Nollatuntisopparilla töitä tekeville ei pitäisi maksaa ollenkaan tukia
He ovat kuitenkin töissä vaikka tekevät nollaa tuntia joten heille kuuluu palkka jolla elävät eikä niin että yhteiskunta elättää heidät ja maksaa tukia.
Kommentit (72)
AP ei muistanut käynnistää aivojansa tälle päivää. Toivottavasti huomenna onnistuu paremmin.
Kaikki työsopparit pitäisi olla 0-sopparimaisia. Palkka 3e/t.
Sosiaaliturvat pois. Näin luodaan uusi hyvinvointivaltio Suomi.
Kaikki tehtaat ja tuotanto palaa Suomeen ja työttömyys on vanha muisto vain. Jatkossa maahan tulee kaikkialta maailmaa työttömät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanoisin että enemmistö valitsee vaihtoehdon A ja näin toimitaan monessa maassa: Ranska, USA, Kiina, Australia jne."
Ota nyt vaikka selvää jenkkien "wellfare" järjestelmästä ennen ryhtymistä ihan totaaliseksi pelleksi...
Kodittomuuteen on siellä numero 1 syynä mielenterveyspalveluiden puute ja huumausaineet.
Vasemmistolainen uhoaa taas väkivallalla.
Sosiaaliturvat pois jotta sinäkin menisit joskus töihin.
Ja suomalainen peruskoulujärjestelmä tarvitsee lisää rahaa. Tämäkään persu ei osaa lukea tai sitten alkoholin suhteen on nukuttu terveystiedon tunnilla.
Missä kohtaa tuossa oli väkivaltaa...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sanoisin että enemmistö valitsee vaihtoehdon A ja näin toimitaan monessa maassa: Ranska, USA, Kiina, Australia jne."
Ota nyt vaikka selvää jenkkien "wellfare" järjestelmästä ennen ryhtymistä ihan totaaliseksi pelleksi...
Kodittomuuteen on siellä numero 1 syynä mielenterveyspalveluiden puute ja huumausaineet.
Ja suomalainen peruskoulujärjestelmä tarvitsee lisää rahaa. Tämäkään persu ei osaa lukea tai sitten alkoholin suhteen on nukuttu terveystiedon tunnilla.
Menetkö uuniin hyvällä vai pahalla?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nollatuntisopimusta tekeville ei pitäisi maksaa ollenkaan tukia? Siksi, että saataisiin sikamaiset nollatuntisopimukset poistettua?
Joo, on paljon parempi että he ovat työttömänä kuin töissä nollasopimuksella.
Itse tienaan nollasopimuksellani n. 30.000 € vuodessa. Käytännössä teen koko ajan 20 tunnin työviikkoa.
Kyllä Orpo ja Purra tämänkin varmasti saa aikaiseksi. Onhan suojaosan poisto jo todella hyvä askel tähän suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nollatuntisopimusta tekeville ei pitäisi maksaa ollenkaan tukia? Siksi, että saataisiin sikamaiset nollatuntisopimukset poistettua?
Itse tienaan nollasopimuksellani n. 30.000 € vuodessa. Käytännössä teen koko ajan 20 tunnin työviikkoa.
Hyvä! Et tarvitse tukia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat voisi velvoittaa korvaamaan KELA:lle nollatunneilla maksetut tuet nollasoppareista.
Tällainen sopisi vain, jos työntekijällä olisi velvollisuus/ oikeus työskennellä tietty minimituntimäärä mutta jos olisi sovittu minimituntimäärä, joka työntekijällä olisi velvollisuus / oikeus työskennellä ja saada työstään asianmukainen ja riittävä palkka, niin kye ei olisi ns nollatuntisopimuksesta.
Kun siis osa yrittäjä parkuu, kuinka "hyvinvointivaltiossa" on raskasta yrittää verrattuna palkan saajiin niin väitän, ettei se kovin helppoa ole tälläkään hetkellä kaikilla työntekijöillä tai työttömillä, jotka ovat onnistuneet pääsemään edes hieman työnsyrjästä kiinni jännäten, että saavatko työkeikan tälle päivälle vai eivät saati mitä saattaisi seurata, jos erehtyisivät kieltäytymään tarjotusta muutaman tunnnin työstä, kosta tieto heille on saatettu lähettää tekstiviestinä muutamaa tuntia ennen töiden alkua. - Suunnittele siinä sitten elämääsi vähän pidemmällä ajanjaksolla.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetkö uuniin hyvällä vai pahalla?
Unohdin lisää rahaa tarvitsevista asioista mielenterveyspalvelut...
Olen ap:n kanssa 100% samaa mieltä.
Nollatuntisopimukset ovat rikollista riistoa ja hyväksi käyttöä ja jos tuet poistettaisiin niihin jostain syystä suostuneilta, koko malli katoaisi saman tien. Yritykset olisivat pakotettuja palkkaamaan ihmisiä jollain todellisella kiinteällä palkalla.
