Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys lastensuojeluilmoituksesta

Vierailija
02.01.2024 |

Olen huolestunut lapsen hyvinvoinnista naapurissa. Toinen naapuri sanoi, että lasu on jo tehty ja että tekijänä on ollut huolta aiheuttavaan perheen huoltaja itse. 

Jos olen sosiaalitoimeen yhteydessä, pystyvätkö he tarkastamaan väitteen todenperäisyyden ja jos teen uuden ilmoituksen, johtaako tämä mihinkään toimenpiteisiin, jos perhe on jo tuen piirissä? Tiedän omista opinnoista sen, että ilmoitusten kerääntyminen päällekkäin ei sinänsä ole vaarallista eikä sekoita asioita ainakaan paperilla. 

Minua kiinnostaa nyt lähinnä se, että jos ilmoitus on oikeasti tehty ja he ovat edelleen tuen piirissä, pystyykö sosiaalitoimi tarkistamaan asian ilman perheen infoamista ja tarkistuskäyntiä turhaan? En pääse muuttamaan vielä vähään aikaan ja en haluaisi vihoja päälle siitä, että en ole purematta niellyt heidän väitettään tuen saamisesta ja siksi, että olisin häirinnyt heidän (omasta mielestä kunnossa olevaa) arkea ylimääräisillä ilmoituksilla. 

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne konkreettiset palvelut, joita lastensuojelu tarjoaa lapsiperheille?

Keskustelu ja ohjaus eivät ole apua, mutta mitä ovat ne oikeat palvelut? Onko tarjolla siivousta, lapsen vahtimista esim. remontin ajaksi tms.? Kovastihan apua mainostetaan mm. Helsingissä, mutta itse sisällöstä ei ole mitään kuvausta.

Olisi kiva kuulla työntekijän vastauksen tähän.

Avohuollossa tukitoimina on esim. kotipalvelu, joka voi olla vaikka sitä lastenhoitoa. Perhetyö on hyvin yleistä. Tuetaan harrastuksia taloudellisestikin, ohjataan ja autetaan arjen pulmissa. Jos ongelmat ovat isoja, voi perheellä olla perhekuntoutusta, jossa koko perhe asuu kuntoutuskeskuksessa tietyn ajan ja heidän vuorovaikutuksensa ongelmiin tarjotaan apua. Lastensuojelu voi myös ostaa palveluita kuten ensikotijaksoja. Lapsilla voi olla tukihenkilö tai tukiperhe käytössään. Nepsyvalme

Huom! Nämä autettavat perheet eivät pärjää itsenäisessä elämässä ja ottavat kaiken ilmaisen avun vastaan eli ovat näitä luuseriperheitä jotka vain nauttivat yhteiskunnan avustuksista. Heillä on elämäntapaongelmia eikä heitä kiinnosta mikään. Ei ole apua niille jotka sinnittelevät elämän syrjässä kiinni tai yrittävät jotakin. Tajutkaa jo tämäkin aspekti.

Vierailija
122/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ne konkreettiset palvelut, joita lastensuojelu tarjoaa lapsiperheille?

Keskustelu ja ohjaus eivät ole apua, mutta mitä ovat ne oikeat palvelut? Onko tarjolla siivousta, lapsen vahtimista esim. remontin ajaksi tms.? Kovastihan apua mainostetaan mm. Helsingissä, mutta itse sisällöstä ei ole mitään kuvausta.

Avohuollossa tukitoimina on esim. kotipalvelu, joka voi olla vaikka sitä lastenhoitoa. Perhetyö on hyvin yleistä. Tuetaan harrastuksia taloudellisestikin, ohjataan ja autetaan arjen pulmissa. Jos ongelmat ovat isoja, voi perheellä olla perhekuntoutusta, jossa koko perhe asuu kuntoutuskeskuksessa tietyn ajan ja heidän vuorovaikutuksensa ongelmiin tarjotaan apua. Lastensuojelu voi myös ostaa palveluita kuten ensikotijaksoja. Lapsilla voi olla tukihenkilö tai tukiperhe käytössään. Nepsyvalme

Eikö kuitenkin hyvätuloiset joudu itse maksamaan kaikki nämä sossukäynnit ja palvelut? Ihmettelen, mitä tuo harrastusten taloudellinen tukeminen on, kun ei eletä toimeentulotuella? Itselleni on tullut Helsingissä vaikutelma, että nämä yrittävät saada hyvätuloisia perheitä maksamaan tätä toimintaansa ja palveluja on siksi tyrkytetty maksaville asiakkaille. Sanottiin vielä, että palveluita kyllä saa eli ei ollut riittävästi asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole työntekijä mutta apua kysyttäessä sanotaan että kotiapua voi saada ilmaiseksi muutaman tunnin viikossa jos on toimeentulotuen saaja. Muuten palvelun voi yrittää tilata, olikohan se alle 10 euroa tunti, maksapa sitä sitten työttömänä joka ei saa sitä toimeentulotukea. Ei niitäkään aina saa. Sukulaisia pitäisi saada auttamaan tai ystäviä mutta kuulemma jos pyytää niin saat syytökset siitä että vaadit kohtuuttomia asioit

Se siitä auttamisesta, raha päättää kaikesta. Ja jos nyt ajattelen loogisesti että ei ole asiakas ollenkaan niin miksi uhkailette ja vaaditte asioita mutta ette anna mitään koska ei ole asiakas? Menee vähän ristiin tämä ajatusmaailma. Valehtelette aikasta paljon. Aiheutatte ihmisille työttömyyttä sekä sairastumista.

Vierailija
124/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin hyvätuloiset joudu itse maksamaan kaikki nämä sossukäynnit ja palvelut? Ihmettelen, mitä tuo harrastusten taloudellinen tukeminen on, kun ei eletä toimeentulotuella? Itselleni on tullut Helsingissä vaikutelma, että nämä yrittävät saada hyvätuloisia perheitä maksamaan tätä toimintaansa ja palveluja on siksi tyrkytetty maksaville asiakkaille. Sanottiin vielä, että palveluita kyllä saa eli ei ollut riittävästi asiakkaita.

Sossukäynnit eivät maksa. Lastensuojelun asiakkaille myöskään palvelut eivät maksa. Lastensuojelussa harrastusten tukeminen ei edellytä toimeentulotuen asiakkuutta, vaan päätöksessä voidaan käyttää harkintaa. Lastensuojelun asiakkuus ei ole valintakysymys. Palvelusta ei voi kieltäytyä eikä siitä voi valittaa. 

Vierailija
125/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avohuollossa tukitoimina on esim. kotipalvelu, joka voi olla vaikka sitä lastenhoitoa. Perhetyö on hyvin yleistä. Tuetaan harrastuksia taloudellisestikin, ohjataan ja autetaan arjen pulmissa. Jos ongelmat ovat isoja, voi perheellä olla perhekuntoutusta, jossa koko perhe asuu kuntoutuskeskuksessa tietyn ajan ja heidän vuorovaikutuksensa ongelmiin tarjotaan apua. Lastensuojelu voi myös ostaa palveluita kuten ensikotijaksoja. Lapsilla voi olla t

Nyt kirjoitit ihan satuja. Asiakkaissa on kaikenlaisia perheitä, ylemmän korkeakoulututkinnon suorittaneiden perheitä tiedän useammankin.

Vierailija
126/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pörssissä 170 000 e, niin saako lasun kautta jonkun kotiin ilmaiseksi siivoamaan, jos ei viitsi itse siivota? 

Vierailija
127/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pörssissä 170 000 e, niin saako lasun kautta jonkun kotiin ilmaiseksi siivoamaan, jos ei viitsi itse siivota? 

Saa, jos se arvioidaan tarpeelliseskis, mutta ei se anna kovin positiivista kuvaa vanhemmuudestasi. 

Vierailija
128/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossukäynnit eivät maksa. Lastensuojelun asiakkaille myöskään palvelut eivät maksa. Lastensuojelussa harrastusten tukeminen ei edellytä toimeentulotuen asiakkuutta, vaan päätöksessä voidaan käyttää harkintaa. Lastensuojelun asiakkuus ei ole valintakysymys. Palvelusta ei voi kieltäytyä eikä siitä voi valittaa. 

Minulle kyllä sanottiin että palvelua ei saa maksutta valitettavasti koska en ole ttt asiakas. Itse kyllä tyrkyttivät palvelua vaikka en edes halunnut. Varmaankin ilkeyttänsä sitäkin. Ja selkä ei rahalliselle tuelle, valitettavasti. Ja hymy päälle. Että kaippa tässä on naamarajakin kyseessä. Ei siinä, lapsi ei edes halunnut harrastaa, ei edes ilmaiseksi. Mutta tyrkyttivät silti hyväntekijöinä. Naurettavaa puuhaa.

Vierailija
129/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, jos se arvioidaan tarpeelliseskis, mutta ei se anna kovin positiivista kuvaa vanhemmuudestasi. 

Eli ei saa. On teillä muuten asenteet. Kyllä sinäkin sirppana elämästä opit. Pura asenteitasi muualla, et ole hyvä tuossa työssäsi.

Vierailija
130/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei saa. On teillä muuten asenteet. Kyllä sinäkin sirppana elämästä opit. Pura asenteitasi muualla, et ole hyvä tuossa työssäsi.

Kyllä sitä voi saada, jos on perusteet. Mutta sanopa itse antaako kovin vahvaa kuvaa vanhempien pärjäämisestä, jos ei saa edes hyvillä tuloilla ostettua itse perheeseen apua? Tietenkin jos tilanne on vaikka se, että toinen vanhemmista on kuolemassa syöpään tms. on ihan eri kuin ei vain viitsi itse.

Vierailija
131/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä sanottiin että palvelua ei saa maksutta valitettavasti koska en ole ttt asiakas. I

Teiltä puuttui lastensuojelun asiakkuus. 

Vierailija
132/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä voi saada, jos on perusteet. Mutta sanopa itse antaako kovin vahvaa kuvaa vanhempien pärjäämisestä, jos ei saa edes hyvillä tuloilla ostettua itse perheeseen apua? Tietenkin jos tilanne on vaikka se, että toinen vanhemmista on kuolemassa syöpään tms. on ihan eri kuin ei vain viitsi itse.

Tuo oli vain hypoteettinen kysymys.

Vierailija
133/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoitusten pitäisi keskittyä lasten havaittuihin ongelmiin, ei spekulaatioihin lasten vanhempien henkisestä tilasta ja uskonnollisista ajatuksista.

Lastensuojeluilmoitusten tarkoitus on tuoda viranomaisten tietoon lapsiin kohdistuvia huolia.

Ajattelit, että viranomainen hoitaa lasta paremmin kuin hänen vanhempansa? Sairasta ajattelua.

Vierailija
134/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojeluilmoitusten pitäisi keskittyä lasten havaittuihin ongelmiin, ei spekulaatioihin lasten vanhempien henkisestä tilasta ja uskonnollisista ajatuksista.

Lastensuojeluilmoitusten tarkoitus on tuoda viranomaisten tietoon lapsiin kohdistuvia huolia.

Ajattelit, että viranomainen hoitaa lasta paremmin kuin hänen vanhempansa? Sairasta ajattelua.

Miksi se olisi? Meillä täällä sijaishuollossa on paljon lapsia, jotka on täysin vanhempiensa hylkäämiä. Osa on jätetty jo synnytyssairaalaan.

Vierailija
135/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurivainot on suora kopio DDR:stä. Viranomaisten kautta tuhotaan toinen ihminen esim. otetaan häneltä lapset pois. Mielenterveysdiagnoosin hankkiminen jollekin on myös helppo tapa sulkea hänet kokonaan pois yhteiskunnasta pakkohoitoon ym. Näitä keinoja käytetään totalitaristisissa valtioissa, eikä tämä olisi mahdollista ilman, että valtio tukee toimintaa. Nykyään tätä tapahtuu Suomessa.

Vierailija
136/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, narsistit eivät osta lapsillensakaan asioita mutta miksi te kiusaatte hyviä äitejäkin antamalla narsistisille miehille kunniaa? Miksi? Eikä saa kun naamari ei miellytä kateellista paskaa sossun lehmää. Menkää itsenne ja lopettakaa se kiusaaminen ja arvostelu. Kiusatkaa niitä ilkeitä huoltajia ja niitä jotka toimivat väärin. Muuten siis hyvä vastaus mutta sossumaiseen tapaan kiersit itse asian ja vastasit vähäsen sinnepäin jotakin nättiä. Myönnä se että teette virheitä, se tekisi sinustakin sievemmän. Adios!

Vierailija
137/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurivainot on suora kopio DDR:stä. Viranomaisten kautta tuhotaan toinen ihminen esim. otetaan häneltä lapset pois. Mielenterveysdiagnoosin hankkiminen jollekin on myös helppo tapa sulkea hänet kokonaan pois yhteiskunnasta pakkohoitoon ym. Näitä keinoja käytetään totalitaristisissa valtioissa, eikä tämä olisi mahdollista ilman, että valtio tukee toimintaa. Nykyään tätä tapahtuu Suomessa.

Suomi on oikeusvaltio vain niille joilla ei ole lapsia. Lapsiperheet elävät totalitaristisessa yhteiskunnassa missä lastensuojelu voi puuttua mihin vain haluaa ja viedä lapset vaikka perhe ei olisi rikkonut lakia.

Vierailija
138/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä sanottiin että palvelua ei saa

Joo ja helvetin hyvästä syystä. Ei tarvittu mutta sitten tapahtuikin pahoja asioita. Haluatko vielä kerran kuulla? Lopeta tuo selittely koska puhumme nyt päällekäin asioista. Aika pahoja olette tässä manipulaatiossanne.

Vierailija
139/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on oikeusvaltio vain niille joilla ei ole lapsia. Lapsiperheet elävät totalitaristisessa yhteiskunnassa missä lastensuojelu voi puuttua mihin vain haluaa ja viedä lapset vaikka perhe ei olisi rikkonut lakia.

Ei Suomi ole oikeusvaltio kenellekään.

Vierailija
140/172 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ymmärrä miltä lapsista tuntuu tai hyvistä huoltajista. Sairasta on mutta katopa keitä siellä on töissä niin et ihmettele enää yhtään.