Mitä MUMMUT ja PAPAT haluaa joululahjaksi?
Jotain pitäisi keksiä. Ollaan teetätetty mukit missä on lastenlasten kuvia mut jotain pitäis vielä keksiä. Vinkkejä? :)
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
*Äänikirjoja -viimeiset kirjahitit
*moottoroitu niskahierontalaite
*teatteriin lahjakortti ja ehdotus päiväksi, jona käytetään
*jalkahoitaja kotiin tilattuna
*tv:n kanavapakettia
*erikoisglögiä alkosta
*muita alkon herkkuja
jne.
Kerrohan minkä ikäiset mummut ja papat ovat niin tämä lahjakone pistää ehdotusta tulemaan :)
Suht hyväkuntoinen 78 v kommentoi noihin: äänikirjoja en kestäisi, luen dekkarin päivässä. Kirjastosta lainaan , kiitos, en tahdo enää yhtään kirjaa hyllyihin.
Alkoholia enkä herkkuja käytä, diabeteksen takia. Toki voi viinipullo kotona olla mutta olemme melko juomatonta porukkaa aikuiset lapsetkin.
Televisiota katson n. 3 tuntia viikossa, kanavia on riittävästi ilman pakettejakin.
Jalkahoito kelpaisi mutta en sitäkään tarvitse kotiin tilattuna. Se on toki hyvä lahja huonokuntoiselle liikkujalle.
Moottorihärvilöitä en tarvitse, sauvasekoitin riittää tässä taloudessa, noh, teatteriin voisi mennä , mutta ei se yksin huvita.
Täällä 73 v mummu. Mieluisia lahjoja ovat harrastuksiin liittyvät, mummut usein neulovat joten langat, neuleohjeet joko kirjat tai lehdet, säilytysrasiat puikoille tms. Lämpöiset viltit, peitot tai lakanat, vähän ylellisyyttä. Yleensä pyyhkeitä ja astioita on tarpeeksi ja koriste-esineet on vain tiellä. Kirjat jos isovanhemmat lukevat mutta seuratkaa mitä he lukevat että tulee sopiva kirja. Jokin lehtitilaus. Kalenteri lastenlapsista on ihana lahja. Lämmin villatakki ja tossut paleleville. Konsertti/teatteriliput.
Vierailija kirjoitti:
Ja kiitos , monetkaan mummut ei mässytä karkkeja ja kakkuja ihan terveyssyistä. Kahvia kaapeissa minkä juovat.
Mikä hinku se on jotain viedä, jos vaikka antaisi sitä aikaa? Veisi mummun ja väärin lähipitäjään johonkin "nähtävyyteen" ja kartanoravintolaan syömään tms. Mummun ja papan kiinnostuksen mukaan, tai viedä heidän entistä kotiseutuaan katsomaan tms
Ihmisillä on rahaa, mutta ei aikaa vanhuksille Mummut ja papat muistetaan työntämällä hätäisesti ovesta se kukka ja suklaa ja joku turha astia tai esine eikä malteta ees istua.
Näissä on eroja. Itse olen jo vanhemman puoleinen naisihminen.
Tykkään karkeista. Ei ole mitään terveyssyitä, miksi en niitä söisi. Kakkuja ym. paistelen itsekin, mutta en erityisesti tykkää. Saa niitä tuoda, on minulla pakastin.
Mihinkään nähtävyyteen en kaipaa, en myöskään ravintoloihin syömään. Ei ei ei.
Kirjoja luen paljon, mutta hankin itse ne kirjastosta. Kukapa osaisi minun mieleisiäni ostaa.
Tykkään käsitöistä, joten mitkä tahansa villalangat olisi oiva lahja, kukaan ei vaan osta niitä minulle.
Myös erilaiset oloasut/yöasut on kivoja.
Tykkään kynttilöistä, lyhdyistä, pöytälampuista ym. valaisimista sekä kukista.
Mutta jos sanon, etten tarvitse mitään, tarkoitan sitä todella, koska pystyn itsekin ostamaan kaiken tarvitsemani ja minua harmittaa, jos nuoremmalta väeltä kuluu kovasti rahaa lahjoihini.
Jos sitä miniän piparia sais :)
-pappa 66
riippuu tosi paljon mummun ja papan iästä ja toimintakyvystä, sekä varallisuudestakin.
Täällä isoäiti ja isoisä: tavaraa on jo liikaakin, mutta mm. seuraavat lahjat ovat tervetulleita: hyvää vihreää tai mustaa teetä (huom. EI maustettua vaan perus), pähkinät, hyvät keksit, oliivit, juustot, pullo punaviiniä, viskiä tai konjakkia. Pienikin, esim. 5cl pullo väkeviä riittää. Ylipäätään syötävä tai juotava, ei jää turhaa tavaraa nurkkiin pyörimään.
Ja vielä: lapsenlapset ovat rakkaita, mutta ei heidän kuvillaan koristettuja mukeja tms., kiitos!
Olen 70- vuotias mummo. Tykkään kukista, vaikka lahjakortti kauppan, siten voi pitkin vuotta ostaa kukkia. Kirja, lehtitilaus esim. ristikkolehden vuosikerta. Jälkihoito tai kampaajalle lahjakortti. Elokuvalippuja.
Kuuskytvuotiaan mummon ja papan muistamiset voivat olla ihan eri asia kuin 85- vuotiaiden.
Mutta koko lahjahössötys on niin överiä , olipa kyseessä lapset tai vanhukset.
Huomasin vasta miten vanha ketju kun joku kirjoitti punnitse ja säästä - ketjusta. Sehän loppui jo monta vuotta sitten.
Eli tämä aloitus kaivettu historian hämäristä. Mutta onhan aihe ajankohtainen.
Vähän sama kun yhdessä faceryhmässä oli kaIvettu 2015 ja 2017 sattuneet (artikkelit) sairaustapaukset esimerkiksi tiettyjen jonojen vaarallisuudesta.
Eikö tämäkin ketju todista, että jokaisen lahjan kohdalla olisi syytä miettiä sitä lahjansaajaa.
Meillä 70+ vanhemmat syövät usein ulkona, joten saavat lounaslahjakortit ja aamupalalahjakortit.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 70+ vanhemmat syövät usein ulkona, joten saavat lounaslahjakortit ja aamupalalahjakortit.
Mun 75+ vanhemmat taas eivät viihdy ravintolassa vaikka lapset ja lapsenlapset olisivat mukana ja maksaisivat.
Painattaa pyyhkeen sen räkänokan kuvalla niin ne voivat bepan siihen pyyhkiä. 😅 Jos ei seinille enää mahdu taluja niin pussilakana tai pottu kuvalla.
Olen mummu ikäinen, ei lapsenlapsia joten heihin liityvät jätän pois.
En halua/tarvitse mitään eikä naamani ole kärsäeläimen ulkosynnyttimillä kun näin tapahtuu. Myönnän kyllä, että kun jokunen vuosi sitten sain elämää huomattavasti helpottavan härpäkkeen, jonka olin itse suunnitellut hankkivani niin olihan se hienoa.
Tässä iässä kaikki tarpeellinen ja tarpeeton on jo ainakin kertaalleen hankittu. Harvoin syntyy uusia tarpeita, jos nii mulla ne on kodinkoneita, älylaitteita tai paistinpannuja . Eivät ihan joululahja kamaa.
Meillä oli tapana ostaa lämmintä vaatetta. Kerrastoja, villasukkia, pyjamia tai töppösiä. Lisäksi jotain raaputusarpoja, vihreitä kuulia tai suklaata. Nyt ei ole muista isovanhemmista jäljellä kuin kauniit muistot, äidin äiti elää vielä onneksi. Vaatelinjalla jatketaan, viime vuonna sai neuletakin ja tänä vuonna collegemekon. Hän ei itse ostele usein vaatteita ja kaikki vaatelahjat ovat hänelle todella mieleisiä ja tarpeellisia. Vaatteiden lisäksi sitten jotain käytännöllistä kuten käsirasvaa tai kahvia ja jotain konvehteja.
Isän äidille annettiin aina myös jokin joulukukka ja se oli todella mieluisa lahja. Eiköhän se ole ihan vanhuksesta kiinni mistä tykkää. Eräälle vanhemmalle sukulaiselle olen ostanut tälle vuodelle lahjaksi uuden salibandymailan ja sisäpelikengät, on sporttipappa vielä 70+ iässä.
- Joulukukka
- Lahjakortti esimerkiksi ravintolaan, kauppaan, kampaajalle, jalkahoitajalle jne.
- Herkkukori
- Villasukat
- Kerrasto
- Pyjama
- Lehtitilaus
- Harrastusvälineitä, esimerkiksi uudet puikot, ompelukone, urheiluvaatteita..
- Kaulahuivi, käsineet, pipo
- Kosmetiikkaa
Käykää vuoden jokaisena viikkona.
Viekää hyvää ruokaa ja juomaa.
Lahjaksi villasukat, huopa, myssy, lämpimät hanskat. Lehtiä luettavaksi, valokuvia läheisistä kehyksiin.
ei taida olla yhtä vastausta tähänkään.