Kumpi mielestäsi parempi: -30 pakkasta vai +30 hellettä?
Kommentit (624)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsen -30 c astetta. Aina voi pukeutua, mutta helteellä, jos ei ole ilmalämpöpumppua elämä on tuskaa. Etenkin kun mulla oli nesterajoitus, makasin vain sängyssä kaikki ikkunat auki ja imin mehujäätä. Nyt kun on pakkasta niin kotona lämmöt päälle ja ulos mennessä sopivasta päälle niin kun liikkuu reippaasti tulee lämmin.
Meillä ei ole ilppiä eikä tule. Silti aina ja ikuisesti helle! Yläkerrassa on hellejaksolla aina joku 30 astetta lämmintä, mutta minua ei haittaa. Viime aikoina on ollut niin viileitä kesiä, että olen nukkunut läpi kesän untuvapeitolla.
Missähän tynnyrissä olet elänyt kun tämä kesä pois lukien on viimesinä 3 kesänä ollut tappohelteet. Nyt pitkästä aikaa normi suomikesä niin hellehullut märisee kun paleltaa!
Halvemmaksi tulisi se helle. Ilmalämpöpumppu viilentämässä vie paljon vähemmän sähköä kuin talon lämmitys kovilla pakkasilla.
Vierailija kirjoitti:
+30 ehdottomasti parempi,olin joskus Turkissa varjossa oli +40 ja auringossa +60 hyvin senkin viikon selvisi.
Välimerellä kuumempi keli tuntuu usein miellyttävältä, kun täällä kovat helteet ovat usein tunkkaisen tuntuisia. En silti valita. Jos tässä maassa ei mitään muuta hyvää olekaan, niin vuodenaikojen ja kelien vaihtelu on plussaa. Olisi tylsää, jos olisi aina samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
-30 ei pysty olla ulkona ollenkaan, +30 pystyy hyvin olla rannalla, uima-altaalla ja merellä 😊
No ehkä jos ei tarvii töissä olla..!
Minulle kesällä riittäisi +18 Ei ainakaan päälle +25 Talvella käy tuo-30 Kun ei se kova pakkane koko talvea ole. sellainen - 15 / -20 on hyvä.jopa -25
+22C optimi, joten valinta on lähempi 30C.
Kotona on nyt Ilppi, joten enää ei hikoilla sisällä.
Helle mieluummin. Pärjään sen kanssa kylmää paremmin. +30 astetta ei ole edes paha -30 asteeseen verrattuna.
Olin kesän Keski-Euroopaassa. +30-35 oli lähes koko ajan. Tuohonkin vaan tottui.
Vierailija kirjoitti:
Olin kesän Keski-Euroopaassa. +30-35 oli lähes koko ajan. Tuohonkin vaan tottui.
Huonompikuntoisten ja vanhusten henki vaarassa, mutta mitäpä siitä...
Helle parempi. Varmaan aika monen muun omakotitalossa asuvan mielestä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonompikuntoisten ja vanhusten henki vaarassa, mutta mitäpä siitä...
Kova pakkanen on heillekin pahempi.
Pakkaseen voi pukeutua mutta hel****nmoiselta helteeltä on vaikea suojautua.
Pakkanen! Asun Lapissa ja pohjoisen luonto on silloin kauneimmillaan. -30 ei ole vielä liian kylmä ulkoilulle kunhan liikkuu rauhallisesti ja pukeutuu järkevästi. Innolla jo odottelen tulevaa talvea…
No kummallakaan säällä en ulos lähtisi kuin pakon edessä.