Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.
Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.
Näin kun ynnää muutokset
Kommentit (386)
Samanlainen kulu erä on tuella elävät opiskelijat ja muut perheet. Tuet pois kokeillaan elää omilla ansaitulla rahoilla niinkuin eläkeläiset.
"Työskentelen itse ammatissa, jossa samalla koulutuksella 63-vuotiaana eläköityneet (itsellä eläkeikä lähes 70) saa eläkettä 300-400 Euroa vähemmän kuin minä palkkaa parilla määrävuotiskorotuksella, ylitöillä ja työnvaativuuteen kohdistuneella lisällä. Siis samasta ammatista noin 30 työvuoden jälkeen eläköityneet. Uskomatonta."
Niin onkin, itse asiassa mahdotonta, koska 30 työvuoden jälkeen eläköitynyt saa eläkettä noin 50% palkasta. Joko noilla työkavereillasi oli huomattavasti sinua parempi palkka koko 30 vuoden ajan, tai sitten sinä valehtelet yrittäen saada meidät uskomaan, että eläkkeet todella ovat samaa tasoa kuin palkka.
Työkaveri jäi eläkkeelle marraskuussa, hänen viimeisten vuosien palkkansa oli 4800 e/kk brutto ja eläke 42 työvuoden jälkeen (mukana kaksi äitiyslomaa/perhevapaata, jotka eivät kerryttäneet eläkettä) oli 2380 e/kk. Tuossa on se totuus, jonka nuoremmat haluavat innolla unohtaa.
Eikä tuu. Eläke on nyt max 1300e. Ei se pompsahda.
Vero ja ulosotto siitä pois.
Muutama kymppi. Voi käydä Liiterissä.
Ai niin vielä, asumistukihan vastaavasti pienenee.
Eihän siitä ns korotuksesta mitään jää näppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä siirretään samalla työeläkelaitosten varoja kulutukseen sekä eläkeläiset maksaa niistä rahoista myös veroja. Valtio ja talous hyötyy työeläkeläisistä. Tehkää itse ensin töitä useampi vuosikymmen ennen kuin kadehditte työeläkeläistä.
Työeläkkeet on jo verottamalla hankittuja tuloja, niiden verottaminen ei kirjaimellisesti tee mitään muuta kuin, siirrä kys. valtion verottamalla hommattuja tuloja takaisin valtiolle.
Mistä sait tuon 250 euroa. Suurimmalla osalla suomalaisia on pieni eläke. Ja ei todellakaan nouse noin paljoa. 50-100 euroa. Ja se on indeksikorotus.
Eläkkeensaajan asumistuen indeksikorotukset hallitus jäädytti. Eli ei noussut penniäkään.
Isompi eläke isompi veroprossa.
Minun työeläke rajalla, lähellä toimeentulotuen. Eläke nousee 80 e. Kaikki eläkeläiset eivät saa isoja eläkkeitä. Tämä on hyvä kaikkien tietää
Viedään lapsiperheiltä ja annetaan eläkeläisille. Eihän tässä ole järjen häivää?!
Onpa varsinainen höpö höpö viestiketju, joka löytyi itselläni Google discover syötteestä.
On meitä eläkeläisiä, jotka maksavat jopa elatusmaksuja, mutta kiitosta ei tunnu tulevan muuta kuin omilta lapsilta.
Pari kymppiä tuli lisää mut lääkekulut nousi 459 / kk. Eipä naurata 45 vuotta töissä ja eläke 1300 eur nykyisin työeläke karttuu jo 17 v ennen näin ei ollut. Eläkeläinen joutuu myös usein muuttamaan palvelutaloon missä vuokrat ja muut maksut korkeita tai palvelut tulevat kotiin ja niistä sitten riisto hintaa esim ala-arvoista ateria palvelua . Tai nää tapaukset kun vanhus löytyy asunnon lattialta alastomana viikkojen kuluttua ja ensimmäinen kysymys ensihoitajille mitä tämä maksaa. En olisi kateellinen . Varmasti on eläkeläisiä joiden eläke on kohtuuttoman suuri niissä on varaa pienentää .
Valetta.
Sain noin noin 65€ korotuksen. Ja elinkustannukset kustannukset kasvaneet vuoden aikana lähes 100€.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee eläkkeeseen jotain 150 - 200 euroa lisää. Kiitän kauniisti ja jatkan Kokoomuksen äänestämistä.
silloinhan olet ollut varsin isotuloinen. Indeksikorotuksen suuruus johtuu inflaatiosta, ei hallituksesta, eikä Kokoomuksesta.
Jos saat eläkkeensaajan asumistukea, niin kannattaa ehdottomasti tehdä Kelaan asumistuen tarkistus heti vuoden alussa. Eläkkeen korotus nimittäin laskee monella asumistukea, koska eläkkeensaajan asumistuen myöntämisperusteisiin ei tule mitään muutoksia. Jos tarkistusta ei tee ja saa liikaa asumistukea, voikin tulla rapsuja maksettavaksi. Tästä on muistutus myös Kelan sivuilla.
Eläkkeetkö liian suuria? Et taida tietää asiasta mitään. Eläke riippuu työvuosien määrästä ja palkasta. Pienestä palkasta eläke on pienempi kuin sosiaalituilla eläville. Kannattaako siis käy työssä?
Totta, netto eläke nousee n.70e
elämänsä työtä tehneenä ei eläke ole muutenkaan hääppönen ja kaikki kallistunut
Trollin avaus. Eläkkeet eivät nouse edes todellista elinkustannuksien nousua vastaavasti.