Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko millään alalla enää inhimillinen työtahti?

Vierailija
30.12.2023 |

Olen ollut työelämässä nyt parikymmentä vuotta ja alkaa tämä jatkuva oravanpyörä riittää. Akateeminen koulutus on hankittu, mutta työtahti omalla alalla kohtuuton. Palkka hyvä, mutta siitäkin puolet vie verotus ja eipä palkka lohduta kun voimat loppuu.

Mietin alanvaihtoa. Onko vielä olemassa joku ala, jossa voisi työskennellä ilman että työlle pitää antaa henki ja elämä? Vai onko tämä sama hulluus vastassa kaikkialla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen voinut jättää työt ihan visusti sinne työpaikalle. Kyseessä AMK:n IT-tuki. Homma pyörii noin 10 hengen turvin. Kiireisimmät hetket osuvat aina, kun uudet opiskelijat aloittavat / mikäli on joku projekti meneillään. Vähintään IT-alan perustutkinto pitää löytyä.

Vierailija
2/5 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkishallinnon toimiistohommat. Työajoista ja kahvitunneista pidetään tarkasti huolta. Hanskat tippuu heti kun kello lyö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen työelämä:

Työtahti kuin Japanissa, palkkataso ex-Neuvostoliitossa.

Vierailija
4/5 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä pahalla, mutta paljon on tehtävissä ihan vaan omalla asenteella.

Oma kokemukseni hoitoalalla. Ihan tyypillistä, että työkaverit valitti kuinka kiire koko ajan on, ja kuinka väsyneitä ovat. Mulla ei ollut kiire. Se mikä ainakin erotti minut ja työkaverit oli se, että en pysähtynyt juttelemaan omia asioitani muiden kanssa, vaan tein koko työajan työtä. En kieli vyön alla, mutta rauhallisen rivakasti. Ja työt tuli tehtyä.

Vierailija
5/5 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no esim. kampaajan työ on varmaan sellainen, ettei siinä parane hosua.