Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noidannuoli - mikä auttaa?

Vierailija
30.12.2023 |

Minulle iski tänään todennäköisesti noidannuoli. Alaselkä on hiton kipeä oikealta puolelta ja jumittaa ylöspäin. Iskiastyyppisiä oireita ei ole. Joka asennossa sattuu, etenkin pidempi seisominen tai muutamatkin askeleet. Kaulaakaan ei voi taivuttaa alaspäin, kun vihlaisee kovaa alaselässä. Myös maatessa on kova särky, ei kuitenkaan vihlo kuin liikahtaessa.

Mikä avuksi? Tulehduskipulääke ja relaksantti olleet käytössä vasta n. 12 h, joten vielä ei vaikutusta. Jalkojen nosto sohvalle kun makaa lattialla ei tunnu mitenkään rentouttavan, ei sinällään pahennakkaan kipua. Ylösnousu vain on tuskaa.

Aion mennä heti kun on mahdollista fyssarille, jotta saisin ohjeita selän lihasten vahvistamiseen. Eli jumppaa tiedossa.. miten muuten edesauttaa toipumista? Yritän kävellä kotona ympäriinsä, kun on neuvottu että liike on avuksi. 

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan jouduitte käyttämään särkylääkettä selän toipumiseen?

Kuukauden

Vierailija
62/63 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta suht tuore alaselkäkipuilija. On todennäköisesti si-nivelen aiheuttamaa kipua sekä sitä ennen noidannuoli. Vielä etsiskelen itselleni sopivia asioita, vesijuoksu tuntuu olevan yksi. Olisiko vinkkejä, miten pärjätä paremmin vaivojen kanssa? Olen toimistotyöläinen. Mistä tietää, että liikunnan aiheuttama rasitus on sopivaa eikä vain pidennä oireita? Yökipu on inhottavinta, onko teillä jotain kikkoja siihen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vasta suht tuore alaselkäkipuilija. On todennäköisesti si-nivelen aiheuttamaa kipua sekä sitä ennen noidannuoli. Vielä etsiskelen itselleni sopivia asioita, vesijuoksu tuntuu olevan yksi. Olisiko vinkkejä, miten pärjätä paremmin vaivojen kanssa? Olen toimistotyöläinen. Mistä tietää, että liikunnan aiheuttama rasitus on sopivaa eikä vain pidennä oireita? Yökipu on inhottavinta, onko teillä jotain kikkoja siihen? 

Vesijuoksu, kävely, fyssarin suunnittelema jumppa