Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä pituisia päiviä teillä lapset hoidossa?

Vierailija
03.09.2008 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työpäivän ja hoitopäivän pituutta mikään normi määrittele? Eikös se ole ihan työpaikkakohtainen ja alasta riippuva ja osittain oman valinnankin mukainen se työpäivän pituus? Eikä hoitopäivän pituudellekkaan mitään normia ole.

Vierailija
2/48 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteelaisen, jopa yläastelaisen työpäivä on monesti lyhyempi kuin sen 1-vuotiaan päiväkotilaisen! Varmasti helpotus monelle lapselle siirtyä kouluun, kun tarvii mennä vasta kahdeksaan tai yhdeksään ja pääsee iltapäivällä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä päiväkodissa että pph:na työskenneellä (ja olen siis tätä nykyä yks. pph) voin sanoa, että nuo yli 8 h päivät ovat lapselle jo rankkoja. Vaikka hoidossa olisi kuinka mukavaa niin kyllä se käy lapsen fysiikan päälle jo. Ja aivan sama onko pph:lla vai pk.ssa. Toki päiväkodissa meno on vielä rajumpaa. Mielestäni 5-7 tuntia on kohtuullinen aika alle kouluikäiselle olla hoidossa. Eniten säälittää lapset jotka ovat hoidossa 9-10 tuntia :(

Tarkoitan vaan sitä, että jos joku hoitolapsesi on sen 10 h päivässä hoidossa, ei juoksuta häntä koko päivää ulkona, vaan antaa ihan rauhassa välillä vaikka katsella videoita sisällä tai jotain? Meillä on joskus, tosi harvoin kyllä, lapsen hoitopäivä klo 8.15-17.30 ja kun mennään hakemaan, ei ole muita lapsia ja lapsi kattelee pph:n kanssa lastenohjelmia syönnin jälkeen. Ihan samaa tehtäisiin kotonakin, joten ei rasita sen kummemmin. Jotkut pph:t tietty pitää lapset ulkona loppuun asti, vaikka sinne olisi menty jo ennen kolmea.. Ja aamulla parin tunnin ulkoilu, joten varmasti käy lapsen fysiikan päälle.

Eli telkkarin töllötys on sitten parempaa kuin ulkoilu? Ei se ulkoilu lasta ainakaan henkisesti rasita. Ja vastaukseksi kysymykseesi: ei 10 h päivässä hoidossa oleva lapsi tietenkään ulkoile koko päivää vaan tulemme sitten sisälle kun lyhyempää päivää tehneet lapset ovat jo kotiutuneet. Arvatkaa vaan onko tuolla viimeisellä lapsella jo kova ikävä kotiin kun muut ovat lähteneet jo tunteja sitten :( Ja ei auta videot siinä yhtään... Ei tädin syli... Enhän minä ole vanhempien veroinen!

Vierailija
4/48 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö kykene aikuismaiseen keskusteluun?

Vierailija
5/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä n. 9h

Vierailija
6/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä

Vierailija
7/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilaisesta kyse

Vierailija
8/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja illalla ollaan työpäivän jälkeen takaisin kotipihassa noin 16.40. Eli siitä tulee laskujeni mukaan 9h. Lapsi 1v6kk.

Vierailija
9/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6 ja 5 v.

Vierailija
10/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 8 kiva heti laittaa tollainen viesti? Miksi laitoit? Tottakai päivä on sellainen, kun ihmisten työajat on usein 8-16. Ja aika lyhyet matka-ajat vielä 7:lla.

Tällaista se elämä on. Itse 70-luvun lapsena menin hoitoon 6kk iässä, ja olin varmaan aika vastaavaa päivää ku9n vastaaja 7:n lapsi. Oma lapseni on lyhyempää, ja meni hoitoon vasta 2v, mutta en silti tunne mitään tarvetta kommentoida toisten ihmisten lasten hoitopäivän "rankkuudesta".

Vierailija
11/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa klo 7.30 ja loppuu klo 14.30-16.30, vaihtelevasti haetaan koska käyn koulua. Pienempi varsinkin on väsy päivän jälkeen, olenhan sitä itsekin!

Vierailija
12/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö tuollainen hoitopäivä pienelle lapselle olisi rankka. Puolitoistavuotias on päivähoidossa enemmän kuin kotona. Eihän siinä ole mitään tolkkua. Ennemmin vuokra-asunnossa, jossa voi viettää aikaa lasten kanssa vähän enemmän kuin omistusasunto, jossa ehditään käydä vain nukkumassa ja jossa lapset saavat myös vain vierailla iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
13/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin 5-vuotiaalle ihan tarpeeksi. En ymmärrä, kuinka yksikään lapsi, saati vauva, selviää suuremmista määristä tervejärkisenä. Ja nyky-yhteiskuntaa kun katsoo, niin eipä taida selvitäkään :(

Vierailija
14/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden puoli kuus töihin, lapset saavat rauhassa herätä omaan tahtiin. Vaari vie lapset kahdeksaksi aamupalalle tarhaan ja haen viimeistään kello:15. Lapset melkein 4v.

Vierailija
15/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: 12-16

Ti: 14-17

Ke ja To vapaa

Pe: 11-17

Ensviikolla ma-to klo 7-16.15 ja pe klo 8-14

Kyseessä 5-v lapsi, joka perhepäivähoidossa

Vierailija
16/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin 5-vuotiaalle ihan tarpeeksi. En ymmärrä, kuinka yksikään lapsi, saati vauva, selviää suuremmista määristä tervejärkisenä. Ja nyky-yhteiskuntaa kun katsoo, niin eipä taida selvitäkään :(

Vierailija
17/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: 12-16

Ti: 14-17

Ke ja To vapaa

Pe: 11-17

Ensviikolla ma-to klo 7-16.15 ja pe klo 8-14

Kyseessä 5-v lapsi, joka perhepäivähoidossa

Vierailija
18/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v on eskarissa joka päivä.

Esim. viime viikolla pienempien hoitoajat:

Ma 7.30 (isä vei)-13.30 (minä hain).

Ti 8.30 (minä vein)-12.00 (mies haki).

Ke lapset kotona isän kanssa.

To lapset kotona isän kanssa.

Pe lapset kotona isän kanssa.

Mies on palomies, itse olen vielä muutaman viikon vuoropäiväkodissa töissä (jään äitiyslomalle muutaman viikon päästä). Sen takia tuollaiset hoitoajat. Lapset ovat kaupungin toisessa vuoropäiväkodissa. Jos itse olen yövuorossa ja mies on töissä, niin vien lapset hoitoon klo 19.30 ja haen heidät kotiin klo 8.00.

Vierailija
19/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 2v.

Vierailija
20/48 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä päiväkodissa että pph:na työskenneellä (ja olen siis tätä nykyä yks. pph) voin sanoa, että nuo yli 8 h päivät ovat lapselle jo rankkoja. Vaikka hoidossa olisi kuinka mukavaa niin kyllä se käy lapsen fysiikan päälle jo. Ja aivan sama onko pph:lla vai pk.ssa. Toki päiväkodissa meno on vielä rajumpaa. Mielestäni 5-7 tuntia on kohtuullinen aika alle kouluikäiselle olla hoidossa. Eniten säälittää lapset jotka ovat hoidossa 9-10 tuntia :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi