Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?

Vierailija
03.01.2024 |

Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.

Kommentit (165)

Vierailija
101/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä - 31 astetta ja lenkkeilen suomenlapinkoirani kanssa, joka nauttii kovasti pakkasesta. Pukeutumiskysymys! 

Koira parka, jos osaisi puhua pyytäisi nopeesti sisälle.

Vierailija
102/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tarpeeksi lämpimiä talvivaatteita, eikä ole just nyt rahaa ostaakaan sellaisia, joten pysyn sisällä sikäli kun voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole ihmisen keliä. Odotan loskakeliä ja kesän lämpöä.

Vierailija
104/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla pihalla näytä ketään liikkuvan. Menisivät nyt kaikki hiihtämään ja lenkkeileen jotka siitä kesällä haikailevat.

Olkaapas nyt reippaita.

Vierailija
105/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee koko maalle tämä kylmyys. Lämmittäminen ja rikkimenneitten putkistojen maksaminen.

Vierailija
106/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kun omistaa vaatteet keliin kuin keliin kuten minä.

Vierailija
107/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

semmoone kekä on ekrrospukeutunut eli ei mitään mitään legginejä, nilkkasukkia, converseja ja napapaitaa

Eilen tuli vastaan iso mies, jolla vilkkui napa paljaana sekä vatsan alaosa eikä hattua tai hansikkaita. Siitä ei ole tietoa, miten pitkä taipale oli takan ja edessä. Itse suosin kerrospukeutumista ja ihan pyöräilen vaikka kolmenkympin pakkasilla.

Vierailija
108/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kun omistaa vaatteet keliin kuin keliin kuten minä.

Mulla on vaatteet keliin kuin keliin mutta en silti tykkää ulkoilla näin kauheella kylmyydellä.

Vierailija
109/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kukaan liikukaan.

Vierailija
110/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavat pärjää koska läski lämmittää :)

Ei lämmitä talvella. :D

Vierailija
111/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen keski-ikäinen nainen. Tykkään ulkoilusta ja liikkumisesta. Tänään kävin parin tunnin kävelylenkillä. Lähtiessä oli -25 astetta. Ei palellut. Päällä oli: merinokerrasto, villapohjasukat, villatakki, ohut toppatakki, paksu pipo, kahdet lapaset, kaulaliina ja kunnolliset talvikengät. 

Vierailija
112/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi hengittää näin kylmällä ulkona, alkaa yskittämän liian kuiva ilma.

Vierailija
113/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarkenen, mutta en mäkään nyt ihan varta vasten ulkoilemaan tuonne pihalle mene, vaan kävelen töihin. Mulla on merinovillakerrasto ja sen päällä housut ja huppari. Housujen päälle vedän vielä säärystimet. Toppahousut jalkaan ja niiden päälle paksu villahame ja sitten päällimmäiseksi pitkä villakangastakki. Päähän kypärämyssy (joka suojaa myös kaulaa) ja pipo ja hupparin hupun vedän päähäni (koska villakangastakissa ei ole huppua ja huppu tekee kasvojen ympärille suojaavan mikroilmaston). Poskien suojaksi vielä joku tuubihuivi (mulla lapsena paleltui posket ja ne edelleen on tosi herkät kylmälle). Kädessä mulla on hansikkaat ja niiden päälle rukkaset. Jalkaan ohuet urheiluvillasukat ja lämpimät kengät. Lopputulos on se, että naamaa ja varpaita lukuunottamatta mulle tulee kävellessä jopa kuuma.

Vierailija
114/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavat pärjää koska läski lämmittää :)

Ei lämmitä talvella. :D

Kyllä rasvakerros suojaa elimiä pakkaselta. Sille on syynsä , miksi kylmässä ilmastosa asuvat ovat yleensä vähän pulleampia.

Vierailija
115/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen joka raivoaa kesällä, jos lämmintä on plus viisi astetta. Kärsimys tuollaisessa helteessä on kuulemma kamala 

No kyllä v*tuttaa jos kesällä on +5, kesällä kuuluu olla lämmin! Helteestä nautin, mutta kykenen aivan hyvin ulkoilemaan -26 pakkasasteessakin. Pukeutumiskysymyshän se vain on. Sisälämpötilan pidän kuitenkin mieluusti melko lämpimänä, ettei tarvitse koko aikaa pitää älyttömästi vaatetta päällä.

Vierailija
116/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin just, että olen saanut tänään paljon aikaiseksi. Matkasin fillarilla töihin, sieltä kauppakeskukseen, sieltä kirppikselle ja sieltä tänne elokuvateatteriin. Täältä vielä himaan.

Kyllä nämä säät vetävät maitohapoille ja tuo kova pakkanen vaan kasvattaa luonnetta 💪

M30

Vierailija
117/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka osaa pukeutua sään mukaan ja tarkenee avannossakin.

Vierailija
118/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merinokerrasto, fleecekerrasto, villapaita, toppahousut, untuvatakki, merinosukat, paksut villasukat, kunnon talvikengät, lapaset, rukkaset, paksu pipo, huppu päähän ja villahuivi kaulaan. Näillä tarkenee kyllä. Laskettelemaan mennessä laitoin kevytuntuvatakin laskettelutakin alle ja buffin kasvojen suojaksi, silloin tarkeni rinteessä liki -30 asteessa, toki lyhyempiä aikoja kerrallaan. 

Vierailija
119/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

semmoone kekä on ekrrospukeutunut eli ei mitään mitään legginejä, nilkkasukkia, converseja ja napapaitaa

Eilen tuli vastaan iso mies, jolla vilkkui napa paljaana sekä vatsan alaosa eikä hattua tai hansikkaita. Siitä ei ole tietoa, miten pitkä taipale oli takan ja edessä. Itse suosin kerrospukeutumista ja ihan pyöräilen vaikka kolmenkympin pakkasilla.

Mun kotiseudulla liikkuu eräs nuori mies tänä talvena t-paidalla ja shortseilla. Ihan kaheli varmasti on, jos näilläkin keleillä ei pukeudu paremmin.

Eri

Vierailija
120/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan palelemista, joten vaatetta tarttee paljon. Olen luopunut ajatuksesta ettei toppahousuissa muka voisi mennä töihin tai kaupungille, joten ei enää tartte kiukutella kylmyydestä. Eihän sitä samalla tapaa tule ulkoiltua tällä säällä kuin lämpimämmällä, ei koiratkaan tarkene kuin lyhyitä lenkkejä, mutta tarvittaessa pystyn kyllä ulkoilemaan. Mikään kovin sykettä nostavaa urheilua ei toki pysty kun käy herkemmin henkeen.