Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä MUMMUT ja PAPAT haluaa joululahjaksi?

Vierailija
21.12.2010 |

Jotain pitäisi keksiä. Ollaan teetätetty mukit missä on lastenlasten kuvia mut jotain pitäis vielä keksiä. Vinkkejä? :)

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2010 klo 16:45"]

ja muiden vanhusten tapana on hokea että "meille ei tarvii ostaa lahjoja eikä saa ostaa lahjoja, ollaan niin vanhoja ettei tarvita mitään, meillä on jo kaikkee mitä tarvitaan".
Mutta auta armias jos tosiaan teet kuten ne sanovat, niin jo on mummojen naaman norsunvitulla koko seuraavan vuoden ajan.

Viime vuonna en ostanu sille mitään kun se hoki jo elokuusta lähtien ettei mitään saa ostaa. Suuttui niin että puhui seuraavan kerran mulle vasta maaliskuun puolella.

Aika hyvä idis, näinkö sen saisikin hiljaiseksi ;)

Vierailija
22/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. seinäkalenteri varma hitti 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat 75+ vanhemmat ovat nyt keksineet haluta airfryerin. 

aikaisemmin ovat arvostaneet: leffalippuja ja museokortteja. eivät raaskisi harrastaa muuta kulttuuria kuin teatteria jos eivät saisi noita lippuja. tykkäävät kuitenkin.

saavat myös aina lastenlasten kuvilla varustetun kalenterin, siskoni haluaa sen aina tehdä, mutta kuvissa on meidän perheen lapset mukana myös. se on ihan ehdoton suosikki omille vanhemmilleni.

Vierailija
24/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää konjakkia, kiitos.

Vierailija
25/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortti esim. jalkahoitoon on todella hyvä lahja. Usein ikäihmisillä on sientä ja muuta jalkavaivaa, joten se on jopa tarpeellinen ja aineeton lahja.

Myös kampaajan lahjakortti on hyvä, tietenkin aika kallis.

tässä on syytä huomioida, että sen pitää olla sitten jalkaterapeutin lahjakortti, ei kosmetologin. jälkimmäinen on pelkkää hemmottelua, ei hyödyllistä.

Vierailija
26/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

omilla vanhemmilla on tyynyt aikansa eläneitä, myös meille kaukaa tuleville vieraille tarjotut, joten ostan uusia tyynyjä ja pakotan heittämään yli 30v vanhat pois.

Vierailija
27/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan jonkun lippupalvelun lahjakortti. Saa sitten isovanhemmat itse päättää meneekö teatteriin, konserttiin tms.

Vierailija
28/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ohjenuorani kaikkiin lahjoihin aina on se, että tunnen lahjansaajan tarpeet ja annan jotain, mikä on paitsi tarpeellista ja haluttua, niin jotain, mitä hän ei itse raaskisi hankkia.

Esimerkiksi vein juuri vastasyntyneelle vauvalle 56 cm merinohaalarin, koska lapsen vanhemmat eivät niin pientä raaskisi ostaa (olivat ostaneet jo isomman), mutta jolle on käyttöä ensimmäiset 1,5kk ja varmasti myös jälleenkäyttöarvoa.

Tätä voi myös soveltaa ruokalahjoihin. Vähemmän, mutta laadukkaampaa on parempi mm. suklaassa. En ikinä voisi viedä kenellekään edullista markettisuklaarasiaa, vaan vien sen sijaan pienen paketin käsintehtyjä konvehteja.

Vierailija
29/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="21.12.2010 klo 17:02"

Yhdelle mummille on taas se kasvovoide sekä yöpaituli. Asuu hoivakodissa dementian takia, joten periaatteessa ei edes tarvitsisi lahjoja, kun ei niitä kuitenkaan ymmärrä.

[/quote]

Kylläpä tuli paha mieli tuosta kommentista. Ette varmaan käy katsomassakaan kyseistä mummia, kun eihän se siitä "kuitenkaan mitään ymmärrä" muistisairautensa takia. Luuletteko te oikeasti, että dementia tarkoittaa sitä ettei ihminen koe enää erilaisia tunnetiloja? Ei ilahtumista, ei iloa, ei surua, ei ikävää? Ihan sama vaikkei hän muistaisikaan teitä, mutta kyllä se hetki kun hän vaikka lahjan saa tai vieraitakin, on siinä tilanteessa ainutlaatuinen ja herättää jotain tunteita vanhuksessakin.

Ylläolevan mielestä ilmeisesti muistisairaan voi unohtaa sinne jonnekin dementiakotiin, kun "eihän se mitään enää ymmärrä". Voi luoja.

Onkohan sinulla luetunymmärtämisessä häikkää? Juurihan hän kertoi vievänsä lahjan vaikka siitä ei saaja tajuakaan.

Vierailija
30/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on sopia, ettei aikuisia lahjota.

Vierailija
31/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö koko joululahjat!   Olen 78 ja tosiaan tarkoitan etten tarvitse mitään kun yritän entisistäkin päästä eroon.

Lapset niin materialisteja että jos kysyn jos veisin nää ja nää kierrätykseen konttiin tai kierrätyskeskukseen:  älä nyt mitään vaan hävitä.

Jos joku tahtoisi jotain antaa , lupaisi vaikka keväällä pestä ikkunat,  arvo n. 150 euroa minulle  tai käydä lävitse kaapit ja varaston.

Vierailija
32/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehethän aina haluavat se sukkapaketin ja marketin halvimman ja rumimman paidan vai mitä naiset

Vierailija
33/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos mukeja, tyynyjä, paitoja ym. joihin painatettuina mummitettavan kuva. Tuorein kuva on kehyksissä kirjahyllyssä, muita en kaipaa.

Paras lahja tälle mummillebon syötävä tai silmänilo, kuten joulukukka. Tavaraa on tarpeeksi. 

Vierailija
34/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoisin etteivät käyttäisi lahjoihin paljoa rahaa, kun tiedän että heillä on aika tiukkaa pienten lasten kanssa. Mieluisinta olisi jotain itse tehtyjä leipomuksia, kun lapseni on taitava kokki. Toki ymmärrän ettei välttämättä ole aikaa.

Vierailija
35/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ehkä ole eniten mummuilla ja papoilla kansoitettu palsta.

Vierailija
36/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos , monetkaan mummut ei mässytä karkkeja ja kakkuja ihan terveyssyistä. Kahvia kaapeissa minkä juovat.

Mikä hinku se on jotain viedä,  jos vaikka antaisi sitä aikaa?   Veisi mummun ja väärin lähipitäjään  johonkin "nähtävyyteen"  ja kartanoravintolaan syömään tms.  Mummun ja papan kiinnostuksen mukaan,  tai viedä heidän entistä kotiseutuaan katsomaan tms 

Ihmisillä on rahaa,  mutta ei aikaa vanhuksille    Mummut ja papat muistetaan työntämällä hätäisesti ovesta se kukka ja suklaa ja joku turha astia tai esine eikä malteta ees istua.

Vierailija
37/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mummu enkä pappa, mutta olen mieluummin ilman lahjoja kuin otan vastaan jotain "pakko keksiä jotain" -krääsää.

Vierailija
38/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin saa antaa ikkunanpesun. Joka itse suoritettuna tai maksaa siivousfirman tekemään.

Vierailija
39/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on sopia, ettei aikuisia lahjota.

Ehdottomasti.  Työikäiset jääneet jotenkin lspsenmieliseksi lahjahösdötyksen takia.

Lapsuuden vaatimattomat joulut, ne uudet lapaset,  oli parhaita joulumuistoja 50-luvulla.  Oli juhlan tuntua, vaikkei ruuatkaan hääppöisiä, mutta kinkku ja riisipuuro ja rusinasoppa.

En jaksaisi millään joulua, itse en tarvitse mitään,  tavaraa, ruokaa, naamarasvaakin on.

Vierailija
40/66 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ilahtuisi jos ostaisin teatteriliput ja lähtisin hänen kanssaan täällä omassa kotikaupungissani, missä hän tykkää käydä toisin kuin isäni. Käyvät isäni kanssa katsomassa kaikki näytökset omalla paikkakunnallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi