Nollatuntisopparilla töitä tekeville ei pitäisi maksaa ollenkaan tukia
He ovat kuitenkin töissä vaikka tekevät nollaa tuntia joten heille kuuluu palkka jolla elävät eikä niin että yhteiskunta elättää heidät ja maksaa tukia.
Kommentit (72)
Vasemmiston mielestä palkalla pitää tulla toimeen. Tulkoot siis myös nollatuntisopimuksella olevat.
Palkkaa on ylipäätänsä turha maksaa. Otetaan armeijatyyliset eväspakkaukset käyttöön ja päivittäinen kalorimäärä sama kuin Auschwitzissa.
En osaa siivota yhtään. Siksi. Olisin takuulla liian hidas ja kömpelö, eikä työnjälki olisi halutulla tasolla. On ihan tervettä tiedostaa omat puutteensa ja vahvuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia ei pitäisi maksaa palkan lisäksi ollenkaan. Joko sitä ollaan töissä ja eletään sillä palkalla tai ollaan kodittomana sillan alla.
Ei ole yhteiskunnan työ elättää ja maksaa osa palkasta.
Sosiaaliturvat siis poistettava koska osa jäisi kotio lojumaan. Työnantaja päättää palkan tai tes riippuen tekijöistä mutta oli palkka kuinka huono tahansa niin sillä tultava toimeen tai tehtävä useampaa työtä.
Sää taidat olla sairas ja pahasti? Mää oon työtön ja nollasopparilla siinä ohessa, tukia en saa, vain työttömyyskorvausta jonka olen mielestäni ansainnut koska olen pitkään tehnyt töitä ja veroni maksanu.
Sinä et ole nettoveronmaksaja, älä siis valehtele.
Väität ettet saa tukia ja sitten sanot saavasi työttömyyskorvausta, joka muuten on tuki.
Oletko itse kokoaikatöissä? Klo 15.11 olet kirjoittanut tämän viestin eli laiskotteletko työaikanasi ja surffailet vaan netissä työajallasi etkä tee töitä ollenkaan työajalla eli työnantajasi maksaa sinulle täysin tyhjästä? Aika on rahaa työnantajalle eikä työnantajan kannata pitää tuolaista slurbailijaa töissä ollenkaan. Parempi vaan, että itse olet loppuelämäm työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Nollatuntisoppari on työaikalain mukaan muutettava minimituntiseksi tietyn ajan jälkeen ja vakkariduunaria ei saa taloon palkata ellei saman nimikkeen nollasopparilaiselta ole kysytty halukkuutta enempään tuntimäärään. Itselleni koitettiin vakinaistaa tiettyä tuntimäärää, mutta haluan pidättää vapauden päättää, olenko esim kesätöissä toisella firmalla, kun minua ei odoteta töihin ellen niitä itse sovi. Tässä tosin monta vuotta jo ihan täyttä viikkotuntimäärää tehnyt mutta aina välillä katsastanut sen ruohon vihreyden muualla
Mutta minimitunti on silloin sama kuin osa-aikatyö. Tarkoittanet varmaan, että kaikki maailman nollasopparityöt muutetaan kokoaikaiseksi ja jos ei soppari ole kokoaikainen niin sitten ollaan vaan vuosikymmenet työttömänä kotona Kelan tuilla ja osa-aikatöitä minimitunneilla ei saa olla olemassakaan eli kaikki maailman työt joko kokoaikaisia tai ei töitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia ei pitäisi maksaa palkan lisäksi ollenkaan. Joko sitä ollaan töissä ja eletään sillä palkalla tai ollaan kodittomana sillan alla.
Sosiaaliturvat siis poistettava koska osa jäisi kotio lojumaan. Työnantaja päättää palkan tai tes riippuen tekijöistä mutta oli palkka kuinka huono tahansa niin sillä tultava toimeen tai tehtävä useampaa työtä.
Veikkaatko että veroja kevennettäisiin vastaavasti, kun kaikki hyvinvointivaltion ominaisuudet jätettäisiin pois?
0-tuntisopparit on pelkästään työnantajalle plussaa. Aurauskuskeilla tyypillinen soppari. Kuitenkaan et voi ottaa muuta työtä muualta, kun käytännössä päivystät ilmaiseksi. Ei yölisiä, vkloppulisiä tai pyhälisiä, tai lomia tai lomarahoja (sopimukset katkaistaan tarvittaessa). Paska tuntipalkka. Jopa 24-h työ
Vaihda alaa jos palkka ei miellytä äläkä jää kitisemään.
Oletko itse kokoaikatöissä? Klo 15.11 olet kirjoittanut tämän viestin eli laiskotteletko työaikanasi ja surffailet vaan netissä työajallasi etkä tee töitä ollenkaan työajalla eli työnantajasi maksaa sinulle täysin tyhjästä? Aika on rahaa työnantajalle eikä työnantajan kannata pitää tuolaista slurbailijaa töissä ollenkaan. Parempi vaan, että itse olet loppuelämäm työttömänä.
Teen ansioni pääomatuloina. Minulla ei ole tarvetta työskennellä kenenkään hyväksi. Se on vapaus, jota tämä tuo. Pörssissä rahat, josta vuodessa tulee keskimäärin 200 000€. Omistan toki muutaman kiinteistön (velattomia), joista tulee vielä vuokratulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaatko että veroja kevennettäisiin vastaavasti, kun kaikki hyvinvointivaltion ominaisuudet jätettäisiin pois?
0-tuntisopparit on pelkästään työnantajalle plussaa. Aurauskuskeilla tyypillinen soppari. Kuitenkaan et voi ottaa muuta työtä muualta, kun käytännössä päivystät ilmaiseksi. Ei yölisiä, vkloppulisiä tai pyhälisiä, tai lomia tai lomarahoja (sopimukset katkaist
täyttä kusetusya tuo viesti, työntekijä saa ihan samat lisät kuin muutkin, kesälomaraha maksetaan suoraan palkkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis minkäänlaista osaaikatyötä ei saisi olla?!
Minusta osa-aika töitä saisi olla vain a. niitä haluaville b. muulla poikkeusluvalla c. opiskelijoille ja eläkeläisille ja muille vastaaville erityisryhmille.
Joltain tuolta pohjalta, koska nyt firmat voivat siirtää osa palkasta valtion, eli veronmaksajien maksettavaksi, leikkaamalla työtunteja ja laittamalla työntekijät tukien varaan/piiriin, näin kävi juuri meilläkin.
Eläkeläiset ottavat mielellään vastaan mm 0 tunti soppareita, tällainen malli pitäisi saada työttömillekin, koska eläkeiläisille jokaisen työtunnin vastaanottaminen OIKEASTI KANNATTAA ja siksi he niin tekevät, mikäli terveys sallii.
Tämä on todella hyvä idea! Sitten kaikki nollasopparilla olevat voivat irtisanoutua ja hakea kokoaikatyötä.
Näihin auttaa uuni, luoti kalloon jne. harva haluaa ottaa riskiä omasta kuolemasta jos se johtaa läheisen kuolemaan.
Niin ja toinen vaihtoehto on että sinun rikokset kohdistetaan läheiseen eli teet rikoksen niin lapsesi/sukulaisesi/vanhempasi teloitetaan tai menettävät työnsä jne.
Kyllä teidät rikolliset halutessaan saadaan aisoihin. Vähän veikkaan että rikokset päättyisivät tuon jälkeen heti.