Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen ihminen tarkenee ulkona näillä pakkasilla?

Vierailija
03.01.2024 |

Miten kukaan voi olla ulkona? Aivan järkyttävän kylmä. Tulispa jo kesä.

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen, terve ihminen siellä tarkenee, kun on edes sen verran päässä älyä, että osaa pukeutua lämpimästi koko vartalon ja erityisesti pään suojaavaan vaatetukseen.

Erityisenä paleltumisesimerkkinä muistan erään moottoripyöräkerholaisen, joka noin 25 asteen pakkasella tuli vastaan kalju pää paljaana ja lystikkään vaaleanpunaisena hohtaen vain noin 300 metrin kävelymatkan jälkeen!

Vierailija
42/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylmä tuolla on kyllä.Parkatakin alle oli fleece laitettava kun ei riittänyt.Mutta pukeutumiskysymyshän tuo on.Naamalle pitäisi joku parempi keksiä kuin tuubihuivi.Koirat on lenkitettävä säällä kuin säällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on järkeä tarpeeksi pukeakseen tarpeeksi lämpimät vaatteet. Esim. minä! 

Ei auta kasvoihin mitenkään. Ja kenellä on sellaisia megalapasia ettei sormet jäädy???

Kunnolliset sopivankokoiset lampaannahkarukkaset pitää kyllä kädet lämpiminä!

Vierailija
44/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on järkeä tarpeeksi pukeakseen tarpeeksi lämpimät vaatteet. Esim. minä! 

Ei auta kasvoihin mitenkään. Ja kenellä on sellaisia megalapasia ettei sormet jäädy???

Ääreisverenkiertokin on tehokkaampaa silloin, kun tuli sopivasti hiki liikkuessa. Ei palellu sormet ja varpaat yhtä herkäti. Rukkasia joudun itsekin pitämään, koska alkumatkasta saattaa sormia palella.

Vierailija
45/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroova, hikoova ja hengästyvä ja simmone kekä tietää että helpimmalla pääsee kun ei jätä välttämättömiä ulkotöitä väliin yhtenäkään päivänä. Pakkanen vihuttaa eniten sisälläistujaa ja sanunominen tuntuu kivoimmalta ulkoillessa

Vierailija
46/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon päälle ja pitää liikkua. Ei tuolla silti viitsi kauan olla. Koirakaan ei tykkää yhtään. 

Vierailija
47/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!!!

Kävelin yht.5km kauppaan ja kannoin takas kauppakassit naama punaisena ja hiukset pakkasen värjääminä valkoiseksi.

Kunnolla vaatetta, niin on ihan mahtava sää ulkoilla .💨💙

Raikas ilma 😍j a luonto niin kaunis, kun aurinko paistaa, on paljon lunta ja pakkasta  

Kesät ovat mielestäni nykyään liian kuumia.

Vierailija
48/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira taas haluaa ulos makaamaan hankeen, sisällä kuuma se mielestä😅 kyllä meillä vaan ollaan paljon ulkona, ollaan totuttu ulkoilemaan ja ei nyt tämmönen pakkanen ole oikeasti paha, ihan normaali pakkanen talvella.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kylmä tuolla on kyllä.Parkatakin alle oli fleece laitettava kun ei riittänyt.Mutta pukeutumiskysymyshän tuo on.Naamalle pitäisi joku parempi keksiä kuin tuubihuivi.Koirat on lenkitettävä säällä kuin säällä. 

Mun vastaukseni on nyt "lammasmainen", mutta oikeasti tuollainen hengityssuojain, joka mulla on profiilikuvassani, on aika hyvä. Pitää hengitysilman lämpimänä ja venttiilin kautta tulee myös raikasta ulkoilmaa sisään, mutta se lämpenee ihan hetkessä. En mäkään enää noita käytä, mutta silloin pandemian aikaan totesin, että ei naama palellut eikä sattunut pakkanen edes hengitysteihin, vaikka mulla astmakin on. 

Vierailija
50/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin työntekijä.

Vierailija
51/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla ole sen enempi päällä kuin viikko sitten oikeestaan otin vaan hanskat nyt handuun

Vierailija
52/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä muuten miten pakkasvaatteet päällä palelee, mutta avannon jälkeen voi olla huoletta 5 min. ulkona. Tottumiskysymys siis. 

Vierailija
53/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, aivan mahtava keli. Karvalakki päähän, kaksi kerrastoa, toppavaatteet ja ulos

Vierailija
54/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perustalvisää tämä on. Lapsena sitä tuli seistyä ja hytistyä koulubussia odottamassa vastaavissa keleissä paljon huonommilla varusteilla. Nyt on merinovillakerrastoa, tuulen- ja vedenpitävää untuvatakkia ja kengät lammaskarvavuorella eikä kyllä tule yhtään kylmä, vaikka minulla on tosi huono ääreisverenkierto. Kasvoihinhan tuo pakkanen ottaa, mutta käytän kosteuttavaa päivä- ja yövoidetta. 

Inhoan kesähelteitä, mikä tahansa yli +25 on kärsimystä!

Vierailija
55/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla pohjoisessa ja täällä näkee hyvin miten paikalliset pukeutuu. 

Vierailija
56/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira taas haluaa ulos makaamaan hankeen, sisällä kuuma se mielestä😅 kyllä meillä vaan ollaan paljon ulkona, ollaan totuttu ulkoilemaan ja ei nyt tämmönen pakkanen ole oikeasti paha, ihan normaali pakkanen talvella.

Meillä sileäturkkinen vanha ja laiha kissa haluaa käydä pyörähtämässä hangessa päivittäin. Kauaa ei viihdy. Käy lähinnä tarkistamassa, että olisko se kesä jo tullut. 😄

Vierailija
57/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodin työntekijä.

Hatunnosto heille, koska joutuvat olemaan sen verran paljon paikoillaan.

Vierailija
58/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fleece on muovia 

Vierailija
59/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lomalla pohjoisessa ja täällä näkee hyvin miten paikalliset pukeutuu. 

Esim. Minulla on samat kamppeet kuin syksyllä. Maiharit, farkut ja huppari. Ei tarvitse mitään talvivaatteita, kun lämpimällä autolla ajaa aina oven eteen. Webasto pyörii tietenkin asiointien aikana. On minulla talvityökamppeet varmuuden vuoksi takakontissa, jos auto hyytyy.

Tv.Pohjoisen mies

Vierailija
60/165 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, paljon ulkoileva, karaistunut, terve, oikeanlaisen pukemisen osaava, hyväkuntoinen (lihas lämmittää ).