Stressaavin työ, jota olet tehnyt? Kuinka kauan jaksoit työtä?
Kommentit (56)
Nyt on aika ikävä. Saan kyllä tehdä etänä kotoa ja palkkakin ok. Toimenkuva vain on hyvin sekava ja koko ajan opeteltava ristiin rastiin muiden töitä. Tuurattava neljää eri yksikköä. Henkilöstökyselyssä heikot tulokset joihin nyt muka joku hr vähän yrittää paneutua. Ihmisten henkinen hyvinvointi koetuksella. Esimies mikromanageeraa ja painostaa vaikkei fyysisesti olekaan lähellä. Olen lähellä hakeutua työterveyteen.
En tiedä stressaavin, mutta yksitoikkoisin ja tylsin oli kesätyö maanmittaustoimistolla. Kävelimme ympäri metsiä merkitsemässä rajoja ilmakuvausta varten.
Eräänlainen markkinointityö. Tarkemmin en kerro.
Alueena about Joensuu-Kuopio-Savonlinna. Pitkät etäisyydet. Välillä oli pistoja tyyliin kerran-pari vuoteen Rovaniemi, Oulu Tampere, Helsinki -etäisyyksiille.
Olin hyvä työssäni, tein sitä about viisi vuotta mutta koska ei ollut etenemismahdollisuuksia ja kotona kaksi lasta, irtisanouduin. Nyt ihmettelen, miten olen jaksanut, mutta nuorena jaksaa, kunnes ei enää jaksanut.
Lasten iltapäiväkerhon ohjaaja. Isot lapsiryhmät ovat rasittavia ja työpaikan ilmapiiri oli vähän niin ja näin. Jaksoin 2,5 kk.
Vierailija kirjoitti:
Virkamies valtiolla. Ei kunnollista perehdytystä tehtäviin. Yrität itse saada keksittyä miten tehtäviä pitäisi hoitaa ja pomo vain valittaa miksen ole yhtä nopea kuin hän olisi työssä vuosikymmenten työkokemuksella.
Valtiolla voi iskeä myös kyllästyminen kun ei ole tarpeeksi tekemistä. Ns Boreout https://atalent.fi/fi/blog/boreout-toissa-tylsistyminen
Se, onko työ kuormittavaa vai ei, määräytyy pitkälti sen mukaan, millainen on työpaikan johtamiskulttuuri. Helppo ja yksinkartainenkin toimenkuva muuttuu ahdistavaksi painajaiseksi huonolla johtamisella. Toisaalta erittäin vaikea ja haastava asiantuntijatehtävä voi olla stressitön unelmaduuni aidosti isoon kuvaan keskittyvän, ihmisten kanssa hyvin toimeentulevan ja mikä tärkeintä, työntekijöidensä ammattitaitoon luottavan johtajan alaisuudessa. Päinvastaisen, ahdistavan työilmapiirin luo johtaja, joka kuvittelee organisaation olevan olemassa hänelle jokaisen nippeliasian raportointia varten. Siinä ei jää silloin aikaa tuottavalle työlle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkamies valtiolla. Ei kunnollista perehdytystä tehtäviin. Yrität itse saada keksittyä miten tehtäviä pitäisi hoitaa ja pomo vain valittaa miksen ole yhtä nopea kuin hän olisi työssä vuosikymmenten työkokemuksella.
Valtiolla voi iskeä myös kyllästyminen kun ei ole tarpeeksi tekemistä. Ns Boreout https://atalent.fi/fi/blog/boreout-toissa-tylsistyminen
No ei meillä. Et saa entisiä töitä pois alta kun jo tulee päälle uusia tehtäviä. Ja jos sanot ettet meinaa ehtiä, valitetaan ettei asennoidu oikein jne.
Vierailija kirjoitti:
Alueena about Joensuu-Kuopio-Savonlinna. Pitkät etäisyydet. Välillä oli pistoja tyyliin kerran-pari vuoteen Rovaniemi, Oulu Tampere, Helsinki -etäisyyksiille.
Olin hyvä työssäni, tein sitä about viisi vuotta mutta koska ei ollut etenemismahdollisuuksia ja kotona kaksi lasta, irtisanouduin. Nyt ihmettelen, miten olen jaksanut, mutta nuorena jaksaa, kunnes ei enää jaksanut.
Lisään: viiden vuoden aikana itsellä ehti olla 3 eri pomoa. Viimeisin ei ymmärtänyt alastani juurikaan, mutta oli m-kku. Se sai lähtemään.
Joka vuosi tavoitteitani kiristettiin. Koska etenemismahdolisuuksia ei ollut, näköpiirissä olisi ollut sitä samaa työtä, luultavasti koko ajan kiristyvillä ehdoilla. Vaihdoin helpompiin hommiin ja samalla palkalla ja työ tehdään yhdessä kaupungissa, eikä kahdenkolmen maakunnan alueella.
Kotisiivous ja kotihoito.
Kotisiivousta jaksoin vain pari viikkoa ja sama juttu näyttää olevan kotihoidon suhteen.
En ymmärrä mistä aikovat kuskaista työntekijöitä yhä pahenevaan pulaan. Palkka ja johtaminen on ihan vitsejä. En suosittele kellekään!
Siivooja hotellissa. Ei mitään perehdytystä, aikaa on 10min per huone ja johtaja oli kireä ja ilkeä kuin mikä. Kävi välillä huutamassa vieressä. Jaksoin 3pv, itkin koko sen ajan tehdessäni töitä.
Tämän seurauksena en itse enää koskaan halua hotelliin, nyt kun tiedän miten p*skaisia huoneet on ja palkka siivoojille on alle 10e/h.
Vierailija kirjoitti:
Se, onko työ kuormittavaa vai ei, määräytyy pitkälti sen mukaan, millainen on työpaikan johtamiskulttuuri. Helppo ja yksinkartainenkin toimenkuva muuttuu ahdistavaksi painajaiseksi huonolla johtamisella. Toisaalta erittäin vaikea ja haastava asiantuntijatehtävä voi olla stressitön unelmaduuni aidosti isoon kuvaan keskittyvän, ihmisten kanssa hyvin toimeentulevan ja mikä tärkeintä, työntekijöidensä ammattitaitoon luottavan johtajan alaisuudessa. Päinvastaisen, ahdistavan työilmapiirin luo johtaja, joka kuvittelee organisaation olevan olemassa hänelle jokaisen nippeliasian raportointia varten. Siinä ei jää silloin aikaa tuottavalle työlle.
Just näin. Kirjoitin tuossa ylempänä tuosta mikromanageeraukesta. En edes koe palkkaani tai työtäni asiantuntijuudeksi mutta kyttäys ja raportointi on koko ajan läsnä. Jos vain esimies ja johtaminen olisi hitusen ihmisläheisempää mutta ei. Nuuskahuulinen nuorimies vaati vaatii.
Kotihoidossa.
Käyntejä oli paljon, suurimmassa osassa aikaa 10 - 15 minuuttia, vaikka asiakas olisi selkeästi tarvinnut aikaa käynnille enemmän. Juosten kusten joutui siis tekemään. Lisäksi minut perehdytettiin eri alueelle, kuin mihin käyntini perehdytyksen jälkeen osuivat. En tuntenut siis asiakkaita ollenkaan sinne mennessä.
Jaksoin 2 viikkoa.
Tapahtumatuottajan-, tiedottajan, esihenkilön ja asiakaspalvelijan yhdistelmätyö turistikohteessa.Kesti vain sesongin 4kk,tein tuota 3 kesää.Aina kauden jälkeen olin ihan poikki ja siitä sitten suoraan ilman yhtään vapaata opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään: viiden vuoden aikana itsellä ehti olla 3 eri pomoa. Viimeisin ei ymmärtänyt alastani juurikaan, mutta oli m-kku. Se sai lähtemään.
Joka vuosi tavoitteitani kiristettiin. Koska etenemismahdolisuuksia ei ollut, näköpiirissä olisi ollut sitä samaa työtä, luultavasti koko ajan kiristyvillä ehdoilla. Vaihdoin helpompiin hommiin ja samalla palkalla ja työ tehdään yhdessä kaupungissa, eikä kahdenkolmen maakunnan a
Lisään2: viimeisenä työvuonna tuli joku hemmetin työajanseuranta, johon piti kirjata 15-min tarkkuudella ajankäyttöäni. Koska ajoin autoa paljon työssäni, se kirjaaminen jäi iltoihin.
Ylitöistä ei maksettu, mutta niitä sai kerätä ja pitää vapaapäivinä mutta sekin huononi. Lopulta ei saanut enää kokonaisia vapaapäiviä, mutta pystyi liukumaan vaikka 4-h eli lopettamaan esim. klo 12 työt ylityötunneilla.
Kysyin sit pomolta, että mitens liu`un vaikka Savonlinnassa ollessani klo 12? Kun edessä on parin tunnin ajaminen vielä kotiin. Konsernin säännöt on kuulemma kaikille samat, ei poikkeuksia. Viimeistä lausetta toisteli aina kun tuli tiukka paikka. Sitten kun irtisanouduin, kysyin pomolta että onko konsernilla sama lomake kaikille irtisanoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtumatuottajan-, tiedottajan, esihenkilön ja asiakaspalvelijan yhdistelmätyö turistikohteessa.Kesti vain sesongin 4kk,tein tuota 3 kesää.Aina kauden jälkeen olin ihan poikki ja siitä sitten suoraan ilman yhtään vapaata opiskelemaan.
Opiskelijoiden olisi kyllä hyvä muistaa pitää lomaa, vähintään pari viikkoa kesällä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä stressaavin, mutta yksitoikkoisin ja tylsin oli kesätyö maanmittaustoimistolla. Kävelimme ympäri metsiä merkitsemässä rajoja ilmakuvausta varten.
Kuulostaa ihan mukavalta hommalta minusta.
Vierailija kirjoitti:
Siivooja hotellissa. Ei mitään perehdytystä, aikaa on 10min per huone ja johtaja oli kireä ja ilkeä kuin mikä. Kävi välillä huutamassa vieressä. Jaksoin 3pv, itkin koko sen ajan tehdessäni töitä.
Tämän seurauksena en itse enää koskaan halua hotelliin, nyt kun tiedän miten p*skaisia huoneet on ja palkka siivoojille on alle 10e/h.
Siivoojien huonoin (harjoittelijan) palkka on 11.02, työstä maksettava käytännössä 11,73. Hotelli on tosiaan rappujen kanssa paikoista huonoin, aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoiden olisi kyllä hyvä muistaa pitää lomaa, vähintään pari viikkoa kesällä.
Valitettavasti siihen ei vain ollut taloudellista mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mukavalta hommalta minusta.
Niin. Kaikki on aika subjektiivista. Mäkin voisin tykätä tuosta tuosta jos pomo ei kyttäisi ja saisin itsekseni sen tehdä, toki jotain nopeutta käyttäen. Tuossa ei vain intressit ja motiivit kohdanneet.