Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä sen taas näkee millaisia ketkäkin ihmiset ovat

Vierailija
30.12.2023 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/53bbee78-3cb0-4d50-828a-4f8773fe721f

" Lähestyin muutamia miljonäärejä ja haastoin heitä sellaisella porkkanalla, että jos joku heistä on valmis maksamaan vuoden 2024 joulujuhlan, niin maksan itse saman verran. Näin olisi varmistettu kahdeksi vuodeksi joulujuhlat Hurstin avulle.

Aflecht kertoo, ettei miljonääreiltä valitettavasti löytynyt mielenkiintoa lähteä mukaan. Hän sanoo kuitenkin ymmärtävänsä, että varakkaat ihmiset saavat lahjoituspyyntöjä varmasti tiuhaan tahtiin, eikä kaikkiin hankkeisiin ole mahdollista lahjoittaa.

Heitin sitten Tiktokissa ihan kaikille suomalaisille haasteen, että olisiko aivan tavallisilla palkkatyöläisillä halukkuutta lahjoittaa. Sanoin, että jos vuoden 2024 joulujuhlaa varten saadaan kerättyä 27 000 euroa 15.1. mennessä, niin maksan kokonaan itse vuoden 2025 joulujuhlan, Aflecht kertoo."

Taas näkee sen mikä on tutkimuksissakin vahvistettu, että rikkaat ovat muita itsekkäämpiä, epäempaattisia ahneita ksipäitä. Se on muuten usein myös syy siihen, miksi he ovat miljonäärejä, jos ei puhuta perinnöistä. Totta kai tuollaisilla arvoilla ja luonteella varustetut ihmiset keskittyvät rahan haalimiseen, kun ei haittana ole esimerkiksi kolkuttavaa omatuntoa. Ei kyse ole mistään jalosta ahkeruudesta ja älykkyydestä, vaan pikemminkin ahneudesta ja muista piittaamattomuudesta. Hyvän ihmisen on vaikea rikastua, sillä sellainen ei pysty olemaan välittämättä muista ja sellainen myös tietää mikä on elämässä oikeasti arvokasta ja hyvää eikä se suinkaan ole rahan ja materian haaliminen jopa toisten ihmisten ja yhteisen planeettamme kustannuksella. Ja noita sitten kuitenkin pidetään suurinpiirtein puolijumalina ja vingutaan, jos joutuvat maksamaan samassa suhteessa veroja kuin kaikki muutkin, vaikka tosiasiassa he maksavat suhteessa jopa vähemmän. Mutta ei tyhmä kansa tajua, vaan asettuu auliisti ovimatoksi ja yhdessä ksipäiden kanssa huonoon asemaan joutuneita haukkumaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tuosta on katkeroitua. Rikkaat ansaitsevat olla rikkaita ja me köyhät köyhiä. Itse kun en ole töitä saanut, olen elättänyt itseni p-------a. Aina jotenkin selviää ja nyt ei tarvitse itkeä tukien vähenemisen perään.

Vierailija
2/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ajatuksia tästä? Miksi te puolustatte näitä rikkaita? Miksi te suostutte heidän asemansa ja alati kasvavan varauden pönkittäjiksi jopa itsenne kustannuksella? Nehän nauraa teille teidän selkänne takana ja miksi eivät nauraisi tuollaiselle hölmöydelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurstin juhlassahan on pääasiassa jotain työttömiä ja alkkiksia. Miksi ihmeessä joku haluaisi lahjoittaa rahaa sellaiseen, kun voi lahjoittaa esim. yliopistolle tutkimukseen.

Vierailija
4/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha tuosta on katkeroitua. Rikkaat ansaitsevat olla rikkaita ja me köyhät köyhiä. Itse kun en ole töitä saanut, olen elättänyt itseni p-------a. Aina jotenkin selviää ja nyt ei tarvitse itkeä tukien vähenemisen perään.

En minä ole katkera, hämmästelen vaan ihmisten hölmöjä puheita ja alistumista enkä toisaalta voi sietää ihmisten pskaa luonnetta. Ja miten niin rikkaat ansaitsevat olla rikkaita? Tai köyhät köyhiä? Luitko ollenkaan ajatuksen kanssa mitä kirjoitin?

Vierailija
5/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin sitten Tiktokissa ihan kaikille suomalaisille haasteen, että olisiko aivan tavallisilla palkkatyöläisillä halukkuutta lahjoittaa. Sanoin, että jos vuoden 2024 joulujuhlaa varten saadaan kerättyä 27 000 euroa 15.1. mennessä, niin maksan kokonaan itse vuoden 2025 joulujuhlan, Aflecht kertoo.

