Avioliitossa yksin hedelmöityshoitoihin?
Onko kellään kokemuksia että on mennyt yksin hedelmöityshoitoihin vaikka on avioliitossa?
Miehelläni on entisestä avioliitosta lapsia ja vasektomia, eikä hän halua lisää omia lapsia. Hänelle sopii kuitenkin että minä saan lapsen keinohedelmöityksellä lahjoittajan soluilla. Kohteeleeko klinikat minua kuten ketä tahansa itsellistä naista vai voiko tässä avioliitto-status tulla ongelmaksi ? Ennen vanhaan miehen vasektomialle piti olla vaimon suostumus. Eihän tässä voi olla mitään sellaista että koska olemme naimisissa, miehen pitää osallistua prosessiin?
mies hyväksyy asian, mutta se on minun asiani eikä todellakaan lähde kanssani klinikalle mukaan.
Kommentit (186)
Suomen laki on kyllä aivan keskiajalta, jos ei tunnista tilannetta jossa naisella on oikeus hankkia lapsi lahjoittajasoluilla ilman aviomiehen hyväksyntää. Avioliitossa syntyvät lapset pitäisi yhtä lailla tunnustaa omikseen tai pystyä kirjaamaan ettei ole puolison lapsi. todella kivikautinen laki. Onkohan muualla Euroopassa samalla tavalla, vai voisiko ap mennä hoitoihin toiseen maahan ?
miehestä tulisi Suomessa sitten näkisin isä, tulkoon. Mutta saisi ainakin tehdä itsenäisesti ap sen päätöksen että hankkii lapsen. Aivan kuten apn mies on päättänyt olla hankkimatta.
kukaan ei myöskään ota tässä esille sitä, että kaikille avioero ei ole vaihtoehto, on erimerkiksi isoja omaisuuksia ja muita syitä miksi noin vain eroa paperilla ei yksinkertaisesti kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on ok tehdä väärin, jos joku muukin tekee? Tässä tilanteessa lapsi tulisi kärsimään.
Vääryys ja oikeus ovat suhteellisia käsitteitä. Loppupeleissä vain ap määrittelee nämä käsitteet itselleen, jos hän ei tee mitään rikollista. Itse ajattelen niin, että seksi ei ole väärin, ei myöskään lisääntyminen. Vaikeissa olosuhteissa ei voi välttämättä seurata pääväyliä, vaan on etsittävä pieniä rakoja, epätyypillisiä ratkaisuja. Jos pääväylät ovat tukittu, voi löytyä kuitenkin muita reittejä.
Niin, sellaisia reittejä on, joita mies ei hyväksy. Kuten irtoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa syntyy aika paljon lapsia, joiden tulevaisuus on voimakkaasti rajattu jo syntymässä. Siksi että äiti käytti odottaessaan tupakkaa, alkoholia tai huumeita. Nämä lapset kärsivät mm. oppimishäiriöistä ja syntyessään käyvät läpi pahoja vieroitusoireita. Näitä lapsia ei lainsäädäntö pysty suojelemaan omilta äideiltään, koska "syntymätön lapsi ei ole ihminen".
Sen sijaan lainsäädäntö pystyy kyllä estämään lapsettomuushoitojen käytön äidille, joka kaikin tavoin rakastaisi lastaan jo ennen tämän syntymää. Tekopyhää, lapsellista, naurettavaa ja epäoikeudenmukaista. Toivottavasti ap toteuttaa kiertoreitin ja saa lapsensa.
tämä. Totta joka sana.
tämä yhteiskunta tarvitsee lisää lapsia. Niitä jotka saa syntyä toivottuna hyviin olosuhteisiin.
olosuhde ei ole hyvä pelkästään siksi että apn mies on reissutyössä ja ap hoitaisi lapsen pääasiassa ? Näin on monessa perheessä muutenkin
Vierailija kirjoitti:
Suomen laki on kyllä aivan keskiajalta, jos ei tunnista tilannetta jossa naisella on oikeus hankkia lapsi lahjoittajasoluilla ilman aviomiehen hyväksyntää. Avioliitossa syntyvät lapset pitäisi yhtä lailla tunnustaa omikseen tai pystyä kirjaamaan ettei ole puolison lapsi. todella kivikautinen laki. Onkohan muualla Euroopassa samalla tavalla, vai voisiko ap mennä hoitoihin toiseen maahan ?
miehestä tulisi Suomessa sitten näkisin isä, tulkoon. Mutta saisi ainakin tehdä itsenäisesti ap sen päätöksen että hankkii lapsen. Aivan kuten apn mies on päättänyt olla hankkimatta.
kukaan ei myöskään ota tässä esille sitä, että kaikille avioero ei ole vaihtoehto, on erimerkiksi isoja omaisuuksia ja muita syitä miksi noin vain eroa paperilla ei yksinkertaisesti kannata tehdä.
Onneksi lainsäätäjät sentään osaavat ajatella lapsen etua. Laittavat edes vähän jarrua tällaisiin älyttömiin suunnitelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei omaisuus estä eroamasta - etenkään, jos kyse on vain näennäisestä erosta, erosta paperilla. Eikä toki muutenkaan. On aina oma valinta pysyä suhteessa omaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli on ok tehdä väärin, jos joku muukin tekee? Tässä tilanteessa lapsi tulisi kärsimään.
