Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avioliitossa yksin hedelmöityshoitoihin?

Vierailija
31.12.2023 |

Onko kellään kokemuksia että on mennyt yksin hedelmöityshoitoihin vaikka on avioliitossa?

Miehelläni on entisestä avioliitosta lapsia ja vasektomia, eikä hän halua lisää omia lapsia. Hänelle sopii kuitenkin että minä saan lapsen keinohedelmöityksellä lahjoittajan soluilla. Kohteeleeko klinikat minua kuten ketä tahansa itsellistä naista vai voiko tässä avioliitto-status tulla ongelmaksi ? Ennen vanhaan miehen vasektomialle piti olla vaimon suostumus. Eihän tässä voi olla mitään sellaista että koska olemme naimisissa, miehen pitää osallistua prosessiin? 

mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani eikä todellakaan lähde kanssani klinikalle mukaan. 

Kommentit (186)

Vierailija
161/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi mies ei voi olla isä ja sinä hoidat lapsen pääasiassa?

No näin se menisikin mutta se että mies on sanonut ettei halua lasta , aiheuttaa täällä hysteriaa. Vaikka asia olisi käytännössä juuri näin. 

Tässä tilanteessa se lapsi jätetään tekemättä tai sitten ap eroaa ja tekee lapsen yksin. Ei missään nimessä ole lapsen edun mukaista tällainen.

Joo. On parempi, että yh hakee vuosien jonotuksella tukihenkilön kuin että se tukihenkilö on jo valmiina olemassa. 

Luuletko että tuo mies olisi tukena lapsen kanssa, kun ei halua olla mukana edes klinikkakäynneillä?

Vierailija
162/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi mies ei voi olla isä ja sinä hoidat lapsen pääasiassa?

No näin se menisikin mutta se että mies on sanonut ettei halua lasta , aiheuttaa täällä hysteriaa. Vaikka asia olisi käytännössä juuri näin. 

Tässä tilanteessa se lapsi jätetään tekemättä tai sitten ap eroaa ja tekee lapsen yksin. Ei missään nimessä ole lapsen edun mukaista tällainen.

Joo. On parempi, että yh hakee vuosien jonotuksella tukihenkilön kuin että se tukihenkilö on jo valmiina olemassa. 

Luuletko että tuo mies olisi tukena lapsen kanssa, kun ei halua olla mukana edes klinikkakäynneillä?

Ihan jo kauppa-apu ja sellainen helpottaa ihan oikeasti arkea vrt. työssäkäyvä yh. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Ap vinkuu, kun suomalaista yhteiskuntaa ei olekaan rakennettu hänen yksilöllisiä tarpeitaan varten. No, oppia ikä kaikki. 

Vierailija
164/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo kauppa-apu ja sellainen helpottaa ihan oikeasti arkea vrt. työssäkäyvä yh. Eri

Nykyään kaupassa käynti on tehty ihan niinkin helpoksi, kuin että tilataan kaikki kotiin. Ja koskee ihan niitä yh:oitakin.  Joten sun kauppavertaus on aika ontuva. 

Vierailija
165/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaupassa käynti on tehty ihan niinkin helpoksi, kuin että tilataan kaikki kotiin. Ja koskee ihan niitä yh:oitakin.  Joten sun kauppavertaus on aika ontuva. 

Joo ehkä jos asuu kaupungissa ja haluaa maksaa ylinääräistä. Ei ole esim. meillä taajamassa tuollaista kotitoimitusmahdollisuutta lainkaan. Ap muistaakseni totesi, että mies hoitaa kauppareissut. Kai ap itse tietää, mikä häntä hyödyttää. 

Vierailija
166/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ehkä jos asuu kaupungissa ja haluaa maksaa ylinääräistä. Ei ole esim. meillä taajamassa tuollaista kotitoimitusmahdollisuutta lainkaan. Ap muistaakseni totesi, että mies hoitaa kauppareissut. Kai ap itse tietää, mikä häntä hyödyttää. 

Ei kuulosta kovin hyvältä parisuhteelta, jos siinä halutaan olla kauppareissujen vuoksi. 

Vierailija
167/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan."

Kyllähän tuo on ihan eri tilanne kuin olla kituuttava yksinhuoltaja. Parempi tilanne siis ap:lle ja lapselle.

Vierailija
168/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies on välittävä, ahkera, hoitaa paljon kotia, hoitaa pääasiassa ruokaostokset ja ruokapuolen kokonaan."

Kyllähän tuo on ihan eri tilanne kuin olla kituuttava yksinhuoltaja. Parempi tilanne siis ap:lle ja lapselle.

Vaan kuinka välittävä mies olisi, jos ap lähtee metsästämään siittiöitä irtoseksin muodossa kuten täällä on ehdotettu?

Vierailija
169/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin hyvältä parisuhteelta, jos siinä halutaan olla kauppareissujen vuoksi. 

Ei kai se siitä huonoakaan tee itsessään. Joillain parisuhteessa painaa arki ja järki, toisilla ehkä romantiikka, kolmansilla ehkä jokin muu.

Vierailija
170/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se siitä huonoakaan tee itsessään. Joillain parisuhteessa painaa arki ja järki, toisilla ehkä romantiikka, kolmansil

Mies on joka tapauksessa estämässä ap:ta toteuttamasta lapsihaaveitaan, ellei suostu mukaan hoitoihin ja siten isäksi. 

Vierailija
171/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei tulisi koskaan onnistumaan! Eroa mielummin heti Ap jos haluat lapsen.

Vierailija
172/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kuinka välittävä mies olisi, jos ap lähtee metsästämään siittiöitä irtoseksin muodossa kuten täällä on ehdotettu?

Sitä me emme voi tietää, kas kun se riippuu ihan henkilöstä. Tulee ehkä yllätyksenä sinulle, mutta kaikki eivät suhtaudu samoin. Minunkin mieheni olisi sallinut minulle irtoseksin, jopa kannustanut siihen, jos hoidot eivät olisi ollenkaan toimineet. 

Vierailija
173/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä me emme voi tietää, kas kun se riippuu ihan henkilöstä. Tulee ehkä yllätyksenä sinulle, mutta kaikki eivät suhtaudu samoin. Minunkin mieheni olisi sallinut minulle irtoseksin, jopa kannustanut siihen, jos hoidot eivät olisi ollenkaan toimineet. 

Ehkäpä sinun suhtautumisesi on yhdentekevää, ellet ole ap:n mies. Ap on kertonut, ettei mies halua ulkopuolisia miehiä kuvioon. Siinä ei auta sinun mielipide.

Vierailija
174/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinun suhtautumisesi on yhdentekevää, ellet ole ap:n mies. Ap on kertonut, ettei mies halua ulkopuolisia miehiä kuvioon. S

Tietenkään minun suhtautumisellani ei ole merkitystä. Minulle henkilötasolla aivan sama, mitä ap tekee; eroaako, hakeutuuko hoitoihin yksin, puhuuko miehen ympäri, pettääkö, luopuuko ajatuksesta ym. ym. Ei se minun elämääni vaikuta millään tavalla. Sinä nyt vain tykkäät jankata ja minä tykkään väitellä kanssasi. 

Vaikka ap:n mies olisi ilmaissut, ettei halua ulkopuolisia miehiä, ajatus saattaa hyvinkin muuttua, kun kuulee klinikkahoitojen oletusajatuksillaan olevan mahdottomia. 

Vierailija
175/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinun suhtautumisesi on yhdentekevää, ellet ole ap:n mies. Ap on kerton

Jos lukisit ketjun, ei tarttisi arvailla. Koska miestä ei muut miehet kuviossa houkuta, ap toivoo tämän suostuvan hoitoihin. Harkinta menossa. 

Vierailija
176/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sinun suhtautumisesi

"mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani"

Ap on tänään avannut keskustelun, jossa kyselee onko mahiksia yksin hoitoihin aviossa ja paljastuu, ettei ole. Eivät varmaan ole vielä keskustelkeet miehen kanssa asiasta tämän paljastumisen jälkeen. Saattaa mieskin muuttaa mieltään. 

Vierailija
177/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa muuttaa mieltään eli suostua mieluummin hoitoihin kuin saada vaimolta sukupuolitauti.

Vierailija
178/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ihmeen niuhoja. Kukaan ei saa mitalia siitä, että elää jonain pyhimyksenä ja on lisääntymättä. Oikeastaan päinvastoin, evoluutio lopettaa sellaisten geenit.

Vierailija
179/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat ihmeen niuhoja. Kukaan ei saa mitalia siitä, että elää jonain pyhimyksenä ja on lisääntymättä. Oikeastaan päinvastoin, evoluutio lopettaa sellaisten geenit.

Usein ihminen tämän hoksaa itsekin jo ennen kuin menee naimisiin sterisaatiossa käyneen kumppanin kanssa 

Vierailija
180/186 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittajaa ole kielletty lisääntymästä. Fiksu ei olisi edes mennyt naimisiin sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa lapsihaaveet ei kohtaa.