Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?
Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.
Kommentit (165)
Sellainen, joka osaa pukeutua sään mukaisesti. Lasten kanssa ulkoillaan ihan normaalisti. Merinovillaa, laadukkaat ulkovaatteet ja kengät jne.
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustalvisää tämä on. Lapsena sitä tuli seistyä ja hytistyä koulubussia odottamassa vastaavissa keleissä paljon huonommilla varusteilla. Nyt on merinovillakerrastoa, tuulen- ja vedenpitävää untuvatakkia ja kengät lammaskarvavuorella eikä kyllä tule yhtään kylmä, vaikka minulla on tosi huono ääreisverenkierto. Kasvoihinhan tuo pakkanen ottaa, mutta käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta.
Inhoan kesähelteitä, mikä tahansa yli +25 on kärsimystä!
Lopeta jestas sentään sen vetisen voiteen käyttäminen ennen ulos menoa! Se sun naaman palelluttaa, kun vesi jäätyy! Ilman voiteita ja meikkejä ulkoillaan pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ulkona tarkenee eskimot ja jääkarhut. Ihminen on lähtöisin Afrikan lämmöstä. Ei sitä välttämäti tiiä kussa kohti maanpintaa Edenin puutarhaparatiisi oli 6000 v sitten, jos kaikki maa oli vielä yhtennä könttänä eikä maanosiksi silpuuntuneena. Uudelleenlevittäytyminen vedenpaisumuksen jälkeen ainakin alkoi sitten Araratilta
Minä olen varmaa eskimon syönyt jääkarhu. Tai karhun syönyt eskimo. Ei palella.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on järkeä tarpeeksi pukeakseen tarpeeksi lämpimät vaatteet. Esim. minä!
Kuinka puet nenäsi? Entä miten puet nielun, jonka kautta hengität?
Muistan kun pappa kertoi lähteneensä rintamalle talvisodan aikaan ja oli - 40. Ei tainnut olla goretexia tuohon aikaan. Niinpä vain selvisi. Heiniä laittoi kenkiin ja sanomalehtiä paidan alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perustalvisää tämä on. Lapsena sitä tuli seistyä ja hytistyä koulubussia odottamassa vastaavissa keleissä paljon huonommilla varusteilla. Nyt on merinovillakerrastoa, tuulen- ja vedenpitävää untuvatakkia ja kengät lammaskarvavuorella eikä kyllä tule yhtään kylmä, vaikka minulla on tosi huono ääreisverenkierto. Kasvoihinhan tuo pakkanen ottaa, mutta käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta.
Inhoan kesähelteitä, mikä tahansa yli +25 on kärsimystä!
Lopeta jestas sentään sen vetisen voiteen käyttäminen ennen ulos menoa! Se sun naaman palelluttaa, kun vesi jäätyy! Ilman voiteita ja meikkejä ulkoillaan pakkasessa.
:D Höhlä. Ne voiteet katsos imeytyvät ihoon. Toisilla nyt vaan on esim. couperosa ja iho kylmälle herkempi.
-eri
Mä osaan nautti talvesta silleen, että mä laitan ruumisosaan paljon vaatetta eli kerrasto, väliasu, ylimääräinen paita, kaulaliina, toppapuku, topparukkasen ja talvikengät. Mutta pää on paljaana ilman pipoo, että ylimääräinen lämpö haihtuu ja saa kokee raikkaan pakkasilman iholla. Eilen olin 1,5 tuntia 27 asteen pakkasessa eikä jäätynny korvat eikä naama. Tosi mukava olla ulkona eikä yhtään kylmä. Kun muuten palelisin kun oon niin laiha.
Vierailija kirjoitti:
Iho ei tykkää myöskään kylmästä. Lutrasin juuri käsiin kosteusvoidetta reilusti. Kosteusvoidetta kuluu talvipakkasella purkkitolkulla.
Sama minulla. Rasvoista huolimatta sormien iholla pieniä haavoja/halkeamia. Todella arka iho. Atooppinen iho ei tykkää talvesta ja pakkasista.
Sellainen joka osaa pukeutua ilman mukaan
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella musta tulee aivan vietävän kiukkunen ja vihanen. Raivosin auton ovelle ja lämmitystolpan roikalle, kun tulin kotiin. Raivosin tolpan kellokytkimelle. Rauhotun kyllä yleensä heti, kun pääsen sisälle lämpöseen. Mutta pakkasella musta kannattaa pysytellä kaukana.
No sehän onkin noiden mainitsemisiesi vika että et kestä pakkasia.
Voi jeesus teidän lumihiutaleiden kanssa, miten teidät on kasvatettu niin herkkiä että pakkanenkin saa hermot menemään
Minä seisoin sunnuntaina kolme tuntia Tavastian ulkopuolella kun odotin keikkaa. Muuten ei mitään ongelmaa, mutta naamaa hieman pisteli ja reisiä sekä sääriä. Olisi pitänyt laittaa ehkä kahdet housut. Mutta kannatti, pääsin eturiviin. Toki silloin oli vain -16 astetta ettei mitenkään oikeasti kylmä.
Oli pakko tänään tehdä puolitoista tuntia lumitöitä 30 asteen pakkasessa, kolasin lunta kivijalkaa vasten. Laitoin päällekkäin kaksi toppapukua ja oli kuuma. Lopuksi olin ihan hiessä. Yleensä kasvoni ja kädet palelee jo 20 asteessa pahasti normivaatteilla, mutta mulla on teoria että jos kroppa ei palele, myöskään kasvot ja kädet ei palele.
Vierailija kirjoitti:
semmoone kekä on ekrrospukeutunut eli ei mitään mitään legginejä, nilkkasukkia, converseja ja napapaitaa
Mitenkäs te osittain kirjoitustaidottomat selviätte pakkasella?
Vallitsevassa säässä pärjääminen on vain asenne- ja pukeutumiskysymys.
Metropolia Amkis oli legendaarinen Shortsimies joka veti tpaita ja shortsit päällä oli sitten +30 tai -30.
Nahkarukkasissa ei palele käsiä yhtään ja kun vetää toppatakin karvareunaisen hupun pipon päälle se tekee mikroilmaston kasvoille, eikä tarvita kommandopipoa. Toppahousut ja uggit jalkaan.
Vähän aikaa tarkenee hyvin. Tykkään kyllä, kun on niin kaunista!
Normaali suomalainen, jolla asianmukaiset TALVIVAATTEET päällä.
Vierailija kirjoitti:
Iho ei tykkää myöskään kylmästä. Lutrasin juuri käsiin kosteusvoidetta reilusti. Kosteusvoidetta kuluu talvipakkasella purkkitolkulla.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kannattaako-kasvoja-suojata-vaselii…
Kasvoja suojaa kypäräpipo, pipo, kauluri, kaulahuivi... Työkäsineissäni on myös pysyneet kädet lämpiminä -32 asteessakin. Ja olen pahemman luokan vilukissa, mutta ulkotyö on opettanut pukeutumaan lämpimästi.