Vääryys ja oikeus ovat suhteellisia käsitteitä. Loppupeleissä vain ap määrittelee nämä käsitteet itselleen, jos hän ei tee mitään rikollista. Itse ajattelen niin, että seksi ei ole väärin, ei myöskään lisääntyminen. Vaikeissa olosuhteissa ei voi välttämättä seurata pääväyliä, vaan on etsittävä pieniä rakoja, epätyypillisiä ratkaisuja. Jos pääväylät ovat tukittu, voi löytyä kuitenkin muita reittejä.
Niin, sellaisia reittejä on, joita mies ei hyväksy. Kuten irtoseksi.
Toistan nyt itseäni. Vain ja ainoastaan ap määrittelee itselleen sen, mikä tilannekohtaisesti on oikein ja mikä väärin hänen omassa elämässään, mikäli hän ei tee mitään rikollista. Sitä määrittelyä et tee sinä, minä tai kukaan muukaan toinen henkilö.
No miksi mies ei voi olla isä ja sinä hoidat lapsen pääasiassa?
Mitä järkeä alunperinkään mennä naimisiin tai edes aloittaa suhdetta miehen kanssa, joka ei enää halua omia lapsia, jos kerran itse haluaa????
Vierailija kirjoitti:
Niin, vaihtoehtona ei ole keinohedelmöitys lahjoittajan soluilla, jos mies ei ole hommassa mukana isän roolissa. Tämä tuntuu olevan vaikea tajuta edelleen kaikille keskustelijoille.
Jos lahjasoluhoitoon ryhtyy, pitää touhussa olla mukana kummankin osapuolen ja miehestä tulee silloin juridinen isä.
Siksi väliaikainen ero paperilla on ainoa vaihtoehto.
Tietenkin ap päättää itse. Hän itse viittasi siihen, ettei muiden miesten osallisuus hänen miestään miellytä. Vaikka jokainen päättää omista valinnoistaan, ei voi päättää miten muut kuten se suhteen toinen osapuoli valitsee eri tilanteissa.
Minua loukkaisi tuollainen jopa enemmän kuin se, että hän ei suostuisi lapseen ollenkaan. Tosi outoa ettei halua olla papereissa isä, mutta suostuu siihen, että vauva tulisi. Kun tosiaan voitaisiin sopia, että minä olisin pääasiallisesti vastuussa lapsesta. Mies ei selvästi ole varma teidän suhteesta, kun pelkää elareita. Muuta syytä tuohon ei keksi.
Hitto mitä ihme touhua. Sairasta
Vierailija kirjoitti:
No näin se menisikin mutta se että mies on sanonut ettei halua lasta , aiheuttaa täällä hysteriaa. Vaikka asia olisi käytännössä juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No näin se menisikin mutta se että mies on sanonut ettei halua lasta , aiheuttaa täällä hysteriaa. Vaikka asia olisi käytännössä juuri näin.
Tässä tilanteessa se lapsi jätetään tekemättä tai sitten ap eroaa ja tekee lapsen yksin. Ei missään nimessä ole lapsen edun mukaista tällainen.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Vierailija kirjoitti:
Minua loukkaisi tuollainen jopa enemmän kuin se, että hän ei suostuisi lapseen ollenkaan. Tosi outoa ettei halua olla papereissa isä, mutta suostuu siihen, että vauva tulisi. Kun tosiaan voitaisiin sopia, että minä olisin pääasiallisesti vastuussa lapsesta. Mies ei selvästi ole varma teidän suhteesta, kun pelkää elareita. Muuta syytä tuohon ei keksi.
Tai jos mies ei halua lisää lapsia juridisesti koska ei halua jakaa omaisuuttaan ap:n tai ap:n lapsen kanssa.
minä haistan tässä sellaisen. Oliko se avioerosta ja omaisuudesta kirjoittanut ap. Jos omaisuutta on, aplla on siis vaara menettää jotain avioerossa, jos ei ole avioehtoa. Apn mies ei varsinaiselta neuvottelijalta vaikuta.
voiko tässä olla kyse perimisjärjestyksestä, mies ei halua perillisiä. Sitten ei mikään muu auta kuin avioero tai räikeä keino lapsen hankintaan jotta mies saa tuomioistuimelta isyyden purun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tilanteessa se lapsi jätetään tekemättä tai sitten ap eroaa ja tekee lapsen yksin. Ei missään nimessä ole lapsen edun mukaista tällainen.
Joo. On parempi, että yh hakee vuosien jonotuksella tukihenkilön kuin että se tukihenkilö on jo valmiina olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Syntymä on kuolemantuomio :(
Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.
Ei kukaan jaksa kuunnella tuota samaa hokemaasi ketjusta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. On parempi, että yh hakee vuosien jonotuksella tukihenkilön kuin että se tukihenkilö on jo valmiina olemassa.
tämä. Outoa miten tässä ketjussa kehotetaan mielummin eroamaan kuin jakamaan elämä entiseen tapaan paitsi että ap huolehtii lapsesta pääasiassa yksin (mies kuitenkin jaksaa arjen mikä on jo iso apu) .