Kuinka moni muu kyhjöttää vessassa koiransa kanssa näin UV kunniaksi?
Hyvää UV täältä vessan lattialta papatteja pelkäävän koiran kanssa
Kommentit (98)
En todellakaan kyhjöttäisi vessassa koiraa lohduttelemassa.
Perheessämme on minun lapsuudestani asti ollut koiria, eikä yksikään ole ollut paukkuarka.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni? Mitä sä aloittaja sillä lukumäärällä teet?
No, anteeksi. Parempi muoto olisi varmaan ollut kuka muu. Suomi on vasta kakkoskieleni. Kiva kuitenkin että viilaat pilkkua. :) vai menikö tuokin nyt väärin..
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin koirien ehdoilla kotona tänään, lattialla lohdutellen.
Ei pidä lohdutella. Leiki, tee namipiiloja, kuunnelkaa radiota jne. Tehkää kivoja asioita yhdessä.
Näin moni sanoo, mutta oikesti pelokkaan koiran lohduttelussa ei ole mitään vikaa.
Kun koira on tarpeeksi peloissaan ja stressaantunut se ei pysty missään määrin keskittymään namipiiloihin ja kivoihin tekemisiin. Pelko on yksinkertaisesti liikaa sille. Silloin on ihan ok tarjota lemmikille ja tukea ja turvaa.
Siedätyshoito aloitetaan sitten vasta akuutin tilanteen jälkeen ja tehdään koko ajan sillä tasolla, että pelko pysyy namipiilohin keskittymisen verran hallinnassa.
Siedätyshoito on jo aloitettu, turhaa jälkeenpäin kun ei ole mihin siedättää. Esimerkiksi feromipantoja,- suihkeita ja -haihduttumia olisi voinut hankkia jo ennen joulua. Kannattaa tutustua mitä ovat. Feromonipantaa suositellaan käytettäväksi kesällä jo ennen ensimmäisiä ukkosia ja kyllä reilusti ennen uuden vuoden pauketta. Tuollaiset ihmiset jotka eivät ole tehneet etukäteen mitään vaan katsovat mieluummin pelkäävää eläintä, ovat todella sairaita ihmisiä. Kun on ollut mahdollisuus vaikuttaa tilanteeseen
Olen niin kiitollinen, että oma nykyinen koirani ei korvaansa lotkauta.
On aikaisempi kokemus koirasta, joka pelkäsi aivan hulluna. Se oli kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellista koko rakettien ampuminen. Oikeesti. No, heidän rahojahan ne on ja minä saan ilmaisen shown
Joo. Meidän asuinalueella ei vuokratalojen pihoilta tulituksia näe. Tuolta rikkaiden pihoilta tulevat.
Erikoista. Täälläpäin nimenomaan paukkuu noiden vuokrakasarmien tienoo. Olen sitä joka vuosi ihmetellyt, varsinkin kun ilmeisesti raketit ovat törkeän kalliita nykyään. Luulisi että pienempituloisilla olisi näinä aikoina muutakin käyttöä rahalle mutta ilmeisesti ei.
Itse kiroan vauvan vuoksi tuota helv****n pauketta. Siirrymme varmaan kohta myös vessaan nukkuun tai kellari on vielä parempi. Herää aivan jatkuvasti paukahduksiin, eikä pääse syvään uneen. Kolmatta tuntia yritetty päästä yöunille.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni koira on myös saunassa.
Muu perhe puolestaan on ulkona paukkujen kanssa. Koira on selvinnyt ennenkin ja selviää nytkin.
Äsken katsoin, kun ison ilotulituksen aikaan jänis loikki lujaa pihallamme. Ihan samalla tavalla loikkii, kun pamautan ikkunaan, silloin, kun syö omenapuitamme
Hyi sua, ei saa kiusata jänistä, sille tulee traumoja. Raukka ollut ihan kauhuissaan jo monet kerrat.
Jo kaksi viestiä siitä, että koira ei säiky, koska ulkomailla on ilotulituksia koko ajan. Mä oon asunut ulkomailla 20 vuotta, viidessä eri maassa, ja missään ei ole ollut koko ajan ilotulituksia. Missä te siis asutte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin koirien ehdoilla kotona tänään, lattialla lohdutellen.
Ei pidä lohdutella. Leiki, tee namipiiloja, kuunnelkaa radiota jne. Tehkää kivoja asioita yhdessä.
Näin moni sanoo, mutta oikesti pelokkaan koiran lohduttelussa ei ole mitään vikaa.
Kun koira on tarpeeksi peloissaan ja stressaantunut se ei pysty missään määrin keskittymään namipiiloihin ja kivoihin tekemisiin. Pelko on yksinkertaisesti liikaa sille. Silloin on ihan ok tarjota lemmikille ja tukea ja turvaa.
Siedätyshoito aloitetaan sitten vasta akuutin tilanteen jälkeen ja tehdään koko ajan sillä tasolla, että pelko pysyy namipiilohin keskittymisen verran hallinnassa.
Siedätyshoito on jo aloitettu, turhaa jälkeenpäin kun ei ole mihin siedättää. Esime
Kaikilla ei ole mahdollisuutta aloittaa riittävän ajoissa ja toisaalta, siedätyshoito saattaa olla pahimmillaan monen vuoden projekti, eikä mikään riittävän ajoissa ostetulla feronomipannalla hoidettava pikkuasia.
Minulle tuli kerran koira eläinsuojelun kautta hätäsijoitukseen 28.12. Siinä ei paljoa ehditty toisiimme tutustua, kun uusi vuosi oli jo käsillä. Ja se uusi vuosi meni todellakin koiran kanssa kylpyhuoneen lattialla. Minä makasin patjalla ja kuuntelin musiikkia kirjoja lukien. Koira ravasi välillä ympäriinsä ja välillä piiloutui viereeni peiton alle. Rauhoittavista ei ollut mitään apua. Seuraava uusi vuosi meni jo paljon paremmin, kiitos koko vuoden kestäneen harjoittelun (monen muun treenin ohessa), mutta vasta nyt, neljäntenä uutena vuotena koira on oikeasti levollinen ja stressitön paukkeesta huolimatta.
Olkaa niiden perheenjäsenienne tukena, jos ne pelkäävät. Pelkoon ei saa lähteä mukaan, mutta lohduttaa saa. Kun tilanne on ohi, aloitetaan treenit kohta helpompia vuoden vaihteita.
Vierailija kirjoitti:
Itse kiroan vauvan vuoksi tuota helv****n pauketta. Siirrymme varmaan kohta myös vessaan nukkuun tai kellari on vielä parempi. Herää aivan jatkuvasti paukahduksiin, eikä pääse syvään uneen. Kolmatta tuntia yritetty päästä yöunille.
Laita telkkari kovemmalle, niin pauke hukkuu siihen meteliin. Tosin varmaan puolilta öin, sekään ei enää auta. Mutta varmasti nukkuu, kun on tarpeeksi väsynyt, jos ette ole täydelliseen hiljaisuuteen häntä toteuttaneet.
Me asutaan kaupungin järjestämän ilotulituksen vieressä. Sen 10-15 minuuttia minkä se kestää, oon kissan kanssa kylpyhuoneessa. Kauempaa tuleviin pamahduksiin ei reagoi, mutta tuo pääilotulitus on niin lähellä, että menee siitä sellaiseen säntäilypaniikkiin. Ei vaikeuta mun elämää vartin ylimääräinen kylpyhuonevisitti kerran vuodessa.
Tässäkään ulkomaassa ei muuten ole koko ajan ilotulituksia.
Molemmat kuorsaa lohnottaa eivätkä välitä tuon taivaallista rakenteista. Kissa yrittää napata raketteja ikkunan läpi.
Miksi kyhjötät siellä vessassa? Eihän paukutus ole edes kunnolla alkanut. Eikä sitä kukaan sisälle kuule, jos ei hengitystä pidätä. Tule pois sieltä vessasta nyt, koirasi on jo ihan peloissaan, että mitä oikein sulle tapahtuu. Yrittää raukka lohduttaa sua.
Eläinlääkäriltä Sileo-resepti ensi uudeksivuodeksi.
Tuttua touhua ap. Yhden UV:n olin lentokenttähotellissa, mutta se oli pettymys. Ei ollut koiraystävällinen, hiljainen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästä se koira-parka pois sieltä. Sitä alkaa pelottamaan.
Totta! Vessan ilmanvaihdon kautta rakettien äänet kuuluu kovimmin. Kyllä nämä koiralliset ihmiset ovat sitten typeryksiä.
Vessa on turvahuone kaikelle pahalle. Koirat eivät vain ymmärrä sitä, koska eivät osaa lukita vessan ovea.
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäriltä Sileo-resepti ensi uudeksivuodeksi.
Tämä muuten auttaa. Nyt ei voitu ottaa koiran toisen lääkityksen vuoksi.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira on epäekologinen turhake, josta on haittaa muille ihmisille ja villieläimille.
Ai , no sehän on sitten vähän niinkuin sinä.
Sama koiravihaaja kuin noissa muissakin keskusteluissa..Mikä vihaaja? Turhahan se lemmikkieläin on. En ole mikään valheellinen "eläinystävä", jolla on lemmikkieläin, mutta syö eläintenkärsimysteollisuuden tuotteita hyvällä omallatunnolla.
Ahaa. No, ei se itsensä jalustalle nostaminenkaan ole sen parempi piirre.
Ekologisuus ei ole vain "piirre". Sillä on paljon arvokkaampia merkityksiä elämän jatkumisen ja hyvinvoinnin kannalta. eri
Ei onneksi. Asutaan haja-asutusalueella alle 5 km päässä kaupungin keskustasta. Just tultiin iltapissalta sisälle. Vaimeaa pauketta kuului joka suunnasta, mutta ei tuo siitä välittänyt yhtään. On 13-vuotias jo, mutta sama juttu ollut aina, myös keskustassa asuessamme. Toki silloin en käyttänyt ulkona enää näin myöhään.
Tsemiä sinne!