Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tindermies: "Ethän käytä mielenterveyslääkkeitä"

Vierailija
01.01.2024 |

Mua huvittaa jotenkin aina nää maininnat, että "ethän käytä mielenterveyslääkkeitä." Kun siis jos käyttää mielenterveyslääkitystä, niin sehän kertoo nimenomaan siitä, että pitää huolta itsestään ja on hakenut apua ja yrittää hoittaa psyykkeen sairauksiaan. Ja ei unohdeta, että vähintään joka viides suomalainen kokee vuoden aikana mielenterveyden häiriöitä ja joka viides meistä sairastuu joskus masennukseen.

Kommentit (553)

Vierailija
521/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hullu. Aletaaks seukkaa?

Vierailija
522/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on päivänselvää, että pyörätuolissa oleminen on monelle inhimillinen ja ymmärrettävä este tapailulle. Mielenterveysongelmista kärsivänä koen toisinaan, että pyörätuolikin rajoittaisi toisinaan elämää vähemmän kuin pään sisäiset haasteet. En haluaisi seurustella toisen mt-tapauksen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys kuntoutujien kanssa töitä tekevänä voin sanoa, että kyllä meidän potilaat aika erikoisemman puoleisia ovat. Ja meidän paikka on avohoito paikka, että keskuudessamme kulkevat nämä potilaat vaikka monen kohdalla oikea paikka olisi suljettu osasto, mutta kun paikkoja ei ole. 

Että ymmärrän kyllä toiveet kumppanista, joka ei ole mt - ongelmainen. 

Mielenterveysongelmaisia on monentasoisia. Olen syönyt lääkkeitä yli 20v. Jos en syö, masennun ja ahdistun ja haluan kuolla. Lääkkeiden kanssa olen normaali. Olen käynyt 3v terapiassa.

En ole koskaan ollut yhtäkään päivää pois töistä mt-ongelmien takia. Teen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä ja minulle tulee ehdotuksia uusista työmahdollisuuksista, koska minut halutaan heille töihin. Minulla on iso ystäväpiiri ja olen mukava ja hauska pe

Miten voit tietää, että masennut, jos olet vetänyt niitä lääkkeitä 20v putkeen kokeilematta, miltä ilman olo nyt tuntuisi? 

Lääkkeiden tarve voi liittyä johonkin elämänvaiheeseen, jolloin kehosi kemiat ovat sekaisin. Nyt voi olla toisin.

On todella halventavaa ja haitallista kommentoida toisen henkilön toimivaa, työkykyä ja elinvoimaa ylläpitävää lääkitystä vetämiseksi. Sinäkö siellä olet sitten tukemassa, jos henkilö jättää lääkkeensä ottamatta ja elämä romahtaa? 

On todella raskasta masentuneelle, kun paheksutaan, jos olet masentunut ja paheksutaan, jos syöt lääkkeitä. Pitäisi ihan vaan tahdonvoimalla parantua ja pitää itsensä kunnossa. Ihan kuin masennus muutenkaan olisi joku tila, joka valitaan vapaaehtoisesti. 

Eri

Vierailija
524/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspotilaan olisi itseään suojellakseen muutenkin parasta jättää Tinderin panosuhteet. 

Vierailija
525/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveys kuntoutujien kanssa töitä tekevänä voin sanoa, että kyllä meidän potilaat aika erikoisemman puoleisia ovat. Ja meidän paikka on avohoito paikka, että keskuudessamme kulkevat nämä potilaat vaikka monen kohdalla oikea paikka olisi suljettu osasto, mutta kun paikkoja ei ole. 

Mielenterveysongelmaisia on monentasoisia. Olen syönyt lääkkeitä yli 20v. Jos en syö, masennun ja ahdistun ja haluan kuolla. Lääkkeiden kanssa olen normaali. Olen käynyt 3v terapiassa.

En ole koskaan ollut yhtäkään päivää pois töistä mt-ongelmien takia. Teen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä ja minulle tulee ehdotuksia uusista työmahdollisuuksista, koska minut halutaan heille töihin. Minulla on iso ystäväpiiri ja olen mukava ja hauska pe

Olen kokeillut lopettaa useamman kerran, viimeisellä kerralla olin syömättä yli 2v putkeen. Samalla kävin terapiassa. Lopputuloksena niin paha olo, että olin tappaa itseni. Saan pienestä määrästä lääkettä avun itselleni joten käytän niitä. 

Vierailija
526/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut yhtäkään päivää pois töistä mt-ongelmien takia. Teen hyväpalkkaista asiantuntijatyötä ja minulle tulee ehdotuksia uusista työmahdollisuuksista, koska minut halutaan heille töihin. Minu

Kiitos sinulle, kirjoitit todella ihanasti! Mulle riittää, että voin elää hyvää ja onnellista elämää perheeni kanssa vaikka lääkkeitä syöden. Kun en syönyt lääkkeitä, vetäydyin perheestä erilleen. Näin jälkikäteen ajatellen ihan turhaa olin kaksi vuotta syömättä ja tuhlasin sen ajan masentuneena ja ahdistuneena. Mutta yritin niin kovasti olla ilman lääkkeitä, koska ei niitä kukaan huvikseen halua syödä.

Vierailija
527/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne. 

Puhuttiin ihmisistä jotka käyttää vahvoja lääkkeitä ja kärsivät mielenterveysongelmista?

Vierailija
528/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hullu. Aletaaks seukkaa?

Minäkin olen hullu mutta en tyhmä ja en syö lääkkeitä. Seukataan vaan, jos et saa keittiöveitsi kohtauksia.

Vierailija
529/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.

Ei meistä juuri kukaan terveenä hautaan pääse. Jos vaadit puolisolta terveyttä, liitto voi olla aika lyhyt, sairauksia kun voi tulla aika nuorenakin.

Vierailija
530/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kummallista tuollainen kriteeri, ja kertoo kyllä kysyjästä ja hänen ymmärryksestään ja kokemusmaailmastaan paljon. Tulee mieleen, että suhtautuminen mihin tahansa (muuhunkin kuin mielen) sairasteluun seurustelun aikana ei varmasti olisi kovin empaattista. Toki jokainen saa kriteerinsä ilmoittaa. 

Mitenkäs muut terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävät lääkkeet, joita moni tarvitsee? Saako olla astmalääkitys tai kilpirauhaslääkitys, vai ovatko nekin kynnyskysymyksiä?

Vierailija
531/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle on päivänselvää, että pyörätuolissa oleminen on monelle inhimillinen ja ymmärrettävä este tapailulle. Mielenterveysongelmista kärsivänä koen toisinaan, että pyörätuolikin rajoittaisi toisinaan elämää vähemmän kuin pään sisäiset haasteet. En haluaisi seurustella toisen mt-tapauksen kanssa. 

Outoa että toiset on jo nuorena päättäneet mitä ovat ja se on sitten lukittu vastaus. Aina itse mennyt tunteella ja en ole mitään ennakko suunnitelmaa tai päätöstä tehnyt. Lienen hetero mies kun naisista tykkään, mutta pitääkö sen sulkea jotain pois? Ainoa mitä olen ajatellut, kuuron kanssa seurustelu voisi olla outo, koska rakastan itse musiikkia. On kokemusta naisesta joka tarvitsi diapameja nukkumiseen ja muuhun, en seurustelisi ihmisen kanssa joka syö vahvoja lääkeitä. Kyllä puolison pitää olla turvasatama ja jossa saa olla oma itsensä. Se että pelottaa nukahtaa ja ei tiedä minkä kohtauksen toinen saa yön aika.  

Vierailija
532/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella seurustelevani mielenterveyslääkkeitä käyttävän kanssa. Puolison pitää olla terve.

Ei meistä juuri kukaan terveenä hautaan pääse. Jos vaadit puolisolta terveyttä, liitto voi olla aika lyhyt, sairauksia kun voi tulla aika nuorenakin.

Miten tämä liityi keskusteluun?

Vierailija
533/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kummallista tuollainen kriteeri, ja kertoo kyllä kysyjästä ja hänen ymmärryksestään ja kokemusmaailmastaan paljon. Tulee mieleen, että suhtautuminen mihin tahansa (muuhunkin kuin mielen) sairasteluun seurustelun aikana ei varmasti olisi kovin empaattista. Toki jokainen saa kriteerinsä ilmoittaa. 

Mitenkäs muut terveyttä ja toimintakykyä ylläpitävät lääkkeet, joita moni tarvitsee? Saako olla astmalääkitys tai kilpirauhaslääkitys, vai ovatko nekin kynnyskysymyksiä?

Että olet tyhmä ja et käsitä keskustelua.

Vierailija
534/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän oma lapsi, vanhempi tai sisarus sairastuisi masennukseen, ajatteletteko heistäkin että he ovat kelvottomia seurustelukumppaneita? Mä en haluaisi lapseni vanhemmaksi ihmistä, jolla on tuollainen asenne. 

Ap sanoi, että HÄNELLE ei kelpaa. Ei kai HÄN nyt oman lapsen tai vanhempansa kanssa parisuhteeseen halua.

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
535/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan tavallinen 42v perheenisä, korkeakoulutettu, asiantuntijatyössä, keskiluokkainen jnejne.

Mulla on todettu burnout ja vaikea masennus, johon syön lääkkeitä. Hoito tehoaa suunnitellusti.

Jos olisin deittimarkkinoilla ja joku sanoisi ettei halua seurustella terveyshistoriani vuoksi kanssani, se olisi mulle täysin fine. En minäkään haluaisi seurustella ihmisen kanssa, joka ei halua olla kanssani.

Toimivan parisuhteen perusta on mielestäni avoimuus ja rehellisyys. 

No tämäpä juuri. Itse olen lyhyt nainen. Sievä kyllä, mutta lyhyt. Jos joku sanoo, ettei halua lyhyttä naista, ja ainostaan mallimittaiset kelpaa, se on täysin fine. En minäkään kaikkia miehiä halua. Mikä ihme siinä on, että jos joku sanoo, ettei halua ylipainoista tai mielialalääkkeitä käyttävää, niin tulee hirveä poru. Ei tässä kukaan menetä mitään, ette te itsekään haluaisi olla niin ajattelevan kanssa.

Vierailija
536/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on aika vastaavaa kun naisen profiilissa toivottaisiin että mies ei saa olla kokematon, lyhyt tai molempia.

Vierailija
537/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saisi kysyä siltä mieheltä ihan ensimmmäisenä että onko hänellä itsellä millainen lääkitys. 

Vierailija
538/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on loistava slogan kaikille mt-potilaille: Ethän käytä mt-lääkkeitä (jätä ne pois, ja ole Oma Ihan Hullu Itsesi).

Vaikka eihän nuo tunnu käyttävän niitä nytkään, myyvät vissiin ne lääkkeensä nisteille, kun kaikilla paitsi nisteillä on rahapula. Nistit ryöstelee, joten niillä on varaa. Paitsi että kohta ei ole mitä ryöstellä ja rikkaille alueille niillä ei ole asiaa nistiulkonäöllään. 

Vierailija
539/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei puhunut etteikö masentuneita pidä tukea ja harva ystävä edes tukee. Puhuttiin ihmisistä joilla on mielenterveyshäiriöitä ja kayttävät todella vahvoja lääkkeitä. Se että herää yöllä siihen että toinen ei tiedä rakastaako sinua vai haluaa tappaa sinut ja jos sellaisessa suhteessa on vielä lapsia. Astmalääkeet tai joku munuaissairaus ei ole asia mistä enemmistö nyt puhuu.

Vierailija
540/553 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyspotilaan olisi itseään suojellakseen muutenkin parasta jättää Tinderin panosuhteet. 

Kaikkien pitäisi jättää Tider panosuhteet? Järkevien ihmisten pitäisi harrastaa panemista Tinderin kautta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme