raskauteen jo! ;) Tulkaahan raportoimaan auttaako niin tietää sitte itekin nauttia!
FABLElle ja SUNMOMille paljon onnea potrista pojista! Teillä oli lasketut ajat samaan aikaan ku mulla ja ryökäleet, menitte jo pyöräyttämään!
LEPERUS: onpa teillä ollut siellä ikävä perhetapahtuma! Voimia tukiessanne miehesi veljen perhettä!
Poika lähetettiin aamupäivällä kesken koulusta kotiin kun oli huonovointinen. Sai vissiin naapurin lasten vatsataudin. Ja mä kans. Vatsa ollu kuralla ja paha olo, mut onneks yläkautta ei ole tullu mitään! Kylmä hiki vaan otsalla ja pyörryttää.. Toivottavasti jäis tähän. Supistellutkin on koko päivän muttei mitään säännöllistä tai en ole jaksanu kellottaa. Jotenki usko mennyt näihin mun suppareihin vaik olis kuin kipeitä. Lapsiveden menoa jäänkin odottelemaan!
Despikset jatkuikin jo...
t. H
Onnee HIIIRVEESTI fable ja sunmon omista kääröistä,tahtoo kansa...ja nyt vielä enemmän kun kävin sielt blogist kahtoon niit syötävän ihania vauvoja...
Zatu:vaikutan täält p-savost käsin.
( . ) olin siel neuvolas sf-mitta pienentyny sentillä elikäs nyt se on 37,hemppa taitaa olla vihdoin nousemassa päin,ol noussa 114,hyvin on sintti kiinnittyny (kai mie ymmärsin oikein)ja pää on rt.paino tippunu 333/vko viime käynnist(18.12.06).eli alla lähtöpainon ollaan vielkii vaikka pelkäsin et ois joulun seutuun pompsahtanu monta kiloo...
Meiän eukko otti piikkisä nätistä pikku itku ja sit ol kiire nuiottaan pupua seinält et unohtu itkut.nytton sit nukkumassa ja pikku kitinätä näkkyy olovan joten tää mamma saattaa hyvinnii pyöriä pitkään konneel ens yönä..
tän päivää tuntunu et tulis sillon tällön lapsvettä tihkuttamalla pieniä määriä mahollisimman pitkään vaan yritän olla kotona ettei tarviis ton eukon hirmu pitkään hoios sit olla..jos viel samanlaisii tuntemuksii huomen nii soitan vähintää tuonne KYS:ille.
tuos yritin kerrannii ruveta ajoissa nukkummaan mut puol kympin tienoon heräsin sitten...mielessä näin unta koko ajan et nyt syntyy nyt syntyy tu ihan hirveesti vesiä pihalle..aikasa sitä ajatusta pyörittäessä sitä sit piti nousta ja lähtee sekkaamaan tilanne...uni ol muutennii levotonta...
no taianpa ottaa vauva-lehen kätteen ja lähtee sänkyyn lukemaan sitä..
T:Musta_kissa
Kivoja uutisia jälleen..
Maria-79: Laitoin sähköpostia sulle, siel ois musta tänään otettu masukuva.. en kyllä oo aikasemmin laittanut, joten en tiiä osaanko käyttää sitä blogia.. Kai saan osallistua siihen?
NASU: Sinä onnekas! Sait jo torstaille ajan..minä joudun kituuttaan ens maanantaille...ellei aikasemmin tapahdu jotain. Tsemppiä!
mellum ja peukaloinen 41+1