Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?
Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Meillä - 31 astetta ja lenkkeilen suomenlapinkoirani kanssa, joka nauttii kovasti pakkasesta. Pukeutumiskysymys!
Minun koira ei nauti, tutisee kylmästä paksusta turkista huolimatta. Vaatteita ei ole tottunut käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ulkona tarkenee eskimot ja jääkarhut. Ihminen on lähtöisin Afrikan lämmöstä. Ei sitä välttämäti tiiä kussa kohti maanpintaa Edenin puutarhaparatiisi oli 6000 v sitten, jos kaikki maa oli vielä yhtennä könttänä eikä maanosiksi silpuuntuneena. Uudelleenlevittäytyminen vedenpaisumuksen jälkeen ainakin alkoi sitten Araratilta
Ap lienee muuttanut Suomeen jostain lämpimän sään maasta.
Ajattelin lähteä, kun on vain -23 ja tyyntä. Eilinen -30 oli liikaa. Kerrospukeutuminen, kasvojen suojaaminen ja liike pitää lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Iho ei tykkää myöskään kylmästä. Lutrasin juuri käsiin kosteusvoidetta reilusti. Kosteusvoidetta kuluu talvipakkasella purkkitolkulla.
Ruokavalio. Ihminen on sitä mitä se syö.
Kesälenkkareilla ja paksuilla sukilla pärjäsi maanantaina.
semmonen nainen jolla on kuumaverinen keho ja alakerta märkänä aina
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin lähteä, kun on vain -23 ja tyyntä. Eilinen -30 oli liikaa. Kerrospukeutuminen, kasvojen suojaaminen ja liike pitää lämpimänä.
Kyllä, kun ulkona liikkuu lämpötilaan lisätään +10 astetta.
Hyvin tarkenee kun pukeutuu kerroksiin ja oikeisiin materiaaleihin. Liikkeessä pysyminen auttaa myös.
Valitsisin paukkupakkaset ähkyhelteen sijasta aina.
karjalaiset pärjää hyvin ihan villapaidalla ain.
Tottuneita työntekoon pakkasella ja sotimiseenkin.
Vähän eritekoa kuin muu kansa on karjalaiset.
Varmaan joku lihava. Minä laiha meinaan jäätyä pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, jolla on järkeä tarpeeksi pukeakseen tarpeeksi lämpimät vaatteet. Esim. minä!
Ei auta kasvoihin mitenkään. Ja kenellä on sellaisia megalapasia ettei sormet jäädy???
Minä! Tänäänkin olen käynyt jo kolmesti koiran kanssa ulkoilemassa. Pukeutumiskysymys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho ei tykkää myöskään kylmästä. Lutrasin juuri käsiin kosteusvoidetta reilusti. Kosteusvoidetta kuluu talvipakkasella purkkitolkulla.
Ruokavalio. Ihminen on sitä mitä se syö.
Hohhoijaa taas. Jos iho-ongelmat ratkeaisivat ruualla, olisi se monelle suuri helpotus. Kärsin psorista ja se riehaantui aina talvella. Kesällä tulee syötyä paljon huonommin kuin talvella, mutta iho on parempi.
Eihän nyt ole edes kylmä, normaali pakkasää, meillä on -26 kävin tänään hiihtämässä, tein vähän pihahommia taidetaan mennä koko perhe laavulle illalla paistaa makkaraa ja kattoo tähtiä. Oikeanlaiset vaatteet ja kerrospukeutuminen.
PKS, N66 ja M74, molemmilla useampia perussairauksia ja liikkuminenkin hidasta ja hankalaa. Kävimme aamulla 2 km kävelyllä - 20 asteessa. Kerrospukeutuminen on kaiken A ja O. Ei tarvitse uutta talvitakkia! Itsellä 4 erilaista paitaa alla ja villatakki + laskettelutakki. Maiharit, tiheät bambusukat sekä itse kudotut bambusukat. Kädissä ohuet hansikkaat, niiden päällä merinovillatumput. Kaikki kirppareila hankittua vuosien aikana. Miehelllä vanhat hiihtovarusteet (entinen aktiiviharrastaja). Hyvin pärjäsimme. Pakko päästä ulos kerran päivässä, muuten tulee vaan jäätyä sohvalle makaamaan. Muuten - pahempia ovat ne kesän yli + 25 asteen helteet, silloin ei mikään auta.
Merinovilla kypärä myssy, ei jäädy naama
oon ite karjalainen ja kävin juoksemassa vaikka pakkasta oli -26 c.
Eipä tuntunut missään. Villasukat kun pistää lenkkitossujen päälle niin pysyy lämpösenä varpaat.
Ei pysty. Vaatteet on kalliita. Laskut ja ruoka ajaa ohi.