Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.

Vierailija
30.12.2023 |

Eläkkeisiin tulee ensivuonna faktuaalisesti noin 250 euron korotus kuukaudessa.

Näin kun ynnää muutokset

Kommentit (386)

Vierailija
81/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä varmaan vituttaa kun ei saa rahojaan hautaan mukaan. 

Mun 83v anopilla on huimista eläketuloista säästössä 973e. Toivottavasti saadan hänen rahoistaan säästettyä edes hautajaiskulut ettei nekin jää meidän maksettavaksi! 

Me miehen kanssa yritetään käyttää suurin osa rahoista perheen (ja omaksi) iloksi jo elinaikana. Ostettiin lomatalo etelästä kaikkien käyttöön ja muutetaan tästä Suomen talostamme pienempään että saamme mukavasti käyttörahaa. Lapset tienaavat jopa enemmän kuin me joten eivät kaipaa perintöä. 

Hautajaisiin ja muihin liittyviin kulueriin kannattaa varata vähintään 2000-3000€. 

Ei riitä. Keskihintaiset hautajaiset maksaa n. 7000€ ilman kahvitarjoiluja.

Vierailija
82/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä siirretään samalla työeläkelaitosten varoja kulutukseen sekä eläkeläiset maksaa niistä rahoista myös veroja. Valtio ja talous hyötyy työeläkeläisistä. Tehkää itse ensin töitä useampi vuosikymmen ennen kuin kadehditte työeläkeläistä.

Eläkeläiset on pelkkä kuluerä. Onneksi Orpo ei sentään tee koronan hillitsemiseksi mitään ja leikkaa kunnolla terveydenhuollosta, jonka suurkäyttäjiä nimenomaan eläkeläiset ovat.

Muista tuo kun itse olet eläkkeellä! Älä itke ettei 1500e nettoeläke riitäkään mihinkään! 

Ja muista,että niissä eläkeläisissä on myös omat vanhempasi.... ihan paskoja ahneita, eikö!!??

Ei vetoa tunteisiin, vanhempani ovat jo kuolleita ja kuopattuja ja siksikään ei kiinnosta muita loisia elätellä. Olen järjestänyt oman eläkkeeni muutoin kuin roikkumalla heikompien taskuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eläkkeet jo liian suuria"

Siis eläkkeenä 1300/kk on liian suuri, mutta vastikkeettomina korvauksina tosi pieni????????????????

Sun mielestä vuorineuvosten 60 000€/kk eläkkeet on ihan ok, eläkekattoa ei tarvita?

Vierailija
84/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3500 euron eläkkeeseen tulee yli 200 euron korotus. Eläkeläinen nauraa matkalla pankkiin ja lapset näkee nälkää. Hyvä Suomi ja kiitos hallitus!

Ja minun eläkeeseen tuli 60 korotus vaikka olen vuosikymmeniä tehnyt töitä.Jos jonkun lapset näkee nälkää niin se on vanhempien vika,ei toisten tarvitse teidän lapsia tuilla elättää.

Vierailija
85/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisiä varmaan vituttaa kun ei saa rahojaan hautaan mukaan. 

Mun 83v anopilla on huimista eläketuloista säästössä 973e. Toivottavasti saadan hänen rahoistaan säästettyä edes hautajaiskulut ettei nekin jää meidän maksettavaksi! 

Me miehen kanssa yritetään käyttää suurin osa rahoista perheen (ja omaksi) iloksi jo elinaikana. Ostettiin lomatalo etelästä kaikkien käyttöön ja muutetaan tästä Suomen talostamme pienempään että saamme mukavasti käyttörahaa. Lapset tienaavat jopa enemmän kuin me joten eivät kaipaa perintöä. 

Ei tarvitse maksaa. Jos vainaja on varaton, sossu eli veronmaksajat maksaa. Kerrotte vaan pitkin kyliä kuinka köyhä anoppi oli, sossu joutuu maksamaan hautajaisetkin. 

Vierailija
86/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuriin eläkkeisiin. Keskieläke on 1600 euroa ja siihen tulee pelkkä inflaatiotarkistus, noin satanen, useimmille alle. Ja sittenhän ne taas jäädytetään, koska Purra haluaa tappaa eläkeläiset nälkään.

Joopa joo, ahne olet

Sinä olet Venäjän trolli, räkänokka :D

70% eläkeläisistä tienaa alle tuon 1600/kk ja siitä ei voi tehdä ansiotulovähennystä. Eli hän maksaa veroja enemmän kuin samankokoiesta palkasta.

Vierailija
87/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3500 euron eläkkeeseen tulee yli 200 euron korotus. Eläkeläinen nauraa matkalla pankkiin ja lapset näkee nälkää. Hyvä Suomi ja kiitos hallitus!

Ja minun eläkeeseen tuli 60 korotus vaikka olen vuosikymmeniä tehnyt töitä.Jos jonkun lapset näkee nälkää niin se on vanhempien vika,ei toisten tarvitse teidän lapsia tuilla elättää.

Miksi sinä elätät itsesi toisten tuloilla? Kirjoitustaidosta päätellen olet ollut työelämässäkin täysin turha kuluerä.

Vierailija
88/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä siirretään samalla työeläkelaitosten varoja kulutukseen sekä eläkeläiset maksaa niistä rahoista myös veroja. Valtio ja talous hyötyy työeläkeläisistä. Tehkää itse ensin töitä useampi vuosikymmen ennen kuin kadehditte työeläkeläistä.

Eläkeläiset on pelkkä kuluerä. Onneksi Orpo ei sentään tee koronan hillitsemiseksi mitään ja leikkaa kunnolla terveydenhuollosta, jonka suurkäyttäjiä nimenomaan eläkeläiset ovat.

Muista tuo kun itse olet eläkkeellä! Älä itke ettei 1500e nettoeläke riitäkään mihinkään! 

Ja muista,että niissä eläkeläisissä on myös omat vanhempasi.... ihan paskoja ahneita, eikö!!??

Ei vetoa tunteisiin, vanhempani ovat jo kuolleita ja kuopattuja ja siksikään ei kiinnosta mu

Perimällä. Tapoitko vanhempasi, luonnevikainen?

Vierailija
89/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuriin eläkkeisiin. Keskieläke on 1600 euroa ja siihen tulee pelkkä inflaatiotarkistus, noin satanen, useimmille alle. Ja sittenhän ne taas jäädytetään, koska Purra haluaa tappaa eläkeläiset nälkään.

Joopa joo, ahne olet

70% eläkeläisistä tienaa alle tuon 1600/kk ja siitä ei voi tehdä ansiotulovähennystä. Eli hän maksaa veroja enemmän kuin samankokoiesta palkasta.

Eläke ei ole tienaamista vaan sosiaalietuuden nostamista veronmaksajilta. Siksi siitä ei saa ansiotulovähennystä, koska se sosiaalietuus, ei ansiotulo. Tottakai maksaa enemmän ja vielä enemmän saisi maksaakin.

Vierailija
90/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mummo on kyllä Meillä se joka tukee opiskelijaa 

Tietysti kun kaikki muut on kupattu niin tyhjiin että ei ole mistä enää ottaa. Paitsi mummoilta.

Vierailija
91/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk- eläke nousee 1.1.24 309€/kk. Hyvin nousee. 

Vierailija
92/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi on, että pieni joukko johtajatason ihmisiä saa hirmuisen suuria eläkkeitä. Sitten on meidän tavallisten eläkkeen saajien joukko, jota on pahasti petetty. Emme saa läheskään sitä eläkettä, joka meille luvattiin aloittaessamme työnteon 60-luvulla. Eläkeiän nosto, eläkkeiden laskentatavan muuttaminen, eläkeprosentin alentaminen ja indeksisidonnaisuuden poisto ovat oleellisesti pienentäneet eläkettämme alkuperäisestä sovitusta. Olemme itse työllämme ansainneet eläkkeemme.

Nykyisten työtä tekevien sukupolvien on myös syytä muistaa, että Teistä tulee ennemmin tai myöhemmin myös eläkeläisiä!

Vierailija
93/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuria eläkkeitä pitäisi verottaa enemmän, ökyeläkkeissä veroprosentti voisi olla 90%

Vierailija
94/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä elätät itsesi toisten tuloilla? Kirjoitustaidosta päätellen olet ollut työelämässäkin täysin turha kuluerä.

Minä olen sentään tehnyt töitä ja maksanut nykyisten tuilla laiskottelijoiden kouluja ja lapsilisiä enkä ole tukia vinkunut.Nykyloiset kuvittelevat että heillä on oikeus vaatia  muilta Elättäkää itse pentunne ja voisitte lapsilisännekin palauttaa,miksi elätätte lapsianne toisten tuloilla?

Vierailija
95/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, ahne olet

Eläke ei ole tienaamista vaan sosiaalietuuden nostamista veronmaksajilta. Siksi siitä ei saa ansiotulovähennystä, koska se sosiaalietuus, ei ansiotulo. Tottakai maksaa enemmän ja vielä enemmän saisi maksaakin.

Työeläke ei ole sosiaalietuus.

Vierailija
96/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tule. Jos noin paljon tulee korotus niin eläke pitää olla pitkälti yli 4000e kuussa, eli tosi harvalla. Korotus on 5,7 pros.

Vierailija
97/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että jos eläkkeisiin ei olisi tullut inflaatiotarkistuksia se olis tullut jollain tavalla muitten hyödyksi.

Vierailija
98/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sentään tehnyt töitä ja maksanut nykyisten tuilla laiskottelijoiden kouluja ja lapsilisiä enkä ole tukia vinkunut.Nykyloiset kuvittelevat että heillä on oikeus vaatia  muilta Elättäkää itse pentunne ja voisitte lapsilisännekin palauttaa,miksi

Buahhah! Nuoret maksaa sunkin rahat ja palvelut. Kaikki heidän maksamat eläkemaksut menee eikä itselle jää mitään. Ne lapsilisien saajat maksaa sunkin eläkkeet. Kannattaisi olla kiitollinen.

Vierailija
99/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo, ahne olet

Eläke on myöhennettyä palkanmaksua. Siitä on maksettu eläkemaksuja työuran aikana.

Vierailija
100/386 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin pienellä osalla on mitään 3500+ ökyeläkkeitä. Täällä levitetään väärää tietoa tahallaan.