Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EIPÄ TARVITSE TUNTEA HUONOMMUUTTA LASTEN HOITOON VIEMISISTÄ ENÄÄ

Vierailija
08.01.2007 |

Aika kamalia juttuja täällä kirjoitellaan, miten vanhemmat vievät isompia lapsia (koko)päivähoitoon vaikka ovat itse vauvan kanssa kotona. Nuo erityislapset ovat ihan asia erikseen, ja niin ikään myös vähän vanhemmat, yli 3-vuotiaat lapset. Heidänkin kohdallaan kokopäivähoito ko. tilanteessa tuntuu vähän paksulta.

Itse olen mennyt töihin molemmista lapsista heti äitiysloman jälkeen mutta esikoisen hoito on saatu järjestymään isä- ja mummovoimin niin että hän aloitti nyt 3-vuotiaana päiväkodissa. Kuopus on 1.5-vuotias ja häntäkin isä hoiti kotona kunnes päiväkoti kutsuu häntäkin nyt vuoden alusta siis.

Hoitopäiviä tulee 10-12/kk, hoidamme lapsia kotona itse niin paljon kuin voimme. Työmme ei ole kokonaan virka-ajalla tapahtuvaa eli teemme myös öitä ja viikonloppuja. Olen nytkin itse töissä ja olen koko yön. Mies lähtee aamulla töihin ja jään lasten kanssa, tietenkin, kotiin sitten eikä heidän tarvitse mennä päiväkotiin.

Vaikka olenkin työorientoitunut, olen lapseni itselleni tehnyt ja haluan olla kaiken " muun" liikenevän ajan heidän kanssaan ja pyrkiä pitämään hoitopäivät muualla kuin kotona minimissä.

Kyllä, olen sitä mieltä että tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus tulisi automaationa poistaa. Erikoistapaukset on sitten erikseen.

Eipä tarvitse enää luimistella jatkossa. Uskomattomia juttuja jos totta pitävät nämä ketjujen vastaukset, joissa jopa vain vuoden ikäisiä on viety hoitoon vauvan ja äidin tieltä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sinun tarvitse tuntea huonommuutta toisten äitien edessä. Lapsellesi olet vastuussa siitä miten häntä hoidat, et tämän palstan äideille. Ja sama pätee kaikkiin muihinkin täällä. Tunne syyllisyyttä ratkaisuistasi tai ole tuntematta, mutta tee se lastesi takia, älä muiden äitien!

Vierailija
2/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kovin ahkeraan surffaile av-palstalla jotta kaipaisin täältä hyväksyntää ;-).

Se vain on niin tehokkaasti julkisestikin keskusteltu, miten tämä päivähoitoon ylipäänsä lapsen vieminen tuntuu nykypäivänä olevan rikoksista suurimpia. Jotenkin aika on sellainen että naista pidetään itsekkäänä jos hän lähtee " aikaisin" töihin kuten itse olen tehnyt.

Tai, ehkä olet oikeassa. Ehkä se on osittain myös omassa päässäni. Ehkä se on on tämä äitiyden ja vanhemmuuden ikuinen dilemma. Minulla on vaativa työ ja töissä ikävöin lapsiani, kotona taas mietin välillä miten olisi opiskeltava ja luettava taas yksi artikkeli lisää jotta viisastuisi...

pysähtyä hetkeen ja nauttia siitä. Olen opetellut sitä, osaan jo sitä, mutta en täysin vielä taida.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onkin tilivelvollinen tekemisistään toisille äidille, viis siitä miten pompottelee omia lapsiaan. Ehkä se säännöllinen päivähoito voisi tehdä sunkin lapsille hyvää, olisi edes jotain pysyvyyttä heidänkin elämässään.

Niin ja tiedätkös, jos se sinun haaveesi toteutuisi ja subjektiivinen päivähoitooikeus poistuisi, eipä olisi kenelläkään epäsäännöllisesti työtätekevällä mahdollisuutta päivähoitopaikkaan. Työttömänä joutuisivat olemaan kotona lapsia hoitamassa.

Vierailija
4/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla joku typerä provo.

Vierailija
5/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin on... Mutta olen silti tyytyväinen ratkaisuihini. T: 2.

Vierailija
6/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon saisikin muistaa meistä jokainen kun näitä ratkaisuja pohdimme.

Vierailija
7/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin olet yön töissä, sitten aamulla mies lähtee töihin kun sinä tulet kotiin. Milloin sinä nukut? Miten jaksat hoitaa lapsia koko päivän kun ensin olet valvonut yön putkeen?

Vierailija
8/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ensin olet yön töissä, sitten aamulla mies lähtee töihin kun sinä tulet kotiin. Milloin sinä nukut? Miten jaksat hoitaa lapsia koko päivän kun ensin olet valvonut yön putkeen?

Vierailija
9/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt siis töissä ja saatan päästä hetkeksi nukkumaan. Jos en, niin ei voi mitään.

Nukun lasten kanssa päivällä. He menee päiväunille yhdentoista jälkeen. Kyllä minä siihen asti jaksan.

Enkä todellakaan koe olevani superäiti, huom. ysille. Typerä huomautus.

ap

Vierailija
10/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIPÄ TARVITSE TUNTEA HUONOMMUUTTA LASTEN HOITOON VIEMISISTÄ ENÄÄ

Nyt kun ei itse enää tarvitse, niin muilta voisi oikeuden ottaa pois.

(Tyypillinen oikeistolainen ajattelutapa.)

Vierailija
11/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko useinkin toisten ihmisten asioiden pohtimista pienessä päässäsi? Mitä se sulle kuuluu, minkä ikäisenä ihmiset vievät lapsiaan hoitoon? Ei ole sun tehtäväsi sitä päivitellä ja pähkäillä. Pidä huoli omista asioistasi.

Ja ps. et ole yhtään sen parempi äiti kuin sellainen joka laittaa kenties jo alle vuoden ikäisen hoitoon!!!!

Vierailija
12/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei selviä noin pienellä unimäärällä sairastumatta.

Vierailija
13/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. alle 1- vuotiaan VAUVAN hoitoon laittanut työssäkäyvä ÄITI.

Vierailija
14/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsistasi ei kehity sosiaalisia, kun eivät saa leikkiä toisten lasten kanssa.

Vierailija
15/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet siis aamulla töistä. leikität ja ulkoilutat lapsiasi. kauanko aiot jaksaa ja minkälaista hoitoa lapsesi saa, kun äitiä väsyttää. entäs sitten, kun lapset ei nuku enään päikkäreitä. sinä vaan valvot. viisas äiti menee yövuorosta nukkumaan. enpä jaksais sun elämää, mut silti en osaa arvostaa sua. suhun on vaikuttanut liikaa nää av palstan keskustelut. äidin on tärkeä myös huolehtia omasta unentarpeesta, että jaksaa lapsiensa kanssa.

Vierailija
16/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on unettomuuden takia useampi ihminen joutunut sairaalahoitoon vakavasti sairastuneena, äitejäkin. En uskaltaisi panna omaa mielenterveyttäni tuollalailla koetukselle.

Vierailija
17/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa jos ei saa riittävästi nukuttua, tämä on kylmä fakta.

Vierailija
18/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritimme myös hetken tuota yövuorosta kotiin lasten kanssa nukkumatta -systeemiä. Pari kk meni ok mutta ei sitä (tai ainakaan minä) pidemmän päälle jaksa. Mitä iloa lapsella on sohvalla makaavasta kiukkuisesta äidistä ?

Vierailija
19/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin pari hoitopäivää kuuss lisää ja pirteämpi äiti

Vierailija
20/26 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse olen mennyt töihin molemmista lapsista heti äitiysloman jälkeen mutta esikoisen hoito on saatu järjestymään isä- ja mummovoimin niin että hän aloitti nyt 3-vuotiaana päiväkodissa.