Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.

Vierailija
30.12.2023 |

Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.

Näin kun ynnää muutokset

Kommentit (386)

Vierailija
21/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan n. 50 e lisää verojen jälkeen.

Ja muilta otetan pois

Lapsiperheiltä

Orpon mielestä töihin vaan kaikki, ei silloin tukia tarvita.

Vierailija
22/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa sitten minkä suuruiseen eläkkeeseen tulee noin suuri korotus ja kuinka moni sen suuruista eläkettä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta opiskelija kärsii

Itse koko ikäni (miinus opiskelut ja vuoden äitiysloma) työtä tehneenä ajattelisin, että pienempiin eläkkeisiin olisikin kohtuullista tulla korotusta, ei paljon naurata tuleva summa. Opiskelijoita auttavat vanhemmat, ainakin näin toimin itse. Ja väitän, että suurin osa opiskelijoista saa tukea perheeltään.

Vierailija
24/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehtelet, eikä minulle tule 250e bonusta takuueläkkeeseeni, etsin sinut ap käsiini ja pakotan sinut maksamaan minulle kuukausittain 250 euroa.

Vierailija
25/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3500 euron eläkkeeseen tulee yli 200 euron korotus. Eläkeläinen nauraa matkalla pankkiin ja lapset näkee nälkää. Hyvä Suomi ja kiitos hallitus!

Vierailija
26/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muilta otetan pois

Lapsiperheiltä

Lapsilisäthän nousee.

Vierailija
27/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valehtelet, eikä minulle tule 250e bonusta takuueläkkeeseeni, etsin sinut ap käsiini ja pakotan sinut maksamaan minulle kuukausittain 250 euroa.

Hyvä! Laita se kärsimään ja maksamaan.

Vierailija
28/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muilta otetan pois

Lapsiperheiltä

Lapsilisäthän nousee.

Yksinhuoltajilla, ei muilla.

Vierailija
29/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroppa sitten minkä suuruiseen eläkkeeseen tulee noin suuri korotus ja kuinka moni sen suuruista eläkettä saa?

Katsoin just että eläkettä 4500e saava saa 250e korotuksen.

Jos eläke on 1400e saa 80e korotuksen.

Vierailija
30/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Progressiivinen verotus hoitaa kyllä homman valtion eduksi.

Työeläkkeisiin tulee vuoden 2024 alussa tuntuva korotus. Inflaatiosta ja palkankorotuksista johtuen työeläkkeitä korotetaan 5,7 prosenttia. Osalla eläkeläisistä käteen jäävä tulo nousee käytännössä hieman tätäkin enemmän, sillä myös verotukseen on tulossa muutoksia vuoden vaihteessa.

Verotuksen takia osalla eläkeläisistä käteen jäävän tulon korotus jää kuitenkin bruttoeläkkeen korotusta pienemmäksi.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010061330.html

Vierailija
31/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousee vaan 54e, mut jokakuukausi jää säästöön 300-400e :-)

Vierailija
32/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet jo liian suuria

Keskieläke 1600. Sillä kun lääkärikuluja ja lääkkeitä makselee, hyvä kun jää rahaa ruokaan.

Vierailija
33/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä siirretään samalla työeläkelaitosten varoja kulutukseen sekä eläkeläiset maksaa niistä rahoista myös veroja. Valtio ja talous hyötyy työeläkeläisistä. Tehkää itse ensin töitä useampi vuosikymmen ennen kuin kadehditte työeläkeläistä.

Vierailija
34/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä siirretään samalla työeläkelaitosten varoja kulutukseen sekä eläkeläiset maksaa niistä rahoista myös veroja. Valtio ja talous hyötyy työeläkeläisistä. Tehkää itse ensin töitä useampi vuosikymmen ennen kuin kadehditte työeläkeläistä.

Alapeukuttaja ei ymmärrä asioista mitään.

Vierailija
35/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3500 euron eläkkeeseen tulee yli 200 euron korotus. Eläkeläinen nauraa matkalla pankkiin ja lapset näkee nälkää. Hyvä Suomi ja kiitos hallitus!

Keskieläke on 1600. Puolet saa vähemmän.

Sinulle kerrottiin jo ennen vaaleja, että Kokoomus tekee aina politiikkaa, joka köyhdyttää 90% suomalaisista ja hyödyttää vaurainta kymmenesosaa, mutta etpä uskonut.

Vierailija
36/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset on pelkkä kuluerä. Onneksi Orpo ei sentään tee koronan hillitsemiseksi mitään ja leikkaa kunnolla terveydenhuollosta, jonka suurkäyttäjiä nimenomaan eläkeläiset ovat.

Vierailija
37/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…

"

Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 1 845 euroa kuukaudessa vuonna 2022. Naisten keskieläke oli 1 658 euroa ja miesten 2 070 euroa kuukaudessa. Mediaanieläke oli 1 614 euroa.

Kahdella kolmasosalla eläke oli alle 2 000 euroa kuukaudessa. Naisista 76 prosentilla ja miehistä 58 prosentilla eläke oli alle 2 000 euroa. Yli 3 000 euron eläkettä sai kymmenen prosenttia eläkkeensaajista."

Vierailija
38/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi vain 34 euroa joka sekin on tietysti hyvä kun useimpina vuosina ei ole noussut juuri yhtään.

Vierailija
39/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muilta otetan pois

Lapsiperheiltä

Lapsilisäthän nousee.

Kympin kuussa alkaen NELJÄNNESTÄ lapsesta.

Tämä hallitus on täynnä rikollisia. Minä en äänestänyt heistä ketään. Sari Sairaanhoitaja ja Ville Huoltomies äänestivät, kun ei äly muuhun riittänyt.

Vierailija
40/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun faijan n. 3.600)kk nettoeläke ei nouse kuin muutaman satasen. Edelleen suurin osa siitä menee hyvän hoitokodin maksuihin (ettei tartte olla köyhien kanssa samoissa tiloissa) ja loput tuhlaa punaviiniin eikä perintö kerry. Törkeää.