Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys lastensuojeluilmoituksesta

Vierailija
02.01.2024 |

Olen huolestunut lapsen hyvinvoinnista naapurissa. Toinen naapuri sanoi, että lasu on jo tehty ja että tekijänä on ollut huolta aiheuttavaan perheen huoltaja itse. 

Jos olen sosiaalitoimeen yhteydessä, pystyvätkö he tarkastamaan väitteen todenperäisyyden ja jos teen uuden ilmoituksen, johtaako tämä mihinkään toimenpiteisiin, jos perhe on jo tuen piirissä? Tiedän omista opinnoista sen, että ilmoitusten kerääntyminen päällekkäin ei sinänsä ole vaarallista eikä sekoita asioita ainakaan paperilla. 

Minua kiinnostaa nyt lähinnä se, että jos ilmoitus on oikeasti tehty ja he ovat edelleen tuen piirissä, pystyykö sosiaalitoimi tarkistamaan asian ilman perheen infoamista ja tarkistuskäyntiä turhaan? En pääse muuttamaan vielä vähään aikaan ja en haluaisi vihoja päälle siitä, että en ole purematta niellyt heidän väitettään tuen saamisesta ja siksi, että olisin häirinnyt heidän (omasta mielestä kunnossa olevaa) arkea ylimääräisillä ilmoituksilla. 

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse sossuun yhteydessä kesällä liittyen yhteen naapuriin. Olin heistä jo pari lasua aiemmin tehnyt, mutta sama meno näytti jatkuvan. Kävelin suoraan sossun puheille itku kurkussa ja kerroin mitä olen nähnyt. Sanoin heille ettei tästä välttämättä tarvi kirjata lasua, kunhan tiedätte että sama meno jatkuu edelleen. He sanoivat, etteivät voi ottaa asiaa käsittelyyn pelkästään minun puheitteni perusteella jos niitä ei kirjata mihinkään, vaan ainoa tapa ottaa asia uuteen käsittelyyn on se, että kirjataan jälleen uusi lasu. Tein sen sitten netissä. Perheessä jatkuu sama meno edelleen, eli nämä lukuisat lasit, joita minä ja muut ovat tehneet, eivät ole tuottaneet minkäänlaista parannusta asiaan.  Aikalailla toivo mennyt...

Vierailija
162/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään huolestutaan ihan normaalistakin. Kannattaa miettiä tekeekötoisista ihmisistä ilmoituksia? Lapsi voidaan ottaa huostaan ja se ei välttämättä ole kenenkään etu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse sossuun yhteydessä kesällä liittyen yhteen naapuriin. Olin heistä jo pari lasua aiemmin tehnyt, mutta sama meno näytti jatkuvan. Kävelin suoraan sossun puheille itku kurkussa ja kerroin mitä olen nähnyt. Sanoin heille ettei tästä välttämättä tarvi kirjata lasua, kunhan tiedätte että sama meno jatkuu edelleen. He sanoivat, etteivät voi ottaa asiaa käsittelyyn pelkästään minun puheitteni perusteella jos niitä ei kirjata mihinkään, vaan ainoa tapa ottaa asia uuteen käsittelyyn on se, että kirjataan jälleen uusi lasu. Tein sen sitten netissä. Perheessä jatkuu sama meno edelleen, eli nämä lukuisat lasit, joita minä ja muut ovat tehneet, eivät ole tuottaneet minkäänlaista parannusta asiaan.  Aikalailla toivo mennyt...

Ymmärrän täysin tämän. Itselleni taas kävi päinvastoin, perättömiä kiusalasuja ja lapset isälle täysin selvittämättä. Ihmettelen että lasteni isä ei tue minua eikä kukaan muukaan, olen aina ollut se joka huolehtii kaikkien tunteista ja ongelmista, auttaa kaikkia jne. Tähän minä järkytyin. Ilmeisesti saa sanoa mitä haluaa vain jos valehtelee. Tsemppiä sinulle jatkoosi.

Vierailija
164/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te kyttääjät oikeasti ole naapurin kakaroista huolissanne. Haluatte vaan jotain jännitystä tylsään elämäänne.

Totta. Nyt täytyy sanoa että kun kiusataan niitä joilla ei ole kasvatusongelmia niin kaikki alkavat tehdä niitä ilmoituksia täysin huvin vuoksi. En itse jaksa vaivautua sellaiseen mutta puuttuisin jos olisin rehellisesti huolissani. Lähimmäisteni kohdalla tietenkin auttaisin sekä tukisin henkilökohtaisesti. Ymmärrykseni vuoksi en epäile kaikkia, ymmärrän erilaisuutta sekä lasten oireilua ja uhmailua. Älkää kiusatko yhtään ketään.

Vierailija
165/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään huolestutaan ihan normaalistakin. Kannattaa miettiä tekeekötoisista ihmisistä ilmoituksia? Lapsi voidaan ottaa huostaan ja se ei välttämättä ole kenenkään etu.

Mielivalta tulisi lopettaa. Taitaa sossuja jo hävettää, nimittäin tietävätkö he kuinka paljon traumoja lapset saavat tästä kiusanteosta? Lisäksi nuoret oppivat valehtelemaan sujuvammin ja senkin avulla saavat haluamansa. Sama kuin se teinien riehuminen, sillä pääsee kotoa paikkaan jossa saa tehdä mitä haluaa. Vastaatte seurauksista joten huolellisuutta.

Vierailija
166/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁🤫👍 Money talks 💸💸💸

Vierailija
167/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😁🤫👍 Money talks 💸💸💸

Toiset arvostavat rakkautta, rauhaa, aikaa sekä vapautta. Rahaa omistamalla saatkin rakastaa sitä suuresti myös loppuelämäsi. Tätä tämä yhteiskunta on.

Vierailija
168/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on tehty lasu-ilmoitus mm. siksi, että olisin kuulemma myynyt tai muuten hävittänyt lapsen "kalliin" merkkivaatteen; olisin kuulemma hyötynyt asiasta myymällä vaatteen eteenpäin. Vaate löytyi pyykkikorista.

Että ihan esimerkkinä tällaisia turhia ilmoituksia ne sossut saavat. Ja koska joutuvat kaikki ilmoitukset tutkimaan ja selvittämään, ovat pois niiden oikeasti apua tarvitsevien lasten ja vanhempien hädästä.

Sinusta ei ole tehty lastensuojeluilmoitusta jos olet aikuinen. Tämä on niin yleistä, että vanhempi ei ymmärrä olevansa aikuinen. 

Vierailija
169/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁🤫👍 Money talks 💸💸💸

Toiset arvostavat rakkautta, rauhaa, aikaa sekä vapautta. Rahaa omistamalla saatkin rakastaa sitä suuresti myös loppuelämäsi. Tätä tämä yhteiskunta on.

Raha ja rakkaus eivät sulje pois toisiaan. 😄

Vierailija
170/172 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁🤫👍 Money talks 💸💸💸

Olisikohan sinun aika opetella lukemaan sekä ilmaisemaan itseäsi hieman kohteliaammin. Olet oikeassa, ei suljekaan mutta valitettavan usein nykyaikana raha menee monilla rakkaudenkin edelle joten siksi tuo edellinen kommentti. Kiitos kannanotostasi kuitenkin.

Vierailija
171/172 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki maalaisjärki on kadonnut. Kun ulkopuolinen oma-aloitteisesti tulee auttamaan niin hänellä on yleensä pahat mielessä.

Vierailija
172/172 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁🤫👍 Money talks 💸💸💸

Olisikohan sinun aika opetella lukemaan sekä ilmaisemaan itseäsi hieman kohteliaammin. Olet oikeassa, ei suljekaan mutta valitettavan usein nykyaikana raha menee monilla rakkaudenkin edelle joten siksi tuo edellinen kommentti. Kiitos kannanotostasi kuitenkin.

Tuo nauruhymiö oli kylläkin ihan hyväntahtoinen, mutta mistäpä sitä ei voisi loukkaantua. Vanhempien rahoista, vanhempien rakkaudesta, iloisesta naamasta, mistä vaan. Yhtä mutulla niitä lasujakin taitaa joskus joillekin tulla. Olisi varmaan pitänyt laittaa vihainen naama, niin olisi ollut tarpeeksi kohteliasta.