Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaavin työ, jota olet tehnyt? Kuinka kauan jaksoit työtä?

Vierailija
30.12.2023 |

Gallpu

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin yöllä sanomalehden jakaja. Vaikkakin autolla, mutta talvipakkasessa sattui ja tapahtui. Järkyttävä työaika klo 1-6.

Vierailija
42/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneistamolla työn teossa ei mitään sen kummempaa mutta se sisäinen ilmapiiri oli pielessä kun tein tarvittavia osia koneistamon puolelle ja tuotanto puolelle tuotantopuoli kirosi ja noitui koneistamon puolta ja koneistamon puoli kirosi ja noitu tuotantopuolta itse en halunnut kumpaakaan piti aina teeskennellä että on samaa mieltä kiroajien kanssa 

viisi vuotta olin tuolla kärsimässä

Alihankkijat/perheyrityspajat pohjanmaalla ovat järkyttävyydessään kauheimpia paikkoja kaikkinensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja pienellä paikkakunnalla ilman pätevyyttä. Olin hakenut alunperin koulunkäynnin ohjaajaksi, kun opiskelupaikkaa opetusalalla  ei auennut. Sattumien kautta päädyin luokanopettajaksi ihanille lapsille koko vuodeksi. Sain kokeneemmilta opettajilta hyvän perehdytyksen työhön, mutta vanhemmat olivat ihan kamalia. Yksi perhe takertui kaikkeen kuviksen tekniikoista koripallon sääntötarkennuksiin matematiikan opetusmetodeista puhumattakaan. Matikassakin oli opettajan materiaalit, joissa oli ohjeita kuinka asiaa kyseisessä kirjasarjassa kannattaa avata. Annan kaiken kunnioituksen opettajille, jotka jaksavat työssään puolta vuotta pidempään. Minulla oli sentään ihanat oppilaat ja kannustava työyhteisö, mutta ne vanhemmat. Täysin sokeita omien lastensa käytökselle, resursseille ja koulumaailman realiteeteille. Puhelin soi pahimmillaan illalla klo 22, ja wilmassa odotti joka aamu vähintään yksi viesti, tyyliin meidän Sofin ei tarvitse osallistua huomenna käsityötunnille, kun on jo harjoitellut ompelukoneen käyttöä kotona. Hänelle voisi pitää vaikka enkun tukiopetusta sillä aikaa  

En muuten hakenut enää opetusalalle. 

Vierailija
44/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja pienellä paikkakunnalla ilman pätevyyttä. Olin hakenut alunperin koulunkäynnin ohjaajaksi, kun opiskelupaikkaa opetusalalla  ei auennut. Sattumien kautta päädyin luokanopettajaksi ihanille lapsille koko vuodeksi. Sain kokeneemmilta opettajilta hyvän perehdytyksen työhön, mutta vanhemmat olivat ihan kamalia. Yksi perhe takertui kaikkeen kuviksen tekniikoista koripallon sääntötarkennuksiin matematiikan opetusmetodeista puhumattakaan. Matikassakin oli opettajan materiaalit, joissa oli ohjeita kuinka asiaa kyseisessä kirjasarjassa kannattaa avata. Annan kaiken kunnioituksen opettajille, jotka jaksavat työssään puolta vuotta pidempään. Minulla oli sentään ihanat oppilaat ja kannustava työyhteisö, mutta ne vanhemmat. Täysin sokeita omien lastensa käytökselle, resursseille ja koulumaailman realiteeteille. Puhelin soi pahimmillaan illalla klo 22, ja wilmassa odotti joka aamu vähintään yksi viesti, tyyliin meidän Sofin ei tarvitse osallistua

Toihan on just hyvä lopputulema! Älysit mitä työ olisi ja jätit hakematta. Hyvä.

Vierailija
45/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja pienellä paikkakunnalla ilman pätevyyttä. Olin hakenut alunperin koulunkäynnin ohjaajaksi, kun opiskelupaikkaa opetusalalla  ei auennut. Sattumien kautta päädyin luokanopettajaksi ihanille lapsille koko vuodeksi. Sain kokeneemmilta opettajilta hyvän perehdytyksen työhön, mutta vanhemmat olivat ihan kamalia. Yksi perhe takertui kaikkeen kuviksen tekniikoista koripallon sääntötarkennuksiin matematiikan opetusmetodeista puhumattakaan. Matikassakin oli opettajan materiaalit, joissa oli ohjeita kuinka asiaa kyseisessä kirjasarjassa kannattaa avata. Annan kaiken kunnioituksen opettajille, jotka jaksavat työssään puolta vuotta pidempään. Minulla oli sentään ihanat oppilaat ja kannustava työyhteisö, mutta ne vanhemmat. Täysin sokeita omien lastensa käytökselle, resursseille ja koulumaailman realiteeteille. Puhelin soi pahimmillaan illalla klo 22, ja wilmassa odotti joka aamu vähintään yksi viesti, tyyliin meidän Sofin ei tarvitse osallistua

Harmi kun tämä ei ole vaihtoehtona kaikille? Suomi säästäisi ihan järkyttävät määrät rahaa jos kaikki opiskelemaan hakevat saisi kokeilla käytännössä työtä jo ennen opintoja?

Jatkuvasti kuulee näitä tarinoita joissa ihminen kävi yliopiston, amk:n, perustutkinnon vain todetakseen aikaisessa vaiheessa alan ensimmäisessä työpaikassa että EI KIITOS. 

Vierailija
46/56 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja pienellä paikkakunnalla ilman pätevyyttä. Olin hakenut alunperin koulunkäynnin ohjaajaksi, kun opiskelupaikkaa opetusalalla  ei auennut. Sattumien kautta päädyin luokanopettajaksi ihanille lapsille koko vuodeksi. Sain kokeneemmilta opettajilta hyvän perehdytyksen työhön, mutta vanhemmat olivat ihan kamalia. Yksi perhe takertui kaikkeen kuviksen tekniikoista koripallon sääntötarkennuksiin matematiikan opetusmetodeista puhumattakaan. Matikassakin oli opettajan materiaalit, joissa oli ohjeita kuinka asiaa kyseisessä kirjasarjassa kannattaa avata. Annan kaiken kunnioituksen opettajille, jotka jaksavat työssään puolta vuotta pidempään. Minulla oli sentään ihanat oppilaat ja kannustava työyhteisö, mutta ne vanhemmat. Täysin sokeita omien lastensa käytökselle, resursseille ja koulumaailman realiteeteille. Puhelin soi pahimmillaan illalla klo 22, ja wilmassa odotti joka aamu vähintään yksi vi

Ohi aiheen, mutta AMKissa opettava kaverini sanoi, että muutaman vuoden käytössä ollut Todistuvalinta on lisännyt heillä alan väärin valinneiden määrää. Esim fyssariksi opiskeleva, joka ei halua olla ihmisten kanssa tekemisissä tai koskettaa toista ihmistä. Koska todistuksella pääsi sisään.

Vierailija
47/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luokanopettaja pienellä paikkakunnalla ilman pätevyyttä. Olin hakenut alunperin koulunkäynnin ohjaajaksi, kun opiskelupaikkaa opetusalalla  ei auennut. Sattumien kautta päädyin luokanopettajaksi ihanille lapsille koko vuodeksi. Sain kokeneemmilta opettajilta hyvän perehdytyksen työhön, mutta vanhemmat olivat ihan kamalia. Yksi perhe takertui kaikkeen kuviksen tekniikoista koripallon sääntötarkennuksiin matematiikan opetusmetodeista puhumattakaan. Matikassakin oli opettajan materiaalit, joissa oli ohjeita kuinka asiaa kyseisessä kirjasarjassa kannattaa avata. Annan kaiken kunnioituksen opettajille, jotka jaksavat työssään puolta vuotta pidempään. Minulla oli sentään ihanat oppilaat ja kannustava työyhteisö, mutta ne vanhemmat. Täysin sokeita omien lastensa käytökselle, resursseille ja koulumaailman realiteeteille. Puhelin soi pahimmillaan illalla klo 2

Kurjaa asiakkaille

Vierailija
48/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keikkatyö henkilökohtaisena avustajana. Ilkeiden ihmisten määrä yllätti. Ehkä tämän vuoksi eivät saaneet sitä vakituista avustajaa. 

Paikat rikkoontuu huonoissa tuöskentelyasennoissa, palkka ei aina riittänyt kattamaan edes kuluja.

Ja olen ihan aikuinen, en suosittele nuorille, vahva täytyy olla, että kestää sen kaiken haukkumisen. Muistaakseni 9 kk jaksoin pakotettuna (altiivimalli).

Myöhemmin vielä pyydettiin välitysfirmasta jatkamaan, kun olen kuulemma niin rauhallinen ja hyväkäytöksinen.

Vierailija
49/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissarina oli hirveää ja kestin yhden päivän.

Vierailija
50/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein puhelunmyyntiä noin 20 vuotta. Työ oli kyllä hyvin palkitsevaa, myin ja tienasin hyvin. Työnantaja hyvä, samoin työporukka. 

Mutta kova myyntityö vaati veronsa. Joka päivä haiseva stressihiki kainalossa kun tulin kotiin . Kun meni oikein hyvin, annoin henkisesti kaikkeni ja hyvän kuukauden jälkeen oli takki tyhjä. Kun stressi alkoi käydä kovaksi, heräsin aamulla myyden lehtiä ääneen ja lähdin siitä töihin.

Vierailija
51/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Huonoa johtamista, huono työilmapiiri, töitä annettiin liikaa ja huudettiin ja lyötiin luuria korvaan jos kieltäytyi. Työaika saattoi olla 02-13 kun kohteita oli niin paljon. Palkka aivan surkea tietenkin. Asiakkaat pääasiassa hirveitä, eivät osanneet kommunikoida asiallisesti ja etenkin taloyhtiöiden maailman tärkeimmät mummot ja papat olivat syvältä hanurista käytöksineen. Vuoden jaksoin tuota ja lyhyitä pätkiä kesätöissä. Työelämässä kyllä aina on paskinta se kun joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
52/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden olin eräässä kosmetiikkamyymälässä. Myymäläpäällikkö hengitti niskaan ja kyttäsi jokaista liikettä. Pakkomyyntiä ja vähän lisää pakkomyyntiä. Taukohuoneessa myyjistä nähtävillä lappu kommentteineen missä ovat paremmuusjärjestyksessä. Miten voikin olla että tiistai aamun myyjä myy huonommin kuin lauantain iltavuorolainen. Kaikkien nähtävillä post it lappu että Liisaa uhkaa irtisanominen jos ei myy ensi viikolla 600e tunnissa, pitää ryhdistäytyä. 

Vierailija
53/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope täälläkin. Yläaste, avoimet oppimisympäristöt, tuhat oppilasta. 20v takana, joka aamu tuntuu, että en enää pysty. Yritän sinnitellä vielä sen aikaa että nuorimmainenkin lapsi lähtee parin vuoden päästä kotoa. Sitten lyön hanskat tiskiin. Ammatti ei ole enää lähelläkään sitä mihin aikanaan kouluttauduin.

Vierailija
54/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tällaisista huoltajista saadaan kyllä kuriin, jos rehtori on tehtäviensä tasalla. Rehtorin pitäisi laittaa rajat. Mutta valitettavasti opettaja jätetään usein yksin. 

Sinua tämä ei enää koske, mutta nuorelle opettajalle antaisin seuraavat ohjeet.

Pääsääntö on rajoittaa kaikki yhteydenpito virka-aikaan. Älä koskaan vastaa heti puhelimeen muutenkaan vaan pyri rajoittamaan viestintä Wilmaan. Sinne voi jättää soittopyynnön. Aina kun mahdollista, viivytä reagoimista. Voit ilmoittaa, että koulusta vastataan kolmen arkipäivän sisällä. Jos olet jo kerran vastannut kysymykseen, ohjaa jatkokysymykset rehtorille. Mikäli huoltajan viesti ei sisällä selkeää kysymystä, älä vastaa lainkaan. Esimerkiksi valituksiin opetusmenetelmistä ei tarvitse vastata yhtään mitään. 

Nämä tämäntyyppiset huoltajat ovat yleensä persoonallisuushäiriöisiä. He ovat äärettömän huomionkipeitä, eikä yhtään mikään määrä huomiota tyydytä heitä. Päinvastoin, kaikki palaute ruokkii tarvetta ja on heille palkinto. Älä anna palkintoa tai ainakin viivytä sitä ja minimoi sen määrä. 

Äärimmäisissä tapauksissa meidän koulussa on tehty niin, että huoltajalta on evätty oikeus olla yhteydessä yksittäiseen opettajaan. Kaikki yhteydenpito on ohjattu rehtorin kautta ja hän on päättänyt, maksaako vaivaa häiritä asialla opettajaa.

Tämä ohje siis koskee vain häirikköhuoltajia. Asiallisesti käyttäytyvät vanhemmat ovat asia erikseen. 

Vierailija
55/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
56/56 |
01.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

A la Carte ravintolan salin vuorovastaava 3 vuotta. Rp:llä oli 2 ravintolaa joten välillä tuurasin myös häntä.

Työtä oli valehtelematta mihin aikaan tahansa 6-01 välillä, ja vuorovastaavat olivat aina heitä keiden odotettiin joustavan. Ns kiitoksena tästä saimme viikonloppuvapaita useammin kuin rivitarjoilijat. 

Kiire oli valtava, jouduit vastaavana aina selvittelemään ongelmatilanteita, saikkuja jne.  Päällikkö hengitti niskaan jos oli ollut joskus hiljainen ilta ja kukaan ei ollut suostunut lähtemään kotiin. Osa työntekijöistä oli kateellisia ja puhuivat pahaa selän takana, vaikken itse koskaan pomottanut tai ollut ilkeä. Jaoin työt/alueet vuoron aluksi ja autoin aina muita kun pystyin. Huolehdin harjoittelijoista ja ekstraajista.

Työt tulivat vapaa-ajalle, nukuin huonosti ja näin painajaisia. Rp uskotteli minun saavan isoa palkkaa (sovittu hieman tessiä korkeammaksi), että en valittaisi työnkuvasta, mutta myöhemmin tajusin hänen olleen vain manipuloiva. Tosiasiassa en saanut sen enempää kuin muutkaan vastaavat, ja lisäksi jouduin monesti tekemään rp:lle kuuluvia hommia. Nuorena ja naiivina halusin suoriutua mahdollisimman hyvin, koska etsin koko ajan parempia hommia. Onneksi pääsin sitten opiskelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä