Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kälyn ihmeellinen käytös selvisi vuoden aluksi

Vierailija
01.01.2024 |

Semmoinen uusi vuosi.. Hyvä kun alkaa asioiden selviämisellä

Ollaan vuoden ihmetelty, kun kälyn perhe ei halua olla tekemisissä.

Ei vastaa kyläilykutsuihin, ei pidä yhteyttä kummilapseensa (lapsemme), eivät koskaan kutsu perhettämme kylään. Eivät siis koskaan. Ei mitään. Tosi vaikeaa yksipuolista yhteydenpitoa jota olemme ihmetelleet surullisina. Mikään ei koskaan onnistu..leikkitreffit, yhteiset ruokailut tai matkat. Ei mikään. Lasten kannalta suru. Omalta kannalta iso ihmetys, miten joku jaksaa. 

Nyt se sitten somesta selvisi. Oli tehnyt videon jossa on kuvattu useaan kertaan häntä itseään ja toista kälyä.

Ihmetelty kun on kutsuttu heitä mm yhtenä juhlapyhänä keväällä syömään, niin selvisi em videolta että samaan aikaan siellä järjestetty oikein juhlat, mutta meitä ei toki kutsuttu. Ei tietenkään, kuten hänellä tapana on. Meidän juhlissa kuitenkin on käynyt

Minä ja me olemme todella ulkopuolisia, kuten olemme ajatelleetkin. 

Kiitos some tästä tiedosta. Kiva nähdä somen kautta että lapsemme eivät ole tervetulleita serkuilleen ja me olemme nollan arvoisia tälle kälylle perheineen.

Pitääpä ensi vuonna panostaa muihin ystäviin, en halua, jaksa olla tälläisen ihmisen kanssa missään väleissä enää. Ihmisen joka toistuvasti loukkaa, jättää ulkopuolelle mitäpä hänen tekemisiään enää seurailemaan. 

Kiitos vuoden eka päivä, kun selvitit tämänkin, niin ei tarvitse enää toista vuotta arvailla tätä vaikeaa käytöstä 

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kälynä tälläinen epävarma ihminen. Loukkaava ja ulkopuolelle jättäjä, joten tiedän täsmälleen Ap mitä tuo kuvailtu käytös on. Aina joutuu olla varpaillaan heidän kanssaan että taas jätetty vain meidän perhe ulos. Itse kuvailen tätä aikuiset kiusaajat-touhuksi. Yritin pari vuotta lasten ollessa pieniä, olla tekemisissä. Kaveriksi hänelle kelpasi kuitenkin vain toinen käly. Lapset jo kasvaneet, ei saatu heidän perheestään ystäviä. 

Anna olla. Älä tuhlaa helmiä tälle sialle

Hyvin sanottu, ei helmiä sioille! Sikamaista ja lapsellista käytöstä. Onpa iso vaiva vastata viestiin tai tavata pari kertaa vuodessa 

Ja kyllä, tiedän myös tuon käytöksen. Me lopetettiin viime vappuun -23 yksipuolinen yhteydenpito miehen veljen perheeseen. Serkut eivät nähneet toi

Eli käly on yhteydessä suoraan toiseen kälyynsä, mutta Ap:n pitäisi asioida miehensä kautta miehen veljeen? Salli mun nauraa. Aikuinen kiusaaja tämä käly, ja lapsensa ja miehensä varmaan samanlaisia.

Vierailija
22/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jengi edes vastaa noin epäselvään aloitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä mieheni sisareen jonkin verran yhteyttä. Mieheni ei koskaan pidä yhteyttä siskooni. En odotakaan sitä, mutta patistan häntä olemaan aktiivinen yhteydenpitoon äitinsä ja siskonsa kanssa. Itse olen vain ns. kakkoskuskina niissä suhteissa. 

Älkää naiset enää vuonna 2024 tehkö tällaista metatyötä ja mikromanagerointia perheissänne. Ap:lle sanoisin, että pidä yhteyttä sisaruksiisi ja kannusta miehesi pitämään yhteyttä omiinsa. 

Vierailija
24/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa se vika ei olekaan kälyssä, vaan miehesi veli ei jaksa katella omaa kotkottavaa kälyänsä.

Kälyn puoliso (= ap:n tai hänen miehensä veli) ei myöskään välitä pitää yhteyttä aloittajan perheeseen. Ap ei edes mainitse tarinassaan tämän kälyn puolisoa.

Siihen on varmaan joku hyvä syy, jota aloittaja ei meille kerro.

Vierailija
25/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tälläinen käly. Koska hänen kanssa ei yhteydenpito mitenkään päin onnistu, ei kutsuttu häntä tänä vuonna edes lapsemme synttäreille.

Jostain kuuli niistä kuitenkin valitettavasti samalla viikolla ja tuli paikalle.

Juhlissa/ juhlien jälkeen alkoi arvioida lastamme kuten joku ylempi henkilö/taho: Olivia on kiltti ja empaattinen x vuotias

Öö, jaahas, kiitos arviosta. Saatiin arviointi ihmiseltä joka ei yhtään tunne lastamme tai ole missään tekemisissä. Ei koskaan pyydä lasta (kummilastaan) hoitoon, ei puistoon, ei soita, ei toivota hyvää joulua. E i  K o s k a a n  M i t ä ä n!!

Vierailija
26/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tämä toinen käly on, esim. ap:n oma sisko? Häneltä ehkä kyselisin. Näitä kälyjä ja lankoja ei pääse itse valitsemaan eikä olla verisukulaisiakaan. En ole ajatellut edes, että olisi velvollisuus juhlia aina yhdessä. Minulla on on vain sisko, hänen miehensä, miehen sisko ja hänen miehensä.

Näistä pidän yhteyttä omaan siskooni, mieheni omaansa. Minulla ei ole edes kummankaan langon puhelinnumeroa, ei taida miehellänikään olla. Tietysti jos natsaa kavereina, oltaisiin tekemisissä muutenkin kuin sukujuhlissa. Ihan hyvät välit on, mutta en näe tarvetta tiiviimpään yhteydenpitoon. Miehen siskon perheessä on jo aikuisia lapsia, he vierailevat meillä mielellään. Mieheni hoitaa heidän lahjat ja muistamiset.

Vierailija
27/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kyllä mieheni sisareen jonkin verran yhteyttä. Mieheni ei koskaan pidä yhteyttä siskooni. En odotakaan sitä, mutta patistan häntä olemaan aktiivinen yhteydenpitoon äitinsä ja siskonsa kanssa. Itse olen vain ns. kakkoskuskina niissä suhteissa. 

Älkää naiset enää vuonna 2024 tehkö tällaista metatyötä ja mikromanagerointia perheissänne. Ap:lle sanoisin, että pidä yhteyttä sisaruksiisi ja kannusta miehesi pitämään yhteyttä omiinsa. 

Ai käly voi pitää yhteyttä suoraan toiseen kälyn mutta Apn pitää pitää yhteyttä vain omiin sisaruksiinsa. Oikein aikuisen kiusaajan selitys. 

Vierailija
28/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tälläinen käly. Koska hänen kanssa ei yhteydenpito mitenkään päin onnistu, ei kutsuttu häntä tänä vuonna edes lapsemme synttäreille.

Jostain kuuli niistä kuitenkin valitettavasti samalla viikolla ja tuli paikalle.

Juhlissa/ juhlien jälkeen alkoi arvioida lastamme kuten joku ylempi henkilö/taho: Olivia on kiltti ja empaattinen x vuotias

Öö, jaahas, kiitos arviosta. Saatiin arviointi ihmiseltä joka ei yhtään tunne lastamme tai ole missään tekemisissä. Ei koskaan pyydä lasta (kummilastaan) hoitoon, ei puistoon, ei soita, ei toivota hyvää joulua. E i  K o s k a a n  M i t ä ä n!!

Mitä kälysi tekee silloin, kun veljesi / miehesi veli pitää yhteyttä lapseenne? Jättäytyy taka-alalle? 

Vierailija
29/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tämä toinen käly on, esim. ap:n oma sisko? Häneltä ehkä kyselisin. Näitä kälyjä ja lankoja ei pääse itse valitsemaan eikä olla verisukulaisiakaan. En ole ajatellut edes, että olisi velvollisuus juhlia aina yhdessä. Minulla on on vain sisko, hänen miehensä, miehen sisko ja hänen miehensä.

Näistä pidän yhteyttä omaan siskooni, mieheni omaansa. Minulla ei ole edes kummankaan langon puhelinnumeroa, ei taida miehellänikään olla. Tietysti jos natsaa kavereina, oltaisiin tekemisissä muutenkin kuin sukujuhlissa. Ihan hyvät välit on, mutta en näe tarvetta tiiviimpään yhteydenpitoon. Miehen siskon perheessä on jo aikuisia lapsia, he vierailevat meillä mielellään. Mieheni hoitaa heidän lahjat ja muistamiset.

Ei tässä ole sinusta kyse, vaan kälyn ilkeästä käytöksestä. Ei ketään kiinnosta miten sinä sinun suvussasi toimit. Hohhoijaa

Vierailija
30/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nauravat partoihinsa, kun pääsevät kaikesta vaivasta. Naiset käyvät keskenään näitä typeriä taisteluita samaan aikaan kun miehet viettävät omaa mukavaa elämäänsä...

Vierailija
31/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai käly voi pitää yhteyttä suoraan toiseen kälyn mutta Apn pitää pitää yhteyttä vain omiin sisaruksiinsa. Oikein aikuisen kiusaajan selitys. 

Jos he ovat ystäviä? Käly sinne käly tänne. Jotkut ystävystyvät. 

Vierailija
32/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tämmönen metakka, ja sitten ihmetellään miksei käly pidä yhteyttä. Taitaa olla suvun ainoa tervepäinen. Itsekin pakenisin vuorille!!

Vierailija
33/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nauravat partoihinsa, kun pääsevät kaikesta vaivasta. Naiset käyvät keskenään näitä typeriä taisteluita samaan aikaan kun miehet viettävät omaa mukavaa elämäänsä...

Juu ja niin nauran minäkin jatkossa. Ei tarvi enää yrittää kutsua häntä minnekään tai olla ystävällinen heille. Kun ulkopuolelle jättäminen tehdään jo ihan avoimesti somessa. Oikein kiusaaja.

Ap

Vierailija
34/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole sinusta kyse, vaan kälyn ilkeästä käytöksestä. Ei ketään kiinnosta miten sinä sinun suvussasi toimit. Hohhoijaa

En huomaa tässä nyt ilkeää käytöstä. Varmaan siksi, että meillä suvussa taitaa olla sitten kuusi ilkeää ihmistä. Tavataan joskus ja jouluna ja juhlia järjestäessä ei ajatella, että sinne ei voisi kutsua kaveripohjalta ketä haluaa. Vaan että pitää kutsua sukulaiset. Tai ei ajatella, että nainen tietysti hoitaa sosiaaliset suhteet miehen sukuun, mies on kuin pieni lapsi.

Vierailija
35/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pysähtynyt pohtimaan, että mikä sulla on itselläsi hätänä kun roikut noin ihmisessä joka ei selvästi sun seuraa kaipaa? Miksi haukut häntä kuin hän olisi velvollinen olemaan kanssasi jotenkin yhteydessä? Väität kateelliseksi ja puhut alentuvasti. Kuulostaa siltä että sinulla on todella huono itsetunto. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen pystyy käsittelemään sen, ettei kaikki pidä hänestä. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei vaadi toisilta sitä, että he pitäisivät hänestä. 

Vuosi on hyvä aloittaa pohtimalla omaa suhtautumista muihin ja itseensä.

Vierailija
36/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mieti omaa lapsuudenperhettäsi. Oliko vanhempasi täysin tasaisesti yhteydessä kaikkiin sisaruksiinsa perheineen vai tuliko joistain tädeistä, sedistä, enoista perheineen läheisempiä? Meillä ainakin äitini veli eli enoni perheineen oli läheinen, olimme paljon yhteydessä. Synkkasi kaikin puolin kuin ystävillä, sekä lapsilla että aikuisilla, isäni ja enoni olivar parhaat kaverit. Äidin siskoonkin oltiin yhteydessä, muttei niin paljon. Siskoksilla ei ollut niin läheiset välit, ihan asialliset, muttei niin läheiset. 

Näitä muistelemalla avautuu usein se oma tilannekin uudella tavalla. 

Vierailija
37/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kälynä tälläinen epävarma ihminen. Loukkaava ja ulkopuolelle jättäjä, joten tiedän täsmälleen Ap mitä tuo kuvailtu käytös on. Aina joutuu olla varpaillaan heidän kanssaan että taas jätetty vain meidän perhe ulos. Itse kuvailen tätä aikuiset kiusaajat-touhuksi. Yritin pari vuotta lasten ollessa pieniä, olla tekemisissä. Kaveriksi hänelle kelpasi kuitenkin vain toinen käly. Lapset jo kasvaneet, ei saatu heidän perheestään ystäviä. 

Anna olla. Älä tuhlaa helmiä tälle sialle

Hyvin sanottu, ei helmiä sioille! Sikamaista ja lapsellista käytöstä. Onpa iso vaiva vastata viestiin tai tavata pari kertaa vuodessa 

Ja kyllä, tiedän myös tuon käytöksen. Me lopetettiin viime vappuun -23 yksipuolinen yhteydenpito

MIKSI ap:n pitää asioida miehensä veljen kanssakaan? Eikö ne veljekset voi hoitaa sukulaisuussuhteet ihan itse?

Vierailija
38/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennytkään, että uuttavuotta on velvollisuus juhlia suvun kesken. Juuri oli joulu ja katsellaan sitten kesällä uudelleen. Kaikki eivät vain ole läheisiä kaikkien sukulaisten kanssa (jos kenenkään). Sisarussuuhteesta ovat vastuussa aikuiset sisarukset itse.

Vierailija
39/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta miksi hitossa ei voisi? Joistakin ihmisistä pitää enemmän kuin toisista, joidenkin kanssa luodaan ystävyyssuhteita ja toiset pysyvät etäisempinä. En koskaan ole ymmärtänyt tällaista ajatusmaailmaa että ihmiset pitää toisia velvollisina olemaan yhteydessä itseensä.

Vierailija
40/128 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei edes ole mieheni siskon numeroa ja vielä vähemmän hänen miehensä numeroa.

Alusta asti on sovittu, että kumpikin hoitaa yhteydenpidon omaan sukuunsa.

Itse en ole millään tavoin läheinen yhden siskoni kanssa, joten olen paljon enemmän tekemisissä kahden muun kanssa. Näin on ollut aina. En näe tässäkään kyllä mitään ihmeellistä.

Enkä muuten ole lapsuuden jälkeen viettänyt yhtäkään uutta vuotta kenenkään sukulaisen kanssa. Ns sukujuhlia on joulu ja pääsiäinen ja sitten tietty yo-juhlat, isommat synttärit jne. Ja niihin kutsumisesta kumpikin vastaa oman sukunsa osalta.