minkä pituisia päiviä teillä lapset hoidossa?
Kommentit (48)
Kylla lyhyehko paivan taman maan standardien mukaan. Toissakin olen joutunut tekemaan erillisen sopimuksen, etta paasen lahtemaan aikaisemmin. ja se sallitaan minulla siita syysta, etta olen suomalainen = friikki.
Monet aidit taalla tekevat viela paljon pidempaa paivaa.
Hyi hyi teitä! Kaikilla nääs ei ehkä ole se hyväpalkkainen mieskään, eikä ole tullut ekstraa perintönä.
Tuota vuokrajuttua mäkään en ymmärrä. Tällä hetkellä maksamme 600 €/kk tästä rupuvuokra-asunnosta, omasta tulemme maksamaan 900 €/kk. Saamme paljon lisätilaa, oman pihan, elämisen laatu on ihan toista.
Mäkin puolustelin kotihoitoa aikaisemmin, mutta en enää näe asiaa niin mustavalkoisena. Esikoisellani on tosi vaikea tulla nyt joukkoihin mukaan kun aloitti "oikeassa hoidossa" vasta eskari-ikäisenä. Nyt ei koulusta meinaa löytyä kaveria, ei sitten millään! Olisi ehkä ollut eri asia jos olisi mennyt samojen kaverien kanssa hoitoon jo esim. 3-4 -vuotiaana.
lapsi on hoidossa 2-6h päivässä ja toisina viikkoina 14-16h eli menee illalla ja haetaan aamulla, tälläiseen on lisätty vanhempien uniaikaa.
Molemmat vuorotyössä.
Oletteko ikinä ajatelleet pph:n omia lapsia? Meillä ainakin omat lapset hyppii välillä seinille kun hoitolapsia on pahimmillaan klo 05.15-18.
Raskasta on hoitolapsille pitkät päivät, se on selvä se, mut kun ajatellaan näin,et jos normaalisti tulee kaveri käymään niin se viipyy 2-3 tuntia. Meillä nämä "kaverit" on 8-11 tuntia..
Omia muksuja käy välillä sääliksi kun eivät voi omassa kotona olla niinkuin haluavat, kattoo videoita, pelata tietokoneella ym. mitä jotkut vanhemmat kieltää.
Minulla tilanne ei ole niin "paha" kuin tutullani joka on myös pph. Hänellä työt alkaa aamulla 6.30 ja loppuu 18. Klo 19 hän lähtee hoitamaan erääseen perheeseen lapsia klo 19-24. Sit kotiin nukkumaan ja aamulla sama homma alusta. Tällä paikkakunnalla iltahoidosta vastaa pph ei pk.
tänään hoitolapset tulee poikkeuksellisesti vasta klo 10, siksi istun nyt koneella..
tarjota lapselleen kodin ja ruokaa.
T: äiti jonka lapset tulevat olemaan hoidossa n 5-9 tuntia/pvässä, 6-10 pvää/kk
Mulla melkeen 11kk ikänen tyttö ja isovanhemmat hoitaa neitiä kotona.
Normaali työpäivä 8h + matkat (10min) + jos on jotain asioita hoidettavana.
Ja vielä iltoja ja viikonloppuja päälle??