Hyvä ap!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Et tarvitse tukia ollenkaan.
Minä tarvitsen koska lapsia on kolme. Asumistukea, lapsilisät, elatustuki.
Minä alkaisin taas rahtaamaan olutta Virosta ja tekemään pimeitä hommia ja kaikenlaista kaupankäyntiä. On kokemusta noin 20 vuotta sitten ja hyvin tulin toimeen. Sain tosin toimeentulotukea joka oli liian pieni ja siksihän sitä tuli puuhailtua kaikenlaista. Mutta mielelläni olen veroni maksanut eikä kadehdituta huono- osaisten vaatimaton elämä. Nyt voisin mennä vaikka +9e johonkin harjoitteluun, rouva on niissä ollut ajankuluksi. Vaan eipä ole tarjottu.
Sillä nollatuntisopimuksella välttää vain sen, ettei tyrkytetä työtarjoukisia työkkärin puolelta, eikä tarvi hakea muita töitä, koska on jo työsopimus. Jos sitten ei olekaan töitä, eli on se 0 tuntia, niin tottakai silloin kuuluu saada korvauksia. Jos taas on töitä, niin sen palkan työnantajaon velvollinen lain mukaan ilmoittamaan tulorekisteriin, ja siellä tulorekisterissä päivärahanmaksaja saa vapaasti käydä katsomassa.
Jos siis joku voi kusettaa, niin se työnantaja, jos hän teettää töitä jollain, mutta ei ilmoita maksamaansa palkkaa tulorekisteriin.
Sylettää nämä kommentit. Mulla on vuosien työkokemus usealta eri alalta ja koulutustakin niihin. Silti tällä hetkellä on erittäin vaikea saada töitä. Nyt olen työllistynyt tekemään keikkaa, mutta siinäkin vaaditaan koko ajan suurempaa tehokkuutta. Tulin vielä sairaaksi (flunssa) kiitos perussairauteni joka alentaa vastustuskykyä ja tämä ei tietenkään näytä hyvältä mitä minuun tulee työntekijänä - kilpailen heitä vastaan joilla on parempi terveys töistä jotka ovat ihan suorittavaa peruskauraa.
Aloittaja elää muissa maailmoissa ja voisi palkallaan ostaa aikakoneen jolla tulla 2020-luvulle. Suorittavan tason töihinkin on SATOJA hakijoita ja iso osa töistä on keikkaa joilla "näyttää" osaaminen. Se on aika nöyryyttävää sille jolla on vuosien kokemus jo alalta...
SIIS MISSÄ NE TYÖPAIKAT ON JA SELLAISET JOIHIN KELPAA MYÖS SAIRAAT/KESKINKERTAISET TÖIHIN KUN PALKKAKIN ON ALLE 14 e/H
Minulla on henkilökohtainen avustaja jolla on nollatuntisopimus. Se johtuu siitä että hän on sijainen, vakituinen työntekijä on määrättömällä sairauslomalla eikä suostu mihinkään neuvotteluihin. Mietin juuri ratkaisua jolla pääsisin hänestä kokonaan eroon kun irtisanominen ei taida onnistua.
Rouva Purra laittaa nyt sen korkin kiinni ja menee vaikka reippaalle iltapäiväkävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap:n kanssa 100% samaa mieltä.
Nollatuntisopimukset ovat rikollista riistoa ja hyväksi käyttöä ja jos tuet poistettaisiin niihin jostain syystä suostuneilta, koko malli katoaisi saman tien. Yritykset olisivat pakotettuja palkkaamaan ihmisiä jollain todellisella kiinteällä palkalla.
Hyvä ap!!!
häh? Minulla on tällähetkellä töissä kaksi opiskelijaa juurikin 0 tuntisopimuksella, syy: koska ei koskaan voi tietää tarvitaanko työntekijää, jos joku on vaikka sairaana niin kysyn pääseekö tämä opiskelija tuuraamaan, opiskelija taas voi sanoa että hei en pysty tekemään viikolla x töitä koska pitää lukea tentteihin ja tunneille on osallistumispakko.
Käsittääkseni meistä kumpikaan ei koe mitään riistoa tai rikollista tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Orpo ja Purra tämänkin varmasti saa aikaiseksi. Onhan suojaosan poisto jo todella hyvä askel tähän suuntaan.
Kyllä. Suojaosan poisto ja työmatkakulujen veroviilaus aivan väärään suuntaan tekee ainakin minulla sen että teen edelleen vain määräaikaisia työsoppareita ja pidän lomapäivät pois joka kuukausi. Jos vakivuokrafirmani kyselee töihin ensi kesänä niin ehdot on nämä. Suostuvat kyllä. Niin ja pari euroa tunnille lisää liksaa.
Ei tosin haittaa vaikka ei hommia tarjotakaan. Yli kymmeneen vuoteen ei ole ollut yhtään kesälomaa. Viime vuonna neljän päivän juhannusvapaa oli pisin. Menee se aika muutenkin ja harrastuksia riittää.