Mitä jos elämänhaluttomuus on mennyt niin pahaksi, ettei enää poistu kotoa ja haluaa vain nukkua?
Ei vain halua enää kohdata todellisuutta eikä elämää. Ei jaksa enää innostua ja pelkää mitä seuraavalla sivulla voi olla. Ei jaksa enää taistella tai vaatia itselleen kunnon elämää. Ei enää jaksa itseään. Kokee olevansa vain aivan liian herkkä ja heikko tähän elämään.
Sitä vain odottaa, että saa sen verran voimaa, että jaksaa laittaa huonekalunsa ja muut tavarat kasaan sekä hoidettua kaikki viralliset asiat. Sitten voi kadota iäisyydeksi.
Kommentit (53)
Sitten sitä vain möllöttää kotona. Näin hujahtanut jo kymmenen vuotta.
Niin mäkin halusin ennen vaan nukkua, söin bentsoja ja ne masensi minut. Elämä avautui uudestaan kun jätin bentsot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tilanteessasi hakeutuisin johonkin meditointiretriittiin, joka auttaa saamaan mielen vähän kirkkaammaksi.
Minä taas suosittelen rukoilemaan Raamatun Jumalaa. Että Hän antaisi uskon, että saisi vastaanottaa Jeesuksen elämäänsä. Tämä on ainoa Tie ja Totuus.
Uskoon voi tulla, kun Jumala kutsuu ja valmistaa ihmistä siihen, joten siinä voi vierähtää tovi. Apua tarvitaan nyt-hetkeen. Ja uskovakin voi joutua kriisiin, kuten minä. Silloin Jumala ei vaikuta sen enempää läheiseltä kuin auttavankaan millään tavalla. Varmasti hän kyllä auttaa, jopa jo ennen uskoontuloakin, mutta ei uskosta osaton tai kriisissä oleva uskovakaan sellaisessa tilassa edes huomaa apua.
Eikö sosun tuki päivä rahat jo ollut. Kean eläket tuleeko 7.1. johan piristää kummasti. Jos van nukkuu ja on masetuntut: Ei jaksa tänne kirjotaa edes.Joten kun jaksat tällä notkua. Laita selaimeesi Mieli ry.fi. Läydät apua. Sama asia voit soitaa siellä oleviin numeroihin, asut missä päin Suomea tahansa. Haku konelle Helsinki Mission fi.. Löytyy numeroita, apua. Voit jopa soitaa 24h, 7 päivää sielläkin oleviin numeroihin nimettömänä.Helpotaa sinua enemän kuin tällä valittaminen.
Mulla kanssa kauhee voimattomuus. Just ja just jaksan käydä osa-aikatöissä ja kaupassa, kerran viikossa pesen itteni ja vaatteeni, en jaksa siivota tai tiskata, käytän kerttiksiä. Just ja just hengissä.
Rustaa johonkin paperille hyviä asioita elämästäsi. Siitä huomaat, että onhan niitä kuitenkin, edes pieniä asioita.
Ja sitten listaa niitä asioita, mistä ennen nautit. Ja mieti, voisitko tehdä jotain niistä asioista, mistä olet nauttinut.
Jo se, että alkaa työstämään asioita vaikka tuolla tavalla ylös kirjaamalla, suuntaa aivot parempiin asioihin. Pääsee siitä rypemisestä vähän pinnalle ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sosun tuki päivä rahat jo ollut. Kean eläket tuleeko 7.1. johan piristää kummasti. Jos van nukkuu ja on masetuntut: Ei jaksa tänne kirjotaa edes.Joten kun jaksat tällä notkua. Laita selaimeesi Mieli ry.fi. Läydät apua. Sama asia voit soitaa siellä oleviin numeroihin, asut missä päin Suomea tahansa. Haku konelle Helsinki Mission fi.. Löytyy numeroita, apua. Voit jopa soitaa 24h, 7 päivää sielläkin oleviin numeroihin nimettömänä.Helpotaa sinua enemän kuin tällä valittaminen.
Ei ole olemassa mitään "sosun tuki päivä rahaa" tiettynä päivänä, perustoimeentulotuki tulee kelalta ja se voi tulla minä tahansa päivänä riippuen siitä miten hakemuksen jättää. Onnea sinulle jos parannut masennuksesta sillä, että saat tuet, tosin et silloin sairasta masennusta. Et ylipäätään tiedä masennuksesta yhtään mitään, jos kuvittelet että sitä sairastava ei jaksa ikinä tehdä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tilanteessasi hakeutuisin johonkin meditointiretriittiin, joka auttaa saamaan mielen vähän kirkkaammaksi.
Minä taas suosittelen rukoilemaan Raamatun Jumalaa. Että Hän antaisi uskon, että saisi vastaanottaa Jeesuksen elämäänsä. Tämä on ainoa Tie ja Totuus.
Uskoon voi tulla, kun Jumala kutsuu ja valmistaa ihmistä siihen, joten siinä voi vierähtää tovi. Apua tarvitaan nyt-hetkeen. Ja uskovakin voi joutua kriisiin, kuten minä. Silloin Jumala ei vaikuta sen enempää läheiseltä kuin auttavankaan millään tavalla. Varmasti hän kyllä auttaa, jopa jo ennen uskoontuloakin, mutta ei uskosta osaton tai kriisissä oleva uskovakaan sellaisessa tilassa edes huomaa apua.
Näin se on. Tämä elämä ei ole helppoa uskovaisellekaan. Itse olen uskossa ja kriisi elämässä, joten henk koht kokemusta.
Ilman uskoani en jaksaisi.
T. Se jonka tekstiä kommentoit
Todellisuudentajunikin on kadonnut. Musta tuntuu ettei elämää edes oikeasti ole olemassa ja kaikki on harhaa. En usko enää mihinkään. Olen ihan rehellisesti päättänyt lähteä tästä utopiasta pois, en yhtään osaa olla täällä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hae apua, kaikki selviää kyllä, vaikka tällä hetkellä vaikuttaisi kuinka toivottamalta. Sitten askel kerrallaan kohti sellaista elämää, jota haluaisit elää. Voimia sinulle.
Mitäs sitten, kun tilanne on vain pahempi ja ihminen vain entistä enemmän rikki ja traumatisoitunut "avun" hakemisen jälkeen? Aikamoisia sadistisia ihmishirviöitä nimittäin on näihin heikkojen ja rikottujen parissa työskenteleviin myös eksynyt, valitettavasti. Silloin menee herkästi ihan lopullisesti usko ihmisiin, elämään ja tähän maailmaan. Pahuus levittäytyy kaikkialle, varsinkin sinne missä voi rikkoa ja aiheuttaa tuskaa ihmisille, joilla on valmiiksi hätä.
Ota yhteyttä paikalliseen MIPA-sairaanhoitajaan, eli mielenterveys- ja päihdehoitajaan. Kävin itse sellaisella juttelemassa ilmaiseksi kymmenisen kertaa ja pääsin sitä kautta myös ilmaiseen nettiterapiaan.
Voit myös soittaa kriisipuhelimeen: 09 2525 0111
Et ole yksin!
" Ei jaksa enää innostua ja pelkää mitä seuraavalla sivulla voi olla."
Mitä kirjoja, lehtiä lukee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "sosun tuki päivä rahaa" tiettynä päivänä, perustoimeentulotuki tulee kelalta ja se voi tulla minä tahansa päivänä riippuen siitä miten hakemuksen jättää. Onnea sinulle jos parannut masennuksesta sillä, että saat tuet, tosin et silloin sairasta masennusta. Et ylipäätään tiedä masennuksesta yhtään mitään, jos kuvittelet että sitä sairastava
Kyllä toimeentulotukea on myös jatkuvaa, sellaista, jossa ollaan myös sossun asiakkaita, ja sitä maksetaan joillekin säännöllisesti. "Jos on erityisiä menoja, joihin et voi saada perustoimeentulotukea, voit hakea täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea hyvinvointialueen sosiaalitoimesta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään "sosun tuki päivä rahaa" tiettynä päivänä, perustoimeentulotuki tulee kelalta ja se voi tulla minä tahansa päivänä riippuen siitä miten hakemuksen jättää. Onnea sinulle jos parannut masennuksesta sillä, että saat tuet, tosin et silloin sairasta masennusta. Et ylipäätään tiedä masennuksesta yhtään mitään, jos kuvittelet että sitä sairastava
Toimeentulotukea on perustoimeentulotukea ja täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea. Jos on erityisiä menoja, joihin ei voi saada perustoimeentulotukea, voi hakea täydentävää tai ehkäisevää toimeentulotukea hyvinvointialueen sosiaalitoimesta. Eli silloin ollaan sossun asiakas. Ja sitä maksetaan joillekin säännöllisesti.
Ihan sairasta oikeasti, että aloittaja täällä hakee vertaistukea vakavan masennuksen ja uupumuksen keskellä, elämänhalukin mennyt, niin tullaan ketjuun huutamaan jostain "sossurahoista". Se 500e/kk on tärkeämpi kuin ihmisen henki, elämä, terveys ja hyvinvointi? Sekö on nyt tärkeää?
Tuet nimenomaan on tilanteita varten, kun ihminen on sairastunut ja niiden tarkoitus on auttaa ihmistä takaisin elämän ja yhteiskunnan pariin. Ei ne ole mikään lyömäase ja häpeäpaalu, millaiseksi ne on nykyhallituksen retoriikassa muodostuneet. Tämä koko maa alkaa olla menetetty, kun ihmiset toinen toistensa kimpussa oikein vahtimassa, ettei kukaan vaan saa mitään tukea ja apua yhteiskunnalta, vaikka sitä kuinka tarvitsisi. Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna menet terveyskeskukseen (tai yksityiselle) ja sanot että tarvitset apua. Unohda jeesukset ja retriitit. Olet masentunut ja se menee aikanaan ohi kun saat hoitoa.
Tk:sta ei välttämättä heti apuja saa. Meeppä kattomaan YouTubesta miten Pasi Viheraholle kävi. Piti mennä putkan kautta sairaalaan. Eli rähinä pystyyn ennekuin saa hoitoa. Olikin sitten tehohoitoa vaativa sairaus, eli paha tulehdus.
Ei tämä maailma ja elämä mikään hyvä juttu ole. Mielestäni pitäisi olla joku palvelu, jonka saisi ostaa kun tahtoo pois. Itse lähtisin myös, mutta kolme lasta velvoittaa töihin ja hankkimaan heille leivän. Olimme joskus kovin onnellinen perhe, mutta mies rakastui nuorempaan ja murskasi elämänhaluni. Sitten selvisi, että hänellä on kaksisuuntainen ja minusta tuli työn ja kotitöiden lisäksi mt-kuntouttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sentään voit nukkua, mä en pysty enää nukkumaan. En pysty pakenemaan minnekään.
Unettomuus on yksi ongelmani. Siihen kun stressi joka paheni ahdistukseksi niin en pahemmin käy missään. Ulkona saatan käydä ja kaupassa mutta aika erakkona kaupungissa. Työttömyyden raha huolet niin en ottanut ratkaisuksi mielialalääkkeitä mitä olisin saanut työttömien hoitajan kautta. Lääkkeitä rahapulaan? Kuulostaako muista aika typerältä ratkaisulta?
Sanoko se, että ne lääkkeet auttaisivat rahapulaan? 🤦🏻
Ja oletko nyt siis sittenkin sitä mieltä, että se rahapula on/oli sun ainoa ongelma? Sillä sähän noi sun kaksi viimeistä (+harvinaisen typerää) kysymystä kertoo... Jos siis ainoa ongelmasi on rahapula, niin mene töihin!
Niin, huuhaaharrastus se vasta ihmisen laittaakin raiteilleen. 😆