Summa tuli kasaan vuorokaudessa, ja ylikin. 31 000 euroa tuli lahjoituksia, ja tilitän koko summan maanantaina Hurstin avulle heidän seuraavaa juhlaansa varten.

Vierailija
6/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurstin juhlassahan on pääasiassa jotain työttömiä ja alkkiksia. Miksi ihmeessä joku haluaisi lahjoittaa rahaa sellaiseen, kun voi lahjoittaa esim. yliopistolle tutkimukseen.

No huhhuh! Me olemme kaikki samalla viivalla ja yhtä arvokkaita ihmisiä, sinä, minä, työtön, alkkis tai joku tutkija. Sinä tosin olet pelkkä limanuljaska, kun et anna joillekin täyttä ihmisarvoa.

Vierailija
7/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitin sitten Tiktokissa ihan kaikille suomalaisille haasteen, että olisiko aivan tavallisilla palkkatyöläisillä halukkuutta lahjoittaa. Sanoin, että jos vuoden 2024 joulujuhlaa varten saadaan kerättyä 27 000 euroa 15.1. mennessä, niin maksan kokonaan itse vuoden 2025 joulujuhlan, Aflecht kertoo.

Summa tuli kasaan vuorokaudessa, ja ylikin. 31 000 euroa tuli lahjoituksia, ja tilitän koko summan maanantaina Hurstin avulle heidän seuraavaa juhlaansa varten.

Niinpä eli tavalliset ihmiset antavat kyllä, mutta miljonääreiltä ei kyllä liikene. Ja nuo, jotka ovat lahjoituksia tehneet, eivät ole näitä oikeistonasseja ja sellaisten saappaiden nuolijoita vaan terveillä arvoilla ja tunne-elämällä varustettuja normaaleja ihmisiä.

Vierailija
8/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tutkimuksellakin pyritä parantamaan ihmisten elämää? Vai onko sen jonkinlainen uskonto, joka ei tarvitse olemasssa ololleen järkiperusteita?

Vierailija
9/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen itsekäs kpää, mutta jostakin syystä en ole miljonääri...

Vierailija
10/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä olisin iäkäs lapseton miljonääri ( eli rahaa voisi ja kannattaisin käyttää pois), niin en minäkään jouluavulle lahjoittaisi. Ei sillä, että pitäisi jouluapua huonona hommana, mutta arvostan paljon enemmän ihan muunlaisia kohteita. 

Vierailija
11/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja köyhät uunin ja rikkaille lisää rahaa!

Vierailija
12/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tutkimuksellakin pyritä parantamaan ihmisten elämää? Vai onko sen jonkinlainen uskonto, joka ei tarvitse olemasssa ololleen järkiperusteita?

Kyllä, tutkijoilla on suuri rooli ihmisten elämän parantamisessa tosin kuin pitkäaikaistyöttömillä ja alkkiksilla. Jos joku haluaisi pitää tutkijoille joulujuhlan, lahjoittaisin siihen mieluusti rahaa. 

Vierailija
13/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh! Me olemme kaikki samalla viivalla ja yhtä arvokkaita ihmisiä, sinä, minä, työtön, alkkis tai joku tutkija. Sinä tosin olet pelkkä limanuljaska, kun et anna joillekin täyttä ihmisarvoa.

Millä perusteella olemme kaikki yhtä arvokkaita? Jos kyläläisiltä kysytään luopuisivatko he mieluummin kylän lääkäristä vai juoposta, niin menisivätkö äänet tasan?

Vierailija
14/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava tempaus Aflechtilta! Ikävää että miljonäärit eivät innostuneet, mutta hienoa huomata että tavan tallaajat antavat omistaan, joskus vähistäkin rahoistaan. Itse en ole Tiktokissa joten koko juttu on mennyt aivan ohi, ilman tätä aloitusta en olisi tiennyt siitä.

Vierailija
15/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätteetteivät rikkaatkin laittaneet rahaa tuohon tiktok-keräykseen. Ehkä he halusivat pysyä nimettöminä.

Vierailija
16/17 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätteetteivät rikkaatkin laittaneet rahaa tuohon tiktok-keräykseen. Ehkä he halusivat pysyä nimettöminä.

Jos ja kun joku rikas antaa lahjoituksen jollekin taholle, esimerkiksi Hurstille, niin halutessa kyllä voi pyytää että Hursti tai kelle nyt lahjoittaakin, ei kerro lahjoittajan nimeä eteenpäin. Joten se ei ole mikään syy olla lahjoittamatta.

Vierailija
17/17 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työssäkäyvä puoliso erosi kirkosta viime viikolla, koska mun ansiosidonnaista leikataan.

Ei ole enää rahaa kuulua kirkkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän